Sivu: 37 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 273536373839 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1081:stä 1110:een 1335:sta
  1. #1081
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kun kerran valtakunnan luetuin Tekniikan Maailma tekee aiheesta jutun niin...
    Lue tämä!
    Lopetin siihen kohtaan kun todettiin että ajettaessa hyrrävoimat pitää moottoripyörän pystyssä1
    Elämä on onneksi mutkikasta
  2. #1082
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Lopetin siihen kohtaan kun todettiin että ajettaessa hyrrävoimat pitää moottoripyörän pystyssä1
    No niinpä! Itsellänikin se on sivuseisontatuki joka pitää pyörän pystyssä, sen verran vähän tulee ajokaudella kilometrejä!
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  3. #1083
    Tottahan se on?
    Pyörähän kyllä menee ilman kuskiakin niin kauan kuin nopeus säilyy riittävänä tai ei tule estettä vastaan.

    Vai eikö mulla toimi joku huumoritutka näin aamusta
    Kawasaki ER-5 -97
  4. #1084
    Oliskohan kannattanut kirjoittaa, että "hyrrävoima on yksi moottoripyörän pystyssä pysymiseen vaikuttavista tekijöistä"
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  5. #1085
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Oliskohan kannattanut kirjoittaa, että "hyrrävoima on yksi moottoripyörän pystyssä pysymiseen vaikuttavista tekijöistä"
    No kyllä olisi ollut oikea ilmaisu.

    Toisaalta jutun aiheena on ohjaaminen ja on vain sivujuonne miten mopo pysyy pystyssä eikä loppupeleissä keskivertolukijan kannalta tuo ohjaamisen oivaltamiseen mitään lisää hinkata aihe loppuun fysiikan kannalta, kun lopussa tuloksena on kuitenkin etteivät edes tiede osaa selittää täysin tätä asiaa. Sille on TM:ssä oma osio Tieteen Maailmasta tjsp.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  6. #1086
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä se on mahtavaa, kun saa pyörän balanssiin, eli oikeisiin säätöihin. Unohtakaa tehtaan suositukset. Täällä saarilla, missä mutkaa riittä, niin olen taas oppinut uutta, miten säätää jousitista.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7. #1087
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    etteivät edes tiede osaa selittää täysin tätä asiaa.
    Vaikka ei tähän topiciin pitänytkään enää vastata, on pakko sanoa, että tiede (mekaniikka, kinematiikka, dynamiikka) pystyy kuvaamaan moottoripyörän liikkeen ja pystyssä pysymisen täydellisesti. Käytännössä renkaan kitkantuotto on ainut empiiristä testausta vaativa tekijä. Pyörän pystyssä pysymisessä ei ole mitään ihmeellistä. Ihmeellistä siitä tulee vain nettifoorumeilla ja osaamattomien toimittajien artikkeleissa.
    Superbike #7
  8. #1088
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  9. #1089
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Vaikka ei tähän topiciin pitänytkään enää vastata, on pakko sanoa, että tiede (mekaniikka, kinematiikka, dynamiikka) pystyy kuvaamaan moottoripyörän liikkeen ja pystyssä pysymisen täydellisesti. Käytännössä renkaan kitkantuotto on ainut empiiristä testausta vaativa tekijä. Pyörän pystyssä pysymisessä ei ole mitään ihmeellistä. Ihmeellistä siitä tulee vain nettifoorumeilla ja osaamattomien toimittajien artikkeleissa.
    Pystyy kuvaamaan eri tekijät, mutta edelleen ongelmaksi jää, että osa tai useita osia pyörän pystyssä pysymiseen vaikuttavista voimista voidaan poistaa ja silti pyörä on edelleen ohjattavissa ja pysyy pystyssä. Eri muuttujien välistä suhdetta ja vaikutusta toisiinsa ei täysin pystytä selittämään, vaikka käytännön kokeilla voidaankin osoittaa yksittäisten tekijöiden vaikutusta. Olet itsekin polkenut fillaria, joka on "mahdoton" yleisten yksinkertaistettujen selitysten mukaan. Kuuluisin tutkimus aiheesta on TMS-pyörä. (Kooijman et al, http://bicycle.tudelft.nl/schwab/Bicycle/). Tutkimus julkaistiin Science-lehdessä ja päättyy lauseeseen, joka haastaa väittämän täydellisestä kuvaamisesta: "These results hint that the evolutionary, and generally incremental, process that has led to common present bicycle designs might not yet have explored potentially useful regions in design space".

    Olet väärässä siinä, että pyörän pystyssä pysymisessä ei ole mitään ihmeellistä. On se ihmeellinen juttu ja juuri siksi edelleen tutkimuksen kohde. Tutkiminen jatkuu mm. USA:ssa, jossa Harley-Davidson rahoittaa tutkimuksia ja saa yksinoikeuden osaan tuloksista. Olet oikeassa, että kovin paljon asialla ei kannata päätään maallikon vaivata ja yrittää ymmärtää tai vielä pahempaa selittää asiaa. Kannattaa mieluummin pitää asia yksinkertaisena.

    Sen verran pitkän selostuksen aiheesta saa, että se ei yhteen ohjaamista käsittelevään juttusarjaan mahdu ja vaikka laittaisi, niin eipä siitä moottoripyörän hankkimista tai juuri hankkinut juuri selvemmäksi saa miten ohjataan oikein. Siksi viittaaminen hyrrävoimiin on ihan kelpo lähtökohta sille, että pyörää ohjataan toisin kuin autoa, jolla valtaosa TM:n lukijoista liikkuu. Se oli pointtini.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  10. #1090
    Lievästi ohi aiheesta, mutta.... Yleensä TM:n käyttämät avustajat ovat enemmän käytännön kuin teorian osaajia.

    Vastoittain edesmennyt TM:n ilmailuasiantuntija ei esimerkiksi ymmärtänyt miksi kuumailma- ja heliumpallot nousevat ylöspäin. Hän kirjoitti aiheesta jutun, johon sitten entinen fysiikanopettajani antoi lukijapalautteen ja rautalangasta vääntäen selitti nostevoiman synnyn. Opettajan antama selitys ei kuitenkaan kelvannut TM:n "asiantuntijalle" vaan hän esitti oman kilpailevan teoriansa siitä, miksi ilmapallot nousevat. Silloin viimeistään uskoni TM:n tieteelliseen tasoon meni ikiajoiksi...
  11. #1091
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Muistan tuon keskustelun, se toimi inspiraationa kun kirjoittelin nosteen selityksen suomenkieliseen Wikipediaan. Pietari oli kyllä kovan luokan ilmailutoimittaja, mutta hänelläkin oli toki omat änkyröintinsä, kuten kellä tahansa.
    1000
  12. #1092
    Tuollaisessa TM:n jutussa (siis ei ilmapallojutussa) olisikin ehkä olut parempi keskittyä käytäntöön.

    Siinä kuitenkin korostetaan teoriaa ja sen ymmärtämisen merkitystä. Tässä lainauksia tekstistä:

    ”Taitotason kartuttaminen pelkällä ajoharjoittelulla vie aikaa, jolleivät tavoitteet eli teoria ole ensin hallinnassa.

    Henkilö, joka ei hallitse moottoripyörän ohjaamisen teoriaa, voi hätääntyessään ryhtyä kahteen toisensa eliminoivaan toimenpiteeseen.

    Toisaalta ilman teoriatietoja ei oikein kannata aloittaa taitotasoon tähtääviä harjoituksia, kun ei ole valmiutta analysoida, mihin pyritään ja millä keinoin. ”

    Teorian tärkeyden korostamiseen nähden jutussa esitetyssä teoriassa on aivan liikaa virheitä.
    Viimeksi muokannut: Kiertotiehuvitus; 07.06.2016 klo 12:12.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  13. #1093
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Tuollaisessa TM:n jutussa (siis ei ilmapallojutussa) olisikin ehkä olut parempi keskittyä käytäntöön.
    ---
    Teorian tärkeyden korostamiseen nähden jutussa esitetyssä teoriassa on aivan liikaa virheitä.
    Jutussa viitataan teoriaan kahdella tavalla: fysiikka ja ohjaamisen teoria. Viittaukset fysiikkaan ovat puutteellisia, käsittelevät ainoastaan hyrrävoimat ja ohjausgeometrian, ja osin virheellisiä. Ne olisi voinut kuitata parilla sanalla ja siirtyä suoraan ohjaamisen teoriaan, joka on jutun parasta antia autoiluun ehdollistuneille.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  14. #1094
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Teoriaa voi vääntää maailman tappiin saakka. TM lehteä en ole lukenut vuosiin, rengastestit jne. Kahvinkeittimenkin saan hankittua ilman testejä. TM jutun luettuani, mietityttää mitä taustaa ja kokemust vastaan kirjoittavat.

    Nyt kun on ollut aikaa ajella ja säätää, niin on uskomatonta miten paljon pyörän ominaisuuksiin ihan oikeasti voi vaikuttaa ihan itse. Mielestäni valmistajat tekevät pyöristä geometrialtaan aliohjautuvia, eli turvallisuuden nimissä kuljettajaa viedään "ojaan". Olen nyt säätänyt omat pyörät ja "avot", nyt niillä voi taittaa lihasvoimia käyttämättä karteeseen kun kaarteeseen. Edellisellä cb 1000 r omistajalla espanjassa oli säädöt aivan pielessä. Siitä huolimatta paikallinen "Marq" oli vetänyt renkaat ihan ulkoreunaan saakka.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  15. #1095
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Lopetin siihen kohtaan kun todettiin että ajettaessa hyrrävoimat pitää moottoripyörän pystyssä1
    Tuo TM artikkeli oli ihan soopaa.

    Mutta on niillä hyrrävoimilla jotain tekemistä pyörän pystyssä pysymisen ja itseohjautuvuuden kanssa, koska ne saavat aikaan pyörän tekemiä vastaohjauksia.

    Noin

    Ja tuolleenkin
    Pekka
  16. #1096
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tuo TM artikkeli oli ihan soopaa.

    Mutta on niillä hyrrävoimilla jotain tekemistä pyörän pystyssä pysymisen ja itseohjautuvuuden kanssa, koska ne saavat aikaan pyörän tekemiä vastaohjauksia.

    Noin

    Ja tuolleenkin
    Mulle näkyy varmaan jotkut väärät videot kun noissa mitkä mä katsoin, etupyörä ohjasi pyörän takaisin pystyyn kun kaasu oli hirttänyt kiinni ja pyörä pyrki eteenpäin.

    Marko
    Elämä on onneksi mutkikasta
  17. #1097
    ÄLKÄÄ PELJÄTKÖ .

    Mä ihan vaan pikkasen.... ujosti

    Inssinööri voi päästä asian ytimen huulille kun tarpeeksi
    vääntää derivaattaa julmetullisen muuttujamäärän kanssa
    erilaisia "kiihtyviä koordinaatistoja"myöten, mutta mitä jää
    käteen kun kuitenkin asian ydin on kaksipyöräisen ohjaaminen?????

    "Konsernijohtajalla" on tutkintoa, kompetenssia... ja arvostustakin tuli saada.

    Homma on kuitenkin ihan samaa huttua kun siinä legendaarisessa "sihteerin panemisessa".

    SIHTEERI PUUTTUU.... ja housutkin on jalassa.

    Mitä tapahtuu...? Katos perkele!

    Mullahan on housut jalassa..... ja eihän mulla ole SIHTEERIÄKÄÄN ! .

    WADDA FUCK!

    KULJETTAJA/OHJAAJA PUUTTUU insinöörillä mopojutustakin.....
    ja jos se sattuu johonkin yhtälöön mukaan, se ainoa mitä kuljettaja tekee.....
    juu.... sen pienen vastaohjausliikkeen .

    No niin... näin se homma etenee....

    ja ihan kuin tuossa sketsissäkin......

    sihteerin paneminen jatkuu housut jalassa ja ilman sihteeriä .

    Mitäpä tuohon sitten lisäämään .

    ......Kunnes mopoja sitten AJETAAN ilman kuskia.
    Sitten aletaan miettimään, että miten se ajonautinto otetaan kun ei enää ajeta .

    Insinöörillehän se ei tule olemaan ongelma siinäkään vaiheessa.... kun jo nytkin yhtälöstä
    puuttuu se siht.... eiku kuljettaja .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #1098
    Onpa vaan hitosti juttua kun ajatellaan mistä tämäkin lähti liikkeelle (työntöohjaus)
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  19. #1099
    Ja juttu jatkuu.

    Tässä videossa on aika hyvä esimerkki nopeasta reaktiosta ja vastaohjauksen voimasta.
    Ajassa 3:42 pyörän avaimet heilahtavat mittarin päällä oikealle ja pyörä väistää välittömästi vasemmalle kahta kaatunutta hölmöä.

    Siis tuossa linkin videossa.
    Pekka
  20. #1100
    Vastaohjauksen Paluu, Episode VI.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  21. #1101
    Onko kukaan Orggilaisista ikinä ajanu tuolla mulholland drivella?
    Onko toi jotenkin erityisen liukasta asfalttia, vai miks siellä vedetään joka videossa samassa mutkassa pihalle?
    Kaverilla oli vauhti jo aika nollissa ennen tuota "vastaohjausta", olis välttänyt osuman ilman sitäkin
    Indian Chief Dark Horse
  22. #1102
    No, eikö kukaan enää jaksa väitellä tästä aiheesta?
    Tätä topikkia on ollut ilo seurata.
    ZZR1400
  23. #1103
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    No, eikö kukaan enää jaksa väitellä tästä aiheesta?
    Tätä topikkia on ollut ilo seurata.
    Ei kai sitten.
    En minä ainakaan,kunhan satunnaisesti lisäsin jotain.
    Kaikki ovat asettuneet omiin asemiinsa eivätkä niistä luovu.

    Porukka vaan ei ymmärrä, että kysymys on pelkästään tasapainon järkyttämisestä.
    Ei hyrrävoimista eikä mistään muustakaan.
    Pyörä kääntyy, kun sitä kallistaa, eikä päin vastoin.
    Pekka
  24. #1104
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    No, eikö kukaan enää jaksa väitellä tästä aiheesta?
    Tätä topikkia on ollut ilo seurata.
    No, vielä ei väitelty siitä mihin suuntaan pitää laittaa vilkku maksimaalisen kääntönopeuden saavuttamiseksi. Vai ehkä sittenkin hätävilkku?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  25. #1105
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ei kai sitten.
    En minä ainakaan,kunhan satunnaisesti lisäsin jotain.
    Kaikki ovat asettuneet omiin asemiinsa eivätkä niistä luovu.

    Porukka vaan ei ymmärrä, että kysymys on pelkästään tasapainon järkyttämisestä.
    Ei hyrrävoimista eikä mistään muustakaan.
    Pyörä kääntyy, kun sitä kallistaa, eikä päin vastoin.
    Tässä ketjussa ymmärrys on saavutettu sivulla 1 vuonna 2007. Sitten joskus puoli vuosikymmentä myöhemmin oivalsit sinäkin ja ryhdyit opettamaan. Turhaan yleistät, että porukka ei vaan ymmärrä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  26. #1106
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ei kai sitten.
    En minä ainakaan,kunhan satunnaisesti lisäsin jotain.
    Kaikki ovat asettuneet omiin asemiinsa eivätkä niistä luovu.

    Porukka vaan ei ymmärrä, että kysymys on pelkästään tasapainon järkyttämisestä.
    Ei hyrrävoimista eikä mistään muustakaan.
    Pyörä kääntyy, kun sitä kallistaa, eikä päin vastoin.
    Muutama juttu täytyis Pekka jossain vaiheessa päättää ja mennä niillä eteenpäin.
    Muuten homma on huimempaa kuin kuopion kesätorilla rukkaskaupoilla .
    .....Että suattaapi olla, wuan suattaapi olla ettei jne.

    Keräsit tuohon alemman kappaleen, vain kolmeen lauseeseen, aika monta "muuttujaa"
    joita yleensä tarkastellaan vaan "yhdensuuntaisena" ja "pysähtyneessä tilassa".

    Sinällään mp:n fysiikasta vääntäminen on tärkeä ja hyödyllinen asia, mutta niin kauan kuin
    kaksipyöräiseen tarvitaan KULJETTAJA, eikä se pysy pysähdyksissä ollessaan
    itsekseen pystyssä (tasapainotilassa), meillä on käsissä aika lailla sama problematiikka kuin
    ELÄVÄN JA KUOLLEEN IHMISEN KANSSA . Ihan oikeesti, hymiöstä huolimatta.

    Kaksipyöräinen kun tarvitsee toistaiseksi kuljettajan (jos nyt puhutaan ajamisesta ja ohjaamisesta).
    Kaksipyöräisen "oman fysiikan" päälle tähän KESKUSTELUUN änkeää siis väkisin ne muutamat
    hassut lisämuuttujat..... jotka puusilmäiset teoreetikot eri tarinoin haluavat sitkeästi jättää
    pois AIHEPIIRISTÄ..... joka oli mikä.....? Ai niin: OHJAAMINEN.... toistan: OHJAAMINEN.

    Niin.... Kuljettajan kroppa,torso, keho (ihminen) pudotetaan kokonaan pois (pientä ohjaustankoon
    vaikuttavaa käsiliikettä lukuunottamatta), jonka lisäksi yhtälöstä puuttuu myös se ihmisen pää.

    Että mitähän "lörtsyä" nyt taas?

    Jos kaksipyöräisellä ajaa ihminen, meillä on muuttujina yhtälössä sen mopon erilaisten teknisten
    toteutusten, fysiikan ja osittaisen "itseohjautuvuuden" (lähinnä nyt teknisten ratkaisujen pohjalta
    tuo määrätyin toteutuvin reunaehdoin toimiva, kuljettajasta riippumaton pyrkimys tasapainotilan
    säilyttämiseen) lisäksi se helvetin kuski ja sen pää.

    Pelkkä kropan osuuden tuoma muuttujamäärien lisääntyminen ja yhtälön monimutkaistuminen
    olisikin vielä optimistisesti arvioiden ihan pala kakkua......

    Mutta kun kaikkien maailman vitsauksien.... ja sen helvetin PAARMAN (Lapinlahden Linnut) jälkeen
    meillä on kirsikkana kakun päällä vielä IHMISEN PÄÄ!..... ja mitä sillä voidaan tehdä kaiken sen "alla"
    olevan kanssa ja suhteen.... ties mitä, miten päin ja millä tavalla.

    Otetaan vähän pakkia ja tiivistetään:

    Aihe: "Veto-työntö-vastaohjaaminen" eli kaksipyöräisen OHJAAMINEN..... toistan.... OHJAAMINEN.

    Nyt meillä on "inssit", joilta näyttää puuttuvan ohjaaja.
    Toivottavasti heillä ei ole sihteeriä..... Jatkuvassa puutteessa eläisi..... hän.

    Sitten meillä on (varsin mielenkiintoinen) porukka, joka kuljettaa ja ohjaa kaksipyöräistä
    vain tönäisemällä stongan päästä ja vehkeeseen toteutettu "geometria" hoitaa loput.

    Kolmantena on joukko, joka (todennäköisesti) aika hissun kissun, joitain poikkeuksia lukuunottamatta,
    seuraa naama näkkärillä sitä, kuinka yksisilmäisesti ja kapea-alaisesti sieltä kaapin avainreiästä
    tuijottamalla koitetaan selvittää helvetinmoista häröpalloa.
    Sellaista, jonka ns. helpompaakaan osiota ei vielä ole kyetty kunnolla selvittämään (pelkkä kaksipyöräinen)
    ja tähän toisiaan päälle ihminen kokonaisuutena.

    Tässä on jotain samaa kuin tarinassa, jossa yksi karva katkaisee sen kamelin selän......

    Minä ainakin odotan innolla näkeväni sellaisen karvan.... silloin nimittäin "välimerenmieskin"
    kalpenee albiinoksi moisen karvan nähdessään..... ja siirtyy kulkemaan vain pitkähihaisissa
    paidoissa ylänappi kiinni .

    No joo, ei SE karva välttämättä ole sen kummempi kuin ne miljoona muutakaan karvaa (muuttujaa),
    siinä kasassa (yhtälössä), jolla se se selkä katkaistaan.

    Mutta näin... taas tällä kertaa.

    Lomille lomps!

    Joo..... se tulee omastakin mielestä tosi tarpeeseen

    Kesäbonariksi vielä seuraava:

    Otetaan sopivan kokoiset/painoiset tikkaat (ihan tavalliset).
    Ei ihan mahdottomasti tarvitse harjoitella, jos on hiemankaan "pohjakondista" tasapainoilun suhteen,
    niin niiden kanssa kävelee aika kivasti ympäri pihaa, stondailee paikallaankin hyvän aikaa.
    Mitäs muuta tuo hyvin toimiakseen vaatii kun VAIN pystypuiden horisontaalista siirtämistä (veto-työntö-vastaohjaus).

    Sitten voi hieman pohdiskella vaikka ihan vaan ihmisen liikkumista.... vaikka ihan vaan kävelyä.
    "Hallitun kaatumisen"mallintaminenkaan vaan sellaisenaan ei ole ihan helppo rasti.... ihan vaikka vain "päättömänkin".
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  27. #1107
    Mä en ymmärtäny mitään tuosta edellisestä... Mutta sen kyllä noviisinakin tiedän, että "ajonopeuksissa" työntämällä tankoa eteenpäin, kallistutaan sinne työnnön puolelle ja että hyrrävoimat ja massan liikkuva voima pitävät fillarin pystyssä
    Suzuki VS800
  28. #1108
    Minäkin vain ajan ja huomaan että kun sitä tankoa työntää, niin sinnepäin se prätkä lähtee. Mutta hyvä että tästäkin on pohdintaa, varsinkin kun aihe on teoriatasolla hankala.
  29. #1109
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ajassa 3:42 pyörän avaimet heilahtavat mittarin päällä oikealle ja pyörä väistää välittömästi vasemmalle kahta kaatunutta hölmöä.
    Kliffa asenne ihmisellä joka esiintyy ajokouluttajana...

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  30.  
  31. #1110
    Kylhän toi työntö-ohjaus alemmilla nopeuksilla aika helposti toimii, mutta kovemmassa vauhdissa se on vähän haastavampi mielestäni, kun kallistaminen tuntuu luonnollisemmalta ja mukavammalta. Myöskin pyörän nopeudesta johtuen voimaakin pitää kait käyttää enemmän? Ja ainakin itestä tuntuu, että kovemmassa vauhdissa on helpompi vetää ku työntää
    Suzuki GSF 1200
Sivu: 37 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 273536373839 ... ViimeinenViimeinen