Sivu: 35 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 253334353637 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1021:stä 1050:een 1335:sta
  1. #1021
    Ajoin kerran moottoripyörällä jossa moottori pyöri väärään suuntaan. Kun sillä kaasutti, negatiivinen hyrrävoima kumosi renkaiden pyörää pystyssäpitävän vaikutuksen ja pyörä meni nurin, että heilahti. Mutkissa korkeita kierroksia käyttämällä pyörä oli kyllä ketterä kuin aropupu haulisateessa. Tästä riemastuneena jopa osa motogp-talleista ihan tohtori Rossin johdolla otti käyttöön väärään suuntaan pyörivän moottorin. Onnistuivat ryssimään homman, koska ylimääräinen hammaspyörä vei 1-2% tehosta eivätkä muutenkaan hommasta paljon mitään tajua.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  2. #1022
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Siihen nähden kuinka lukukelvotonta tekstiä tuotat, olet perkeleen tarkka viilaamaan pilkkua toisten viesteistä. Noh...huvinsa kullakin.
    Pilkunviilaminen on aika kaukana siinä kohdassa kun kaveri kirjoittelee
    selkeästi, mutta aivan käsittämättömällä logiikalla..... ja painokkaasti.

    Ihan yksinkertaistaen..... Ensin ON juuri näin..... ja sitten jo seuraavassa
    pyyhkii itse persettä aiemmallaan .

    Kyllä jokaisella tulee "tyylistä riippumatta" huonoja ilmauksia, mutta
    aivan jatkuva, laittamattoman ristiriitaisella argumentoinnilla
    itsensä nurkkaan maalaminen saa jo Aku Ankankin kateudesta kalpeaksi .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #1023
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Pilkunviilaminen on aika kaukana siinä kohdassa kun kaveri kirjoittelee
    selkeästi, mutta aivan käsittämättömällä logiikalla..... ja painokkaasti.

    Ihan yksinkertaistaen..... Ensin ON juuri näin..... ja sitten jo seuraavassa
    pyyhkii itse persettä aiemmallaan .

    Kyllä jokaisella tulee "tyylistä riippumatta" huonoja ilmauksia, mutta
    aivan jatkuva, laittamattoman ristiriitaisella argumentoinnilla
    itsensä nurkkaan maalaminen saa jo Aku Ankankin kateudesta kalpeaksi .
    Hienoa Bone, onnistuit vihdoin katkaisemaan kamelin selän, olet varmasti tyytyväinen. Tämä olkoon viimeinen (ja todennäköisesti ainoa jäljellä oleva viesti) minulta tähän topiciin. Jos erehdyn kirjoittamaan tänne jotakin niin raportoikaa moderaattoreille, että osaavat poistaa viestit välittömästi. Yritän myös taas jatkossa muistaa sen, etten neuvo netissä ketään. Että haistapa Bone pitkä kukkanen.
    Superbike #7
  4. #1024
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Veikkaukseni on, että yhdistelmä pysyisi pystyssä mutta ei kiertyisi kumpaankaan suuntaan.
    Tämä on helppo. Kylätason fysiikan perusteella vastavoimat kumoavat toisensa kuten tässä videossa https://www.youtube.com/watch?v=CEYcGPF00l0
    Kylätason kurapyöräilijä.
  5. #1025
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Tämä on helppo. Kylätason fysiikan perusteella vastavoimat kumoavat toisensa kuten tässä videossa https://www.youtube.com/watch?v=CEYcGPF00l0
    Näinhän sen on pakko olla.

    Muutenhan se 5.kerroksen himonussija nakuttelis ilta toisensa jälkeen sen blondin
    joka kerroksen läpi alas väestösuojaan saakka
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #1026
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Tällainenkin "sammakko" löytyy TM:n jutusta:

    Toista oli ennen. Tästä antoi viitteitä se, että vaihde vapaalla paikallaan olevan kaksisylinterisen boxerimoottorin kaasua käännettäessä koko moottoripyörä lähti kallistumaan sitä enemmän, mitä enemmän kaasua käänsi. Sen saivat aikaan hyrrävoimat moottorin sisällä.

    Eipä taida olla hyrrävoima kyseessä.
    Tuo taitaa perustua enempikin vääntömomenttiin ja vastavoimaan. Pyörähän heilahtaa juurkin vastakkaiseen suuntaan kuin mitä moottori pyörii. Tuohon vastavoimaanhan perustuu esim. keuliminen.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  7. #1027
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Tuo taitaa perustua enempikin vääntömomenttiin ja vastavoimaan. Pyörähän heilahtaa juurkin vastakkaiseen suuntaan kuin mitä moottori pyörii. Tuohon vastavoimaanhan perustuu esim. keuliminen.
    Just näin. Vääntömomentti on pyörimisliikkeen suuntainen voima ja vastaava hyrrävoima poikkeaa tästä 90 astetta. Samainen vääntömomentti kääntää venettä potkurin pyörimissuuntaa vastaan. Tässäkin kohtaa on joissain veneissä päädytty kahteen potkuriin, joiden pyörimissuunnat ja momentit kumoaa toisensa.
    Mopoton mies
  8. #1028
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    . Tämä olkoon viimeinen (ja todennäköisesti ainoa jäljellä oleva viesti) minulta tähän topiciin.
    Tämä onkin viisas päätös.
    Ei ihmisistä saa kokkia jos ne ei erota jauhoja, ryynejä, leseitä ja jyviä toisistaan.
    Sitten kun sekotetaan vielä pannut, kattilat, kasarit ja padat keskenään ei ihme että väärin ymmärryksiä syntyy.

    Normi kansalainen ei taida muistaa kuin piin koulun fysiikan tunneilta.
    Sini, kosini ja vektori on tuttuja sanoja, mutta mitä ne tarkkaan ottaen olivatkaan niin sitä ei muisteta.
    Siinä vaiheessa kun puhutaan kulmakiihtyvyyksistä ja avaruusintegraaleista on sama vaikka asian esittäisi hebreksi.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  9. #1029
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Pekka hyvä. Näyttääkö nämä moto gp kuskit jotenkin kovin voimakkailta? Jos vastaohjaukseen tarvitsee voimaa TEET JOTAIN VÄÄRIN.

    A. Työnnät liikaa alas, kun pitäisi työntää eteen.
    B. Hartiat lukossa ja toisen puolen käsi estää tehokkaan käännön.

    Anteeksi.
    Jatkakaa
    No työntäkää sitä kahvaa sitten vähän pienemmällä voimalla mutta TYÖNTÄKÄÄ sitä.

    MotoGP kuskien ajoasento on ainakin sellainen, että kyynärvarret ovat vaakasuorassa, joten työntö kohdistuu oikeaan suuntaan ja on tehokas.
    Rossi.jpg

    Usein näkee kyykkykuskeja ainakin liikenteessä, joiden kyynärvarret osoittavat jyrkästi alaspäin, kun kroppa on melkein pystyssä. Ei ihme jos vastaohjaus on hankalaa sellaisessa asennossa.
    Pekka
  10. #1030
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    No työntäkää sitä kahvaa sitten vähän pienemmällä voimalla mutta TYÖNTÄKÄÄ sitä.

    MotoGP kuskien ajoasento on ainakin sellainen, että kyynärvarret ovat vaakasuorassa, joten työntö kohdistuu oikeaan suuntaan ja on tehokas.
    Rossi.jpg

    Usein näkee kyykkykuskeja ainakin liikenteessä, joiden kyynärvarret osoittavat jyrkästi alaspäin, kun kroppa on melkein pystyssä. Ei ihme jos vastaohjaus on hankalaa sellaisessa asennossa.
    Perusliikenteessä harvemmin kukaan vetää samassa asennossa kuin radalla.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  11. #1031
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Perusliikenteessä harvemmin kukaan vetää samassa asennossa kuin radalla.
    Niinpä, kyllä sitä kädet melko suorana mennään, mutta huomaa kyllä että jos edessä on jotain mutkaisampaa niin ryhtiliike etuasentoon ja alkaa kurvit taittua.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #1032
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    No työntäkää sitä kahvaa sitten vähän pienemmällä voimalla mutta TYÖNTÄKÄÄ sitä.

    MotoGP kuskien ajoasento on ainakin sellainen, että kyynärvarret ovat vaakasuorassa, joten työntö kohdistuu oikeaan suuntaan ja on tehokas.
    Rossi.jpg
    No kun ei vain työnnetä. Kahvaa voi työntää tai vetäätarpeen, tilanteen ja kaluston mukaan. On hieman erilaista jonkun matkalehmän ohjastaminen motarilla kuin muoviluodin ohjastaminen serpentiinillä.

    Oman ajoasennon voi taputella kuntoon opastuksen, käytännön harjoitusten ja rakentavan palautteen avulla esimerkiksi .orgin ratapäivillä ajotaito-kursseilla. Riippumatta siitä ajaako kyykyllä tai nakulla tai millä vaan.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  13. #1033
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti


    Usein näkee kyykkykuskeja ainakin liikenteessä, joiden kyynärvarret osoittavat jyrkästi alaspäin, kun kroppa on melkein pystyssä. Ei ihme jos vastaohjaus on hankalaa sellaisessa asennossa.
    Ehottomasti hartiat lukkoon ja kyynärvarret sivulle runtaten vastaohjausta täysiä niin kyllä kääntyilee kadullakin ne kyykyt ja henkiä säästetään.

    Melkeen kuin Gessut parkkiksella konsanaan.
    Supermoto
  14. #1034
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni toinen artikkelin kirjoittajista on moottoripyöräpoliisien koulutuksesta vastannut ylikomisario Olavi Lempinen. No, eihän sellainen pyörällä ajamisesta mitään voi tietää. Luulee vaan..
    Olisi kiva päästä mukaan tuonne moottoripyöräpoliisien ruosteenpoistokursseille.
    Vaikka vaan kärpäsenä kattoon katsomaan mitä siellä puhutaan ja harjoitellaan.
    Olen kuullut siitäkin jotain juttuja.
    PS. Siis sisäpiirijuttuja.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 17.07.2015 klo 19:37.
    Pekka
  15. #1035
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Melkeen kuin Gessut parkkiksella konsanaan.
    Nyt, kun isompi huuto on vaiennut ja lopullinen totuus lie löytynyt, pannaan tähän vielä tämmöinen linkki:

    https://www.youtube.com/watch?v=QbNSWOZazaA

    Siinä on asiasta jotain välillä 32:40 - 35:35, countersteering vs. counterbalancing. Itse en oikein usko, että vastaohjaus toimii polkupyörävauhdeissa, jotku täällä uskoo.

    Varsinkin kohdasssa 34:58 mietin, että työntö- vaiko vasta- vaiko peräti puskaohjata.
  16. #1036
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Itse en oikein usko, että vastaohjaus toimii polkupyörävauhdeissa, jotku täällä uskoo.
    No eihän tämä nyt mikään uskon asia ole. Jokaiselle lienee kohtuullisen helppoa kokeilla sitä sillä polkupyörällä. Tartte sen enempää arvailla.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  17. #1037
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Nyt, kun isompi huuto on vaiennut ja lopullinen totuus lie löytynyt, pannaan tähän vielä tämmöinen linkki:

    https://www.youtube.com/watch?v=QbNSWOZazaA

    Siinä on asiasta jotain välillä 32:40 - 35:35, countersteering vs. counterbalancing. Itse en oikein usko, että vastaohjaus toimii polkupyörävauhdeissa, jotku täällä uskoo.

    Varsinkin kohdasssa 34:58 mietin, että työntö- vaiko vasta- vaiko peräti puskaohjata.
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No eihän tämä nyt mikään uskon asia ole. Jokaiselle lienee kohtuullisen helppoa kokeilla sitä sillä polkupyörällä. Tartte sen enempää arvailla.
    No entäs sitten kävelyvauhdissa?
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  18. #1038
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Olisi kiva päästä mukaan tuonne moottoripyöräpoliisien ruosteenpoistokursseille.
    Vaikka vaan kärpäsenä kattoon katsomaan mitä siellä puhutaan ja harjoitellaan.
    Olen kuullut siitäkin jotain juttuja.
    PS. Siis sisäpiirijuttuja.
    Joku vuosi sitten oli aiheesta juttu Tekniikan Maailmassa, laajemminkin koko koulutuksesta. Myös kuvia siitä kuinka FJR:n kulkusuunta käännetään 180 astetta yhdellä kaistalla. Siitä vain lisäharjoittelemaan kaikkivoipaa vastaohjausta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  19. #1039
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No eihän tämä nyt mikään uskon asia ole. Jokaiselle lienee kohtuullisen helppoa kokeilla sitä sillä polkupyörällä. Tartte sen enempää arvailla.
    Mihin sitä polkupyörää tarvitsee referenssiksi? Olen onnistunut ajamaan
    moottoripyörällä polkupyörävauhtia vaikka sen etupyörä yksin painaa enemmän kuin fillarini yhteensä. Itse asiassa polkupyörän tapauksessa kuski painaa monin verroin enemmän kuin kulkuväline ja omassa tapauksessani moottoripyörä painaa n. 2,5 kertaa sen mitä minä. Tällä tuntuu hieman olevan vaikutusta suunnanvaihtojen nopeuteen, vakauteen yms.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  20. #1040
    Fillarillahan on helvetin paljon halvempaa ja vaarattomampaa "kokeilla" eri asioita käytännössä.

    Samalla huomaa tosiaan tuon massan ja niiden suhteiden vaikutuksen.

    "Absoluuttinen", käytännön kontekstista irroitettu, teoreettinen totuus "vastavoimista",
    havainnollistuu konkreettiselle tasolle mainiosti juuri fillari-mopo vertailuissa.
    "Hyttysen paska valtameressä"- vertaus sopii yllätävän usein ja moneen käytännön asiaan.....
    vaikka absoluuttinen teoria "suunnittelupöydällä" muuta näyttäisi.
    On hieman eri asia potkaista pientä muovista leikkiautoa......
    kuin useamman tonnin painoista ökymaasturia.

    Ei paljoa käytännössä paina.... vaikka teoriassa joitain samoja asioita tapahtuukin .

    Mut joo.... "vastaohjaaaminen" - kallistuminen - nopeus.

    Koittaa fillarilla tasapainoilla paikoillaan hän..... vaikka tuttavallisestikin.

    Vauhti nolla, mutta "tasapainoilu" taitaa kuitenkin tapahtua pääosin stongaa
    kääntelemällä tuossa lajissa ja nopeudessa.

    Homman huomaa erityisen hienosti kun tasapainoilee fillari selvästi kallellaan ja
    vaikka vielä "jarrua vastaan".
    "Lisää kääntäminen" nostaa hyvin pystyyn ja "oikaisu" kallistaa lisää.

    Vauhtihan oli nyt nolla.

    "Hiljaisessa vauhdissa"... noin yleisemmin.... taitaa sitten olla sujuvampaa liikkua
    pienemmillä/vähemmän radikaaleilla kallistusmenetelmillä... ja hommaan tulee
    ihan eri suhteessa tasapainon "horjuttaminen" muilla keinoin kuin vastaohjaamalla....
    ja tämän yhteydessä enemmänkin "kääntämällä menosuuntaan".
    Aika keikkuvaksi menee mutkitteleva hidasajo vaihtelevalla nopeudella (käytännön oloissa)
    jos pelkästään vastaohjaamalla mennään.

    Ihan klassikko on jostain pihasta-porttarista kadulle kääntäminen ja kiihdyttäminen siten,
    että kipataan peli nutulleen vain vastaohjaamalla.
    Tuohon nopeasti etenevään jatkumoon kun tulee käytännön tilanne eteen..... esim.
    kadulle sopivasti pysähtyvään tai hiljentävään auton muodossa..... niin PÖKS! . Juu-ei, ei perään, vaan....
    Sisäkurvissa ollaan kyljellään..... kun joudutaan reilusti himmaamaan.

    Samaan pläjäykseen osuva reilu tasapainotilan horjuttaminen vastaohjaamalla ja
    kiihdytyksen muutos/loppuminenhiljentämiseksi saavat "pelin sakkaamaan" ihan kivasti .
    Etenkin, jos ei ole pakko tehdä paniikkijarrutusta..... jonka tapahtuessa
    todennäköisyys sille, että jarruttaa etusen alta hartialukossa.... tai ettei absijarrutuskaan
    riitä nostamaan hartialukossa kallellaan olevaa peliä pystyyn.... kasvaa aika lailla.
    Pelkän takajarrun käyttötottumus sitten tuossa kohtaa oikeastaan jo sinetöi sen kippaamisen sisäkurviin.

    Vauhdin ja tilanteiden äkkinäisyyden lisääntymisen myötä (tarkoituksella tai pakon edessä),
    tarvitaan sitten lisääntyvässä määrin "kovempia konsteja" (vastaohjausta" peliin).

    "Kropan käyttö" tasapainotilan horjuttamiseen, muuttamiseen ja sääntelyyn ei koskaan
    katoa mihinkään, sen vaikutus/osuus kokonaisuudessa vaan vaihtelee.

    Monissa, ihan normaaleissa ja rennoissa kurvailuissa sen vaikutus.... eritoten yhdistettynä
    nopeuden tarkoituksenmukaiseen muuttamiseen.... RIITTÄÄ hyvään ja hallittuun etenemiseen.

    ......Sitten taas ei.

    Sittenkään... kun se ei riitä, sillä voidaan joko tehostaa tai kompensoida.... ja hienosäätää
    sofistikoidusti etenemistä.

    Jos kaksipyöräinen olisi lähtökohdiltaan "vain ratista ohjattava".......

    siinä olisi jo ajat sitten ollut pieni ratti, joka olisi välitetty toimimaan kuin "väärinpäin kääntyvä stonga" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #1041
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Itse en oikein usko, että vastaohjaus toimii polkupyörävauhdeissa, jotku täällä uskoo.
    En jaksa katsella mitään videoita, mutta sanonpa vaan, että pistin oikein merkille, kun ajoin pyörän sateella parkkihalliin, niin kyllähän se eturengas vaan jälkien perusteella oli käynyt vasemmalle parkkiruutuun kääntymään lähdettäessä oikean kautta mutkan. Vauhtia tuskin oli kymppiäkään.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  22. #1042
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Itse en oikein usko, että vastaohjaus toimii polkupyörävauhdeissa, jotku täällä uskoo.
    .
    Aivan joillekkin kyseinen asia on uskonasia, mutta onneksi edes osa tietää että niin tapahtuu.

    Eikä muuten toimi toi video
    Elämä on onneksi mutkikasta
  23. #1043
    .....Taitaa herra "kymmentä vailla" koittaa lämmittää juuri poltettua saunaa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #1044
    Hieman yleisempää vastaohjauksen tiimoilta.

    Olen kuullut kommentin autokoulun mopo-opettajalta, että heillä ei ole aikaa opettaa vastaohjausta niille mopokorttioppilaille.

    Mistä tässä on kysymys? Viekö se homma paljon aikaa? Siis se vastaohjauksen opettaminen.
    Pekka
  25. #1045
    Sulla on kyllä selkeä perversio pitää tätä aihetta yllä. Välillä näyttää, että homma "kuivuu" kasaan niin tulet laittamaan jonkun "höttötötöttötö" -kommentin jolla provosoit aiheen taas nousuun, että pääset väittelemään. Mutta sitähän ne trollit tekee.

    ps.Mee opettelemaan vastaohjausta vaikka Tattarisuolle, oon nähny yhen pellen harjoittelemassa jo siellä.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  26. #1046
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Hieman yleisempää vastaohjauksen tiimoilta.

    Olen kuullut kommentin autokoulun mopo-opettajalta, että heillä ei ole aikaa opettaa vastaohjausta niille mopokorttioppilaille.

    Mistä tässä on kysymys? Viekö se homma paljon aikaa? Siis se vastaohjauksen opettaminen.
    Taitaa olla niin, ettei sitä käsittelykokeen väistötehtävää (portit) pysty suorittamaan ellei osaa vastaohjausta. Tiesi sitten sen nimen tai sen syvempää olemusta mutta ei onnistu ilman.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  27. #1047
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei kyllä onnistu ilman työntöä/vetoa, yks kääntö mahdollisesti, mutta peräkkäin kolme kääntöä tiukasti...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #1048
    Nyt kun tuntuu että vasta- tai työntöohjaus on taputeltu niin itseäni kiinnostaa tuo U-käännös ja sen tekeminen silleen että onnistuu ahtaassa paikassa vekslaamatta ja "köpöttelemättä".
    Tuolleen;

    https://www.youtube.com/watch?v=8ZFdxEWpefI
    Suzuki VZ 800 Marauder ja BMW R1150R
  29. #1049
    Lainaa Jama_ kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun tuntuu että vasta- tai työntöohjaus on taputeltu niin itseäni kiinnostaa tuo U-käännös ja sen tekeminen silleen että onnistuu ahtaassa paikassa vekslaamatta ja "köpöttelemättä".
    Tuolleen;

    https://www.youtube.com/watch?v=8ZFdxEWpefI
    Nipo nipo: vastaohjaus ei tarkoita työntämistä (toki työntämällä voi vastaohjata).

    Noin se sujuu ahtaassa paikassa, huomaa etenkin katseen käyttö:

    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  30.  
  31. #1050
    Lainaa Jama_ kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun tuntuu että vasta- tai työntöohjaus on taputeltu niin itseäni kiinnostaa tuo U-käännös ja sen tekeminen silleen että onnistuu ahtaassa paikassa vekslaamatta ja "köpöttelemättä".
    Tuolleen;

    https://www.youtube.com/watch?v=8ZFdxEWpefI
    Tuo linkattu video on varsin asiallinen koko aihepiiriin liittyen.
    Siinä tulee selkeästi esille ne monet eri "elementit" kaksipyöräisen ohjaamisessa ilman
    että tuijotetaan sokeasti yhteen tolppaan.... vaikka se hädän hetkellä
    olisi kuinka tukeva tahansa.

    Kaksipyöräisellä liikkumiseen voi hyvin liittää hieman käänteisesti herra 47:n sloganin....

    Eli.... Ellei kaksipyöräisellä liikkuessa ole "rytmi veressä", on paskat housussa.

    Tuntuma - Rytmi...... Ei ihan pikkujuttuja kaksipyöräilyssä, vaikka moni niillä "pyyhkiikin".
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 35 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 253334353637 ... ViimeinenViimeinen