Sivu: 26 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16242526272836 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 751:stä 780:een 1335:sta
  1. #751
    Lainaa heikkiR100R kirjoitti Katso viesti
    Kerran oli alla hyvin kevyt (160 kg) pyörä. Loivasti kaartelevalla tiellä tuli illuusio, että tämä kääntyy pelkän ajatuksen voimalla. Tai olisko ollut kyseessä silmämunien liikkeen aiheuttama painonsiirto?
    Hiljattain ostin kypäräkameran. Ensimmäisellä kerralla tienvarsimaisemien kuvaaminen kypärää reilusti kääntämällä sen enempää ajattelematta osoittautui sangen huonoksi ajatukseksi
    Itselläni on vieläkin kevyempi pyörä ja olen tullut siihen tulokseen että jo pelkkä ajatuksen siirto aivopuoliskosta toiseen riittää kääntämään pyörää... on nimittäin käynyt useasti niin että ajaessani "vaistonvaraisesti" ja nauttien ajamisesta pyörä on kulkenut juuri sinne minne olen sen halunnutkin menevän mutta kun olen alkanut miettiä liikaa siirtäen toimintoja toiselle puoliskolle (kaiken maailman vastaohjauksia ja painonsiirtoja tai sitten joitakin muita itse ajamista häiritseviä ikäviä asioita) lepikko on (melkein) kutsunut...

    (kameraa ei kannata laittaa kypärään vaan pyörään kiinni ja vielä mahdollisimman keskelle osoittamaan suoraan eteen, vinoon asetettu kamera kampeaa pyörää siihen suuntaan mihin se sattuu osoittamaan, siis kun mietit minne se osoittaa, ajatuksen voima on suurempi kuin mitä luulemmekaan)
    Viimeksi muokannut: collikka; 19.06.2015 klo 15:40.
    juuri nyt pyörätön
  2. #752
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Joo, mutta kun se moottoripyörän kääntäminen ja kääntyminen on monen tekijän summa ja yksi jankkaa jatkuvasti vain tästä yhdestä osasta, niin siinä alkaa jo viestin ymmärrettävyys kärsiä. On päivänselvää, että jos nyt ylipäätään pysyy pystyssä ja ajoradalla, niin vastaohjaus on hallussa.

    Siinä kääntämisessä tapahtuu monta asiaa. On kropan liikettä, jalalla painamista jalkatappiin, tuen hakeminen tankista, ohjaaminen, katseen käyttö yms.. On turhaa makustelua tapahtuuko vastaohjaus 1/100 sekunti ennen kuin jokin muu kääntämisessä tehtävä toimi. Hätätilanteissa on se ero, että silloin ei ole aikaa valmistautua ja siksi vastaohjauksen merkityksen ymmärtäminen on hyväksi.
    Niin mutta kun täällä eräät väittää, että mopo kääntyy pelkällä kropallakin niin sen takia tää koko ketju on mitä on. Mutta jos ajaessa joutuu miettimään miten saa mopon minne haluaa niin olisi parempi pysyä poissa liikenteestä...

    Tässä taidetaan mennä aika pitkälti vastaohjaamalla vai käyttääkö kovasti kroppaa apuna?
    Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 19.06.2015 klo 15:24.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  3. #753
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni juuri tuota asiaa hän on koittanut saada jakeluun, mutta kun osan mielestä kääntämisen voi aloittaa kropalla.
    En ole koskaan dissannut vastaohjaamisen tarpeellisuutta, usein ehdotonta välttämättömyyttäkään.

    SE kun nyt ei vaan pidä alkuunkaan paikkaansa, etteikö kaksipyöräisellä, 250 kg:n norsullakin,
    voi kurvailla sujuvasti ihan mukavaa kyytiä ( tikkarin huippeissa ja reilusti ylikin ) iiiiiiilman käsiä.

    Tämä kun jostain vitun ihmeen syystä vain on mahdollista..... vaikka mahdotonta onkin .

    Jos neekeri asettaa fathan.. vai mikä se nyt oli.... Juhannukselle ja joku kehottaa....
    "neekeri.... nyt mieti ja tarkkaan" , kehottaisin ihan oikeasti ryömimään ulos ratanahoista ja
    unohtamaan hätätilanteet tai muut "väkisin runnomiset".

    Miten kaksipyöräisellä.... polkupyörästä alkaen on mahdollista ajella hyvällä sykkeellä ilman käsiä......
    joita ilman on aika vitun hankala vastaohjata .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #754
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Miten kaksipyöräisellä.... polkupyörästä alkaen on mahdollista ajella hyvällä sykkeellä ilman käsiä......
    joita ilman on aika vitun hankala vastaohjata .
    Ei ollenkaan hankala. Vastaohjaus toimii myös ilman käsiä. Tosin hitaammin. Mutta edelleen ennen oikealle kääntymistä ohjaustanko kääntyy ensin hetkeksi vasemmalle. Ihan ilman käsiä:
    https://youtu.be/4PbmXxwKbmA?t=2m21s
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  5. #755
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mä en näe tuossa videossa tälläkään kertaa mitään "countersteering actionia" ajettaessa ilman käsiä, pätkä 2:21...2:35 . Missä kohtaa sen pitäisi tarkalleen näkyä? Näen ihan tavallista steering actionia eli ohjaustangon kääntymistä kallistuksen suuntaan kuten mm. prekession seurauksena pitääkin tapahtua.
    1000
  6. #756
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    En ole koskaan dissannut vastaohjaamisen tarpeellisuutta, usein ehdotonta välttämättömyyttäkään.

    SE kun nyt ei vaan pidä alkuunkaan paikkaansa, etteikö kaksipyöräisellä, 250 kg:n norsullakin,
    voi kurvailla sujuvasti ihan mukavaa kyytiä ( tikkarin huippeissa ja reilusti ylikin ) iiiiiiilman käsiä.

    Tämä kun jostain vitun ihmeen syystä vain on mahdollista..... vaikka mahdotonta onkin .

    Jos neekeri asettaa fathan.. vai mikä se nyt oli.... Juhannukselle ja joku kehottaa....
    "neekeri.... nyt mieti ja tarkkaan" , kehottaisin ihan oikeasti ryömimään ulos ratanahoista ja
    unohtamaan hätätilanteet tai muut "väkisin runnomiset".

    Miten kaksipyöräisellä.... polkupyörästä alkaen on mahdollista ajella hyvällä sykkeellä ilman käsiä......
    joita ilman on aika vitun hankala vastaohjata .
    Hyvää Jussia Herra Bone, mutta vastaohjauksen suhteen pitäis tunnistaa lainalaisuudet. Runot.......
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7. #757
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Veikkaan, ettei ketään haittaa jos varataan sulle viitisen minuuttia aikaa vapaasti valitsemaltasi ratapäivältä, jossa näytät kuinka ilman käsiä ajaen kierretään rata ympäri. Avitetaan sua sen verran, että esim. Alastarossa ei tartte ajaa yli 40km/h, että pääset edes tokaan mutkaan asti. Toki kovempaakin saa vetää jos pystyy. Yksärillä voit ilmottaa millon tulet ko. tempun näyttämään niin osataan varata paikalle riittävän monta kameraa.
    Ei varmaan kannata pidättää hengitystä myönteistä vastausta odotellessa.

    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  8. #758
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    ajatuksen voima on suurempi kuin mitä luulemmekaan
    Tuo pitää ehdottomasti paikkansa. Kuluneella viikolla tarvitsi vain käydä mielessä, että sehän on jussi tulossa. Sen jälkeen pyörä kulki aivan kuin itsestään sopivan liikkeen pihaan. Onneksi matkalla ei tapahtunut mitään yllättävää, että pyörän olisi tarvinnut harkita vastaohjauksen tarvetta.

    Millaista poppareiden kanssa sopivaa öljyä suosittelisitte tämän keskustelun sujuvoittamiseksi?
  9. #759
    Lainaa heikkiR100R kirjoitti Katso viesti
    Millaista poppareiden kanssa sopivaa öljyä suosittelisitte tämän keskustelun sujuvoittamiseksi?
    Tosi motoristi kierittelee (tai ainakin näin olen nähnyt tehtävän) kuumat popcornit noin kymppitonnin ajetuissa delvakeissa ja suolaa ne varikolta pöllityssä maantiesuolassa... lisäys tuohon, satuin tässä välissä keskustelemaan yhden hemmon kanssa, vanha castroli kelpaa myös...
    (itse en ole tuota harrastanut kun delvakkia en nykyisin käytä ja noi varikotkin paikkakunnalta ovat hävinneet...)

    Kehuvat että painonsiirto satulan yli puolelta toiselle sujuu hienosti...
    Viimeksi muokannut: collikka; 20.06.2015 klo 16:02.
    juuri nyt pyörätön
  10. #760
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Veikkaan, ettei ketään haittaa jos varataan sulle viitisen minuuttia aikaa vapaasti valitsemaltasi ratapäivältä, jossa näytät kuinka ilman käsiä ajaen kierretään rata ympäri. Avitetaan sua sen verran, että esim. Alastarossa ei tartte ajaa yli 40km/h, että pääset edes tokaan mutkaan asti. Toki kovempaakin saa vetää jos pystyy. Yksärillä voit ilmottaa millon tulet ko. tempun näyttämään niin osataan varata paikalle riittävän monta kameraa.
    Ja eiköhän me kolehti kerätä, että Bone pääsee näyttämään taitonsa maksamatta ratamaksua. Minä tulen vaikka toiselle puolelle Suomea katsomaan.
  11. #761
  12. #762
    Jos ajaisi 1-2 pykälää suuremmalla vaihteella ja räyhäkierroksilla, niin ekan mutkan jälkeen kuvattaisiin pelastushenkilökuntaa. Ei vaan taitu enään painonsiirrolla kun vauhdit nousee.

    Kurapyörillä kun ajetaan tapeilta niin sitä ohjataan osittain jalkatappien kanssa, painoa sille puolelle minne ollaan kääntymässä. Kun vauhdit nousee ja/tai mutkat jyrkkenee niin sitten on alettava riuhtoa ohjaustankoa jos haluaa pysyä ladulla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  13. #763
    Tuossa toisessa mopossa ryyppyvipu avaa kaasuläppiä ja säätövaraa riittää jonnekkin 100 km/h saakka.
    Eihän sen vivun kanssa tietenkään voi olla kikkailematta.
    Kovasti kun keskittyy, niin kyllä sillä kohtuullisen mutkaista tieosuutta pystyy kaasuun koskematta etenemään. Huteraa on ja kovasti pitää ennakoida. Aika hidas saa vauhtikin olla. Koko ajan tietty valmius tarttua kahvoihin.
    Hitaammin tottakai kääntyy kuin ratista kääntämällä, mutta kyllä se kääntyy. Kaarroksen lopettaminen tuntuu välillä olevan vaikeampaa. Siihen voisi auttaa jos pitäisi kaasun isommalla ja säätäisi enemmän nopeutta takajarrulla, saisi pyörää paremmin pystyyn jarrua nostamalla. Vaan turha tuhota takajarrua.
    En minä uskalla uhota Alastaroa ilman käsiä kiertäväni, mutta en kyllä ihan suoralta kädeltä mahdottomana pidä. Aikaa palaa ja takalaikka alkaa kyllä punottaa.
    Kurapyörähommissa bermin ajaminen on ehkä vähän samanhenkistä. Kun ei voi rattia kauheasti kääntää kurvissa, on pidettävä mopo pystyssä nopeutta säätäen ja kuskia liikuttaen.
    Kunhan Huurre saa sen jarrutontonni- haasteensa suoritettua, niin tässä voisi olla uusi.
  14. #764
    Tuota, näin Juhannuksena uskaltaa kysyä
    Miten, onko se vasta vai työntö -ohjaus jos minä jätän kyytiläisen lähimmälle huoltoasemalle kun se aina mutkassa nojaa väärälle puolelle
  15. #765
    Kyllä kyytiläisen, varsinkin jos se on itseään vetoavaa sukupuolta (tasa-arvoinen ilmaisu) niin ei sitä voi Juhannuksena lempata huoltsikalle, vaan ajelua ja yhteis eloa on jatkettava niin vasta- kuin työntöohjauksessa
    Kylätason kurapyöräilijä.
  16. #766
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kokeilepa seuraavaa.

    Paikallaan ollessa, kun pyörä on tasan pystyssä:
    Käännät ohjauksen reilusti vasemmalle.
    Kunnolla kaasua ja nostat nopeasti kytkimen.
    Mihin suuntaan pyörä lähtee?
    Tein tuon yhdellä ajokurssilla ollessani kouluttajana ja tiedän vastauksen, mutta en sitä kerro.
    Se pitää itse kokeilla.
    En mie mistään mitään tiedä, mutta sitten kun vedetään mutkaa hytti pystyssä, niin kun kääntää tangon vasempaan niin räärää kääntyy oikeaan. Sama myös toiseen suuntaan loogisesti ajateltuna. Uuuuuuu taikaa todellisessa maailmassa
    Muutenkin ihmetyttää miten tätä jargonia on jatkunut jo yli 8 vuotta. Ei mitää mutta jatkakaa.
    Viimeksi muokannut: nato26; 21.06.2015 klo 00:33.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  17. #767
    Kattokaas joskus noita Speedway ajoja niin siinä on työntö ohjausta kerrakseen
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  18. #768
  19. #769
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Vastaohjaus toimii myös ilman käsiä. Tosin hitaammin. Mutta edelleen ennen oikealle kääntymistä ohjaustanko kääntyy ensin hetkeksi vasemmalle. Ihan ilman käsiä:
    https://youtu.be/4PbmXxwKbmA?t=2m21s
    Tuossa ilman käsiä ajossa on se hauska juttu, että kun kallistat vartaloa vaikka oikealle, pyörä kallistuu vasemmalle. Kokeile vaikka suoraan ajaessasi mitä tapahtuu. Kallistuminen vasemmalle saa ohjausgeometrian ja hyrrävoimien ansiosta etupyörän kääntymään himpun verran vasemmalle, mikä taas saa aikaan vastaohjauksen ja pyörän kallistumisen oikealle. Ja sitten mennään oikealle, kuitenkin aika hitaasti kääntyen.

    Tuo käy hyvin ilmi tuosta videosta.
    Ohjausliikkeet ovat hyvin pieniä, mutta selviä.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 21.06.2015 klo 21:40.
    Pekka
  20. #770
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Kattokaas joskus noita Speedway ajoja niin siinä on työntö ohjausta kerrakseen
    Jääspeedway on vielä parempi opinahjo vastaohjaukseen.
    Katsokaa minne etupyörä osoittaa kantattaessa ekaan kurviin lähdön jälkeen.
    Toimii aika salamannopeasti ja missä on kropan kiemurtelu.
    Jääspeedwaytä
    Pekka
  21. #771
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Jääspeedway on vielä parempi opinahjo vastaohjaukseen.
    Katsokaa minne etupyörä osoittaa kantattaessa ekaan kurviin lähdön jälkeen.
    Toimii aika salamannopeasti ja missä on kropan kiemurtelu.
    Jääspeedwaytä
    Jääspeedway sopiikin oikein hyvin esimerkiksi miten vedetään parkkipaikalla ympyrää katupyörällä asfaltin päällä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  22. #772
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Jääspeedway on vielä parempi opinahjo vastaohjaukseen.
    Katsokaa minne etupyörä osoittaa kantattaessa ekaan kurviin lähdön jälkeen.
    Toimii aika salamannopeasti ja missä on kropan kiemurtelu.
    Jääspeedwaytä
    Tän ku osaa ni voi alkaa kouluttamaan niitä kanssa-autoilijoita pyörällä tekemällä show-papan elkein näyttäviä vastaohjausväistöjä toisten keulan eessä
    Amerikkaa
  23. #773
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tuossa ilman käsiä ajossa on se hauska juttu, että kun kallistat vartaloa vaikka oikealle, pyörä kallistuu vasemmalle. Kokeile vaikka suoraan ajaessasi mitä tapahtuu. Kallistuminen vasemmalle saa ohjausgeometrian ja hyrrävoimien ansiosta etupyörän kääntymään himpun verran vasemmalle, mikä taas saa aikaan vastaohjauksen ja pyörän kallistumisen oikealle. Ja sitten mennään oikealle, kuitenkin aika hitaasti kääntyen.

    Tuo käy hyvin ilmi tuosta videosta.
    Ohjausliikkeet ovat hyvin pieniä, mutta selviä.
    Olettaen että tuo "mennään oikealle" tarkoittaa sitä että ohjaustanko kääntyy oikealle, millä perusteella se ohjaustangon vasemmalle kääntyminen oli vastaohjausta mutta ohjaustangon oikealle kääntyminen ei?

    Eikö olisi järkeenkäypää kaiken nähdyn perusteella vain todeta että kropan painoa sivusuunnassa siirtelemällä voi sitä mopoa jonkin verran kallistella eli ohjata?
    1000
  24. #774
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Jääspeedway sopiikin oikein hyvin esimerkiksi miten vedetään parkkipaikalla ympyrää katupyörällä asfaltin päällä.
    Onko tämä joku parkkipaikalla ajelun opettelun ketju.
    Mä luulin, että täällä pitäisi oppia ajamaan moottoripyörää liikenteessä. Ja vaikka radalla.
    Ja käyttämään vastaohjausta tietoisesti, tehokkaasti ja turvallisesti vaikka missä kiristyvissä kurveissa.
    Hidasajohommat yms. on sitten hieman toinen juttu. Takajarrua koko ajan ja pään kääntöä, katseen suuntaa eikä maahan katsomista jne. Vaikka parkkipaikallakin kyllä käytät NOx sitä vastaohjausta.

    No ei toi jääspeedway video ole siis mikään parkkipaikkavideo.
    Siitä olen ihan sama mieltä.

    Kiitos kuitenkin kommentistasi NOx. Tuohon hidasajoon voisi joku aloittaa ihan oman juttuketjun. Miten siitä selvitään ja miten noita Wingejä ja muita matkalaivoja käännellään parkkipaikalla.
    Siitäkin on varmaan monta mielipidettä.
    Pekka
  25. #775
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Olettaen että tuo "mennään oikealle" tarkoittaa sitä että ohjaustanko kääntyy oikealle, millä perusteella se ohjaustangon vasemmalle kääntyminen oli vastaohjausta mutta ohjaustangon oikealle kääntyminen ei?
    Vastaohjaus on ohjaustangon kääntämistä väärään suuntaan.
    Voi sitä pyörää kääntää kropallakin, kuten on kerrottu jo moneen kertaan.
    Vastaohjaus tehdään käännöksen alussa ja lopussa, niin parkkipaikalla kuin radallakin.
    Perfectcornerbike.gif
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 21.06.2015 klo 23:12.
    Pekka
  26. #776
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Juu, mutta miksi vasemmalle kallistaminen ja samalla ohjaustangon kääntyminen vasemmalle oli sun esimerkissä vastaohjausta mutta sama asia oikealle ei?
    1000
  27. #777
    Varmaan viiden vuoden päästä pyörissä on joku steer by wire tietokonesysteemi. Sitten ei enää tarvitse miettiä ohjausta.
  28. #778
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Onko tämä joku parkkipaikalla ajelun opettelun ketju.
    Mä luulin, että täällä pitäisi oppia ajamaan moottoripyörää liikenteessä. Ja vaikka radalla.
    Ja käyttämään vastaohjausta tietoisesti, tehokkaasti ja turvallisesti vaikka missä kiristyvissä kurveissa.
    Hidasajohommat yms. on sitten hieman toinen juttu. Takajarrua koko ajan ja pään kääntöä, katseen suuntaa eikä maahan katsomista jne. Vaikka parkkipaikallakin kyllä käytät NOx sitä vastaohjausta.

    No ei toi jääspeedway video ole siis mikään parkkipaikkavideo.
    Siitä olen ihan sama mieltä.

    Kiitos kuitenkin kommentistasi NOx. Tuohon hidasajoon voisi joku aloittaa ihan oman juttuketjun. Miten siitä selvitään ja miten noita Wingejä ja muita matkalaivoja käännellään parkkipaikalla.
    Siitäkin on varmaan monta mielipidettä.
    Muutamaan otteeseen olen maininnut, että moottoripyörän ohjaaminen vaatii tukun keinoja. Lähtökohtaisesti vastaohjauksen osaa jokainen, joka kykenee ylipäätään moottoripyörällä ajamaan. Mutkan tai kokonaisen mutkapätkän ajaminen kokonaan läpi tarvitsee jo muitakin taitoja kuin vastaohjauksen. Siis liikenteessä selviäminen, kuten tuossa ihmettelet, että eikö siitä olekaan kyse. Vauhti, tilanne ja kalusto määrittelevät ne keinot, jotka edistävät selviämistä. Siksi on lähinnä säälittävää se, että vetelet esimerkkejä jääspeedwaystä tai mopon pudottamisesta seisontatuelta. Vastaohjausta pitää harjoitella hätätilanteita ajatellen, että se tulee niissä selkärangasta siinä tapauksessa, että väistöstä/ajolinjan muutoksesta on hyötyä. Lisäksi pitää muistaa, että vastaohjaus ei estä käyttämästä muita keinoja. Paras lopputulos tulee käyttämällä kaikkia keinoja, jotka auttavat pitämään mopon lapasessa.

    Tyylisi änkätä vastaan ja korostaa vastaohjausta patenttiratkaisuna saa koko viestintäsi näyttämään sille kuin mitään muuta ei tarvitsisi osata. Ja jos joku aloittelija sen tulkitsee siten, että kurvailemalla tangosta työnnellen on otettu tilanne haltuun, niin kuusessa ollaan ihan kirjaimellisesti. Aletaan siitä, että vastaohjauksesta ei ole kovasti hyötyä ilman oikeata katseen käyttöä: pahimmillaan vastaohjaat mopon juuri siihen mihin nimenomaan ei pitäisi mennä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  29. #779
    ,,,,,"on tää hienoo",meinaan mp:llä ajaminen!En tiennytkään. Hyvin olen tiellä pysynyt.Kilvankin ajettu (endurolla,KTM,Husse,ym).
    Jatkuu:

    Ajoin mp-kortin 16v!!!!! Niin/siis 16-vuotiaana!
    Nyt alla 29:s mp, siitä ekasta JAWASTA piiiitkä aika. En vielä,,,,,ole kertaakaan ajanut mutkaa "suoraksi"!
    Se on mitä suurin ajovirhe. Toki olen tullut mutkaan/mutkiin ns liian kovalla nopeudella.Hyi,hyi rumaa ajamista,mutta runttaamalla/kallistamalla on selvitty!
    Olen kuullut,että ei uskallettu kallistaa,,,,no sitten lepikko kutsuu. Näin eräs tuttava kertoi Hyvinkää-Turenki välillä,ns Tanttalan mutka!
    Ps sairasauto haki kuljettajan,jopa teho-osastolle vietiin. Näin tänään ko henkilön Hyvinkäällä juteltiin muutama sana!
    Tapauksesta jo muutama vuosi,mutta opettavainen tapaus. Näin kaveri itsekkin toteaa!
    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  30.  
  31. #780
    Lainaa Old motoman kirjoitti Katso viesti
    Nyt alla 29:s mp, siitä ekasta JAWASTA piiiitkä aika. En vielä,,,,,ole kertaakaan ajanut mutkaa "suoraksi"!
    Se on mitä suurin ajovirhe. Toki olen tullut mutkaan/mutkiin ns liian kovalla nopeudella.Hyi,hyi rumaa ajamista,mutta runttaamalla/kallistamalla on selvitty!
    Nyt olis korkea aika opetella vastaohjaamaan. Mars kurssille.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
Sivu: 26 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16242526272836 ... ViimeinenViimeinen