Sivu: 25 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 1307:sta
  1. #721
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se sinnekin uppoaa kun on riittävän hienoa hiekkaa Tuulen kääntyessä (tai mikä jottei radallakin paluusuoralle tullessa) sitä hiekkaa voi sitten siirrellä potkimalla sitä hiekkajalkaa ylöspäin, niin se valuu sinne toiseen lahkeeseen.
    Nyt ei ollut kyse hiekasta...
  2. #722
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Nyt ei ollut kyse hiekasta...
    Haha. Aattelin ku mä puhuin hiekasta ja lainasit
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  3. #723
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Mietitkö vielä hieman tuota edelläolevaa suhteessa viimeiseen postaukseesi.

    Jauliksen vinkistäkin voisi irrota jotain.

    jjjjj taitaa myös olla aika lailla jäljillä.... ja siinä onkin mielenkiintoista oivallettavaa.....
    Mennään "ilman käsiä" suoraan kallistuksella, jossa pyörän "geometria" ajattaisi
    väkisin oikean puolen ojaan.

    "Kunnon sivutuulella" ei nyt tarkoiteta mitään hurrikaania, vaan avoimilla paikoilla
    oikeasti kovaa tuulta, silloilla tai pelloilla. Tanskan sillat on aika hyvä testipaikka,
    jossa esim. pilarit tuovat menoon pikantin lisämausteen
    Pyörä vie (jjjjj, mihin viittasit), kun ei tiedetä mitä todellisuudessa tapahtuu/tehdään! Millä ohjaustangon liikkeellä Herra Bone sitten kompensoi sivusta tulevan tuulen puuskan/tuulen?

    Fysikaaliset lait lienee samat kesäpuhurissa kuten myös hurrikaanin joutuessa. Varmaan löytyy paljon esimerkkejä siitä miten ihmiset nojaa etukenossa myrskytuulta vasten! Sama homma pätee mp:n kohdalla sivutuulen kohdalla, jotenkin se pitää kompensoida.

    Toinen tapa on tietysti nostaa nopeutta niin paljon, että sivutuulen muodostava voimavektori menettää merkityksensä.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  4. #724
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    Eikös puuskittaisessa sivutuulessa voi ohjaamisen jättää kokonaan mopolle ? Ainakin itselle sivutuulessa on helpointa ajaa suoraan, kun antaa tangon liikkua sen mitä se liikkuu. pyörä jostain syystä haluaa mennä aina suoraan.
    Jonkun kerran on ollut hartialukkoa sivutuulessa, kun se alkaa keventää kuskia/mopoa ja tulee fiilis että kohta lennetään. Näin tuolla isojen vesien vaikutusalueilla.
    Näinhän se on. Tämä on yksi monista asioista jonka mopo osaa ihan itse, mikäli kuljettaja ei sitä häiritse.
    Jaloilla hyvin kiinni pyörästä ja keskivartalon tuki kuntoon, jotta kädet ovat ehdottoman rennot ja ote ohjaustangosta höyhenenkeveä. Silloin kuski häiritsee pyörää mahdollisimman vähän.

    Mikäli kuljettaja tuossa tilanteessa yrittää kompensoida tuulen vaikutusta, kulkee mopo kuin käärmeen kusi erämaassa ja kuskille tulee taatusti hiki. Eivätkä ne kojaukset, korjauksen korjaukset ja korjauksen korjauksen korjaukset osu koskaan kohdalleen.
    Järkevämpää antaa mopon tehdä työt.
  5. #725
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -TH- kirjoitti Katso viesti
    Näinhän se on. Tämä on yksi monista asioista jonka mopo osaa ihan itse, mikäli kuljettaja ei sitä häiritse.
    Jaloilla hyvin kiinni pyörästä ja keskivartalon tuki kuntoon, jotta kädet ovat ehdottoman rennot ja ote ohjaustangosta höyhenenkeveä. Silloin kuski häiritsee pyörää mahdollisimman vähän.

    Mikäli kuljettaja tuossa tilanteessa yrittää kompensoida tuulen vaikutusta, kulkee mopo kuin käärmeen kusi erämaassa ja kuskille tulee taatusti hiki. Eivätkä ne kojaukset, korjauksen korjaukset ja korjauksen korjauksen korjaukset osu koskaan kohdalleen.
    Järkevämpää antaa mopon tehdä työt.
    Höpö, höpö, teoriallesi ei ole mitään fysikaalista tukea. Vaikka jalat kuinka hyvin pyörässä kiinni ja keskivartalon tuki kunnossa, niin huonosti käy jos annat pyörän hoitaa homman. Jos tästä huolimatta olet vakuuttunut, että pyörä hoitaa homman, niin irroita ihmeessä kädet ohjaustangosta, niin toteat vuoren varmasti miten siinä käy; eli huonosti!

    Höyhenen kevyesti pyrin itsekin ohjamaan ja viemään pyörää, mutta yhtä lailla joudun höyhenen hienosti korjaamaan tuulen/tuulenpuskien aiheuttaman suunnanmuutoksen/sivuttaisvoiman ja se suoritetaan höyhen kevyesti, huomaamatta, vaistonvaraisesti selkäytimen kautta.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  6. #726
    Lainaa -TH- kirjoitti Katso viesti
    Näinhän se on. Tämä on yksi monista asioista jonka mopo osaa ihan itse, mikäli kuljettaja ei sitä häiritse.
    Jaloilla hyvin kiinni pyörästä ja keskivartalon tuki kuntoon, jotta kädet ovat ehdottoman rennot ja ote ohjaustangosta höyhenenkeveä. Silloin kuski häiritsee pyörää mahdollisimman vähän.

    Mikäli kuljettaja tuossa tilanteessa yrittää kompensoida tuulen vaikutusta, kulkee mopo kuin käärmeen kusi erämaassa ja kuskille tulee taatusti hiki. Eivätkä ne kojaukset, korjauksen korjaukset ja korjauksen korjauksen korjaukset osu koskaan kohdalleen.
    Järkevämpää antaa mopon tehdä työt.
    Höpö höpö. Jos olisin tuon teorian kanssa ajellu viime viikolla niin en olisi tässä kirjoittamassa. Saksan autobaanalla 200+ vauhtia ja sivusta tuulee enemmän kuin kuuluisilla Tanskan silloilla. Voin sanoa että vastaohjausta sai tehdä hieman enemmän mitä Ajotaito-kurssilla on opetettu
    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
  7. #727
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Niksipirkka
    Miten olis vedellä täytetty kortonki sidottuna vaikkapa kauhukahvaan. Heilauttaa vaan puolelta toiselle tarpeen mukaan. Venyy ja paukkuu ja kun ei tarvitse, niin puhkasee. Ja sitte kun taas tarvitsee niin uutta kortonkia kehiin, vettä vaikka huoldikselta tai vuoripurosta.
    <p>.</p>
  8. #728
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    Oman kokemukseni mukaan tuulen vaikutus vähenee ajettujen kilometrien mukaan. Tulee niinsanotusti selkäytimestä se sen kompensointi ilman, että asiaa täytyy yhtään ajatella. Muistan kyllä vielä hyvin ajan, jolloin näin ei ollut. Tuulisella kelillä ajaminen oli todella raskasta. Jos sivutuuli häiritsee, neuvoni on: aja enemmän!
    Eieijei, ei näin, hyvä mies!! Sun käytäntöön perustuva neuvo on kyllä aivan kuutamolla ja sitäpaitsi täysin sopimaton tällaiseen teoreettista pohdiskelua täynnä olevaan, fysiikan lakeja ansiokkaan filosofisesti tutkiskelevaan "keskusteluun"...
    Sun täytyy nyt TODISTAA lausumasi! Vähintään pythagoraan lauseen, suhteellisuus-, nostovoima- ja gravitaatiovuorovaikutusteorian avulla, mielellään neljäntoista desimaalin tarkkuudella. Siksi aiheeseen -miten ajan moottoripyörää tuulisella säällä- kannattanee perustaa uusi viestiketju, saadaan ensi talveksi vi**n triviaalia debattia orgin sivuille...
    MAD (mean absolute deviation)
  9. #729
    Sainpa aikaan ihan mielenkiintoista keskustelua. Kyllä stongaa joutui pitämään kiinni ihan kunnolla Norjassa. Muuten olis ollu jossakin jorpakossa, välillä puhuri työnsi mopoja naapurikaistalle mikä näkyi letkassa erittäin hyvin ja edellä ajavan ajolinjoista. Kun tänä keväänä oon ajellu motareita kohtuullisen paljon noilla mun kätköilyreissuilla niin sivuttaisen tuulenpuuskan aikana mopo on heilahtanu hetkellisesti sivusuunnassa ja oon sitten kompensoinut mopon liikettä aika kevyellä korjausliikkeellä. Tämä korjausliike on tullu selkäytimestä. Nuo Norjan puhurit oli aivan toista luokkaa (vaikka huurusmiähen mukaan ne oli vasta pientä tuulen värettä).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  10. #730
    tuulessa ajamista voi opetella täällä :
    https://en.wikipedia.org/?title=Mont_Ventoux
    320kmh -> noin 90m/s

    ja jos tuolla tuulee kovasti niin voi kokeilla pyörän leija-ominaisuuksia, kun sitoo köyden johonkin kaiteen ja pyörän välille. Leijaillessa ei liene väliä onko kädet tangossa.

    Muutaman kerran tuota ylittäessä on tuuleskellut, mutta ei kovasti
  11. #731
    https://www.youtube.com/watch?v=nlc1bGPTR3c

    tässä on ihan mielenkiintoinen video, tälläsille alottelijoille kuin itse
  12. #732
    Lainaa gikser kirjoitti Katso viesti
    https://www.youtube.com/watch?v=nlc1bGPTR3c

    tässä on ihan mielenkiintoinen video, tälläsille alottelijoille kuin itse
    Poislukien puhe jostain nopeuksista, jonka jälkeen vastaohjaus alkaa purra. Totuus on, että oli vauhtia 5kmh tai 150kmh niin homma toimii aivan samalla tavalla. Rengas poikkeutetaan keskilinjan ulkopuolelle ja pyörä alkaa kääntyä. Moottoripyörällä tuo on ainoa tapa kääntyä...
    B-King
  13. #733
    Lainaa Triplex kirjoitti Katso viesti
    Poislukien puhe jostain nopeuksista, jonka jälkeen vastaohjaus alkaa purra. Totuus on, että oli vauhtia 5kmh tai 150kmh niin homma toimii aivan samalla tavalla. Rengas poikkeutetaan keskilinjan ulkopuolelle ja pyörä alkaa kääntyä. Moottoripyörällä tuo on ainoa tapa kääntyä...
    trollolloolllooo
    sä et nyt ole oikein sisäistänyt videota.
    jos paikaltaan kännät vasemmalle niin kyllä se kääntyy vasemmalle
    Horo Elää !
  14. #734
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Näin on.

    Ja polkupyörällä
    Ja mopolla

    Potkulaudasta en tiedä.

    Vastaohjaus toimii jo, kun otat pyöräsi alas keskituelta.
    Etupyörä pyörähtää puoli kierrosta, siirtyy pois painopisteen alta ja silloin pyörä kallistuu.
    Jos ohjaus on käännetty oikealle, pyörä niiaa kiltisti vasemmalle.
    Jos taas ohjaus on käännetty vasemmalle, olet vaarassa kaataa pyöräsi oikealle.
    painovoima on siis toispuoleinen ?
    Horo Elää !
  15. #735
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    os paikaltaan kännät vasemmalle niin kyllä se kääntyy vasemmalle
    Luojan kiitos. Ajattelin jo että mopossani on jotain vikaa kun se kääntyy vasemmalle kun käännän vasemmalle. Voin siis laittaa rälläkän takaisin pakkiin.
  16. #736
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Luojan kiitos. Ajattelin jo että mopossani on jotain vikaa kun se kääntyy vasemmalle kun käännän vasemmalle. Voin siis laittaa rälläkän takaisin pakkiin.
    kävi myös mielessä pitääkö asentaa käänteinen ohjauskaavio
    Horo Elää !
  17. #737
    Lainaa Triplex kirjoitti Katso viesti
    Poislukien puhe jostain nopeuksista, jonka jälkeen vastaohjaus alkaa purra. Totuus on, että oli vauhtia 5kmh tai 150kmh niin homma toimii aivan samalla tavalla. Rengas poikkeutetaan keskilinjan ulkopuolelle ja pyörä alkaa kääntyä. Moottoripyörällä tuo on ainoa tapa kääntyä...
    HUPS, editoin vähän tuota viestiäni ja siinä välissä oli tullut jo muutama kommentti.

    Sorry

    Näin on.

    Ja polkupyörällä
    Ja mopolla

    Potkulaudasta en tiedä.

    Vastaohjaus toimii jo, kun otat pyöräsi alas keskituelta.
    Etupyörä pyörähtää puoli kierrosta, siirtyy pois painopisteen alta ja silloin pyörä kallistuu.
    Jos ohjaus on käännetty oikealle, pyörä niiaa kiltisti vasemmalle.
    Jos taas ohjaus on käännetty vasemmalle, olet vaarassa kaataa pyöräsi oikealle.

    Pyörä kääntyy kun sitä kallistaa eikä päin vastoin.
    Vastaohjaus on tehokkain ja nopein keino kallistaa pyörää.
    Pekka
  18. #738
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    trollolloolllooo
    sä et nyt ole oikein sisäistänyt videota.
    jos paikaltaan kännät vasemmalle niin kyllä se kääntyy vasemmalle
    Kokeilepa seuraavaa.

    Paikallaan ollessa, kun pyörä on tasan pystyssä:
    Käännät ohjauksen reilusti vasemmalle.
    Kunnolla kaasua ja nostat nopeasti kytkimen.
    Mihin suuntaan pyörä lähtee?
    Tein tuon yhdellä ajokurssilla ollessani kouluttajana ja tiedän vastauksen, mutta en sitä kerro.
    Se pitää itse kokeilla.
    Pekka
  19. #739
    Lainaa BOMBARIDER kirjoitti Katso viesti
    Entäs katseella ohjaaminen? Minusta ainakin tuntuu, että pyörä pyrkii ohjautumaan sinne minne katson.
    Kerran oli alla hyvin kevyt (160 kg) pyörä. Loivasti kaartelevalla tiellä tuli illuusio, että tämä kääntyy pelkän ajatuksen voimalla. Tai olisko ollut kyseessä silmämunien liikkeen aiheuttama painonsiirto?

    Hiljattain ostin kypäräkameran. Ensimmäisellä kerralla tienvarsimaisemien kuvaaminen kypärää reilusti kääntämällä sen enempää ajattelematta osoittautui sangen huonoksi ajatukseksi
  20. #740
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kokeilepa seuraavaa.

    Paikallaan ollessa, kun pyörä on tasan pystyssä:
    Käännät ohjauksen reilusti vasemmalle.
    Kunnolla kaasua ja nostat nopeasti kytkimen.
    Mihin suuntaan pyörä lähtee?
    Tein tuon yhdellä ajokurssilla ollessani kouluttajana ja tiedän vastauksen, mutta en sitä kerro.
    Se pitää itse kokeilla.
    kokeile ottaa jotain lääkettä
    maalari maalas talon punasella maalilla mutta tuli musta talo kun maalari oli sokee.
    Horo Elää !
  21. #741
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kokeilepa seuraavaa.

    Paikallaan ollessa, kun pyörä on tasan pystyssä:
    Käännät ohjauksen reilusti vasemmalle.
    Kunnolla kaasua ja nostat nopeasti kytkimen.
    Mihin suuntaan pyörä lähtee?
    Tein tuon yhdellä ajokurssilla ollessani kouluttajana ja tiedän vastauksen, mutta en sitä kerro.
    Se pitää itse kokeilla.
    Suoraan?

    Etunen ilmaan niin ei ohjaa ja lähtee suoraan

    Ei tosin toimi mun mopolla
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  22. #742
    En oikein ymmärrä miksi vasta-ohjaus aiheuttaa niin paljon kinastelua/eriäviä mielipiteitä, kyse on kuitenkin fysiikanlaista vai kuinka? Onko syy se ettei se jonkun mielestä toimi vai mikä? Oma näkemys asiaan on että jos käännän pyörää parkkipaikalla (hitaassa vauhdissa) niin käännän eturenkaan sinne suuntaan minne haluan pyörän kääntyvän. Jos taas kuvailen mutkapätkää en juurikaan tiedosta kuinka se pyörä kääntyy mutkaan, pyörä vaan kääntyy sinne minne katson. Jos tarvitsee tehdä väistöliike (esim. kurvissa) niin vasta-ohjaus on mielestäni ainut oikea tapa suoritua tästä. Oma näkemys asiaan on, että vastaohjauksella saa pyörän kääntymään nopeasti haluttuun suuntaan, loput on sitten kiinni "roikkumisesta" yms. Eikä herneitä vaan sellaista keskustelua mistä itsekin voisin jotain oppia.
    Viimeksi muokannut: rodder; 19.06.2015 klo 01:02.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  23. #743
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Suoraan?
    Etunen ilmaan niin ei ohjaa ja lähtee suoraan
    Ei tosin toimi mun mopolla
    Tämä ei ole tietokilpailu.
    Kokeilkaa itse minne se pyörä lähtee.
    Pekka
  24. #744
    Lainaa rodder kirjoitti Katso viesti
    En oikein ymmärrä miksi vasta-ohjaus aiheuttaa niin paljon kinastelua/eriäviä mielipiteitä, kyse on kuitenkin fysiikanlaista vai kuinka? Onko syy se ettei se jonkun mielestä toimi vai mikä? Oma näkemys asiaan on että jos käännän pyörää parkkipaikalla (hitaassa vauhdissa) niin käännän eturenkaan sinne suuntaan minne haluan pyörän kääntyvän. Jos taas kuvailen mutkapätkää en juurikaan tiedosta kuinka se pyörä kääntyy mutkaan, pyörä vaan kääntyy sinne minne katson. Jos tarvitsee tehdä väistöliike (esim. kurvissa) niin vasta-ohjaus on mielestäni ainut oikea tapa suoritua tästä. Oma näkemys asiaan on, että vastaohjauksella saa pyörän kääntymään nopeasti haluttuun suuntaan, loput on sitten kiinni "roikkumisesta" yms. Eikä herneitä vaan sellaista keskustelua mistä itsekin voisin jotain oppia.
    mut pekkavee on keulimas ja vetämäs sladis heti ku silmä välttää
    Horo Elää !
  25. #745
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    HUPS, editoin vähän tuota viestiäni ja siinä välissä oli tullut jo muutama kommentti.

    Sorry

    Näin on.

    Ja polkupyörällä
    Ja mopolla

    Potkulaudasta en tiedä.

    Vastaohjaus toimii jo, kun otat pyöräsi alas keskituelta.
    Etupyörä pyörähtää puoli kierrosta, siirtyy pois painopisteen alta ja silloin pyörä kallistuu.
    Jos ohjaus on käännetty oikealle, pyörä niiaa kiltisti vasemmalle.
    Jos taas ohjaus on käännetty vasemmalle, olet vaarassa kaataa pyöräsi oikealle.

    Pyörä kääntyy kun sitä kallistaa eikä päin vastoin.
    Vastaohjaus on tehokkain ja nopein keino kallistaa pyörää.
    Voi herranpieksut sentään. Miten voi olla vaikeata ymmärtää, että moottoripyörä tai polkupyörä yhdessä kuljettajan kanssa muodostavat massan, jolla on keskipiste? Kun siirrät massan yli renkaiden kosketuspinnan maahan, ollaan epätasapainossa ja kallistuminen alkaa: myös kuljettajan tekemillä painopisteen siirroilla saa moottoripyörän kallistumaan vaikka kädet olisivat irti ohjaustangosta. Kun tasapainoilet paikallasi tarvitset sekä ohjaustangon liikkeitä ja kropan liikkeitä. Olet melko velho, jos käännät hitaassa vauhdissa tehokkaimmin pelkän ohjauksen voimin. Vastaohjaus, joka hitaassa vauhdissa tapahtuu ja tarvitaan kääntymisen alussa on niin olematon, että sitä tuskin huomaa. Jokainen, joka nyt ylipäätään saa moottoripyörän aloittamaan kääntymisen parkkipaikalla osaa tämän luonnostaan. Kyse ei ole ollenkaan siitä onko vastaohjaus tehokkain tapa vai ei: se on peräti ainoa tapa aloittaa kääntyminen. Paljon vaikeampaa on jatkaa kääntymistä hitaassa vauhdissa, pitää se hallittuna tai kääntyä pienessä tilassa. Tehokkain tapa kääntää on ohjauksen ja painopisteen hallinta. Oikein lujaa kun mennään mutkaan, niin silläkin on merkitystä missä painopiste on pituusakselin suuntaan. Moottoripyörän ajaminen on dynaamista ja minne moottoripyörä lopulta kulkee, on monen tekijän summa. On melko ärsyttävää, että jankkaat vastaohjauksesta ja jätät muut asiat huomiotta. Vastaohjauksen taidot oppii heti, kun siirtyy kolmipyöräisestä kaksipyöräiseen ja alkaa pysymään pystyssä ilman apupyöriä. Se mihin vastaohjausta pitää harjoitella, että tulee yhtä luonnostaan kuin normi käännöksessä tai mutkassa, on hätätilanteet. Niissä tuppaa iskemään hartialukko ja aivan yhtä paha asia on se, että katse jäätyy tuijottamaan vaaraa.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  26. #746
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tämä ei ole tietokilpailu.
    Kokeilkaa itse minne se pyörä lähtee.
    Jos tolla tavalla lähti kotareilla liikkeelle niin ne nyppäs hytin pystyyn ja mentiin suoraan niin pitkään kunnes saatiin etupyörä takaisin tonttiin. Eikä tämä ole arvaus vaan kokemus. Matkanorsut on asia erikseen, kokeilematta sanoisin että kytkimen noston jälkeen jos pidät ohjauksen lukittuna vasemmalle niin oikean puoleiset kaatumaraudat tarvii ton jälkeen uutta maalia. Ilman kallistusta massa pyrkii jatkamaan tangentin suuntaan.

    Nämä on aina hauskoja keskusteluita, jotkut ottaa tosissaan ja useammat ei. Ajaessa ei kannata liikaa miettiä mitä nyt pitikään tehdä vaan tekniikan oppii ajamalla, tällä en tarkoita kilometrimäärää vaan laatua. Autokoulujen käyttämät harjoitus/inssiradat on hyvä paikka käydä kokeilemassa miten pyörä käyttäytyy, siellä niitä asioita opitaan, ei netissä nyasseja vääntämällä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  27. #747
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Vastaohjaus, joka hitaassa vauhdissa tapahtuu ja tarvitaan kääntymisen alussa on niin olematon, että sitä tuskin huomaa. Jokainen, joka nyt ylipäätään saa moottoripyörän aloittamaan kääntymisen parkkipaikalla osaa tämän luonnostaan. Kyse ei ole ollenkaan siitä onko vastaohjaus tehokkain tapa vai ei: se on peräti ainoa tapa aloittaa kääntyminen.
    Mielestäni juuri tuota asiaa hän on koittanut saada jakeluun, mutta kun osan mielestä kääntämisen voi aloittaa kropalla.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  28. #748
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni juuri tuota asiaa hän on koittanut saada jakeluun, mutta kun osan mielestä kääntämisen voi aloittaa kropalla.
    Joo, mutta kun se moottoripyörän kääntäminen ja kääntyminen on monen tekijän summa ja yksi jankkaa jatkuvasti vain tästä yhdestä osasta, niin siinä alkaa jo viestin ymmärrettävyys kärsiä. On päivänselvää, että jos nyt ylipäätään pysyy pystyssä ja ajoradalla, niin vastaohjaus on hallussa.

    Siinä kääntämisessä tapahtuu monta asiaa. On kropan liikettä, jalalla painamista jalkatappiin, tuen hakeminen tankista, ohjaaminen, katseen käyttö yms.. On turhaa makustelua tapahtuuko vastaohjaus 1/100 sekunti ennen kuin jokin muu kääntämisessä tehtävä toimi. Hätätilanteissa on se ero, että silloin ei ole aikaa valmistautua ja siksi vastaohjauksen merkityksen ymmärtäminen on hyväksi.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  29. #749
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Joo, mutta kun se moottoripyörän kääntäminen ja kääntyminen on monen tekijän summa ja yksi jankkaa jatkuvasti vain tästä yhdestä osasta, niin siinä alkaa jo viestin ymmärrettävyys kärsiä. On päivänselvää, että jos nyt ylipäätään pysyy pystyssä ja ajoradalla, niin vastaohjaus on hallussa.

    Siinä kääntämisessä tapahtuu monta asiaa. On kropan liikettä, jalalla painamista jalkatappiin, tuen hakeminen tankista, ohjaaminen, katseen käyttö yms.. On turhaa makustelua tapahtuuko vastaohjaus 1/100 sekunti ennen kuin jokin muu kääntämisessä tehtävä toimi. Hätätilanteissa on se ero, että silloin ei ole aikaa valmistautua ja siksi vastaohjauksen merkityksen ymmärtäminen on hyväksi.
    Miten eturengas ilmassa kääntyminen?
    Supermoto
  30.  
  31. #750
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Miten eturengas ilmassa kääntyminen?
    Se on yksipyöräinen. Moottoripyörää voi tosiaan ajaa monin tavoin tai paremmin tilanteita on erilaisia ja vaikkapa enskassa murheet ovat jatkuvalla syötöllä hieman moninaisemmat kuin vastaohjauksen pohtiminen.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
Sivu: 25 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen