Sivu: 22 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 1335:sta
  1. #631
    Haluatko oikein vastauksen kysymykseesi vai lämpimiksesikö kirjoittelet?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  2. #632
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Haluatko oikein vastauksen kysymykseesi vai lämpimiksesikö kirjoittelet?
    No en kirjoitele lämpimikseni.
    Olisi hyvä kuulla jotain järkeviä kommentteja tuohonkin hommaan, jota tuo ei ollut.
    Pekka
  3. #633
    Mistäköhän johtuu, ettei sulle oikein järkeviä kommentteja satele?

    Luonnollisesti homman tekee helpommaksi se, kun kyynärvarret on ohjaustangon liikeradan suuntaiset. Saa hitokseen paremmin voimaa ohjaamiseen.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  4. #634
    Lisätään vielä semmoinen, että sun kannattais varmaan käydä ensi kesänä tuo Ajotaitokakkonen, niin selviäisi tosi moni hämmennystä aiheuttava asia.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  5. #635
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Käsivarret kannattaa yläkropan asennon avulla tokikin passata niin että voima ohjaustangon päiden liikesuunnassa olisi mahdollisimman hyvä. Miten tarkalleen riippuu kuskista ja pyörästä. Joku GS ei ole tuossa suhteessa juuri minkäänlainen ongelma, mutta varsinkin kyykkyjen kanssa asiaan kannattaa hetki perehtyä.

    edit: hiiiidas...
    1000
  6. #636
    Eikö tän ketjun vois jo lukita. Sama paska jatkuu ja jatkuu.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  7. #637
    Juha_H:n avatar
    Liittyi Oct 2010
    Bonn, Deutschland (Tampere)
    Täällä näemmä monet eivät testaile takahaarukan linjausta ajamalla ilman käsiä - siinä automaattisesti oppii painonsiirron vaikutukset. Tai suuruusluokan.
  8. #638
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Lisätään vielä semmoinen, että sun kannattais varmaan käydä ensi kesänä tuo Ajotaitokakkonen, niin selviäisi tosi moni hämmennystä aiheuttava asia.
    Hei PoS
    Olen käynyt kaikenlaisia kursseja ja oppinut niillä paljon. Kiitos siitä kaikille kurssien vetäjille.
    Viime vuonna kävin Liikenneturvan MPEAK kouluttaja kurssin, jossa taas käytiin näitä samoja asioita läpi.
    Mielestäni osaan jo aika hyvin ajaa ja ymmärrän ja hallitsen vastaohjauksen ja monen muunkin jutun moottoripyöräilyssä ihan kohtuullisesti.
    Tuossa linkki ajamastani vastaohjausesimerkkistä, joka tehtiin kaverini kanssa opetushommiin
    Osaan myös lukea liikenneympäristöä ja varautua tuleviin tilanteisiin.
    50 vuoden kokemuksella.
    Ymmärrän myös Motion Camouflage jutun, jolla on merkitystä moottoripyöräilijän hengissä säilymiseen.
    En ole ikinä suistunut tieltä pusikkoon enkä ajanut mitään kolaria. Vakuutusyhtiötä ei ole vaivattu, mistä on kiitoksena maksimibonukset.
    Tällä palstalla olen halunnut aktivoida keskustelua siihen suuntaan, että muutkin oppisivat näistä asioista lisää, ajattelisivat mitä vaikka ajoasento merkitsee ja oppisivat ajamaan paremmin.
    En kysele näitä hommia itselleni vaan kaikille muillekin tiedoksi.
    Olisi hienoa, jos sinullakin PoS olisi joskus joku positiivinen kommentti tai ohje turvallisempaan moottoripyöräilyyn.

    Ongelma vaan tässä jutussa on se, että tätäkään foorumia ei lue kuin muutama tuhat motoristia.
    Suomessa on yli 200.000 moottoripyörää ja varmaan jotain 150.000 moottoripyöräilijää.

    Siinä on hemmetin iso homma opettaa heidät kaikki ajamaan turvallisesti.
    Tällä palstalla sitä ei voi tehdä.
    Pekka
  9. #639
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Luonnollisesti homman tekee helpommaksi se, kun kyynärvarret on ohjaustangon liikeradan suuntaiset. Saa hitokseen paremmin voimaa ohjaamiseen.
    Tuo taisi muuten olla hyvä ohje. Sitä en ole kyllä kuullut millään kursseilla, en ratakursseilla enkä muillakaan EAK kursseilla. Puhutaanko siitä myös sillä Ajotaito II kurssilla, jota suosittelit minullekin?
    Itse sen vaan olen kyllä jotenkin oppinut. Mun Gessussa se on just noin.

    Kiitos.
    Tuon jos vielä saisi sinne Ajotaito II kurssiohjelmaan, niin hyvä juttu olisi.
    Pekka
  10. #640
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Puhutaanko siitä myös sillä Ajotaito II kurssilla, jota suosittelit minullekin?
    Puhutaan.

    EDIT: Mikä tärkeämpää, lisäksi siellä puhutaan ajotaidosta kokonaisuutena.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  11. #641
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Puhutaan.

    EDIT: Mikä tärkeämpää, lisäksi siellä puhutaan ajotaidosta kokonaisuutena.
    Kerro lisää.
    Mielenkiintoinen juttu.
    Pekka
  12. #642
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ongelma vaan tässä jutussa on se, että tätäkään foorumia ei lue kuin muutama tuhat motoristia.
    Suomessa on yli 200.000 moottoripyörää ja varmaan jotain 150.000 moottoripyöräilijää.

    Siinä on hemmetin iso homma opettaa heidät kaikki ajamaan turvallisesti.
    Tällä palstalla sitä ei voi tehdä.
    Hienoa että olet ottanut asian harteillesi.

    Koska julistaminen netissä ei pure odotetusti, voisi seuraava hyvä steppi olla vaikkapa jotkut bomberiltamat yms... karkelot. Siellä lähestyt ihmisiä livenä, otat hihasta kiinni ja kerrot omasta urastasi ja vastaohjauksen tarpeellisuudesta sekä halustasi opettaa tietämättömiä ajamaan.

    Tosin olen huomannut että moni sarvipää vastaohjaa etunen ilmassa kun tulee mutkia matkaan, eli siellä on varmasti paljon sellaista next level high-end oppilastakin.
    Supermoto
  13. #643
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Hienoa että olet ottanut asian harteillesi.
    Koska julistaminen netissä ei pure odotetusti, voisi seuraava hyvä steppi olla vaikkapa jotkut bomberiltamat yms... karkelot.
    He, he
    En ole ottanut asiaa harteilleni.
    Näyttää siltä, että tämä orgin foorumi on nyt siirtynyt täysin Bomberien haltuun.
    Joten minun on ihan turha enää kommentoida täällä mitään enää koskaan.
    Eikä varsinkaan puhua turvallisesta moottoripyöräilystä tavallisessa liikenteessä.

    Terveisin ja hyvää yötä.
    Pekka
  14. #644
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    He, he
    En ole ottanut asiaa harteilleni.
    Näyttää siltä, että tämä orgin foorumi on nyt siirtynyt täysin Bomberien haltuun.
    Joten minun on ihan turha enää kommentoida täällä mitään enää koskaan.
    Eikä varsinkaan puhua turvallisesta moottoripyöräilystä tavallisessa liikenteessä.

    Terveisin ja hyvää yötä.
    No ei varmasti luovuteta valtaa sarvipäille, vaikka kuinka etunen ilmassa vastaohjailevat. Luotan että tulevaisuudessakin superpyöräilijä pitää bommittajat aisoissa tiukalla isällisellä valistuksellaan.
    Supermoto
  15. #645
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kerro lisää.
    Mielenkiintoinen juttu.
    Niin vai pitäiskö sun Pekka osallistua ihan livenä ajotaito 2 kurssille. Saatat oppia aika paljon uutta ja ihmeellistä jos oot avoimin mielin liikkeellä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  16. #646
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    He, he
    En ole ottanut asiaa harteilleni.
    Näyttää siltä, että tämä orgin foorumi on nyt siirtynyt täysin Bomberien haltuun.
    Joten minun on ihan turha enää kommentoida täällä mitään enää koskaan.
    Eikä varsinkaan puhua turvallisesta moottoripyöräilystä tavallisessa liikenteessä.

    Terveisin ja hyvää yötä.
    HEI HEI

    Noniin, viimeinkin se ymmärsi painua pois.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  17. #647
    Kädetön kääntyilijä
    Liittyi Sep 2008
    Varsinais-suomi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Niin vai pitäiskö sun Pekka osallistua ihan livenä ajotaito 2 kurssille. Saatat oppia aika paljon uutta ja ihmeellistä jos oot avoimin mielin liikkeellä.
    Mä luulen et muilla osallistujilla voi tulla piiiiitkä päivä, kun yksi kyseenalaistaa jokaisen opin mitä tuolla annetaan.
    Husqvarna Norden 901 -22
    ex. Ducati 749 -06
    ex. CBR 900RR -01
    ex. CBR 900RR -96
    ex. GSX750F -02
  18. #648
    Kertokaas nyt jo vähän helvetin nopeasti, että miten sitä pyörää ohjataan. Pitäisi viikon sisällä jo lähteä ajamaan. Jos haluan vaikka kääntyä vasemmalle, niin käännänkö vasemmalle vai oikealle niinqu?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19. #649
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pääsääntöisesti, jos päädyt ulos tieltä tai ajoreitiltä, olisi pitänyt kääntää toiseen suuntaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  20. #650
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas nyt jo vähän helvetin nopeasti, että miten sitä pyörää ohjataan. Pitäisi viikon sisällä jo lähteä ajamaan. Jos haluan vaikka kääntyä vasemmalle, niin käännänkö vasemmalle vai oikealle niinqu?
    Aja vain rajoitusten mukaan, niin mitään ei satu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #651
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Aja vain rajoitusten mukaan, niin mitään ei satu.
    Amen, brother! Joskus 80-tiellä eivät muista laittaa risteyksiin alempaa rajoitusta, joten joutuu vähän oikomaan. Toinen ongelmapaikka on sellainen nuori metsä, jossa ei vielä ole harvennushakkuuta tehty.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  22. #652
    Pitäisköhän hommata isompi kypärä niin mahtuis kaikki oppi mantelitumakkeeseen:

    police-with-big-helmet.jpg

    MAD (mean absolute deviation)
  23. #653
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas nyt jo vähän helvetin nopeasti, että miten sitä pyörää ohjataan. Pitäisi viikon sisällä jo lähteä ajamaan. Jos haluan vaikka kääntyä vasemmalle, niin käännänkö vasemmalle vai oikealle niinqu?
    Kallistettava se on edelleenkin,tavalla tai toisella, tarpeen mukaan ja mieluusti sisämutkan puolelle,
    jos ei ihan kävelyvauhtia mennä. .

    "HOX-HOX" !

    Hieman vankempaa kredibiliteettiä omaavien tinkimättömän logiikan mukaan kannattaa
    ohjauslukko modata siten, että sitä käytettäessä ohjaus lukittuu keskiasentoon.

    Tämän jälkeen voikin sitten ruuvata keskiseisontatuen irti (painonsäästö, parannus kierrosakoihin)
    ja nakata sen vapaalla tyylillä lepikkoon.

    Mopo kun ei voi kallistua, kaatumisesta puhumattakaan ilman ohjaustangon kääntymistä
    "väärään suuntaan".
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #654
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    ^Haluisin edelleen tietää, että kuka muu on sinun itsesi lisäksi väittänyt mitään tuollaista.
    1. Joku saattaa ehkä kyetä asettamaan asiat yhteyteyteensä, oikeaan kontekstiin ja
    kyetä lukemaan jotain muulla tapaa kuin piru raamattua.

    2. Saattaa olla.... saattaa olla olemattakin.... ihan "perjantaikevennys" Pekan setin perään.

    3. Väittää ja väittää.... No, jos edes blondin logiikalla mennään argumentoinnissa,
    homma menee (valitettavasti) siten, että kun argumentoi saman asian ympärillä
    "näin, näin ja näin"...... se tarkoittaa väistämättä jotain.

    Kansanomaisemmin sanottuna: Puhuu itsensä "pussiin".

    Argumentointi kulkee rataa: Tässä se näin, mutta seuraavaksi se saman asian tiimoilla,
    samoilla eväillä', samoista lähtökohdista..... onkin yht-äkkiä ihan muuta.

    Ainahan asiat riippuu mistä roikkuu, eikä ole ihan suoraviivaisia, mutta mutta......

    Ehkä sullakin tän aiheen ympärillä kirjoittamasi kertaus herättää mutaman olennaisen
    kysymyksen.... ihan asiallisen.... muutakin kuin kuka on väittänyt.


    Hieman varsinaista ketjun otsikkoa sivuten.....

    Olisko innokkaita ottaa 85 kg:n köntti kytiin ja lyödä vetoa siitä, ettei sen
    kunnollinen ja yllättävä "kippaaminen" heilauta ja aiheuta katastrofaalisia seurauksia
    paketin etenemiseen ?

    Argumentoinnin pohjalta sillä ei pitäisi olla edes hyttysen paskan merkitystä meressä.
    Suhteellisen lyhyessä ajassa kuitenkin.... hieman eri kontekstissa.....
    lähtökohtaisesti samoilla "muuttujilla" onkin taas ihan huomattava merkitys etenemiseen.....

    Koittakaa nyt päättää..... onko vai ei....

    Siten on jotain pohjaa jatkaa debattia.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #655
    Laskekaa 9v kestäneestä ketjusta keskiarvo ja menkää sillä....
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  26. #656
    Sry, Mutta nyt on ihan pakko heittää oma kommentti tähän soppaan (ihan nubuna)
    VASTAOHJAUS...kokemuksen pohjalta...

    hmm...cam-am (kolme pyörää) ulommainen käsi suoran, heittää sisä kurviin ja mitä suuremmaksi
    keskipakovoima kasvaa niin sitä tiukemmaksi kurvi käy ja (kone) kääntyy oikeestaan (automatic)
    kurvin sisäkaarteeseen...

    mutta nykyinen BMW (kaksi pyörää) taasen sisempi käsi tiukkana kurvissa heittää koneen tiukasti sisä kaarteeseen hmmm. ja persustan siirto kurvissa sisäkaarteen puolelle ei oikeestaan tarvitse muuta tehdäkkään ??... on tää pyöräily helppoa... koitappa samaa trakktorila ;)

    t:vainamo
    BMW R1200R
  27. #657

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Jos tämä aihe on näin jännä, niin tulkaa ihmeessä kesällä ihmettelemään erilaisia ajotekniikoita!

    Tässä aikataulua. Luvassa myötä ja vastaohjausta.

    SM KISAT 2015:
    23.-24.5. Botniaring, KuMaMo.
    13.-14.6. Kemora, JMU.
    18.-19.7. Auto24ring, Pärnu, Viro, RiMPKK.
    8.-9.8. Alastaro, WCRC.
    15.-16.8. Pärnu, Eesti
    5.-6.9. Motopark, HelRC.
  28. #658
    Vastaohjausvideo
    Pyörä hoitaa vastaohjauksen itse.
    Pekka
  29. #659
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Jos tämä aihe on näin jännä, niin tulkaa ihmeessä kesällä ihmettelemään erilaisia ajotekniikoita!

    Tässä aikataulua. Luvassa myötä ja vastaohjausta.

    SM KISAT 2015:
    23.-24.5. Botniaring, KuMaMo.
    13.-14.6. Kemora, JMU.
    18.-19.7. Auto24ring, Pärnu, Viro, RiMPKK.
    8.-9.8. Alastaro, WCRC.
    15.-16.8. Pärnu, Eesti
    5.-6.9. Motopark, HelRC.
    No joo, ehkä tuo vastaohjaus voi toimia käytännössä mutta ei teoriassa...
    Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
  30.  
  31. #660
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 22 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen