Sivu: 18 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8161718192028 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 1335:sta
  1. #511
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Driftauksen viittaus oli tarkoitettu tajuamaan etta speedwayssa ja driftauksessa se pera saattaa hiukan luistaa mita se ei katupyoralla asfaltilla normaalisti tee. Vaan silti vastaohjataan, kumma juttu...
    Juu ymmärsin kyllä mitä ajoit takaa. En tarkoituksella ottanut kantaa tarkemmin, etten vedä ketään taistoon mukaan tahtomattaan, kun tällä hetkellä nämä mun vastavoimat tuntuu olevan verrattain teräväkielisiä.

    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Miten hitossa olen voinut ajaa ja opettaa kaikki nama vuodet ilman org. foorumin tietokantaa..? Kisaakin ajanut nappularenkaalla ja slicksilla, pokalejakin saanut. Taysin mahdoton yhtalo!
    Sitä näillä foorumeilla on taipumus palauttaa ihmiset ns. maanpinnalle, ettei ne sorru luulemaan itsestään liikoja.

    No juu, hyvä huomata ensireaktion jälkeen, että onhan täällä ns. tavallisiakin ihmisiä.
  2. #512
    Lainaa eikka99 kirjoitti Katso viesti
    No juu, hyvä huomata ensireaktion jälkeen, että onhan täällä ns. tavallisiakin ihmisiä.
    Wat..? Mina muuten vastaohjaan. Tarkoituksella... ...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  3. #513
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Wat..? Mina muuten vastaohjaan. Tarkoituksella... ...
    No aivan varmasti vastaohjaat, jos meinaat pyörän saada kääntymään. Miten tässä nyt tähän taas tultiin?
  4. #514
    Lainaa eikka99 kirjoitti Katso viesti
    No aivan varmasti vastaohjaat, jos meinaat pyörän saada kääntymään. Miten tässä nyt tähän taas tultiin?
    Ihan vaan ettei kipina sammu viihteellisesta ketjusta ja ettei joku erehdy luulemaan minua normaaliksi...

    Meilla on tuossa naapurissa telaketjuapinoita, pitaa kayda pitamassa niille luento, miten tankkia vastaohjataan. Hiljennetaanko sisakaarteen puoleista vai kiihdytetaanko ulkokaarteen kettinkia?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  5. #515
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Wat..? Mina muuten vastaohjaan. Tarkoituksella... ...
    Niinpä niin. Eiköhän me kaikki, mutta jotkut saavat erektion päästessään saarnaamaan muille vastaohjauksen ihmeitä tekevästä voimasta. Jokunen sivu sitten kyselin, että mikähän uusi oivallus nyt on tulossa. Ei ole näkynyt...

    Oleelliset asiat on kätevästi yhdessä paketissa http://motoristisurvival.fi/vanhat/A...naan_s1-65.pdf. Varoitus: oppaassa käsitellään huomattavan paljon muutakin kuin vastaohjausta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  6. #516
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    ettei joku erehdy luulemaan minua normaaliksi...
    En mä sitä suoraan suhun kohdistanut. Pahoittelut jos loukkasin!
  7. #517
    Ajo hanskassa sanotaan: "Vastaohjaus: Jos haluat kääntyä oikealle, tee pieni
    työntö ohjaustangon oikeasta päästä."
    Mutta mitäs jos haluaa päästä vasemmalle, sellaistakin tarvetta joskus ollut
    Kawasaki Versys 650
  8. #518
    Miten h......ssä ajamisen perusasia voi saada aikaan tämmöisen repostelun. Etteks te oikeesti tajua vai muuten vaan trollaatte?
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  9. #519
    Lainaa jorim kirjoitti Katso viesti
    Miten h......ssä ajamisen perusasia voi saada aikaan tämmöisen repostelun. Etteks te oikeesti tajua vai muuten vaan trollaatte?
    Mä olin ensimmäisessä viestissäni vakavissani, mutta sen jälkeen olen kyllä sortunut trollaamiseen.
  10. #520
    Juu, niin varmasti olitkin mutta en tajua noita ainaisia vääntäjiä.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  11. #521
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Ihan vaan ettei kipina sammu viihteellisesta ketjusta ja ettei joku erehdy luulemaan minua normaaliksi...
    Lainaa eikka99 kirjoitti Katso viesti
    En mä sitä suoraan suhun kohdistanut. Pahoittelut jos loukkasin!
    Rimaa hipoen mennaan, mutta saat anteeksi jos lupaat ettei se toistu...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  12. #522
    Ns. perstuntumalla, noh kakspyöräsellä ehkä jopa "näppituntumalla" päristelty hetken aikaa enkä ole itseäni vielä ojasta löytänyt.. Mutta huoh tälle vasta/veto/työntöohjauksella. Mie vedän ja työnnän ainakin niin maan prkleesti eikä vielä oo ruohoa ollu suussa, taikka kaarnaa poskessa
    Bad luck, fist fuck
  13. #523
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Jaa, tuossa 5:27 tilanteessa en näe yhtään jalkaa maassa. Tai edes jäässä.
    Ja kyllä ne kuskin jalat pysyvät siellä sisäkurvin tapilla koko kisan ajan. Paitsi maaliin tulossa hölläävät vähän ja jalka tippuu tapilta.
    Speedwayn ajossa toi homma toimii ihan eri lailla ja sitä sisäkurvin jalkaa kanssa roikotetaan siellä sisäkurvin puolella.
    Onkohan mun näössä jotain vikaa.
    Pitää näköjään mennä silmälääkäriin.
    Kiitos N0x vinkistä. Soitan heti huomenna silmälääkärille.
    No soititko...? Speedwaypyörässä ei ole tappia sisäpuolella, ei jäällä eikä maalla. Jäällä siihen sisäkurvin puoleiseen jalkaan nojataan jäätä vasten lähes aina kurveissa, joskus kovaakin.
  14. #524
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Jaa, tuossa 5:27 tilanteessa en näe yhtään jalkaa maassa. Tai edes jäässä.
    Ja kyllä ne kuskin jalat pysyvät siellä sisäkurvin tapilla koko kisan ajan. Paitsi maaliin tulossa hölläävät vähän ja jalka tippuu tapilta.
    Speedwayn ajossa toi homma toimii ihan eri lailla ja sitä sisäkurvin jalkaa kanssa roikotetaan siellä sisäkurvin puolella.
    Onkohan mun näössä jotain vikaa.
    Pitää näköjään mennä silmälääkäriin.
    Kiitos N0x vinkistä. Soitan heti huomenna silmälääkärille.
    Lopettaisit jo. Ensin höpiset omituisia ja kun olen vastannut, niin käyt jälkikäteen editoimassa lisää hölmöyksiä jo vastattuun viestiin. Mene nyt vaikka sinne silmälääkäriin ensin, siitä on hyvä aloittaa. Muista vastakatse ja pidä jalat tapeilla.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  15. #525
    Tehtiin kesällä tuommoinen video 30 km/h, josta selviää myös ohjaustangon kulma tilanteessa
    Ja kanssa tuommoinen 50 km/h

    Ja kanssa muilla nopeuksilla 10 km/h - 70 km/h.
    Tuosta 50 km/h videosta näkyy muuten hyvin (Dataa osuudesta), että en ehtinyt tehdä kropalla mitään sillä vastaohjaus kesti vain 0,4 sekuntia.
    30 km/h nopeudella vastaohjaus kesti 0,48 sekuntia, eli se oli aika jolloin etupyörä oli "väärään suuntaan" kääntyneenä.
    Videoista selviää myös kuinka paljon senteissä se etupyörä poikkeaa ajolinjalta, eli horjuttaa pyörän tasapainoa tuolla poikkeamallaan, jolloin pyörä lähtee kallistumaan sinne kurvin suuntaan.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 05.12.2014 klo 00:18.
    Pekka
  16. #526
    Toi video selittää vastaohjauksen käytäntöä paremmin kun tuhat selitystä niille joille vastaohjauksen merkitys ei ole tiedossa, selkeää opetusmateriaalia autokouluun. Hyvä Pekka!
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17. #527
    kai se on helppo bemarilla kallistaa kun kampura ei vastusta(pituussuunnassa)
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  18. #528
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    kai se on helppo bemarilla kallistaa kun kampura ei vastusta(pituussuunnassa)
    Niin,toiseen suuntaan ja toiseen suuntaan taas vastustaa....( ainakin boxerissa)
    Viimeksi muokannut: XJ 900; 05.12.2014 klo 15:13.
  19. #529
    ainoastaan jos kierrokset muuttuu nopeasti ja sitähän ei bemarissa tiettävästi tapahdu.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  20. #530
    Tuossa vielä video 10km/h

    Vastaohjaus toimii jo pyörää keskituelta alas otettaessa. Kun etupyörä pyörähtää puoli kierrosta ohjaus käännettynä, niin sen sivuttaissiirtymä saa aikaan pyörän kallistumisen jompaan kumpaan suuntaan. Kokeilkaa vaikka.
    Suosittelen kyllä ohjauksen kääntämistä oikealle siinä tilanteessa, kun tuuppaatte pyörän alas keskituelta.
    Niin ette kaada pyörää parkkipaikalla.
    Eikä hyrrävoimista tietoakaan
    Pekka
  21. #531
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tehtiin kesällä tuommoinen video 30 km/h, josta selviää myös ohjaustangon kulma tilanteessa
    Ja kanssa tuommoinen 50 km/h

    Ja kanssa muilla nopeuksilla 10 km/h - 70 km/h.
    Tuosta 50 km/h videosta näkyy muuten hyvin (Dataa osuudesta), että en ehtinyt tehdä kropalla mitään sillä vastaohjaus kesti vain 0,4 sekuntia.
    30 km/h nopeudella vastaohjaus kesti 0,48 sekuntia, eli se oli aika jolloin etupyörä oli "väärään suuntaan" kääntyneenä.
    Videoista selviää myös kuinka paljon senteissä se etupyörä poikkeaa ajolinjalta, eli horjuttaa pyörän tasapainoa tuolla poikkeamallaan, jolloin pyörä lähtee kallistumaan sinne kurvin suuntaan.
    Ilman vääntämisiä tuo 50-video herättää monta hyvää kysymystä.

    Mannekiinilla kun on tuolta alkukeiloilta asti mopo jo linjattuna kääntymissuuntaan päin,
    ylävartalo ja pää muutama sentti vasemmalle kallistettuna.

    ......Tässäkö on kaikki mihin ihminen kykenee vartalon aseman/painopisteen muutoksen suhteen?
    Puhumattakaan alavartalon käyttämisestä pelin "kippaamisen" aloittamisessa..... ja kaikki yhdistettynä
    kääntymiseen.

    Jos ei mitään tee, mitään ei tapahtu, eikä mihinkään ehdi .

    Videossa kiinnittyy myös huomio "vasta/työntöohjauksen" voimakkuuden seurauksena
    olennaisesti "jälkijunaan" jääneeseen kroppaan (vastakallistus).

    OK, tämän voi toki selittää "paluukäännökseen" valmistautumisella, mutta rajummassa vedossa
    "holtiton ja epätahtinen" kroppa kertaa ongelman ja jatkossa noutajan ote niskavilloista tiukkenee.

    Tähdennän nyt vielä ja taas, että kyse ei ole vastatyöntöveto-ohjaamisen dissaamisesta, vaan
    yksinkertaisesti siitä, kaksipyöräisellä (kaikilla) liikkumisessa ilman ymmärrystä vartalon
    käytön merkityksestä kokonaisuudessa...... ollaan niin pihalla..... niin pihalla.

    Molempia tarvitaan, eikä yksinomaan toisella pitkälle pötkitä..... kun raiteet loppuu.....
    ja ne loppuu aika usein .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #532
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Ilman vääntämisiä tuo 50-video herättää monta hyvää kysymystä.
    ......Tässäkö on kaikki mihin ihminen kykenee vartalon aseman/painopisteen muutoksen suhteen?
    Puhumattakaan alavartalon käyttämisestä pelin "kippaamisen" aloittamisessa..... ja kaikki yhdistettynä
    kääntymiseen.

    Jos ei mitään tee, mitään ei tapahtu, eikä mihinkään ehdi .

    Videossa kiinnittyy myös huomio "vasta/työntöohjauksen" voimakkuuden seurauksena
    olennaisesti "jälkijunaan" jääneeseen kroppaan (vastakallistus).
    Ha haa, saatiin Bonekin herätettyä taas kirjoittelemaan.

    Valitettavasti en pystynyt parempaan vartalollani, olen pahoillani.
    Kai se ikä jäykistää paikat. Olen kuiteski jo 61V
    Mielestäni ehdin kyllä aika hyvin kuitenkin.
    Hienoa silti, että huomasit vastaohjauksen voimakkuuden.
    Pekka
  23. #533
    hitaassa nopeudessa vartalon vastakallistus nopeuttaa kääntymistä. Pyörä ja Rengas on enemmän kallellaan. Huomaa varsinkin soralla, missä kitkaa ja nopeutta ei ole niin paljoa kuin ns 'radalla', Radalla taas pitoa on niin paljon, että pitää käyttää vartalon 'ylikallistusta'.

    Pitäs melkein kokeilla käytännössä ja videoita. tönkköväistö, vastakallistusväistö ja sisäpuolelle vartalo apuna, että onko eroa ja mihinkä suuntaan.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  24. #534
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    hitaassa nopeudessa vartalon vastakallistus nopeuttaa kääntymistä. Pyörä ja Rengas on enemmän kallellaan. Huomaa varsinkin soralla, missä kitkaa ja nopeutta ei ole niin paljoa kuin ns 'radalla', Radalla taas pitoa on niin paljon, että pitää käyttää vartalon 'ylikallistusta'.

    Pitäs melkein kokeilla käytännössä ja videoita. tönkköväistö, vastakallistusväistö ja sisäpuolelle vartalo apuna, että onko eroa ja mihinkä suuntaan.
    Kaikilla noilla on ns. aikansa ja paikkansa, hyvinkin vaihtelevin painoarvoin.
    Siitähän tässä on kyse, ei yhden asian puolesta tai vastaan.

    Ihan kuriositeettinä voisi mainita mopo-gp:ssä ihan vertailukelpoisia kyytejä ajaneiden
    hyvinkin erilaiset "lähestymistavat".
    Ei ollut kovin vaikea nähdä kuka oli höylännyt enemmän supermotoa, kuka muuten rataa ja kuka mitäkin.

    Lähtökohtaisesti rajoittunut ja tinkimätön ajattelumalli minkä tahansa kaksipyöräisen
    suhteen.... että skujataan ku sporaa..... kesken etenemisen muuttuvilla nopeuksilla, alustoilla ja pidoilla.....
    on tosiaan sama kuin kiipeäisi häkkiin jalka suorana ja toinen käsi kylkeen kiinni teipattuna.

    Helposti myös pedagoidaan suohon se realiteetti, että edetessä asiat seuraavat ketjussa toisiaan.
    Ensimmäiseltä rastilta on toki selvittävä, että pääsee yrittämään seuraavasta läpi.....
    mutta jos ensimmäisessä täydellinen puusilmäisyys vie kaikki eväät jatkosta.... niin huhhuh.
    Eli tarkastellaan asiaa nykytrendin mukaisesti..... kuten poliitikot tuppaavat toteamaan.....
    asiayhteydestään irroitettua, yksittäistä asiaa 120%:n painoarvolla kokonaisuuteen .....

    Näinhän se on sitten tehtävä kun pakissa on vaan se yksi meisseli.... vaikka olis isompikin
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #535
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Joo, noinhan se meni vanhoilla pyörillä ja renkailla ja pätee edelleen osittain esim. Superbikessa. Nykyisillä motogp laitteilla tosin vain yksi ajotyyli näyttää toimivan jos aikoo podiumille. Itse herra Rossikin kertoi, että joutui muuttamaan ajotyyliään Markku Markeesin viitoittamaan suuntaan, että alkoi taas pysymään juniorin kyydissä. Koko ajan mennään katumopoihin perustuvissa luokissakin siihen suuntaan, että vain reilulla koko kropan roikottamisella on mahdollisuus kärkeen.

    Mitä taas vastaohjausväistöön tuollaisessa keilakujassa tulee niin nopein tapa kääntää mopo on taittaa se vastaohjauksella kropan alle. Tai oikeastaan tuo pätee lähes mihin tahansa nopeaan väistöön. Kropan siirtämistä sisäkaarteeseen kun tarvitaan vain kallistusvarojen kasvattamiseksi. Pysyy muuten väistössä kädetkin helpommin rentona kun ei yritä viedä myös yläkroppaa mopon mukana kallelleen.
    Renkaat, niiden toimivuus ja suorituskyvyn säilyminen on tietty se kulmakivi johon melkein kaikki
    muu jollain tapaa, jotain kautta lopulta kiteytyy..... ajotyylinkin kautta.
    Ruutulipulla kun se voittajaleipuri vasta valitaan....
    eikä se ole kukaan niistä, jotka leipovat kaikkensa (ja renkaansa) sinne "melkein maaliin saakka".

    Nopearytmisessä keilapujottelussa tuo "peippailu" tulee oikeastaan parhaiten esille.
    Erilaisissa temppuradoissa tulee sitten kyllä aika äkkiä myös eteen se, ettei pelkällä
    "ratinveivaamisella" podiumille ehdi..... kun se etunen alkaa ilman kropan apua ja oikeata rytmitystä
    karkailemaan alta.

    Mutta edelleen.... kuten sanottu..... pässi ehkä voi luottaa vain sarviinsa
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #536
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pitää osata käyttää renkaita tilanteen mukaan ja oikein ja vielä ajaa lujaa?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #537
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Pitää osata käyttää renkaita tilanteen mukaan ja oikein ja vielä ajaa lujaa?
    Joo, lujaa pitää ajaa, eikä saa kaatua, tai pässin sarviin sattuu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #538
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    https://www.youtube.com/watch?v=J99mT1GJYTw

    voisko olla kysymys vaikka tästä
    No onhan se, muttei sitä suoraan kannata sanoa. Mielummin horisen jotain biologiasta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #539
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    No onhan se, muttei sitä suoraan kannata sanoa. Mielummin horisen jotain biologiasta.
    "Kyykkyynylösistukaalukulepolaulakaa!"..... Ettehän te ehdi mihinkään .

    Selkeästi käskyttäen kasarmin hiekkakentällä.

    Homman nimi kun ei siitä huolimatta ole se, että kaikki asiat tulee suorittaa sanotussa järjestyksessä
    käskyttäjän edellyttämässä ajassa .

    Onko liian vaikeaa oivaltaa..... mistä tuossa todellisuudessa on kyse?

    Jos jauhetaan ja jankataan kaksipyöräisellä ajelusta siitä näkökulmasta, että "ratista kääntäminen"
    on merkittävä perusasia,monessa kohtaa täysin ratkaiseva, mutta todellisissa puitteissa
    laulu loppuu vain yhden konstin valikoimalla varsin nopeasti sen jälkeen kun raiteet (pito) alkaa hiipumaan.

    Jos alkumetreiltä lähtien on taottu päähän, ettei 70-120 kilon "punnuksella" (kuskilla) ole
    paskaakaan merkitystä kumipuolen alaspäin pitämisessä.......
    ja tästä syystä koko elementtiin (vartalon käyttö) tutustuminen, harjoittelusta puhumattakaan,
    on jäänyt täysin huomiotta......

    Sen ihan oikeasti löytää edestään. Tuolla liikenteessä hyvinkin paljon vaihtelevissa tilanteissa
    ja olosuhteissa, keskimääräisillä kilsoilla ja tuurilla usein aivan turhaan.... ja juuri siksi, että
    konstit loppuu siihen mihin ne "raiteetkin".

    PÄSSI - SARVET

    Kapea-alainen keinovalikoima kaksipyöräisen hallinnassa ---- Ohjaustanko

    Vain pässi luottaa pelkästään sarviinsa....

    Rautalankaakin riittää .

    Mut hei.... ei oteta liian vakavasti vaikka vakavasta asiasta olis kysekin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  30.  
  31. #540
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Tää oli jo aika hyvä käännös Rohkaisevaa, että foorumilla on yksi, joka ensi lukemalta osaa tulkita Bonen tekstit.

    Joulukuun jatkoja täältä Äiti-Venäjältä. Keep up posting!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 18 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8161718192028 ... ViimeinenViimeinen