Sivu: 17 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 1307:sta
  1. #481
    Lainaa eikka99 kirjoitti Katso viesti
    Miksi ihmeen kummassa mä niin tekisin?
    Narusta vetämällä voit olla 100% varma mihin suuntaan tanko kääntyy - narulla kun et voi työntää. Seuraavaksi huomaat mihin suuntaan moottoripyörä kääntyy ja mihin suuntaan se menee niin kauan kuin narussa on vetoa

    Ihan turvallinen koe, pidät vaan nopeutta sillain sopivasti, ettet konttaa liian hitaan vauhdin vuoksi. Ts. käytä nopeutta, jolla pystyt helposti ajamaan ilman käsiä.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 20.08.2014 klo 15:25.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  2. #482
    Lainaa eikka99 kirjoitti Katso viesti
    Aihehan on kuollut jo aikaa sitten, hiljaisuus ei vaan näytä syntyvän.
    Pitää paikkansa. Aina löytyy uusi valopää joka päättää kertoa tyhmemmilleen miten asian laita oikeasti on... Ja taas alkaa alusta.
    Supermoto
  3. #483
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    pidät vaan nopeutta sillain sopivasti, ettet konttaa liian hitaan vauhdin vuoksi.
    Mites se tää kaasun kontrollointi oikein onnistuu naruilla?
  4. #484
    Kyllä se sun pyörä rullaa tarvittavan matkan ilman kaasuakin ja voit tuon kokeen tehdä yhdelläkin narulla. Tällöin saat käyttää oikeaa kättä vain kaasuun, et muuhun.
    No joo, nuo naruhommat on vähän sellasia demojuttuja, mutta aika näyttäviä sellaisia.. Kääntymisen ja suunnassa pysymisen huomaat kyllä kahvoista työntämälläkin. Tai vetämällä - ihan miten vaan..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 20.08.2014 klo 15:50.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #485
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Pitää paikkansa. Aina löytyy uusi valopää joka päättää kertoa tyhmemmilleen miten asian laita oikeasti on... Ja taas alkaa alusta.
    Eihän mun viesti ole yhtä vastausta lukuunottamatta aiheuttanut muuta kuin henkilökohtaisia solvauksia ja vähättelyä, joten ei tämä nyt näytä saavuttaneen muuta kuin huru-ukot sankoin joukoin kirmaamaan paikalle!
  6. #486
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se sun pyörä rullaa tarvittavan matkan ilman kaasuakin ja voit tuon kokeen tehdä yhdelläkin narulla. Tällöin saat käyttää oikeaa kättä vain kaasuun, et muuhun.
    Kiitos vinkistä, mutta mä en usko, että tällä saavutetaan erityistä muutosta kantaani. 40-50 vauhdissa avonaisella paikalla pystyy kyllä katsomaan mihin se tanko kääntyy ja mihin pyörä liikkuu.
  7. #487
    Eikka on oikealla asialla. Mielestäni kysymys kannattaisi käsitellä perusteellisesti ennen kuin siirrytään mahdollisesti vaarallisiin kenttäkokeisiin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #488
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Ihan turvallinen koe, pidät vaan nopeutta sillain sopivasti, ettet konttaa liian hitaan vauhdin vuoksi. Ts. käytä nopeutta, jolla pystyt helposti ajamaan ilman käsiä.
    Justiinsa, ja etuputken laakerointi + ohjainvaimennin niin löysällä, että pyörän kallistuessa etupyörä kääntyy itsestään kallistuksen suuntaan.

    Tossahan se just Kesäpäivillä demottiin, että etupyörä kääntyy vaikka paikallaankin, kun fillaria kallistaa. Mutta kaatuu justiinsa jos etuputki lukitaan, kovastakin vauhdista.

    Ei tätä nauramati lue harmaapartakaan.
    <p>.</p>
  9. #489
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Eikka on oikealla asialla. Mielestäni kysymys kannattaisi käsitellä perusteellisesti ennen kuin siirrytään mahdollisesti vaarallisiin kenttäkokeisiin.
    Pitää paikkansa. Esimerkiksi tuo naru homma ja siihen liittyvät kommervenkit olisi hyvä analysoida paljon tarkemmin ennen kuin joku ponperi kokeilee. Myös hyrrävoimista ja niiden vaikutuksesta olisi hyvä keskustella samassa yhteydessä.
    Supermoto
  10. #490
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    sitä on alkanut ihan uudella tavalla miettiä mutkaan painaessaan mitä/mikä siellä odottaa. Eli väärää kaistaa vastaan puskevat Wannabe-Vataset, tientekijän korjaukset / korjaamattomuudet, jyväjemmarin Zetorin takafillareiden sisältö (sitä savea on joskus niin ***keleesti). Välillä ihmettelee ja ihailee sitä varmuutta, jolla nuaremmat painaa mutkiin luottaen taitoonsa, tekniikkaan, ABS'iin... ties mihinkä.
    Vai voiko olla niin että kaikkia ei kokoajan vaan pelota että sieltä mutkasta tulee joku edellä mainituista tai jopa peura,hirvi,karhu,juoppo,jänis,joulupukki tai joku muu....Jos kokoajan täytyy "pelätä" jotain niin eikö se mopoilu mene vähän hukkaan?

    Enkä tarkoita että niihin mutkiin tarvii vetää sokkona ja täysiä, mutta ihan normaalisti niinku pyörällä nyt ajetaan.
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  11. #491
    Suosittelisin sinulle eikka99 vilpittömästi, että osallistuisit edes yhdelle eak:lle. Sellaisia järjestetään kesän mittaan kymmeniä..

    Tuo narukoe ei muuten ole kunnossa olevalla pyörällä mitenkään ihmeellinen juttu. Toki se edellyttää, että pyörä kulkee suoraan sekä vemputtelematta ja kuski osaa ajaa ilman käsiä. Joskus sattunut käsiin mopo, jonka tangosta ei uskalla löysätä edes toista kättä, mutta se on taas toinen juttu...

    Kiitos.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 20.08.2014 klo 16:10.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12. #492
    Mä ymmärrän ihan täysin, mitä C-A-D tarkoittaa. Aiemmin sitä tuli vedettyä vallan reippaasti ja pienellä limitillä, mutta nyt menen joka paikkaan niin, että pystyn tarvittaessa muuttamaan linjaa huomattavasti ja/tai jarruttamaan. Yleensä mutkilla tulee ajettua melko tasaista nopeutta välillä 100-140.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  13. #493
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Suosittelisin sinulle eikka99 vilpittömästi, että osallistuisit edes yhdelle eak:lle. Sellaisia järjestetään kesän mittaan kymmeniä..

    Kiitos.
    Mä suosittelisin Sinulle jättämään sen sarjan ennakko-oletuksia yleistämättä jokaiseen, joka harvemmin täällä kirjoittelee.
  14. #494
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti


    eikka 99:lle. Kiinnitä narun pätkät kahvoihin ja kokeile ohjailla pyörää vain niistä vetelemällä.
    Tästä tulee siis se ohjastaja termi?
    -R1100RT
  15. #495
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Eikka on oikealla asialla. Mielestäni kysymys kannattaisi käsitellä perusteellisesti ennen kuin siirrytään mahdollisesti vaarallisiin kenttäkokeisiin.
    Suosittelen laaketeollisuuden kayttamaa menetelmaa, eli testataan ensin elaimilla.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  16. #496
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Suosittelisin sinulle eikka99 vilpittömästi, että osallistuisit edes yhdelle eak:lle. Sellaisia järjestetään kesän mittaan kymmeniä..
    Sä kun epäilemättä käyt kymmenittäin eak:ta kesässä, niin mitä mieltä sä olet tästä videosta:

    https://www.youtube.com/watch?v=M1A7o-aXvqU

    Siinä ei kyllä nyt ole niitä naruja mut muuten aika selkeesti homma framilla.

    Muutkin totuudenetsijät ja huru-ukkelit saa kommentoida.
  17. #497
    Miten vastatyöntöveto eroaa hiekkatiellä vs. asfalttitiellä, kun ajokkina on kyykkypyörä?
  18. #498
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Miten vastatyöntöveto eroaa hiekkatiellä vs. asfalttitiellä, kun ajokkina on kyykkypyörä?
    Ei mitenkään. Kurapyörällä on vaan hauskempaa ajaa takapyörä sladissa koko kurvin läpi hiekkatiellä.
    Ja voihan sen tehdä tuolla kyykkypyörälläkin. On sekin hauskaa.
    Pekka
  19. #499
    Jääspeedway on mainio esimerkki vastaohjauksesta.
    Siinä on pitoa ja pyörä kääntyy sinne mihin kuski käskee.
    Esimerkiksi tuossa videossa eri lähdoissä vaikka ajassa 5.27. Mihin suuntaan etupyörät osoittavat ja mitä sitten tapahtuu.
    Jääspeedway kisaa
    Pekka
  20. #500
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Jääspeedway on mainio esimerkki vastaohjauksesta.
    Siinä on pitoa ja pyörä kääntyy sinne mihin kuski käskee.
    Esimerkiksi tuossa videossa eri lähdoissä vaikka ajassa 5.27. Mihin suuntaan etupyörät osoittavat ja mitä sitten tapahtuu.
    Jääspeedway kisaa
    Ja sillähän ei ole mitään merkitystä, että ensin lyödään jalka maahan, pyörä käännetään kyljelleen, kuski roikkuu ja sisäkurvin puoleinen jalka ottaa tukea radan pinnasta. Toki siinä on vastaohjauksellakin roolinsa, mutta pelkästään sen voimin ei voiteta yhtään kisaa. Edelleenkin kyse on kokonaisuudesta ajetaan sitten jäällä, asfaltilla tai soralla. Jääspeedway on mainio esimerkki jääspeedwayn ajamisesta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  21. #501
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Ja sillähän ei ole mitään merkitystä, että ensin lyödään jalka maahan,
    Jaa, tuossa 5:27 tilanteessa en näe yhtään jalkaa maassa. Tai edes jäässä.
    Ja kyllä ne kuskin jalat pysyvät siellä sisäkurvin tapilla koko kisan ajan. Paitsi maaliin tulossa hölläävät vähän ja jalka tippuu tapilta.
    Speedwayn ajossa toi homma toimii ihan eri lailla ja sitä sisäkurvin jalkaa kanssa roikotetaan siellä sisäkurvin puolella.
    Onkohan mun näössä jotain vikaa.
    Pitää näköjään mennä silmälääkäriin.
    Kiitos N0x vinkistä. Soitan heti huomenna silmälääkärille.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 22.08.2014 klo 02:40.
    Pekka
  22. #502
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Jaa, tuossa 5:27 tilanteessa en näe yhtään jalkaa maassa. Tai edes jäässä.
    Onkohan mun näössä jotain vikaa.
    Pitää näköjään mennä silmälääkäriin.
    Olet kyllä erinomainen näkemään asioita, jotka puolustavat teesiäsi vastaohjauksen kaikkivoipaisuudesta, mutta kaikelta muulta ummistat silmäsi. Tällä erää tuijotat kohtaa 5.27. Ei siihen vaivaan silmälääkäri auta. Katso se lähtö loppuun. Mitä tapahtuu takasuoralla ennen mutkaan menoa? Lähdöstä ja sen jälkeisestä mutkasta on vaikea sanoa mitään, kun kamera on ulkokurvin puolella.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  23. #503
    Kayttaahan ne autoissakin vastaohjausta. Olettehan varmasti kaikki nahneet TVsta tai livena drifting-kisan? Etupyorat osoittaa painvastaiseen suuntaan kuin mihin auto kaantyy...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  24. #504
    Alan pikkuhiljaa uskoa, että moottoripyörällä ajaminen on täysin mahdotonta.
    Eihän se edes pysy pystyssä paikoillaan ollessa ja vauhdin kasvaessa reagointiaika vähenee ja riskit kasvavat kommuunissa tai jotain sinne päin.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  25. #505
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Alan pikkuhiljaa uskoa, että moottoripyörällä ajaminen on täysin mahdotonta.
    Eihän se edes pysy pystyssä paikoillaan ollessa ja vauhdin kasvaessa reagointiaika vähenee ja riskit kasvavat kommuunissa ta
    i jotain sinne päin.
    Elä muuta virka.
    Mie ooon kaatanut moottoripytörän viisi kertaa. Silti uskon, että sen ajaminen on mahdollista.
  26. #506
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Jääspeedway on mainio esimerkki vastaohjauksesta.
    Jääspeedway kisaa
    Tässä mennään kanssä selkeästi vastaohjauksella, niinkuin joku jo driftingiin viittasikin:

    https://www.youtube.com/watch?v=0t7RiKMUsDc

    Taitaa olla kaveri käynyt juuri eak:n kun noin taitavasti vastaohjaa.

    Kuten jääspeedwayssä, pitoa on tässäkin.
  27. #507
    Lainaa eikka99 kirjoitti Katso viesti
    Sä kun epäilemättä käyt kymmenittäin eak:ta kesässä, niin mitä mieltä sä olet tästä videosta:

    https://www.youtube.com/watch?v=M1A7o-aXvqU

    Siinä ei kyllä nyt ole niitä naruja mut muuten aika selkeesti homma framilla.

    Muutkin totuudenetsijät ja huru-ukkelit saa kommentoida.
    Kaksipyöräisen hallinta ja hallintakeinot eri yhdistelmineen, eri tilanteissa ja tarpeissa syy-seuraussuhteineen,
    on kovin monelle liian monisyinen/tahoinen kokonaisuus

    Toiset kasvaa pullossa.... ja niitä dissataan..... mutta mutta.....
    Pahempi on kasvaa auktoteettien lukitsemassa kaapissa tirkistellen avaimenreiästä.....
    julistaen että mitään muuta ei maailmassa ole.... tuon pienen "siivun" lisäksi....
    ja vaikka olisikin.... se on mielikuvituksen tuotetta .

    Noh.... se pullossa kasvanut.... se on sentään nähnyt ympärilleen.
    Siitä on sitten ulospääsyn jälkeen helppo ihan omaan tahtiin "tapailla" näkemiään asioita
    ja muodostaa niistä oma käsitys eri yhteyksissä .

    Aika usein tahtoo olla niin, että tuolloin ei ole, eikä synny kovin suuria ristiriitoja
    "näkemisen ja kokemisen" välille

    Hassu juttu? .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #508
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Kaksipyöräisen hallinta ja hallintakeinot eri yhdistelmineen, eri tilanteissa ja tarpeissa syy-seuraussuhteineen,
    on kovin monelle liian monisyinen/tahoinen kokonaisuus
    Mä en kyllä ymmärrä, että miksi ne lapsuuden traumat pitää vastaohjauskeskusteluun kanavoida
  29. #509
    Lainaa eikka99 kirjoitti Katso viesti
    Tässä mennään kanssä selkeästi vastaohjauksella, niinkuin joku jo driftingiin viittasikin:

    https://www.youtube.com/watch?v=0t7RiKMUsDc

    Taitaa olla kaveri käynyt juuri eak:n kun noin taitavasti vastaohjaa.

    Kuten jääspeedwayssä, pitoa on tässäkin.
    Driftauksen viittaus oli tarkoitettu tajuamaan etta speedwayssa ja driftauksessa se pera saattaa hiukan luistaa mita se ei katupyoralla asfaltilla normaalisti tee. Vaan silti vastaohjataan, kumma juttu...

    Miten hitossa olen voinut ajaa ja opettaa kaikki nama vuodet ilman org. foorumin tietokantaa..? Kisaakin ajanut nappularenkaalla ja slicksilla, pokalejakin saanut. Taysin mahdoton yhtalo!
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  30.  
  31. #510
    Mä taas työnnän tai vedän lähes mutkan läpi ja jos rupee kirraamaan, vielä lisää sitä samaa. Luultavasti ihan väärin ajettu, mutta kerran Vrsic, tai miten se passo nyt kirjoitetaankaan, Sloveniassa kuitenkin, henki säilyi, kun Ducati suostui taipumaan. Jonninverran olisi pudotusta ollut jos ei olisi kääntynyt.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Sivu: 17 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen