Sivu: 13 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 1307:sta
  1. #361
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Ei yhtään hassumpi idea, niin näkis mitä tapahtuu kun mopo karkaa käsistä. Orgin ratapäivillä Kemorassa, mielenkiintoinen video missä kuvattu kun etupyörä menettää pidon "karuselli mutkassa".
    Dataloggeri vois kertoa mielenkiintoista tietoa siitä mitä kuski ko. tilanteessa tekee. Etupyörän kulman muutos, kaasunasento, nopeuden muutos jne......
    Tiedon pitäisi mennä poliisin etävalvomoon, jossa siviilipalvelusmiehet sitten arvioisivat tilanteen vaarallisuutta. Jos vetää lipat, he lähettäisivät sakkolapun jossa todettaisiin, että "viime kesänä ohjaustankosi oli asennossa, joka aiheuttaa onnettomuuden 1-2 sekunnin kuluessa. Jos et ole itse vielä puuttunut tilanteeseen niin olkoon tämä maksumääräys muistutuksena siitä että ajotyylisi ja todennäköisesti myös ajoneuvosi kaipaa korjausta"
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  2. #362
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Pitäisköhän jaksaa askarrella joku halpa pikku potikka kiinni mopon ohjaukseen, niin näkis racechrono+racedac datasta ett mihin suuntaan se etupyörä osottaa missäkin kohtaa mutkarataa...
    Ääni tälle, iso peukku ja niin edelleen! Lisäksi datan aikaan synkättua videokuvaa takaapäin!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #363
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Vastaohjaus toimii vaikka pyörä olisi paikoillaan.

    Terveisin:
    Motorg Ry:n koulutusvastaava
    I agree. Kokeilemalla se selviaa. Otetaan joku 2-pyorainen, seisotaan tapeilla (polkimilla), pysaytetaan pistamatta jalkaa alas ja kaannetaan tangosta. Kumpaan suuntaan keikahtaa?

    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Hauskaa loppuelämää Nitrous. Hoidan sulle ratakiskoa taivuteltavaksi.
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kiitos, toimita pari kilometria alkuun.
    Mielenkiintoinen kokeiluvaline on myos polkupyora jossa tankoa vasemmalle kaanettaessa etupyora kaantyy oikealle. Olen sellaista kokeillut ja pysyin pystyssa ehka kolme metria.

    Ei ole ratakiskoa, mutta voin toimittaa telaketjua. Siita saa myos mukavan lepotuolin, kun taivuttaa Slle...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  4. #364
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Ei yhtään hassumpi idea, niin näkis mitä tapahtuu kun mopo karkaa käsistä. Orgin ratapäivillä Kemorassa, mielenkiintoinen video missä kuvattu kun etupyörä menettää pidon "karuselli mutkassa".
    Dataloggeri vois kertoa mielenkiintoista tietoa siitä mitä kuski ko. tilanteessa tekee. Etupyörän kulman muutos, kaasunasento, nopeuden muutos jne......
    Joo, jokaiseen pyörään vaan "musta laatikko" ja EU direktiivi hommasta.
    Pekka
  5. #365
    Tästä keskustelusta innostuneena päätin lähteä ensi viikolla harjoittelemaan yhden tyhjän kauppakeskuksen pihalle.
  6. #366
    Tästä keskustelusta "innostuneena" ajattelin vetää ranteet auki. Päädyin onneksi kylmään bisseen...
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  7. #367
    Lainaa HeceR kirjoitti Katso viesti
    Tästä keskustelusta innostuneena päätin lähteä ensi viikolla harjoittelemaan yhden tyhjän kauppakeskuksen pihalle.
    Mainiota. Jotain on saatu aikaan.
    Kiitos kaikille keskustelijoille.
    Pekka
  8. #368
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Et siis katsonut tuota poliisivideota kohdissa 1:45 ja 1:51.
    Se vastaohjaus toimii tuossakin.
    Poliisilla ei ole ohjaus "tapissa" koska on kallistanut pyörää reippaasti.
    Varaa on vielä vetää vastaohjausliike kurvin suuntaan, joka kestää ehkä 0.3 sekuntia.
    Sillä pyörä lähtee sinne seuraavaan mutkaan välittömästi ja vauhdilla.
    Katso itse se video uudestaan, kokonaan, äläkä valikoiden muutaman sekunnin osan pätkiä kohdista, jota sinua miellyttävät. Jos huomasit poliisi kiertää esteitä kasapäittäin hitaalla vaudilla eikä väistä niitä. Katso mitä muita liikkeitä se etupyörä tekee ja mitä kuski tekee siinä pyörän päällä. Esteiden kiertäminen tuollaisella kääntösäteellä noin tiukalla radalla ei onnistu vastaohjauksella. Onnistunut esteen kierto vaatii muutakin toimintaa. Se muu toiminta on vaikeampaa kuin saada pyörä aloittamaan kääntyminen.

    Ja me tehtiin tuo video myös 10km/h. Ja toimii. Mitä muuta vielä NOx haluat. Eikö 10 km/h ole tarpeeksi hidasta sulle.
    Tee sama uudestaan ja kierrä se keila vauhdilla 10 km/h kolme kierrosta 2,5 metrin säteellä. Eiköhän siihen tulee riittävästi kuvaa mihin suuntaan stonga on kääntyneenä 99,8 % videosta. Jos onnistut pysymään pystyssä vastaohjauksen voimin, niin tarjoan pullakahvit hyvässä toverihengessä.

    Piti vaan mun ajaa tuo 10 km/h mun omalla pyörällä, koska sitä Sepon pyörää ei oikeasti voinut ajaa noin hitaasti. Mulla on lyhyt ykkönen mun R1100GS pyörässä, joka on hyvä juttu vaikka metsäpoluilla.
    Miksi ei voinut? Vai eikö vaan voinut vastaohjata noin hitaasti? Millä Seppo selviää parkkipaikoilla yllättävistä tilanteista tai tekee u-käännöksen maantiellä? Tuntuu, että lähestymme villakoiran ydintä.
    Viimeksi muokannut: NOx; 02.08.2014 klo 20:20. Syy: Korjattu quote
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  9. #369
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Pitäisköhän jaksaa askarrella joku halpa pikku potikka kiinni mopon ohjaukseen, niin näkis racechrono+racedac datasta ett mihin suuntaan se etupyörä osottaa missäkin kohtaa mutkarataa...
    Kameran voi laittaa kiinni tankoon, jolloin huomaa ettei tanko varsinaisesti käänny oikein mihinkään, vaikka ajaa hidasta neulansilmää. Mutta esimerkiksi Motoparkin bussipysäkin kahta puolen joutuu silti todella kampeamaan sarvista, 'väärään' suuntaan.
  10. #370
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Tästä keskustelusta "innostuneena" ajattelin vetää ranteet auki. Päädyin onneksi kylmään bisseen...
    Mainiota. Jotain on saatu aikaan.
    Kiitos kaikille kaljottelijoille.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  11. #371
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Pitäisköhän jaksaa askarrella joku halpa pikku potikka kiinni mopon ohjaukseen, niin näkis racechrono+racedac datasta ett mihin suuntaan se etupyörä osottaa missäkin kohtaa mutkarataa...
    Komppaan tätä. Eikä pelkästään suunta vaan määrä. Tuosta voisi olla apua myös esim. tyyliin ajotaito III:ssa ja kuskin ajon analysointi.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  12. #372
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Mainiota. Jotain on saatu aikaan.
    Kiitos kaikille kaljottelijoille.
    +1 tampereen pkk:lta ostettiin koulutuspäivä, kouluttajina moottoripyöräpoliisien kouluttajat, puolet koko päivästä puhuttiin ja opetettiin ***********a



    edit; kirotusvihreet korjattu
    Do you have premonitions of déjà vu?
  13. #373
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Tee sama uudestaan ja kierrä se keila vauhdilla 10 km/h kolme kierrosta 2,5 metrin säteellä.
    Miksi kiertäisin. Tässä ymmärtääkseni keskustellaan vastaohjauksesta. Eikä keilojen kiertämisestä.
    Vastaohjaus liittyy vaikka nopeisiin väistötilanteisiin.
    Ei ympyrän ajoon.
    Sepon pyörästä sen verran. BMW R1200GS. Siinä on aika pitkä ykkönen. Ei sillä voi ajaa hitaasti kuin kytkimellä luistattaen ja takajarrulla menoa tasapainottaen. Tuota täytyy sitten käyttää siellä parkkipaikoilla. Ei oikeesti onnistu tuommoinen 10 km/h väistöjuttu, josta saisi jonkun järkevän videon.
    Hieno pyörä ehdottomasti, mutta ei sovellu tuommoisiin videojuttuihin hitaissa nopeuksissa.
    Muut nopeudethan ajoin sillä Sepon pyörällä. Siis 20 - 70 km/h
    Siinä Sepon pyörässä oli semmoinen viisari vielä siinä etulokarissa, joka näytti ohjaustangon kääntökulman koko ajan.

    Ja mitä siihen mainitsemaasi muuhun toimintaan tulee, niin se pyörän reipas kallistaminen on juuri sitä.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 03.08.2014 klo 12:25.
    Pekka
  14. #374
    Nykyisen tietämyksen mukaan fysiikanlait toimivat täällä ja tuolla aina. Teoriassa on tosin aukkoja. Esim. Oikein pientä ja hyvin suurta ei saada sovitettua.
    Vihta tai vasta niin molemmat toimii.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  15. #375
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Miksi kiertäisin. Tässä ymmärtääkseni keskustellaan vastaohjauksesta. Eikä keilojen kiertämisestä.
    Vastaohjaus liittyy vaikka nopeisiin väistötilanteisiin.
    Ei ympyrän ajoon.
    Aivan näin. Ja minun pointtini on siis, että vastaohjaus ei suinkaan ole vastaus kaikkiin tilanteisiin eikä pelkästään sillä pääse kuin alkuun. Kuten esimerkiksi siinä linkitetyssä poliisivideossa. Jos keskustellaan vastaohjauksesta, on reilua myös kertoa mitä muuta tarvitsee osata ja ettei vastaohjaus yksin riitä kaikissa tilanteissa selviytymiseen. Jopa sellainen yksinkertainen toimenpide kuin parkkipaikalta pois pääsy vaati muutakin osaamista ja ymmärrystä.

    Keiloja voisit kiertää vaikka kokemuksen vuoksi.

    Sepon pyörästä sen verran. BMW R1200GS. Siinä on aika pitkä ykkönen. Ei sillä voi ajaa hitaasti kuin kytkimellä luistattaen ja takajarrulla menoa tasapainottaen. Tuota täytyy sitten käyttää siellä parkkipaikoilla.
    ...
    Siinä Sepon pyörässä oli semmoinen viisari vielä siinä etulokarissa, joka näytti ohjaustangon ohjauskulman koko ajan.
    Niin oli viisari ja hienosti se näytti suuntaa. Olen nähnyt videon. Minun kysymykseni oli, että miten Seppo tekee väistön hitaassa nopeudessa tai U-käännöksen? Kytkimen luistattaminen ei käännä pyörää eikä takapyörällä tasapainottaminen paitsi mikäli Seppo käyttää sitä heittääkseen perän sivulle.

    Siinä Sepon mopossa taitaa erilainen ohjausgeometria kuin sinun mopossasi?

    Ja mitä siihen mainitsemaasi muuhun toimintaan tulee, niin se pyörän reipas kallistaminen on juuri sitä.
    Ja muutako et tee hitaassa vauhdissa? Vastaohjaus ja kallistus riittää kaikissa tilanteissa?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  16. #376
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Ja muutako et tee hitaassa vauhdissa? Vastaohjaus ja kallistus riittää kaikissa tilanteissa?
    Riittää.
    Pekka
  17. #377
    a wise man once said nothing.. työnnelkäähän tankojanne sanonko minne.
    ZZR1400
  18. #378
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Keiloja voisit kiertää vaikka kokemuksen vuoksi.
    Heh. Olipas hauska ohje tuo. Kiitos. Noita keiloja ja vaikka mitä on tullut kierrettyä jo 250.000 km.
    Ei se koskaan ole pahitteeksi.
    Jatkan siis keilojen kiertelyä vaikka meidän mopokoulussa.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 06.08.2014 klo 21:45.
    Pekka
  19. #379
    Onpas taas pitkät pätkät diipadaapaa. Vasta tai työntö, ihan sama kunhan mennään oikeaan suuntaan ja mielummin omalla kaistalla.
    Jos tää "keskustelu"on tarkoitettu uusille moottoripyöräilijöille, olis kyllä tärkeämpää ensin opettaa; että jarrutetaan ennen mutkaa ja vedätetään mutkasta ulos. Siinä tulee se vasta/työntö/whatever kuitenkin aina mukaan, tai sitten pusikko.
  20. #380
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Riittää.
    Eipä sitten muuta. Onnea ja menestystä kursseille ja kurssilaisille pitkää elämää.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  21. #381
    Lainaa puujahke kirjoitti Katso viesti
    Onpas taas pitkät pätkät diipadaapaa. Vasta tai työntö, ihan sama kunhan mennään oikeaan suuntaan ja mielummin omalla kaistalla.
    Jos tää "keskustelu"on tarkoitettu uusille moottoripyöräilijöille, olis kyllä tärkeämpää ensin opettaa; että jarrutetaan ennen mutkaa ja vedätetään mutkasta ulos. Siinä tulee se vasta/työntö/whatever kuitenkin aina mukaan, tai sitten pusikko.
    Oikeassa olet. Moottoripyöräily on paljon muutakin kuin vastaohjausta. Tilannenopeus on se tärkein juttu ja liikenneympäristön lukeminen kanssa. Katse kauas, kun ajat.
    Pekka
  22. #382
    Suurin osa tässä ketjussa esitetyistä ohjeista kannattaa jättää huomioimatta, niillä löytää itsensä pusikosta.

    Itse aloitin uudestaan mopoilun 2011 ja sitä ennen 90-luvulla tuli kevarilla ajeltua. Kuka tahansa joka aloittaa tai vaihtaa pyörää, kannattaa aloittaa rauhallisesti ja aloittaa tutustumalla ensin pyörään. Mitä vanhalla pyörällä teki ei välttämättä päde enää uudella ja sitten kavereita löytyy siltarummuista liiskana, rekan turbosta tai kaiteissa umpisolmussa.

    Itse aloitin ekaksi testaamalla suoralla ja todellakin rauhallisella tiellä, keskiviiva slalomilla. Testasin mitä pystyy tekemään vastaohjauksella, painonsiirrolla ja mitä kaasun lisääminen tekee tai jarruttaminen tekee käännöksille. Lisäsin vauhtia ja kaarroksien jyrkkyyttä oman oppimiskäyrän mukaisesti.

    Sitten rauhaisilla mutkapätkillä tein samaa, päätin mielessä että tuossa kohtaa kurvia on este ja aluksi hitailla nopeuksilla kokeilin millä toimenpiteillä selviän siitä ja nopeutta lisäsin oman oppimisen mukaan. Tai tänä päivänä niitä esteitä on ihan omasta takaa, ruotavaurioita, kuoppia ja hiekkaa löytää helposti mutkateiltä. Siinä tulee harjoitusta ja jokaisen sunnuntaipyöräilijänkin pitäisi opetella.

    Vaikka minulla oli kokemusta pyöristä ja oli tullu ajeltua erilaisilla vekottimilla aikaisemmin vuotta 2011. Pystyn rehellisesti sanomaan että vasta 1kk päästä oli pyörä ns. hanskassa, eli tiesin mitkä on pyörän ja kuskin rajat ja niitä kannattaa kunnioittaa, ettei satu liikaa. Ja vastaohjaus/työntöohjaus tulee selkärangasta, ettei tarvi enää miettiä mitä tehdä jos suoralla tai kurvissa löytyy väistettävää, niissä tilanteissa ei ehdi muistelemaan että miten se menikään.

    Nyt alkukesästä 2014 ostin toisen pyörän ja huomasin heti, että ei voi tehdä samalla tavalla väistötilanteessa kuin vanhalla pyörällä, vaan senkin oppiminen kesti viikon, joka päiväistä ajoa. Royal Enfield 2011 -> Honda SevenFifty 1999, eli aikamoinen ero tehoissa ja pyörissä.

    Eli kannattaa unohtaa mitä vanhat parrat neuvoo, mitä missäkin tilanteessa pitää tehdä. Hanki tuntuma mitä pyörälläsi pystyy tekemään, miten jarrut toimii ja miten pyörä kääntyy. Sitten ala etsimään pikkuhiljaa niitä niksejä ja keinoja, millä voit tehdä tiukkoja kaarroksia ja millä tavoin voit hiljentää tai väistää kaarteissa jos tulee yllätyksiä. Pyörän ajogeometria ja massa sekä kuskin massa vaikuttaa miten yhdistelmä käyttäytyy ääritilanteissa. Ja jos löytyy tarpeeksi hullu istumaan kyytiin, kannattaa kokeilla mitä hän vaikuttaa pyörän käyttäytymiseen, ennenkuin menee kurvissa runttamaan 100 lasissa.

    Oma käsitys kuinka hyvän ajaja olet kannattaa heti heittää romukoppaan, tärkeintä on selvitä ehjin nahoin ajokaudesta. Viime kesänä pariin otteeseen ajoin kiinni mutkateillä kyykkyjä tai customeita " nopeusrajoitusten mukaan ", edessä oleva huomasi että joku ilmestyi taakse, ja oli aivan pakko heidän omasta mielestään nostaa nopeutta. Vaikka minä viihdyin ihan hyvin heidän takanaan hiljaisemmalla nopeudellakin. Parissa mutkassa tuli sitten sateen tekemä kuoppa ja eivät osanneet väistää oikein, yksi customi meni matalaan ojaan kun ei muuta osannut kuin nostaa ylös ja painaa jarrua. Sain sitten auttaa repimään sitä möhköä ojasta ja sain kuunnella kuinka jarrut lakkas yhtäkkiä toimimasta ja oli pakko ajaa ojaan, niin katselin takaa että ajotaito loppu enemmin kuin jarrut. Yksi kyykky sai hädin tuskin väistettyä routaheiton ja ajautui vastaantulijan kaistalle, jos joku olisi tullut vastaan siinä sokeassa mutkassa olisi saanut soittaa kylmäkuljetuksen kaverille. Myöhemmin sitten kahvipaikalla sain kuulla vierestä kuinka kaveri kehus kavereille kuinka nopeasti ajoi paikalle, en viitsinyt kommentoida.
    Royal Enfield 500 Classic EFI -11-
    Honda SevenFifty F2 -99-
  23. #383
    Tätä lukemalla alkaa ajaminen kuulostaa varsinaiselta rakettitieteeltä mitä ilman inssin tutkintoa ei pysty edes ymmärtämään- tietysti pitää muistaa inssin tutkinnon lisäksi vielä omistaa ( =pankki omistaa) iso bemari, aluboxit, rukan puku ja avattava suupertti. Nii ja se kypäräpuhelin. Sit on valmiudet istua huoltsikalla ja kertoa juttuja.
    Taitaa olla parempi jättää avaimet pöydälle ja mennä jalan töihin.
    Amerikkaa
  24. #384
    Ei se niin vakavaa ole. mark0666 tuossa kirjoitteli aika fiksuja. pääasia on, että itse tiedostaa rajat, sekä omat että kaluston ja ajaa niiden mukaan.

    se on vähän hankalaa kun tulee tällaisia kouluttajastatuksella pätijöitä jakamaan disinformaatiota. seuraus on just näin raskasta luettavaa.

    mun ystävällinen neuvo pekalle on, että mieti, minkä vuoksi kouluttajaksi ryhdyit. ole rehellinen. jos vastaus on jotain muuta kuin "haluan pyyteettömästi opettaa muita motoristeja taitavammiksi kuljettajiksi ja siinä sivussa itsekin kehittää ajotaitojani" tms, mieti tarkkaan jatkamista. jos vastaus on tyyliä "haluan päästä pätemään mahdollisimman paljon", lopeta heti.

    täällä ja tuolla toisaalla, missä muuten keskustelua käydään paljolti samojen henkilöiden kanssa kuin täälläkin, on mukana keskustelussa sellaisia tyyppejä, joiden näkemysten kyseenalaistamiseen sun lihakset ei vaan riitä. ainakaan, jos väkevin perustelu on wikipediasta linkitetty kuva.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  25. #385
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ei se niin vakavaa ole. mark0666 tuossa kirjoitteli aika fiksuja. pääasia on, että itse tiedostaa rajat, sekä omat että kaluston ja ajaa niiden mukaan.
    Siinä se asian ydin on. Moottoripyörän ajaminen on kaikkien tekijöiden summa ja varsinkin paniikkitilanteissa lasketaan "pisteet" yhteen. Harjoittelemalla ja sopivasti itseään haastamalla mahdollisimman turvallisessa paikassa alkaa valjeta miten mopedi toimii ja miten sitä itse osaa hallita. Ajotaito II aikanaan oli oikein mainio työkalu, se korjasi monta väärää ja taputteli esim. ajoasennon oikeaksi. Teoriaa on mukana ja mikä parasta teoriaa testataan käytännössä hetimmiten, että ei jää pelkäksi leukojen lonksutteluksi. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin, treenata ja kun ei tunnu sujuvan, on paikalla aina kokeneempia keneltä voi kysyä ja voi pyytää vaikka pari kierrosta ajamaan perässä ja antamaan palautetta. En ole radalla nopea, mutta väitän orgin ratapäivillä saaneeni parasta oppia, kokemusta ja turvamarginaalia nimenomaan arkiajoon.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  26. #386
    ^ tai ennenkuin napsahtaa lasketaan "miinuspisteitä". Yleensä katastrofi/ onnettomuus on myös kuten ajaminenkin useamman asian summa.
  27. #387
    Lainaa leinoan kirjoitti Katso viesti
    ^ tai ennenkuin napsahtaa lasketaan "miinuspisteitä". Yleensä katastrofi/ onnettomuus on myös kuten ajaminenkin useamman asian summa.
    Ihan yliluonnolliselta tuntuu liian monelle... tekniikan tohtorillekin.... oivaltaa
    kaksipyöräisellä (eritoten) ajamisen olevan.... jatkuva jatkumo, jossa toisiaan seuraavat, tai
    seuraamaan laitettavat asiat ihan oikeasti tapahtuvat "viiveellä"..... vaikka joku junttura
    kuinka muuta väittäisi .

    "Selkäydintoiminnot" (mieluusti oikeat) toki hieman nopeuttavat "filmiä", mutta
    ylenpalttisen vaikeaksi menee.....
    kun aika-nopeus-etenemä yhdistetään toimenpiteiden ja vaikutusten kanssa, puhumattakaan että
    yhtälöön lisäytyy vielä "ottijatuota.... mitäs nyt" elementin usein aivan ratkaiseva vaikutus.

    Toisaalta.... eihän moni koko elämänsä aikana oivalla edes sellaista "jatkumoa" joka
    tapahtuu/käynnistyy kun lähestyy nakkikioskia ja aloittaa kiilaamisen & vittuilun .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #388
    Lainaa motometu kirjoitti Katso viesti
    +1 tampereen pkk:lta ostettiin koulutuspäivä, kouluttajina moottoripyöräpoliisien kouluttajat, puolet koko päivästä puhuttiin ja opetettiin ***********a
    Mikä toi pkk oikein on?
    Ja mitä ne kouluttajat oikein opettivat?
    Ei kai vartalo-ohjausta.
    Edit: Ja vielä: Mitä toi homma maksoi, jos sen voi kertoa?
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 06.08.2014 klo 22:09.
    Pekka
  29. #389
    pkk= poliisikorkeakoulu, hintaa en muista, 20 maksajaa meitä oli könttäsummalle, ei paha
    vastaohjaus mentiin väistökokeilla sun muilla moneen kertaan läpi teorian ja käytännön kautta
    Do you have premonitions of déjà vu?
  30.  
  31. #390
    Mää mitään ymmärrä, mutta aika tarpeetonta vastakkainasettelua tässäkin ketjussa. Omien rajojen ymmärtämisestä ja halusta kehittää itseäänhän se mielestäni lähtee. En myöskään ymmärrä tätä hyökkäystä Pekkaa vastaan. Omituista dissaamista toisia, auttaa haluavia henkilöitä kohtaan. En jaksa uskoa, että ainoa tapa oppia "kaikki universumista" on osallistua .Orgin ratapäiville. Jotenkin jää sellainen MUTU tästä keskustelusta, että tää on joku rataviisastelijoiden julistus ja tuomilauselma muuta luomakuntaa tai oppia julistavia kohtaan. Tosin ei tuosta ratailusta varmaan missään nimessä haittaakaan ole. Varmaan päin vastoin.
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 13 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen