Sivu: 10 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 1307:sta
  1. #271
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Nain olen ymmartanyt. Mutta toimiiko vastaohjaus kun vauhtia on tarpeeksi, en ole varma. Eli kun mennaan yli 10 knots, pitaako pintaan pyrkiessa kaantaa evat ylos vai alas..?
    Olen käsittänyt että jos halutaan tehokkaasti pintaan tai pohjaan niin perän syvyysvakaimilla pitää nimenomaan vastaohjata mutkaan lähdettäessä ja keulalla ohjataan sinne minne halutaan
    Elämä on onneksi mutkikasta
  2. #272
    Päätäkin voi käyttää, sen kun vielä heittää nopeesti siihen suuntaan kun haluaa... ja suuri päähän on eduksi




    mutu-juttuihin
  3. #273
    Lainaa Muakari kirjoitti Katso viesti
    Päätäkin voi käyttää, sen kun vielä heittää nopeesti siihen suuntaan kun haluaa... ja suuri päähän on eduksi
    Käytännössähän moni "kropalla" kallistava vain mukamas kallistaa.

    Tuo moneen kartaan linkattu "rannelaukaus", jossa kaveri ei saa laitetta
    hiki päässä rynkyttämälläkään poikkeamaan kuin puoli metriä suorasta linjasta,
    on armoitettua "Hollywood kamaa" ja vähintään oskarin arvoinen suoritus.......
    kunnes kaveri vahingossa sattuu ihan oikeasti siirtämään painoaan....
    ja UPPISTA.... hiekoilla ollaan saman tien .

    Jos jonkun värkin haluaa saada kallistumaan (kaatumaan), ei se onnistu jos
    hommaa tekee kuin kääntäisi kajakkia kallistamalla.
    Eli laite kallistetaan lantioliikkeellä ja pidetään kuitenkin tasapainipiste laitteen päällä.....
    muutoin menee "Eskimoksi" .

    Eli kyllä iso ja painava pää auttaa sitä mopon kallistamista .

    "Todellista" kallistamista ja miten se tapahtuu tehokkaasti (kropalla) voi hienosti
    reeeeenailla vaikka leikkipuistojen "vieteriratsuilla" .

    Erot ovat aikamoiset.... eikä esim. mopon huomattava massa ole mukana
    auttamassa asiaa .

    Ainiijjooo.... ei se vieteriheppa mihinkään kallistu....
    ei ole ohjausgeometriaa... ei etupyörää.... ei voi vastaohjata .

    Itäisen maan oppineet tietäjät eivät siis saa noita kallistumaan.....
    vaikka jo kolmevuotias natiainen kanttaa hienosti .

    Setämies kysyy sitten vaan rohkeasti heiltä neuvoa jos tuntuu vaikealta
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #274
    No jo on vääntöä. Eikun lisää...jätöstä johtuen etupyörä kääntyy kallistuksen suuntaan. Ihan sama aiheutetaanko kallistus kropalla vai tangosta työntämällä. Se miten pyörä käyttäytyy sitten kaarteessa on sitten toinen juttu. Kokeilkaas vaikka muuttaa eturenkaan painetta, pudota reilusti niin kääntyypä terhakasti.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  5. #275
    Lainaa Karihu kirjoitti Katso viesti
    Rc pyöriä ohjataan nimenomaan vastaohjauksella.

    Käännät ohjainta oikealle => pyörä kääntyy oikealle mutta rengas vasemmalle.

    Manuaalista: http://uppaa.net/i/ddf58.jpg
    Tässä mallissa mistä video on ohjausta käännetään oikealle, pyörä kääntyy oikealle ja rengas oikealle. Eikä varmasti käytä vastaohjausta. Haluklkaat voi tulla tänne Puntarikoskelle katsomaan.
    Taivas saa odottaa
  6. #276
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Mä keksin, se on vastaperseohjaus.
    Murteellisesti vihtahousukääntö.

    Pidän edelleenkin kiinni Teräsmiesteoriastani: nyrkki edellä kohti päätähuimaavia seikkailuja.
  7. #277
    Sörhäistäänpäs vähän , vastaohjausta voi kokeilla niin että ajaa suoralla tiellä ainakin 50km/h ja tönäisee "kunnolla" nopean liikkeen jommalla kummalla kädellä tankoa eteenpäin, mopo kääntyy nopeasti ja "väistää" tiellä olevaa estettä ja ikään kuin järjellä ajateltuna kääntyy silloin väärään suuntaan. Ainoa vaan että pitäis sitten tönästä vielä toisella kädellä takaisin omalle kaistalle. Mut tätä ei opi kirjoista vaan kokeilemalla.
    Tälläistä väistöä harjoiteltiin MP koulussakin aikoinaan, ainakin minä olen sellaisen väistökokeen tehnyt missä olisi pitänyt tätä käyttää. Toisaalta kartiot olivat silleen että siitä pääsi myös reiluilla kallistuksilla menemään.
    ZZR1400
  8. #278
    Jos käväistään edes lähellä tän spektaakkelin lähtöruutua.....

    Ainoa "ongelma" on kehitetty siitä, että kaksipyöräisellä ajossa
    millään muulla tavalla "kallistaa".... eli viimekädessä "kääntää"
    laitetta ei ole minkäänlaista merkitystä.... kuin vasta/työntö/veto-ohjauksella.

    Tiukat "vetohommat", rata-ajo, hätäväistöt..... ne on oma lukunsa ja
    noissa puitteissa ko. "ohjastustapa" on aivan ensiarvoisessa merkityksessä.
    Voi tuolla tavalla käännellä läpi elämänsä ja ihan hyvin menee....
    Kuitenkin... kun tuo kova konsti yksinään on "käytetty loppuun", (etusen pito)
    tulee yllättävän helposti vastaan tilanteita joissa yhdessä/lisäksi käytetty
    aktiivinen ja selkäytimeen palanut "vartalon käyttö" pitää ladulla,
    kuskin terveenä ja vehkeet ehjinä.
    Tuo optio vaan jää käyttämättä tarvittavassa kohtaa......
    KUN SITÄ EI OLE OLEMASSA, SITÄ EI OLE HARJOITELTU KUULUVAKSI OLENNAISENA OSANA
    KAKSIPYÖRÄISELLÄ LIIKKUMISTA, EIKÄ SITÄ "LÖYDY" HÄDÄN HETKELLÄ(KÄÄN) .

    Paljonko "kaikki muu" ajosuorite sitten on suhteessa em. asioihin?
    Normimotoristilla varsin markittävin määrin.

    Jonkinlaisesta suhteellisuudentajusta, eri asioiden tarpeellisuudesta ja toimivuudesta
    tässä perimmältään on kyse..... ja eritoten siitä, että
    koko muu maailma ei siitä ympäriltä katoa eikä muutu merkityksettömäksi.....
    vaikka siihen tiettyyn pisteeseen kuipalhelevetintanakasti tuijotta.
    Ei liioin vaikka kuinka höpöttää, että ei se voi... se ei vaan voi..... kallistua/kaatua
    kuin yhdellä maagisella tavalla .

    Ei tuossa sen kummempaa.... kaikki murhe on tässä "pitkässä juoksussa" yleisellä tasolla arvostetussa
    erikoistumisessa ja asiantuntijuudessa..... suomeksi sanottuna yhden tolpan ympärillä
    pilkun nussimisessa.... kehitetyssä tavassa katsoa maailmaa ja asioita.... jossa ei nähdä metsää puilta.

    Tästä poikii myös se, että kymmenen eri asian erikoisasiantuntijaa tekee kaiken oikein.....
    mutta mikään kokonaisuus ei vaan toimi .

    Jotain taitaa sitten kuitenkin olla pielessä.... vaikka kaikki on pilkulleen oikein .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #279
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Murteellisesti vihtahousukääntö.

    Pidän edelleenkin kiinni Teräsmiesteoriastani: nyrkki edellä kohti päätähuimaavia seikkailuja.
    Juu, on tuo minustakin paras muistisääntö silloin kun kädet on käytössä.

    Mutta ei se toimi silloin kun ajaa throttlematella ja pitää takapenkillä taukoa.

    Silloin on vaan pakko ohjata perseellä ja reisillä, kun rönöttääkkään ei voi kun muuten on espressot pitkin asfalttia.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  10. #280
    Pakko vielä sohaista ihan pikiriikkisen .

    Kaikki "stunttivedot" koti/ulkomaiseten virtuoosien toimestahan ovat
    yksiselitteisesti "harhaa" idän tietäjien mukaan... siis kaikki
    liike mikä tapahtuu "keulien"..... koska se on lähtökohtaisesti
    täysin mahdotonta ilman "vastaohjausta".... VAIN PAINONSIIRROLLA .

    Jospa "idän tietäjät" aloittaisivat postailun esim. kotimaisten "stunttarien"....
    puhumattakaan maailmanluokan tähtien kanssa siitä, että eihän nuo
    stuntit oikeasti tapahdu..... kun mukana ei ole vasta/työntö/what ever- ohjausta .

    Lycka till

    Sori tytöt
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #281
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    kun tuo kova konsti yksinään on "käytetty loppuun", (etusen pito)
    tulee yllättävän helposti vastaan tilanteita joissa yhdessä/lisäksi käytetty
    aktiivinen ja selkäytimeen palanut "vartalon käyttö" pitää ladulla,
    kuskin terveenä ja vehkeet ehjinä.
    Minkähän takia puhut painonsiirrosta ikäänkuin tuo olisi joko tai valinta. Pyörän selässä painoa siirtämällä teet efektiivisesti vastaohjauksen, kuten videoista oli nähtävissä. Jos puhut isosta siirtymästä pyörän selässä pitäen näin esim kallistuksen maltillisempana niin kysehän on täysin irrallisesta asiasta. Voit tehdä molemmat ja jos yrität pelkästään toisella niin tasan tarkkaan et nopeudessa pärjää kuskille, joka käyttää molempia (eli tekniikoita mahdollisimman laajalti).

    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Pakko vielä sohaista ihan pikiriikkisen .

    Kaikki "stunttivedot" koti/ulkomaiseten virtuoosien toimestahan ovat
    yksiselitteisesti "harhaa" idän tietäjien mukaan... siis kaikki
    liike mikä tapahtuu "keulien"..... koska se on lähtökohtaisesti
    täysin mahdotonta ilman "vastaohjausta".... VAIN PAINONSIIRROLLA .
    Nyt pyörää ilmeisesti yritetään kääntää pilkunniuhottamisella? Jotenkin maalaisjärjellä - ja muutenkin - kuvittelisi, että tässä ei nyt puhuttu driftauksesta, pelkällä takapyörällä tai etusella ajamisesta jne jne. Kyse taisi olla ihan normaalista moottoripyörän ajosta radalla tai yleisellätiellä. Mutta jos haluat välttämättä miettiä miten moottoripyörää käännetään kun sillä kuljetetaan jääkaappia pelkkä eturengas asfalttia vasten niin se keskustelu on ehkä syytä eriyttää tästä.
    Triumph Street Triple
  12. #282
    Tässä taitaakin olla joku väärinkäsitys eri termien merkityksestä
    Alunperin puhuttiin vastaohjauksesta, countersteering englanniksi.
    Sitten joku keksi suomeksi työntöohjaus sanan.
    Tuo työntö sana kuvaa sitä miten se countersteering saadaan aikaiseksi.

    Oikeasti se countersteering tarkoittaa vaan sitä ohikiitävää hetkeä, jonka se etupyörä on suunnattuna sinne väärään suuntaan. Se hetki kestää muutaman kymmenesosasekunnin.
    Katsokaa vaikka jääspeedwayn lähtöjä.
    Tuolla, esim. lähdöt 9:46 ja 11:49 ja 12:26
    Noi pyörät kääntyvät sinne kurviin mainiosti juuri vastaohjauksen takia.

    Sitten joku tarttui tuohon työntöohjaus sanaan. Vaikka sitä kurvin puoleista kahvaa joutuu työntämään vaikka 25 metrin ympyrää ajaessaan kolmenkympin vauhdissa, niin se ei ole mitään vastaohjausta. Se on tilanteen tasapainon hakua kaarteen ajamisessa.

    Kokeilkaa vaikka tuota ympyrän ajoa. Millä kädellä sitä tankoa työnnetään tai vedetään.

    Tuossa kuvassa se vastaohjaus tapahtuu ajalla noin 1-1.5 sekuntia, eli silloin, kun ohjaustanko osoittaa sinne väärään suuntaan.
    Tuon jälkeen seuraa kaarteen ajo, jossa etupyörä on jo kääntynyt sinne kaarteen suuntaan.

    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 17.05.2014 klo 01:01.
    Pekka
  13. #283
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Minkähän takia puhut painonsiirrosta ikäänkuin tuo olisi joko tai valinta. Pyörän selässä painoa siirtämällä teet efektiivisesti vastaohjauksen, kuten videoista oli nähtävissä. Jos puhut isosta siirtymästä pyörän selässä pitäen näin esim kallistuksen maltillisempana niin kysehän on täysin irrallisesta asiasta. Voit tehdä molemmat ja jos yrität pelkästään toisella niin tasan tarkkaan et nopeudessa pärjää kuskille, joka käyttää molempia (eli tekniikoita mahdollisimman laajalti).



    Nyt pyörää ilmeisesti yritetään kääntää pilkunniuhottamisella? Jotenkin maalaisjärjellä - ja muutenkin - kuvittelisi, että tässä ei nyt puhuttu driftauksesta, pelkällä takapyörällä tai etusella ajamisesta jne jne. Kyse taisi olla ihan normaalista moottoripyörän ajosta radalla tai yleisellätiellä. Mutta jos haluat välttämättä miettiä miten moottoripyörää käännetään kun sillä kuljetetaan jääkaappia pelkkä eturengas asfalttia vasten niin se keskustelu on ehkä syytä eriyttää tästä.
    Otetaan nyt ihan "luilleen" ilman olettamia.. jookosta joo?

    Ongelma? Ehkä on ... ehkä ei !

    Se, mikä ei ole missään olosuhteissa.... mitenkään hyväksyttävissä...
    on seuraava.... "idän tietäjien absoluuttinen totuus"

    KAKSIPYÖRÄINEN EI KÄÄNNY... SITÄ EI VOI NORMIAJOSSA KALLISTAA EIKÄ KÄÄNTÄÄÄ............
    PAINONSIIRROLLA!.

    IHAN TÄYTTÄ PASKAA!.... Vaikka täällä SITKEÄSTI joko kokemuksen tai koulutuksen pohjalta
    syvällä rintaäänellä näin vakuutetaan!

    Ihan yksi lysti muuten.... mutta siinä vaiheessa kun merkittävä osa "todellisuudesta"
    koitetaan jostain ihmeellisestä syystä "saattaa olemattomaksi".....
    ei 51v. kaksipyöräisen päällä kaiken kokeilleena... kokeneena... pettyneenä ja nauttineena...
    ei vittu vaan pysty luovuttamaan pilkkuun tuijottavien ja sitä nussivien insinöörien raiskattavaksi....
    niin on pakko hutaa... HEP!

    Mielenkiintoinen juttu tässä ketjussa on se, että kun aletaan lähestyä asian "ydintä".....
    paine kiinnittää huomio muualle kasvaa potenssiin.... kuten sinullakin
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #284
    Ei noita Bonen juttuja jaksa lukea ilman insinöörihuumoria.
    Vaikka onkin aika verbaaliakrobaatti.
    Tuolla oli jotain
    Toi golf juttu oli mielestäni hauskin.
    Pekka
  15. #285
    Melkoinen rönsy on tämä ketju. Luullakseni kaikki ovat kuitenkin suurin piirtein pystyssä pysyneet ja kesäkumit kohti maata.

    Loppupeleissä lienee sama mitä teoria sanoo mikäli käytännössä osaa toimia oikein. Aloittelijalla sitä kokemusta ei ole, mutta kaikkea ei kuitenkaan tarvitse oppia oman kantapään kautta. Tässä ketjussa on asiaakin joukossa, erityisesti mainiten Nitrouksen viestit.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  16. #286
    No eihän tässä ole kuin yksi vastaus - vasta- eli työntöohjaus toimii. Hain vuonna 2005 ensimmäisen oman "ison" pyörän käytettynä kaupasta. Tätä aikaisemmin olin ajanut 50cc Raisulla ja pari kertaa 125cc kevarilla (kauan sitten). Pyörä oli Yamaha XV1100 Virago. Kaupasta kotiin oli matkaa n.250 km. Kotimatkan alku oli Hämeen Härkätietä MArttilan suunnansta Hämeenlinan kautta kotia kohti. Alkumatkan ajoin Härkätietä pitkin ja varmaan osa papoista ja mummoistakin ajeli ohitse. Annoin heille kyllä tietä auliisti. No suoralla tiellä elämä sitten muuttui hauskemmaksi ja siellä pystyi liikkumaan liikenteen mukana. No kaippa ensimmäiset kilsat oli ns. harjoittelua mutta jos tämän teorian olisi lukenut niin homma olisi ollut helpompaa. Nykyäänhän sitä ei tarvitse miettiä, vaan ajetaan vastaohjauksella ja painonsiirrolla - eikä sitä edes huomaa.
    Suzuki GSF 1250SA -08
  17. #287
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    KAKSIPYÖRÄINEN EI KÄÄNNY... SITÄ EI VOI NORMIAJOSSA KALLISTAA EIKÄ KÄÄNTÄÄÄ............
    PAINONSIIRROLLA!
    Ketjussa on puhuttu kokoajan tehokkaasta tai tarkoituksenmukaisesta kääntämisestä ja tämä tarkennus on esitetty aiemminkin. Nyt tarkkana... Kyllähän se pyörä hitaasti kääntyy roikkumalla, tuulen avulla jne. Jos meinaat painonsiirrolla kiertää tiukat mutkat niin onnea yritykseen...
    Triumph Street Triple
  18. #288
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Ketjussa on puhuttu kokoajan tehokkaasta tai tarkoituksenmukaisesta kääntämisestä ja tämä tarkennus on esitetty aiemminkin. Nyt tarkkana... Kyllähän se pyörä hitaasti kääntyy roikkumalla, tuulen avulla jne. Jos meinaat painonsiirrolla kiertää tiukat mutkat niin onnea yritykseen...
    Juurikin näin. Ensimmäinen reissu lahjakortilla vuosia sitten ja kyllä oli vaikea ja vikura hallittava kun yritti perseellä kääntää isoa pyörää mutkaan. No, onneksi kuulin lankomieheltä samana iltana jostakin "järjenvastaisesta" vastaohjauksesta. Olisi voinut kertoa sen aiemminkin tai olisi kannattanut itse ottaa selvää. Ko. toiminta on näet ainoa oikea tapa hallita pyörän menosuuntaa. Nykyisellään se tietenkin menee normivauhdeissa rennosti ja tarkasti ilman sen kummempaa miettimistä kunhan keväällä aina muistaa muistuttaa itseään että nyt ei ajeta autolla.
  19. #289
    Lainaa leinoan kirjoitti Katso viesti
    kunhan keväällä aina muistaa muistuttaa itseään että nyt ei ajeta autolla.
    Hmm... Auton ratti mopoon!
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  20. #290
    Dank God valtaosa maailman bikereista ei osaa lukea Suomea. Ne jos taman kaiken lukisi, olisi bikeja enemman puissa kuin teilla kun joku Bangladeshin poika tai toffe seun Californiasta pistaisi teorian opinnot kayttoon...

    Speedwayssa ajetaan etupyora oikealle osoittaen vasemmalle. Ajetaankohan sukellusveneilla vastaavia kilpailuja..?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  21. #291
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Dank God valtaosa maailman bikereista ei osaa lukea Suomea. Ne jos taman kaiken lukisi, olisi bikeja enemman puissa kuin teilla kun joku Bangladeshin poika tai toffe seun Californiasta pistaisi teorian opinnot kayttoon...
    Pienellä Googlettelulla englanninkielisillä sanoilla löytyy samanlaisia ja vielä ihmeellisempiä keskusteluja. Vaikka jotain tällaista: "Why can't shaft drive bikes countersteer?"
    Viimeksi muokannut: Kiertotiehuvitus; 17.05.2014 klo 20:20.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  22. #292
    Täähän on ihan yksinkertaista testata: Ottakaa sellainen vajaan metrin tanko käsiin ja joku sopivan kokoinen pyörä (=hyrrä) siihen keskelle pyörimään. Kääntäkää vasempaan ja oikeaan, mitä tapahtuu?
  23. #293
    Tuntuu tarina rönsyävän joten sopinee muistelukin joukkoon. Eka kerran kuulin vastaohjauksesta enemmän maailmalla liikkuneelta kaverilta 70-luvun loppupuolella. Käsittääkseni silloin sitä tarkoitettiin käytettävän hätäti-
    lanteessa esteen väistämiseen.
  24. #294
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Täähän on ihan yksinkertaista testata: Ottakaa sellainen vajaan metrin tanko käsiin ja joku sopivan kokoinen pyörä (=hyrrä) siihen keskelle pyörimään. Kääntäkää vasempaan ja oikeaan, mitä tapahtuu?
    Mitä tämä testaa ja mitä lopputulos todistaa?
    1000
  25. #295
    Käännät sitä oikealle niin hyrrä kallistuu vasemmale, ja päinvastoin.
  26. #296
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Käännät sitä oikealle niin hyrrä kallistuu vasemmale, ja päinvastoin.
    Niinpä, ainakin jos pyörimissuunta on oikein valittu. Mutta mikä sen merkitys on moottori/polkupyöräilyn kannalta?
    1000
  27. #297
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Nain olen ymmartanyt. Mutta toimiiko vastaohjaus kun vauhtia on tarpeeksi, en ole varma. Eli kun mennaan yli 10 knots, pitaako pintaan pyrkiessa kaantaa evat ylos vai alas..?
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Olen käsittänyt että jos halutaan tehokkaasti pintaan tai pohjaan niin perän syvyysvakaimilla pitää nimenomaan vastaohjata mutkaan lähdettäessä ja keulalla ohjataan sinne minne halutaan
    Vaikuttavatko sitten hyrrävoimat tässä tapauksessa niin että jos niitä ei olisi, sukellusvene pyrkisi kääntymään akselinsa ympäri väärinpäin? Vai onko se toisinpäin; jos hyrrävoimia on (liikaa), sukellusvene kieppuisi mielenvikaista kiepuntaa
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  28. #298
    Tietääkseni eniten hyrrävoima vaikuttaa juutalaisten hanukka-juhlassa jossa sevivo-hyrrää (dreidel) käytetään. Kuten moottoripyörällä ajaessa, myös tässä ovat korkeammat voimat vaikuttamassa. Sukellusveneissä saman asian ajaa gyroskooppi sekä sen läheinen sukulainen periskooppi joka tasapainottaa hyrrävoimia ja pitää aluksen suorassa.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  29. #299
    Lainaa Teppoman kirjoitti Katso viesti
    Tietääkseni eniten hyrrävoima vaikuttaa juutalaisten hanukka-juhlassa jossa sevivo-hyrrää (dreidel) käytetään. Kuten moottoripyörällä ajaessa, myös tässä ovat korkeammat voimat vaikuttamassa. Sukellusveneissä saman asian ajaa gyroskooppi sekä sen läheinen sukulainen periskooppi joka tasapainottaa hyrrävoimia ja pitää aluksen suorassa.
    Samaa tehtävää varten lääkäri käyttää stetoskooppia. Stetoskooppi painetaan potilaan rintaan, jolloin se kumoaa potilaan hyrrävoiman, pitäen potilaan paikoillaan helpottaen tutkimista. Hyrrävoimien kumouduttua lääkärin on myös kevyempi vastaohjata potilaan tuolia häntä tutkiessaan. Lääkärin työntäessä oikealla kädellään potilaan tuolia, kääntyy potilas lääkäristä katsottuna oikealle.
    Viimeksi muokannut: Medi; 19.05.2014 klo 23:24.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  30.  
  31. #300
    Lainaa Medi kirjoitti Katso viesti
    Samaa tehtävää varten lääkäri käyttää stetoskooppia. Stetoskooppi painetaan potilaan rintaan, jolloin se kumoaa potilaan hyrrävoiman, pitäen potilaan paikoillaan helpottaen tutkimista. Hyrrävoimien kumouduttua lääkärin on myös kevyempi vastaohjata potilaan tuolia häntä tutkiessaan. Lääkärin työntäessä oikealla kädellään potilaan tuolia, kääntyy potilas lääkäristä katsottuna oikealle.
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Jos tälle linjalle lähdetään, onhan näitä...

    Hyrräohjaukseen tarvitaan gyroskooppi.
    Värähtelevän ohjauksen tarkasteluun tarvitaan oskilloskooppi.
    Jos mutka on oikein kaukana, tarvitaan teleskooppi.
    Syvällisempään tarkasteluun tarvitaan endoskooppi, tarpeellinen myös äkkijarrutuksen loppuvaiheessa.
    Jos mikään näistä ei auta, onhan vielä horoskooppi.
    Ja pian asian löytämiseen tästä ketjusta tarvitsee mikroskoopin
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Sivu: 10 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen