Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Moro kaikille.
    Olen tässä liittymässä Speed Triple-kuskien iloiseen (?) joukkoon. Kävin Saksan maalta valitsemassa mopottimen tällä viikolla, lähiaikoina se *saapunee Kuljetus-Seppälän kyydillä Tampereen seudulle *
    Olen aiemmin omistanut ainoastaan japsi-pyöriä mutta Triple rupesi kiinnostamaan kun vahingossa vuosi sitten törmäsin netissä valokuviin. Oli jo pari vuotta ollut ajossa taukoa perheenlisäyksen johdosta mutta nyt ei enään kestänyt olla ilman. Mielenkiintoista tässä oli se, että en ennen Saksan reissua ollut edes ajanut Triplellä. Valitsin muutaman mopokaupan jotka olivat lähekkäin ja lensin Ryanairilla paikan päälle. Hertziltä auto Hahnista ja eikun kaupoille. Ykkösvaihtoehtona oli siis Triple, mutta katsoin pari muutakin vaihdokkia valmiiksi jos Triple ei olisikaan ajoltaan/kunnoltaan mieleinen. Tosin koeajon jälkeen olin niin suu messingillä, että taisi olla uskottavuus kaukana kun yritin tingata hintaa alaspäin. Jokatapauksessa, -99 mallin musta Triple jäi käsiin *
    Nyt vielä kun saisi sen pikaisesti Suomeen...
  2. #2
    Tervetuloa joukkoon...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  3. #3
  4. #4
    Onneksi olkoon onnistuneesta merkkivalinnasta
  5. #5
    Samankaltainen reissu edessä 8. toukokuuta. Tosin pyörä on T-bird. Dortmundin lähellä odottelee kaverin tallissa. Tänään oli kuulemma neljä tuntia puunannut ja kiillottanut sitä. Kyllä saksalainen tehokkuus/tunnollisuus on poikaa!
    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
  6. #6
    Tuntuvat olevan yleisesti ottaen pyörät hyväkuntoisia Saksanmaalla. Sitä kyllä ihmettelen, että kilometrilukemat on aina todella alhaiset. Perustelevat sitä ainakin sillä, että mopottimet ovat niin halpoja, että niitä on lähes jokaisella tallin perällä eikä niillä aina kovinkaan paljon ajeta. Tai sitten ovat kovia poikia ruuvaamaan mittareita...
    Omassa Speedyssä oli 18tkm mittarissa, kieltämättä epäilyttää kun pyörä on vuosimallia '99.
  7. #7
    Tervetuloa Brittipyöräilyn jaloon maailmaan!
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  8. #8
    Lainaa (Homeboy @ Huhti. 24 2007,07:34) kirjoitti
    Tuntuvat olevan yleisesti ottaen pyörät hyväkuntoisia Saksanmaalla. Sitä kyllä ihmettelen, että kilometrilukemat on aina todella alhaiset. Perustelevat sitä ainakin sillä, että mopottimet ovat niin halpoja, että niitä on lähes jokaisella tallin perällä eikä niillä aina kovinkaan paljon ajeta. Tai sitten ovat kovia poikia ruuvaamaan mittareita...
    Omassa Speedyssä oli 18tkm mittarissa, kieltämättä epäilyttää kun pyörä on vuosimallia '99.
    Varovainen saa olla, juu!
    Alhaiset kilometrit selittyy monesti sillä, että pyörien kierto on todella nopeaa. Hinnat kun on "sopivat" niin pyörä vaihdetaan vuoden välein. Monella on myös useita pyöriä tallissaan, kun vakuutuksetkin on luokkaa: 3 vuotta ajaneena "aloittelijana 180 € / vuosi / kasko. Näin kertoi saksalainen kaveri. Että oliskohan näissä meidän vakuutusmaksuissa hieman "ilmaa" edelleen??
    Saksassa on kuitenkin monta miljoonaa pyörää, ja onnettomuusprosenttikin varmasti samaa luokkaa kuin meillä, varsinkin kun siellä ajetaan ympäri vuoden. Mikähän tässä meidän "paratiisissa"oikeen mättää? Olisko uuden Punakapinan paikka?
    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
  9. #9
    Hieno pyörän olet valinnut ja todella mukava ajettava. Suorastaan käskee vääntämään kaffasta....
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
  10. #10
    Lainaa (Homeboy @ Huhti. 24 2007,07:34) kirjoitti
    Tuntuvat olevan yleisesti ottaen pyörät hyväkuntoisia Saksanmaalla. Sitä kyllä ihmettelen, että kilometrilukemat on aina todella alhaiset. Perustelevat sitä ainakin sillä, että mopottimet ovat niin halpoja, että niitä on lähes jokaisella tallin perällä eikä niillä aina kovinkaan paljon ajeta. Tai sitten ovat kovia poikia ruuvaamaan mittareita...
    Omassa Speedyssä oli 18tkm mittarissa, kieltämättä epäilyttää kun pyörä on vuosimallia '99.
    Tottapa toinen puoli...........Ne on ne tiet, kun ne tuppaa saksassa olemaan huonossa kunnossa. Siitä varmaan johtunee myös autojen vähät kilometrit..........
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
  11. #11
    Nyt tuli ilmoitus, että Triple noudettavissa Kaukokiidon terminaalista Vantaalta. Saanpahan mopon ajoon vapuksi. Hain 3 kk ajoluvan etukäteen tullista. Taisi tulla selvä vappu...
  12. #12
    onneksi olkoon ja tervetuloa mukavien triumph kuskien joukkoon.itsellä saksasta tuotu trident ja ole pyörään erittäin tyytyväinen.hyvää ajokautta sulle,tulet pitämään pyörästäsi.
    oli lapsuudessa puiset leikkikalut ja kireä pipo ,siksi olen mikä olen madenzo
  13. #13
    Lainaa (madenzo @ Touko. 04 2007,11:04) kirjoitti
    onneksi olkoon ja tervetuloa mukavien triumph kuskien joukkoon.itsellä saksasta tuotu trident ja ole pyörään erittäin tyytyväinen.hyvää ajokautta sulle,tulet pitämään pyörästäsi.
    Kiitos kiitos.
    Voisin tässä mainita muutamalla sanalla mikä on ensifiilis näin 300 km ajon jälkeen Triplestä.
    Pyörä on juuri sellainen kuin kuvittelinkin. Parasta antia ovat ajamisen helppous, ajoasento, moottorin luonne ja ne äänet! Toisaalta, työmatkaani kuuluu moottoribaanaa 15 km verran, tähän Triple ei tietenkään kovin hyvin sovellu. 120 km/h tuntuu vielä hyvältä matkavauhdilta, mutta sen kovempaa vauhtia ei kovin kauan halua pitää.
  14. #14
    Samoin täältä: Tervetuloa "kahjojen" joukkoon hurjaan
    Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
  15. #15
    Lainaa (Homeboy @ Touko. 04 2007,12:34) kirjoitti
    Toisaalta, työmatkaani kuuluu moottoribaanaa 15 km verran, tähän Triple ei tietenkään kovin hyvin sovellu. 120 km/h tuntuu vielä hyvältä matkavauhdilta, mutta sen kovempaa vauhtia ei kovin kauan halua pitää.
    Eihän siellä sen kovempaa saakaan ajaa...

    Kyllä niitä vähän ajettujakin pyöriä löytyy. Vaimolle ostettiin 2000 mallin 535 Viagra ja mittarissa oli 8000km ja pitää vielä paikkansa. Kuin pakasta vedetty ja alkuperäiset helmikuussa 2000 paistetut kumit alla. Viime vuosina pyöräytetty vain muutaman kerran kesässä ja joka kevät käytetty huollossa.

    Tervetuloa joukkoon trumppaan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  16. #16
    Se kolmaskin Trident suhari onnittelee *
    Kyllä kolmessa mukissa on sitä jotain *
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  17. #17
    Lainaa (wesba @ Touko. 04 2007,23:36) kirjoitti
    Kyllä kolmessa mukissa on sitä jotain
    Sylinterin minimi optimikoko on n. 300 kuutiota. Sattuneesta syystä 3L F1-koneet olivat 10 sylinterisiä. Samasta syysta litran trumpat ovat myös 3-sylinterisiä. Tasavälein sytyttävä 3-sylinterinen päästää ilmille ainutlaatuisen sävelen, jonka tunnistaa ja jota osaa arvostaa puolikuurokin. Kahdella sylinterillä ei vielä käy tasaisesti ja neljä on jo liioittelua.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18.  
  19. #18
    Kävin juuri katsastamassa Triplen. Katsastusmies vähän empi nähtyään ei-alkuperäisen ohjaustangon korotuspaloineen sekä minivilkut. Ei ensin meinannut uskoa, että etuvilkkujen alkuperäinen paikka on syylärin kyljissä kiinni. Hänellä sattui kuitenkin olemaan Stormin kataloogi missä komeilee Trumppa etukannessa. Siitä oli selkeästi nähtävissä vilkkujen paikka. Meni siis Triple katsista läpi.

    Nyt odotellaan veropäätöstä joka tullee postissa kesäkuun puolessa välissä... Siihen saakka ajellaan siirtokilvillä.