Onkos muuten takarenkaan paikka *"keskellä" haarukkaa ts. onkos ko. värkin haarukka symmetrinen?
Aloin tsekata kun irrottaa kädet tangosta niin mopo kovin mielellään alkaa kaartamaan oikealle vaikka miten roikkuisi kyydissä, olin huomaavinani takuapäin rengasta sihdatessa että se osoittelisi ikäänkuin liikaa oikealle etupyörään nähden, eturengas *oli ainakin olevinaan suorassa ja taka-akseli stanssien mukaan pitäis olla suorassa.
Ja takaapäin katsellen renkaassa ikäänkuin renkaassa tiehen ottava osa olis merkkaantunut aavistuksen enemmän vasempaan kulutuspinnassa. Rungossa mättöä? Ja värkkihän on vielä uutukainen. *![]()
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Morjes! Käytin oman gsx tehomittauksessa ja asiantuntia huomas saman jutun,mutta se johtuu siitä,että taka rengas ei ole suorassa runkoon nähden. Haarukan mittamerkit ei pidä paikkaansa,kun kiristät ketjuja,niin katso suoruus laaserilla tai jollain muulla että rengas on suorassa linjaan nähden.Mullakin puolti ja oli toiseen suuntaan kääntyessä jotenkin omituinen.Nyt kun rengas osoittaa samaan suuntaan kun eturengas,niin on tosi hyvä ajaa ja ei venkuile mihinkään.Ja takarenkaassa jälki on keskellä.![]()
jansku
...kiits vastauksesta...lieköhän tuo kaikissa vuosimalleissa, luulis että tuollainen *(jmt @ Huhti. 15 2007,21:04) kirjoitti
outous olis korjattu jo vuosien varrella kun jo vuosia ko. kampetta on tehty! No...ei kai eitten muuta kun sihtailemaan linjat kohdilleen!
nosta keskituelle kun säädät sitä pyörää, pyörittele ja katso ketjua, kun ketju menee keskellä niin se on yleensä pirun hyvä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
...nojoo...pistin säätäen äsken justiinsa noin ja pikku lenkin jälkeen ketjun rullissa näkyy nyt rattaan kosketuskiillottuma suht keskellä...ennen säätöä rattaan kosketuskohta oli vasemmalla, ihan reunasta lähelle rullien oikeaa reunaa.(jaket @ Huhti. 16 2007,10:14) kirjoitti
Melkein 2:n säätömerkin verran enemmän tuli oikeanpuolen akselin pää kauemmas haarukan päästä kuin rattaanpuoleinen.![]()
Saman huomasin minäkin, yhtä paljon ja samaan suuntaan ku sunkin pyörässä.Rupesin jo epäilee iteeni ku mittailin lijarilla pyörie suuntauksia oli sen verran härskisi vinossa.Kannattais tsekata toistenkii! mulla-06 ajamaton peli.
kz 1300
...nasta juttu...en olekaan ainut...tuntuu vaan että se akselin saatanan joutuu vääntämään aikas vinoon että pyörä kulkis suoraan...oliskohan se vika eikä ominaisuus...(vaakanai @ Huhti. 17 2007,22:52) kirjoitti
![]()
Voipi olla, että noi haarukassa olevat renkaan"suoruus-merkit" lyödään aika väljällä toleransilla tehtaalla ja siitä johtuu, että rengas menee niiden mukaan vinoon. Paras tapa säätää rengas/ketju suoraan on toi edellä mainittu ketjulinjan suoruuden tarkistaminen.(nuunii @ Huhti. 17 2007,23:17) kirjoitti
Superbike #7
...jep...hauskaa tuossa säätöhommassa on se että syksyllä tonnin huollossa tarkistivat laserilla ja tuumasivat että ketjulinja on niinkuin pitääkin. *(Nitrous @ Huhti. 17 2007,23:28) kirjoitti
![]()
Mulla sama juttu 05-mallin kanssa, eli ketjulinjan ollessa suorassa takahaarukan merkit heittää yhden mitta-asteen.
Suzuki A100
Suzuki GT250
Honda VF 750F
Honda CBR1000F
Yamaha virago 1100
Honda CBR1000F
Suzuki GSX 600F
Suzuki Gsx 1300R
Suzuki Gsx 1300R gen2
Suzuki GSX1400
Harley Davidson flstci
Kawasaki VN 1700
Honda ST1300A
Honda GL1800
Rullaako värkki suoraan kun irroittaa otteen tangosta? Meinaan kun nyt pitäis olla mopossani rengas suorassa mutta kampeaa silti jonkun verran oikealle(juice67 @ Huhti. 19 2007,09:44) kirjoitti
...painaako se aluperäinen tuuba siinä oikeassa kyljessä niin paljon että se vaikuttaa?
Mulla rullaa ainakin nyt ihan suoraan, liekö ohjauslaakerin kiristyskin osaltaan vaikuttanut. Alkuperäinen putki ei oo mulla ollu kertaakaan paikoillaan, vaan akran hiilikuituinen, joten en osaa siihen sitten vastata.(nuunii @ Huhti. 19 2007,10:21) kirjoitti
Suzuki A100
Suzuki GT250
Honda VF 750F
Honda CBR1000F
Yamaha virago 1100
Honda CBR1000F
Suzuki GSX 600F
Suzuki Gsx 1300R
Suzuki Gsx 1300R gen2
Suzuki GSX1400
Harley Davidson flstci
Kawasaki VN 1700
Honda ST1300A
Honda GL1800
Mistä ootte huomanneet, että pyörä on vinossa? Kuluuko gummi toiselta laidalta enenpi kuin toiselta, mun mielestä jos ketju on suht. suorassa ei pitäisi olla ongelmia. Jos säätö on pielessä se varmaan näkyy kumin kulumisessa.![]()
![]()
![]()
Savage 650
Kawasaki VN 800
Suzuki GSX 1400
Suzuki Bandit 1250
Kawasaki GTR 1400 FJR 1300
Eikös nämä suomen ojiinpäin kaltevat tietkin syö gummia vasemmalta.![]()
gas, grass or ass- no one rides for free
Mulla huomas renkaan vinouden jarrudynossa asentaja,kun rullan keskiuran jälki oli aivan vasemmalla puolella renkaassa noin 1,5 senttiä.Tarkastaa kuullema aina renkaan suoruuden ennen penkitystä joka pyörästä.Mulla kyllä tuntu jo ajaessakin oli erilainen kääntymään toiseen suuntaan,mutta ei tullu kyseinen asia mieleen. luulin että kuuluu kyseiseen pyörään ominaisuutena![]()
jansku
Mulla oli vuoden 04 GSX, siitä meni kahtena kesänä takaiskari, silloin se veti toiselle puolelle ja kulutti takarengasta. Tarkista iskarit. 0len kuullut että muillakin on mennyt iskareita.![]()
Itse en ainakaan pysty edellämainittua toteamaan renkaan kulumisesta koska...
a. tiet ovat kaltevia ja rengas kuluu vasemmalta enemmän
b. vasemmalle kääntyessä tuntuma pyörään tuntuu olevan parempi, joten mustia sladeja jää silloin tällöin enemmän![]()
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com