Milloin käytätte pressua, kannatteko sitä mukananne?
Mietin tässä, että ostin lidlistä pressun ja mun mielestä sitä ei oo hyvä laittaa aina pyörän suojaksi..
Hiemanki pölynen nii tuntuu että se naarmuttaa pyörää, kerää kosteutta sisäänsä ja näin.. eli mitkä on teidän ohjeet miten ja milloin tulisi moottoripyörä pressua käyttää?
Before Yamaha R6, Now Husse TE 450cc
No, mihin tarkoitukseen sä sen ostit, vai oliko niinkuin entisellä miehellä ku halvalla saikirjoitti
![]()
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Itte oon laittanut oikeastaan aina yöksi peiton päälle. Siis ainakin sen jälkeen kun pyörä kaadettiin. En tiiä sitte onko vaan omaa ajatusta, mutta jotenki tuntuu, että pyörä sais olla paremmin rauhassa jos on peiteltynä. Mukana sitä ei tuu pijettyä, kun ei oikeen mihinkään mahdukkaan. Ihan mukavuussyistäkin suosin peiton käyttöä. Jos on yöllä ropsinut vettä tai on käynyt pakkasen puolella, niin paljon mukavempi lähtä aamusta liikenteeseen kuivalla pyörällä.
CBR 1100 XX -04
Ainakin yhdessä, mitä Lidl myy on varoituksia vaikka kuinka. Ku oikee miettii, niin eihän sitä vois käyttää koskaan. Varmaan kyseessä sama pressu.
Itellä on iso auton peitto, jonka heitän pyörän päälle yöksi melkein aina. Nyt tietysti tallissa on peitto päällä. Mut peitto tai ei, niin saa sitä pyörää pestä kuitenkin, ajossa se paskaantuu. Ja tietysti, kun pyörä on parkkiksella ja peitto on päällä, niin ei kukaan tuu näpräämään/hiplaamaan niin herkästi.
Viisas pääsee vähemmällä!
Itselläni on kotipihassa autokatos, mutta olen käyttänyt peittoa varsinkin keväällä siitepölyaikaan. Eipä ole pyörä sitten aina keltainen eikä lennä se p*ska omaan nenään liikkeelle lähtiessä.
Tosin vanha peite ei mahdu enää nykyisen mopon päälle, mistä tulikin mieleen, että pitää laittaa se myyntiin.![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
just hain bilteman pyöräpussin halvalla ja hyvähän tuo ainakin nyt on laittaa päälle kun lunta sataa...
voi myös olla että ehkäisee pahimpia tönijöitä kun eivät nää pyörää ja tule kateellisiksi.
ennen käytin auton peitettä mutta oli hankala laittaa päälle. tuo pyörän pussi istuu ja asettuu kuin...
KawasakiVn1600
HondaVtr1000
SuzukiVz800
Aprilia650 *2
KawaKlx250
YamahaXJR1200
KawaZ750 *2
KawaVN800
ApriliaSL1000
HondaVFR750
HondaVF1100C
KawasakiZZR1100
SuzukiDr800
SuzukiGSX1300
HondaCBR1000 *2
KawasakiGPZ750
SuzukiGSX750
HondaMTX125
Peseppä mopotin ajon jälkeen ja nakkaa pressu päälle.
Saattaa olla aamusella pikku häikkää....
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
MP-Asun mopopressu on käytössä ja peitän kyl joka ikiseksi yöksi sen. Jos on paska keli ni töihinki vien pressun mukana. Varsinki sen jälkee ku viime syksynä hapettui putket ku kuravesi jäi seisomaan putkiin...
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Ei, en kanna. Se on prätkän päällä.(Junnu85 @ Maalis. 21 2007,20:34) kirjoitti
Jos on satanut ihan sikana ja prätkä on aivan märkä ja kurainen ajon jälkeen, niin silloin vähän säälittää laittaa pressu päälle. Tosin mulla se on mallia ns. väljä, joten kyllä mopo aina kuivuu pressun alta - osasyynä on se, etten koskaan sido pressun liepeitä prätkän alta kiinni toisiinsa.(Junnu85 @ Maalis. 21 2007,20:34) kirjoitti
Pressun käyttöön ei ole ns. <span style='color:red'>Virallinen Totuus </span> -osastoa prätkäilyssä (kuten esimerkiksi eri oktaanilukuihin on).(Junnu85 @ Maalis. 21 2007,20:34) kirjoitti
Itse käytän pressua pääasiallisesti estämään ilkivaltaa. Ehkä kuulostaa hassulta, mutta se on tärkein syyni. Hahmoton, harmaa, pressutettu möykky ei toivottavasti herätä samanlaisia intohimoja potkimista/koeistumista/naarmuttamista kohtaan kuin ylväänä omillaan pasteeraava Hopearatsu.
Tottakai pressu naarmuttaa pyörää, niinhän hiekkainen tuulikin tekee. Mutta ensinnäkin se naarmuttaa vähemmän kuin monien omistajien pesukäytännöt esim. pleksin kohdalla, ja toisekseen pressu kannattaa pestä muutamaan kertaan ajokauden aikana.
Silleen salaa, 40 astetta ja ei linkousta.
Tuota kosteuden keräämistä en oikein usko. Prätkässä itsessään on aika vähän imeytynyttä kosteutta, ja jos parkkipaikka ei ole lammikon päällä, niin kyllä se vähäinenkin kosteus sieltä kuivaa, jos ei ole ihan ympärisäkitetty.
Myös linnunp*skalta kannattaa suojata menopelinsä, jos on semmoista säilytyspaikkaa, missä fogelit viihtyy.
Toinen syyni pressun käyttööni on prätkäni suunnitteluvirhe ohjauslaakerin (sateelta) suojaamisen suhteen: en halua sen seisovan sateessa ilman suojaa.
Kun pohdit omia pressun käyttötapojasi, niin kannattaa muistaa tällä sivustolla olevan myös myyntipalstan...
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Pressu päällä jos en mopoa käytä, aina.![]()
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
jos en aja, pressu aina pyörän päällä kotipihalla...pyörä yleisellä parkkipaikalla...pressu toivottavasti hillitsee rosmoja ja muitaki pyörän hiplailijoita...ja tietty suojaa siitepölyltä...jne...
en kanna pressua mukana....jos ollaa reissussa panun kaa ...sillon naku panu saa nukkua nakuna taivas alla....![]()
Suojaan pyöräni pressulla auringonvalolta
Uskon ja toivon, että pressu pitää hämärämiehet erossa pyörästäni.
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Viimetalvesta jäi huonoja kokemuksia pussista.
kylmä talli ja laitoin mamman pyörän pussiin ja keväällä odotti "ilonen" yllätys oli tullut muutamiin paikkoihin pintaruostetta, jotka tosin sain suurimmaksi osaksi pois kovalla työllä ja vahalla.
EN suosittelisi pussia ainakaan pidemmäksi aikaa käytettäväksi jos on sellainen paikka, missä on suuria lämpötilanvaihteluita.
mulla makaa pienokainen päiväpeiton alla.. Siis ihan oikean ilmavan päiväpeiton.. mitään pressuja käytetä![]()
Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"
Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
Eikös sisäsäilytyksessä paras olisi ihan tavallinen lakana? Kun eihän sen tartte suojata kuin pölyltä?(simeoni @ Maalis. 22 2007,08:37) kirjoitti
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Noissa pressuissakin kun on aika paljon eroja. Itsekkin ostin edellisen peitteen Lidlistä, ja oli kieltämättä hyvä. Sisäpuoli oli semmoinen sammettimainen, ei naarmuttanut maalipintaa. Ostin sitten tänä vuonna uuden pressun, ja sisäpuoli oli sellainen karkea, samanlainen kun ulkopuoli.
Mutta hätä ei ole tämän näköinen, teen edelleen samalla tavalla kun olen tehnyt aikasemmin.
Iso froteepyyhe pyörän päälle, ja pressu sitten sen päälle. Ei ole tullut naarmun naarmua vaikka kuinka olisi tuullut. Ja pyörä on ollut suht puhdas kun olen pressua laittanut. Eli suihkutellut hiekat ja pölyt pois ensin.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
No mulla tällä hetkellä on ihan tavallinen lakana pyörän päällä, niiden välissähän sitä itekin tulee talvi köllittyä.(Koris @ Maalis. 22 2007,12:56) kirjoitti
Säilytyspaikassa on tasainen 20 astetta, joten mielestäni ihan lakana riittää siihen tarkoitukseen. Kesällä käytän pressua, mikäli pyörä seisoo vähänkään pidempää aikaa paikallaan, ulkona kun joudun pyörää säilyttämään.
Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
Jospa ottaisi liinavaatekaapista parivuoteen froteelakanan Lidlin peiton alle.
Olis näet lakanan reunoissa kuminauhat, jotka pitäisivät sen paikallaan pressun alla....
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Puolihengittävä Probikerin pressu päällä öin ja päivin vaan ei talvisin. Lepokaudella peitoksi sopii paremmin vanha lakanan risa, joka hengittää, mutta suojaa pölyltä.
-puolihengittävä pressu suojaa sadekuuroilta/lisäruosteelta
-pinttyvää leijulikaa kertyy vähemmän (hiekka/siite/saasteet)
-mukavampi lähteä liikenteeseen kuivalla ja puhtaalla pyörällä
-pressun renkaiden läpi vaijerilukko eturenkaaseen (hidastaa sekin osaltaan ((sekä pyörän että pressun)) nysvimistä ja pitää pressun myrskyllä kiinni)
-ehkäisee "koeistujat" ja vähentää ilkivaltaintoa
-pressu märkänä kuivumaan aamulla, kuivana mukaan peräboxiin
-muovipeittoa en käyttäisi
-hh-
Kuinkas ton pressun kans, jos on justiin tullut ajosta ja haluais laittaa pressun päälle, niin eikö siinä oo palovaara, tai ainakin pressu sulaa pakoputkeen kiinni?
Sulaa se vähän, mutta ei ainakaan mulla ole koskaan syttynyt. Vielä.(H2O @ Maalis. 24 2007,11:00) kirjoitti
![]()
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
Asukaspysakointilupa on Vespalla, joten se saa olla parkissa. Laittomasti pysakoity Ducati vieressa lyhtypylvaaseen lukittuna pressun alla. Pressu lukittu edesta ja takaa, niin parkkipirkot eivat pysty nostamaan pressua ja laittamaan 150 euron parkkisakkoja. Taalla jokainen asukas saa ostaa yhden autoluvan ja yhden mp-luvan. Vaikka ei ole autoa, en saa vaihtaa autolupakiintiotani toiseen mp-lupaan, enka voi Ducatia jattaa laheisiin mp-parkkeihin, silla niissa ei missaan ole mitaan, mihin lukitsisin pyoran, joten se ensimmaisen yon aikana tultaisiin nostamaan pakuun.
Kaytan Oxford Stormex pressua, jonka voi laittaa kuuman pyoran paalle. Hengittava, joten kosteus paasee myos haihtumaan. Aika arvokas, mutta todella hyva. Olen kayttanyt jatkuvasti vuoden verran, ja on viela kuin uusi. Hieman liian korkea tuo M-koko Monsterille, joten pressu laahaa maassa. Pitaisi kehittaa koysisto, jolla saisin sen nostettua ylemmas.
Onpas edukas parkkisakko... huh huh(Gecko @ Maalis. 24 2007,15:17) kirjoitti
![]()
Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!
Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
Kuka Suomessa myy noita Oxfordin pressuja?
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Tänä kesänä on tullut käytettyä kerran, Turuus. Oltiin Ruisrockin aikaan kolme yötä paikkakunnalla ja mopot seiso Hesehotellin parkissa sen aikaa, molemmissa MP-asun peitot päällä ja aika mukavasti nuo naamioituivat ympäristöön. Mullakin tuo väritys omassa aika erottuva (kelta/valko/kromi) joten pahimmassa tapauksessa tuo houkuttelee vandaaleja toteuttamaan itsetyydytysviettiään, mutta haluaisin uskoa että peiton käyttö hillitsee amatöörien haluja jonkun verran kun visuaalinen puoli ei ole niin houkutteleva. Saivat kyllä olla rauhassa.
Kotioloissa seisovat tallissa joten jää vähemmälle tuo peittely, luultavasti talviseisonnan ajaksi sitten päälle pölysuojaksi.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Kun jättää sen Liiterin pressun lepattamaan, niin on kuiva pyörä huomenna vaikka sen sateesta laittaisinkin parkkiin. Itse olen sitä reilun vuoden pitänyt eikä se mun mielestä naarmuttele.
Mutta on paremmin pois varkaan ja naapurin kakaran silmistä.
Tosin se kannattaa laitta ain samoin päin muuten on ketjurasvat pleksissä. (mulle ei koskaan käy näin).
Toisaalta kun se sitten lepattaa niin se voi ottaa myrskyllä ilmaa alleen ja sisäänsä ja sitten kiskoo pyörää perässään pitkin parkkipaikkaa...(näin ei voi käydä kuin Aku Ankalle)
Kyllä huilii ulkosalla pressun alla. Sain Tammer-suojan pressun viimekesänä ja se on hjuva.
Talvisäilytyksessä on paperinen kertakäyttölakana näppärä ja edullinen.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Yöksi yleensä pressu päälle. Joskus päivälläkin jos kerkeän sen ennen sadetta siihen levittää.
Honda CBR 600 F -05
Sateen suojana pressu päällä..![]()
Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.