tuhat km
kaksi tkm
kolme tkm
neljä tkm
viisi tkm
kuusi tkm
seitsemän - kymmenen tkm
vaihdan ennen määräaikaa, jos syytä esim. ennen talvea
aiheeton kysymys, vaihtavat määräaikaishuolloissa
en vaihda, kuluttaa niin paljon, että uudenveroista koko ajan
Tuntuu, että viimeistään kohta tuolla toisissa topiceissa alkaa keskustelu aiheesta. Laitetaanpa tänne purkautumistie![]()
n.6000km tulee rullailtua samoilla ja sitten vaihtoon. eli ohjekirjan mukaisesti.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Puolet kaudesta yksillä öljyillä eli bauttiarallaa 4000km.
Power is nothing without mojo!
Noin 4 tkm.
&000 km välein, ja sitten varmasti kiisteltyynaiheeseen eli ennen talvea![]()
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Kymppitonni mennään samoilla öljyillä tai sitten vaihtp aina kauden loputtua. Jos tehdas lupaa vaihtoväliksi kympin niin en näe mitään syytä vaihtaa tiheämmin. En aja radalla, en lyhyttä nurkka-ajoa.
Taivas saa odottaa
Noin 4000 km ajan ja sitten vaihdan.
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
Jytärissä kolmen tonnin välein ja texistä en ole vielä päättänyt, mutta vanhuksissa ainkain joka syksy uudet öljyt mikäli kilsat ei tule täyteen. Bemarissa on 10tonnin huoltoväli ja pääsääntöisesti sen mukaan paitsi talveksi tietenkin uudet öljyt sisään. Oli nillä sitten ajettu 3 tai 4 tonnia, muuten katson miten kausi on loppumassa.
Katupyörällä 5tkm, ratapyörällä 4-5 ratapäivää
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Riippuu ajosta... 3-6tkm välein yleensä![]()
Pain is just weakness leaving the body
4-5 tuhannen välein, miten nyt ehtii...ja taikasana DELVAC MX![]()
RD 125 LC-82 -> FJ 1200-88 -> YZF 1000 R-00 -> YZF R1-06
My Yamaha is mine.
Jos öljyjankutus ja ylinopeussönkötys joskus loppuu, niin viestimäärä foorumilla romahtaa![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
6tkm on huoltoväli, joten ton verran...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
No johan on....
Moottopyörä on tehty kestämään 10 000km samoilla öljyillä, miksi niitä pitää vaihtaa alvariinsa? Ymmärrän jotenkin että syksyllä vaihdetaan, ja jos kesällä ajaa enemmän kuin 10tkm, tulee vaihto, mutta 4 000km:n väli? Mitä hyötyä siitä sitte on?
Tismalleen.(R2-D2 @ Huhti. 14 2007,21:56) kirjoitti
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Viis-kuus tonnia niillä taitaa tulla rullailtua ja sitten kattelemaan vaihtoa![]()
Keväällä uudet öljyt sisään. Niillä ajetaan kesä ja syksyllä puhtaat öljyt talveksi. Tuossa välissä kilometrejä tulee noin 6000 km. Jos tulee tuota enemmän kilsoja, niin täytyy vaihtaa siinä välilläkin.
- Engine MC -
3000 km välein olen vaihtanut öljyt. Vähintään puolet kesän ajoista on kuitenkin rata-ajoa ja voisin kuvitella että rata-ajo kuluttaa konetta (ja öljyjä) jonkunverran enemmän kun "siviili-ajo"![]()
BMW S 1000 RR-10
6tkm, "matka-ajoa" / rälläystä ajelut on kuitenkin etupäässä![]()
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
nelisen tonnia menen samoilla, sitten vaihtoon.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
aiheeton kysymys, vaihtavat määräaikaishuolloissa
Määräaikaishuollot tekee tuo ukko joka usein tulee kotiin reissuiltansa kädet öljyisinä...![]()
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()
10.000 välein. Ohjekirja sanoo 12.000, mutta kymppä helpompi muistaa. Matka-ajoa ja hyvät Delvac-öljyt ==> ei syytä taajentaan vaihtoa.![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Huollossa ovat tähän saakka vaihtaneet.
Jos saan aikaiseksi ostaa kesällä uuden mopon, niin siihen vaihdan ekan kerran öljyt 500km tienoilla ja sen jälkeen saa huolto hoitaa huolto-ohjelman mukaisesti.
Keskityn ajamisesta nauttimiseen, muut saa hoitaa huoltamisen ja rassaamisen ;)
6000 on mun periaate, vaikka huoltokirja väittää jotain muuta...
Sama homma kotilossa, koen jotenkin paremmaksi pitää mehut sisuksissa "ylihyvinä", pieni rahanmeno voi säästää isommalta.![]()
Kun kyvytön käskee halutonta tekemään tarpeetonta, on epäonnistumisen vaara erityisen suuri...
Ei vain voi olla vähän raskaana tai puolineitsyt... Sitä vaan joko on tai ei ole...
Eikös sulla ollu tuore pläkkipöördi?(calibre @ Huhti. 15 2007,00:22) kirjoitti
Osta öljyrahoillas muijalles jotain kivaa, kannattanee paremmin?
Mopolle 12tkm tai 8000mailia(on pitempi) tai kerran vuodessa.
Että sillä lailla![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25