Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Tuollainen pikkuruinen virago olisi kiikarissa tuolle kauniimmalle osapuolelle kesäpeliksi.

    Millaisia kokemuksia näistä on? Riittääkö näissä kulku kevyelle kuskille maantiellä? Tämä olisi siis ensimmäinen pyörä ja tarve ei olisi päästä moottoritielle tai autojen ohitse - ainoastaan ajelemaan kauniilla pyörällä.

    Ketjuvetohan tuossa on vähän ikävä, ei ole yhtä helppo hoidolleen kuin tuo 535, mutta onko tämä ideankin tasolla jo katastrofi?
  2. #2
    Se on juuri omiaan tuohon hommaan. Aloittelu vehkeeksi just sopiva. Ei sillä rekasta tahdo ohi päästä, mutta jos ei ole tarvekaan niin silloin passaa. Kuskin pituus jos pysyy alle 170 senttiä niin silloin ajoasentokin on rento. Tekniikka toimii ja siinä ei ole ongelmia. Ketjuillahan ne suurin osa pyöristä on vaikka itsekin kuulun käyttöpyörän kohdalla kardaanin kannattajiin ainakin vielä toistaiseksi
  3. #3
    Kiitos, tämä lohdutti ja päätös alkaa selkeytyä, nyt vaan hyvää yksilöä etsimään.
  4. #4
    Kotopuolen kaverilla on juurikin tuollainen. On vaan luopumassa siitä ajoajan puutteen vuoksi (käsittämätöntä!!!) Oikein nätti ja rauhallinen menopeli, ja varmasti oikein passeli peli. Ketjuveto ei nyt luulisi olevan kynnyskysymys..
  5. #5
    Opetin vaimon ajelemaan tollasella ja kyllä ajettiin jopa 2 päällä.
    Kevyt ja ihan kelpopeli, mut ruokahalu kasvaa äkkiä...
    Pojat ajaa mopoilla
  6. #6
    Ei muutakun 535 virago vaan hakuun. Meille ostettiin vaimokkeelle tollanen 535 viimekesänä. Emäntä mallia 165cm pitkä ja köykänen, niin pärjää sillä vallan hyvin.

    Ja onhan tolla kiva ittekkin ajella välillä kyykyn jälkeen. Ja luulis löytävän helpommin. No sullahan kyllä tais olla jo se pienenpi kiikarissa.

    Ei muuta kun kojeajelulle molemmilla jos mahollista.
    Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
  7. #7
    Kaverilla on tuommoinen 535 ja sillä olen ajellut kyllä itse vähän. Se on kyllä hyvä pyörä ja olisi varmaan tuolle emännällekkin riittävä ja kevyt, mutta.. mutta.. en tiedä, saa nähdä mihin koeajolenkit vievät. Tuo 250 olisi vaan vähän turvallisempi ratkaisu ja niitä saa todella edullisesti. Liekö vakuutuksetkin halvemmat.

    On muuten mahdottoman hankala arvioida tuollaisia pyöriä sen jälkeen kun on ajanut muutaman vuoden tuollaisilla isoilla kyykyillä ja nakuilla. Kierrosherkän rivinelosen jälkeen kaikki 2-sylinteriset tuntuvat niin erilaisilta.
  8. #8
    Akalle tuollaisen ostin ja kyllä minä sillä 120 saan helposti mittariin. Kelpo vehje.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  9. #9
    Meille tuli emännälle 2000 mallin 535. Talven mittaan sitä vähän rakenneltiin vähemmän 80-lukulaisen näköiseksi. Eilen ajoin ekan lenkin (mammalla ei vielä pyöräkorttia). Yllättävän hyvin vetelee ja taittuu mutkiinkin paremmin kuin moni kruiseri. 150 kelasi mittariin helposti ja olisi mennyt kovempaakin. Liikenteen mukana kerkeää paremmin kuin hyvin tuollakin. 120 menee köykäisen tuntuisesti ylämäetkin.

    250 saattaa olla hiukan mopo turhan äkkiä. Viiskolmevitosia on suomi pullollaan, eli valinnanvaraa löytyy.



    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #10
    Kannattaa unohtaa se 250 ja 535 ostaa suoraan. Se 535 on kanssa aika tukkonen menijä, mutta täystehosena sillä yksin ajaa mielellään. Nim. kokemusta on. Ja ainakin 535 on aika kestävä, joten voi ostaa vanhemmankin ja ei maksa maltaita.
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  11. #11
    Olen ajanut molemmilla ja kyllä 535 on suositeltavampi hankinta. Käytettynä hintaero on varmasti alle tonni ja 535:n kardaani säästää monilta vaivoilta. Harvemmin naiset viitsivät ketjuja putsata ja rasvata, jos perheessä on miesmekaanikko, eli sinun hommiksi jäisi sekin homma. Uskon myös, että naiset osaavat arvostaa rasvaroiskeetonta vaihtoehtoa. Lisäksi tuo 535 on paljon helpompi myydä eteenpäin jos vaimoke alkaa kinuta vieläkin isompaa pyörää.
    Kawasaki VN800 Classic -99
  12. #12
    Tuossa tuommoista yhtä 250 mallia käytiin katsomassa - ihastus oli välitön ja olisi varmaan jo kaupat tehtykin, mutta kyseinen pyörä oli varattu ja ostaja melko varma.

    Itse jäin kyllä vaan miettimään tätä ja saattaapi olla, että päädymme kuitenkin siihen isompaan malliin - tai sitten vieläkin isompaan eli 650 savageen. Sellainenkin menisi varmaan, jos vaan saisi tangon tuotua tarpeeksi lähelle kuskia ja vaihdettua suoraan melko lyhyeen malliin.
  13. #13
    Mulla 550 LTD ja tuntuu riittävän vääntö, kiihtyvyys ja nopeus. Sopivan ketterä käännellä ja istuma-asento on hyvä. Näkee joka suuntaan hyvin niinku customeista yleensä. Mulla oli kanssa hakusessa aikanaan 535 virago ja savage, mut kawassa oli (ja on) sitä jotakin ...

    edit: Ohjaustankoja saa kaupasta ihan millasia vaan. Ja suosittelen perus custom pleksiä niin pysyy ötökät ainoastaan buutsien pohjissa. Voi huoletta ajella avopotalla reiskat silmillä.



    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  14. #14
    Lainaa (zemial @ Huhti. 15 2007,23:13) kirjoitti
    Tuossa tuommoista yhtä 250 mallia käytiin katsomassa - ihastus oli välitön ja olisi varmaan jo kaupat tehtykin, mutta kyseinen pyörä oli varattu ja ostaja melko varma.

    Itse jäin kyllä vaan miettimään tätä ja saattaapi olla, että päädymme kuitenkin siihen isompaan malliin - tai sitten vieläkin isompaan eli 650 savageen. Sellainenkin menisi varmaan, jos vaan saisi tangon tuotua tarpeeksi lähelle kuskia ja vaihdettua suoraan melko lyhyeen malliin.
    Savage se vasta mopo onkin. Onkohan kakskytjotakin hepoa vakiona, eli ehkä 250 viragon luokkaa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #15
    Suosittelen ihan "lämpöisesti" sitä 250,,,nimimerkillä "kokemusta on",,,,itse opettelin 125 viragolla joka oli tehty 250 runkoon,,,,ajokokemuksia oli nolla kun aloitin,,en edes mopoa ollut koskaan ajanut,,,ajelin sillä viime kesänä yli neljätuhatta kilsaa ,,,ja hyvin kerkesin,,,kokoontumisajoissakin kävin,,,=)))),,,nyt sitten "harjoittelen" 535,,,,,,näin naisena sanon,että niissä jo painoa on sen verran enemmän,että kevyemmällä on mukavempi harjoitella,,,,,=))))),,,,kyllä sitä kerkee sit myöhemmin opetella isommallakin ajelemaan,,

    "Ole onnellinen nyt, älä vasta sitten!"
  16. #16
    Harmillista vaan kun kaikki punaiset ja kauniit pyörät tuntuvan olevan niin haluttua tavaraa, että ei auta paljoa soitella jos ilmoitus on tuntia pidempään ollut esillä .

    Hurjana vaihtoehtona on noussut esiin myös vaihtoehto tuliterästä kiinalaisesta 250cc pyörästä harjoittelupyöränä - Qinggi.fi foorumeilla on tullut jo jonkin verran lueskeltua juttua niistä ja eivät nuo nyt niin kauhean järkyttävän huonoilta kuulosta. Omat korjauskohteensa siinä on yli 10v vanhassa japanilaisessakin jo.



  17. #17
    Heipä hei. Harjoittelupyörässä tuskin kannattaa maksimaalisesti panostaa siihen kauneuteen, kun se on nurin kumminkin. Jos ei ajossa, niin parkkiksella sitten. Halpa ja teknisesti asiallinen rauta ensin alle, ja kun ne pakolliset kippaukset on tehty, niin sitten uutta ja kiiltävää alle.

    Ps. Kaikki tuntemani motoristit ovat kaataneet ensimmäisen pyöränsä parkkiksella vähintään kerran, eli todennäköisyys on suuri.
  18. #18
    Moi!

    Ostettiin mammalle tuommoinen 250 virago. Päädyttiin siihen, kun ajoasento oli alta 160 senttiselle parempi ja se oli selkeästi paremman näköinen kuin 535. Mamma ei tykännyt, kun 535ssa ei ole kunnon runkoa, jotenkin custompyörä näyttää orvolta ilman sitä. 250 näyttää pidemmältä kuin "töpö" 535, joka on jonkinverran korkeampi.

    Tänään mentiin kaksi päällä 120km/h. Minä painan 96 kg, mamma alta 50 kg, joten suhteellisen hyvin kulki. Vitosella ei jaksa kaksi päällä vastatuuleen yli 105 km/h, mutta nelosella kiihtyy vastaiseenkin 115 km/h. Yllättävän vakaa ajaa kahdestaan, ihan yllätyin pyörän tasosta - kiva ajella, varsinkin kaupungissa.

    Itsellekin pitäisi löytää pyörä alle, käytiin katsomassa viraabelilla tänään 300 km:n päässä olevaa pyörää - ymmärsin siinä, että ei pyörän Suomessa välttämättä tarvitse olla isolohko, pienemmälläkin pärjää. Kulutus oli muuten todella maltillinen, en tarkemmin mitannut, mutta epäilen sen pyörivän noin neljän litran nurkilla. Pyörää pystyy huoltamaan itse, vaikkakin huoltotarve taitaa olla aika vähäinen.
    Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
    Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
  19. #19
    Ja vielä jatkoa.. pyörän kaatamisesta - Virago 250seen saa kaatumaraudat kätevästi vaikka tekemällä itse - 535:seen en keksi hyvää paikkaa niiden kiinnitykseen, kun se on vajaarunkoinen.

    Pyörä on muutenkin painopisteeltään hyvä vähäväkisemmälle, kun tuo reilusti alle 50kg avokkikin sitä pystyy kallistelemaan ja nostamaan tarvittaessa vaikka maasta ylös.
    Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
    Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
  20. #20
    Tässä on kyllä kova vääntö nyt meillä käynnissä kiinapyörän ja viragon välillä... saa nähdä kumpaan päädytään
  21. #21
    Järjen ääni: älä osta kiinalaista, kuka sen ostaa, kun eroon pitäisi päästä.Osta virago, 250 on nätti. Vaimo kyllä kyllästyy siihen vielä tänä kesänä, joten kannattaisi ostaa kerralla 535. Sekin on pieni pyörä ja helppo ihan aloittelijalle, nimim. kokemusta on. Kolmas kausi käynnissä 535:lla, , vaikka joskus isompaa kaipailenkin.
  22. #22
    Ääni 250 viragolle..!
    Antaa varmaan saman kuin 535, mutta halvemmalla. Ja on helpompi vaihtaa isompaan.
    Kiinanmopoa en suosittele, vaikka varmaan hinta houkuttelee.
    Mutta toisaalta, jos nyt haluaa päästä harrastukseen edullisemmin, niin mikä ettei kiinanmopo. Mutta myöhemmin maksatte siitä, kun vaihdatte isompaan...

    Ja vaikka nyt ajan "isolla oikella kustomilla", on tuo 250 valkopunanen virako jäänyt mieleeni pysyvästi. Varmaan tulen ostamaan vielä sellaisen, kun joskus jään eläkkeelle......
    -Heikki-
    FXDB -07
  23. #23
    olen Vieläkin 250 kannalla jos harjottelupyörää haluaa eikä ole kilometriä alla,,,,,,paljon helpompi harjoitella,,ei ainaskaan tule "pahaa jälkeä",,=))))
    kannattaa ottaa järkikäteen eikä ajatella mitä muut ajattelee ja miltä näyttää,,,,turvallisuus ennen kaikkea,,,=)))

    "Ole onnellinen nyt, älä vasta sitten!"
  24. #24
    Lainaa (zemial @ Touko. 06 2007,20:48) kirjoitti
    Tässä on kyllä kova vääntö nyt meillä käynnissä kiinapyörän ja viragon välillä... saa nähdä kumpaan päädytään
    Älä nyt rupee hannamaan. Halpaa ja hyvää ei ole olemassa! Jos haluaa halvan ja hyvän on hommattava kumpainenkin. Mitä hankinta hinnassa säästää sen, tulevissa menoissa moninkerroin menettää, mutta rahahan ei kaikkea merkitse. Köyhät kyykkyyn ja vielä köyhemmät kyljelleen!
  25. #25
    Lainaa (v.s.o.p larsen @ Touko. 10 2007,22:59) kirjoitti
    Lainaa (zemial @ Touko. 06 2007,20:48) kirjoitti
    Tässä on kyllä kova vääntö nyt meillä käynnissä kiinapyörän ja viragon välillä... saa nähdä kumpaan päädytään
    Älä nyt rupee hannamaan. Halpaa ja hyvää ei ole olemassa! Jos haluaa halvan ja hyvän on hommattava kumpainenkin. Mitä hankinta hinnassa säästää sen, tulevissa menoissa moninkerroin menettää, mutta rahahan ei kaikkea merkitse. Köyhät kyykkyyn ja vielä köyhemmät kyljelleen!
    Köyhät kyykkyyn.. vai että muoviluoti pitäisi ostaa
    Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
    Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
  26. #26
    Suosittelen 250, olen 85kg ukkeli ja kolmatta kesää menossa ja kertaakaan en ole jalkoihin jäänyt ja kivasti menee vaikka mammakin(60kg) takana istuupi. Kulutuksen olen saanut pysymään tuossa 3,5-4litran välilöissä. Ainoa mitä kaipaan 250, on mehevät jytinä äänet ja sehän onnaa putkien vaihdolla tai poraamalla. jeppe jee...
  27.  
  28. #27
    Tuli sitten tympäännyttyä näiden japanilaisten 250 kuutioisten ehjien pyörien metsästämiseen, nuo yli 10v vanhat pelit kun tuntuvat olevan kaikkea muuta kuin timmissä kunnossa. Ostettiin sitten harjoittelupyöräksi tuollainen kiinalainen 250 kuutioinen Qingqi merkkinen peli. Tämähän on kopioidulla Hondan rebelin moottorilla ja suzukin marauderin rungolla varustettu peli. Vakiona tämä oli ihan pilattu peli, kaasuttimissa oli aivan liian pienet suuttimet ja putket täysin tukossa katalysaattoria. Pienten korjausten jälkeen tämä alkaa nyt olla isompaa eturatasta vaille hyvä menopeli. Eli kyllä sitä 250 kuutiotakin riittää harjoitteluun.

    Laatuhan se on näissä tietenkin aivan järkyttävä, mutta suunnilleen saman kuntoisia pelejä nämä ovat kuin saman hintaiset japanilaisetkin, ei alle kahdella tonnilla paljoa saa niissäkään . Jos jotain kiinnostaa lukea lisää näistä kiinan kikottimista niin qingqi.fi löytyy foorumi jossa on juttua siitä miten kauheaa tekniikkaa sitä vielä nykypäivänäkin oikein tehdään

    Niin tämä on se kompromissi halvan ja hyvän välillä.. tallissa on hyvä iso kawasaki ja halpa kiinalainen.