92vm rullattu 115th.Koneesta kuuluu vedon ollessa päällä naputusta,loppuu kun höllää kaasun ja paikalla ollessa ei kuulu.
Onko kellään samaa ongelmaa ollut tai tietäis mikä siellä napsaa?
![]()
Mitäpä sitä paskalla kun ei ole peltookaan.
Ihan vaan arvaus, mutta oisko se paljon puhuttu nokkaketjunkiristin? Tai ite ketju?
Näinhän se taitaa olla(jarkko @ Huhti. 13 2007,21:56) kirjoitti
Sukisukimies
Mietin vaan että voisiko olla jotain ongelmaa varsinaisen ketjun kanssa ? Ainakin minun sanavarastossa nokkaketju pitää hieman erilaista ääntä kuin naputus...
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Joo ei se ketju voi olla kun koko yläkerta o laitettu uusiks alle 500km sitten. Ketju,kiristäjä ja venat.Sillä tässä vähän huoletuttaa että mikä tuo napse on. Tänään kiristin ketjuja hieman (siis veto) ja kuulostaa kun se olisi vähän hellittänyt
Mutta pikkasen ajon jälkeen sitä kuului taas.
Joku joskus heitti laturin ketjun mutta miks ääntäis vaan vedossa?
Napse ei ole sidonnainen kierroksiin/vaihteeseen ja nopeimmillaan se on jonkun pari kertaa sekunnissa. Kovemmassa vauhdissa en tiedä
Mitäpä sitä paskalla kun ei ole peltookaan.
Ootko kokeillu keskijalalla isolla vaihteella katella ja kuunnella?
edit: varovasti kaasun kanssa sitte
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
jos yläkerta on kasattu 500km sitten, niin veikkaisin, että on suuri mahdollisuus, että jotain on irtoamassa.!
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Napse kuului jo ennen yläkerran laittamista.
Ois varmaan pitäny räjäyttää koko pannu sillon samalla, tosin ei oireet välttämättä tuonne koneeseen viitta kun se käy asiallisesti ilman vetoa.
Mitäpä sitä paskalla kun ei ole peltookaan.
Voi olla ettei uskalla.(SamiN @ Huhti. 14 2007,19:58) kirjoitti
![]()
Mitäpä sitä paskalla kun ei ole peltookaan.
Jos tuon naputuksen taajuus on kierroksista riippumaton, niin eihän se millään silloin voi koneessa olla.. tsekkaa nyt se vaihe päällä eka keskituella ja muutenkin kato ettei mitkään paikat ole löysällä...
Jossain threadissa joku mainitsi kanssa epämääräisestä kalkatuksesta ja syy oli keskiseisontatuen läpättäminen runkoon ajaessa. Tässä nyt tuskin siittä on kyse mutta kuitenkin.. Ketjut sulla hakkaa johonkin tmv. Toivitaan että selviää..
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Koska mitä tahansa saa arvata, veikkaan hammasmätää laatikossa.![]()
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Tuli kanssa mieleen, mutta ei maalailla piruja seinille ennku helpommat viat on poissuljettu(mopedman @ Huhti. 14 2007,20:59) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
(SamiN @ Huhti. 14 2007,21:01) kirjoitti
Niin niin näinhän sen kuuluu mennä. Just laittanu isot paalit jotta
vanha sotaratsu ois kunnossa ja sitten tulee. . .
No jos tässä vieläjonkun aikaa ja sitten huomennissa taas
norsun kimppuun.
Koitetaas vielä olla positiivisiä ja kysytään viisailta eli voiko se olla laatikkovika vaikka se napse ei kuulu moottorijarrutuksessa? Ainoastaan vedon ollessa päällä.
Mitäpä sitä paskalla kun ei ole peltookaan.
Varmistappa muuten ton etuhamppirattaan kiinnitys. Mulla oirehti samalla lailla, ja vika löyty sit sieltä. Kiinnitys mutterista oli jenkat ottaneet vähän itteensä...
Onneksi hokasin, ettei käyny pahemmin...![]()
Kawa Z650F vm82 -> suska gsx 1100 f vm88 -> Suska Bandit 1250 S vm 07"RIP"-> Yamaha FJR 1300 vm07 -> Hayabusa 09/10 -> BMW K1300S vm 2012
Joo tänään koitin keskituella mutta oli aika villiä menoa joten ei siitä mitään selvää tullu.
Mutta nyt sitten tarvii tollo apua eli mistä pääsen käsiks tuohon eturattaaseen?? Pitääkö tuo paketti johon tulee kytkinvaijeri ottaa irti?
![]()
Mitäpä sitä paskalla kun ei ole peltookaan.
Jep. Koppa pois sivulta...
Pitäs olla ihan nätti homma. Ruuvit voi olla vähän tiukassa, jos ei oo vähään aikaan aukastu, mutta pieni kopautus helpottaa aukaisua.
Kannattaa tarkistaa ainaki...
Kawa Z650F vm82 -> suska gsx 1100 f vm88 -> Suska Bandit 1250 S vm 07"RIP"-> Yamaha FJR 1300 vm07 -> Hayabusa 09/10 -> BMW K1300S vm 2012
Katsohan takarenkaan ja takarattaan kilven laakerit, veikkaan että vika löytyy sieltä.
Eli mopo keskituelle ja otat takarenkaasta kiinni ja voimalla käännät sitä molemmille sivuille (ja välillä pyörittelet rengasta), jos tuntuu pintäkään väljyyttä/heittoa/ jotain epäämäräistä on sieltä laakerit paskana -> aihuttaa ääntä kun veto on päällä.
Ok huomenna ollaan taas viisaampia.
Kiitoksia näistä vinkeistä, toivotaan että se "vika" ois jompanen nuista.
![]()
Mitäpä sitä paskalla kun ei ole peltookaan.
yks juttu vois olla että etuhammasratas on kulunnut ja ei tahdo irroittaa ketjua hampaastaan kun veto on päällä
ks
Saakelin työthaittaa harrastuksia. Joo eli sen verran on päästy jyvälle että takapäässä ei klapia. Joten huomiselle (jos luoja eli työnantaja suo) jäis tuo eturattaan katsastus.
Kaveri kertoili että voi olla myös venunu tuo ketju ettei enää "istu" rattaille?? No huomenna huomenna.
![]()
Mitäpä sitä paskalla kun ei ole peltookaan.
no niin, eturatas tarkastettu ja sielläpä se vika taitaa olla. Eli tuossa rattaan "edessä" (sivusta katsottuna) on 2 pulttia jotka pitää kiinni sellaisia muovi
härpäkkeitä. No ne on kuluneet ja heiluu kuten myös eturatas n.2-4mm?? Eli onko ratas kulunut liikaa vai onko väljyyttä liikaa jossain muualla?
Ja hammastus on ilmeisesti kulunut myös koska näyttää että ketju nousee eturattaan päälle.
Mitäpä sitä paskalla kun ei ole peltookaan.