Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 93:sta
  1. #61
    Mitäs muiden 954:t tai 929:t Bladet tykkäävät syödä soppaa?
    Oma 954 tuntuu melko janoiselta, yli 6,5l keskikulutus sekalaisessa ajossa. Pyörässä on edellisen omistajan toimesta vaihdettu K&N-filtteri, mutta muita muutoksia ei ole.

    Tämänhän pitäisi varmaankin viedä seosta ennemmin laihalle kuin rikkaalle, joskin mielestäni joskus bensa haisee hiukan nokkaan. Myös isäukko sanoi takana ajaessa että pukkaa hiukan mustaa putkesta kun kiihdyttää esim. motarilla ohituksiin.

    Orgin tilastoissakaan ei ollut kuin yksi merkkaus 954:lle. Pitääkö tässä ruveta ostamaan tehoputkea vai alkuperäistä ilmanputsaria jotta saa seokset "kohdilleen"?
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  2. #62
    Eipä vielä saatu penkkiin mopoa, oli edellisen omistajan toimesta hieno leolastumäki vaimennin laitettu, varsinaisen hienoa silmänlumetta virtaavuus, vittu on vaimentimessa hieno isorööri, mutta alkupäässä hyvä jos 20mm reikä ei ihme että mopo on hengetön, no nyt sitten etsimään kokoputkisto ja sitten uudelleen penkkiin, oikein mittareihin tällä kertaa, nyt riitti Harrin tutkaus putken sisään.

    Voi kun olis itse viittinyt edes pikkusen taskulampulla eka vilkasta huilun sisään.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  3. #63
    ObiVanKenobi
    Huoltotaulukon (sc44) mukaan näyttää 24tkm huollossa olevan venttiilien välyksen tarkastus. Onko muilla 929:in omistajilla ollut noilla kilometreillä tarvetta säätää?? Kai ne kuitenkin on hyvä tarkastuttaa, kun kerta muutenkin joutuu mopoa avaamaan ..
  4. #64
    Lainaa (ObiVanKenobi @ Touko. 28 2007,17:06) kirjoitti
    Huoltotaulukon (sc44) mukaan näyttää 24tkm huollossa olevan venttiilien välyksen tarkastus. Onko muilla 929:in omistajilla ollut noilla kilometreillä tarvetta säätää?? Kai ne kuitenkin on hyvä tarkastuttaa, kun kerta muutenkin joutuu mopoa avaamaan ..
    Omassa pyörässä kilometrejä reilut 21tkm, kun talvella säädätin venttiilit. Ajattelin kans että suurempaa säätötarvetta tuskin on, mut säädetään kun ohjekirja määrää ja saa leimat huoltokirjaan. Mitään ylimääräisiä ääniä ei moottorista kuulunut. Muistaakseni kahdeksaa venttiiliä joutui säätämään. Ei mitään suuria heittoja, mut ohjearvojen yli kuitenkin. Itselläni on sellainen mutu, että nyt ensimmäisellä kerralla joutui säätämään, mut seuraavalla kerralla voi olla jopa vähemmän välyksiä, kun kone "hioutunut" ja oleentunut. Mutta se on vain mun mutu...
  5. #65
    Avasin omasta 929:stä koneen talvella ja tarkistin välykset. Mittaustarkkuuden rajoissa oli tarkalleen annetut ja siis hyvin annettujen toleranssien sisällä. Omalla mutullani sanoisin, että jos Hondasta joutuu alkaa venttiilejä säätämään tuossa 20-30 tkm:n kohdalla, jossain mättää. Joko kilsoissa tai koneessa on jotain mätää. Tämä siis mutua, mutta vanhempienkin ketjujen perusteella käsittääkseni juuri mistään vekottimesta ei ole venoja tässä vaiheessa säädelty.
    Harrikka
  6. #66
    Mittailin tossa 43tkm ajetusta sc28 bladesta välykset ja parissa venttiilissä olivat aivan speksin rajalla. Varmaan seuraavassa kerralla joutuu säätämään.
  7. #67
    Tyhmä kysymys tai kaksikin johon kaivataan vastausta.
    Tankin alta menee kumiletku aina alas takasvingin tuntumaan siis jokin ylivuotoletku, mutta kun kyseisessä letkussa on T-liitin josta lähtee ohuempi letku, sille en ole löytänyt sopivaa paikkaa, roikkuu siis vapaana myöskin.

    Sitten servon asennoista kysyisin, nyt kun tuo mopo oli katteet pois tutkailin servon toimintaa niin jumissahan se tietty oli, no putsailin ja kasasin, niin eikö servon kuulu tehdä kuin puolikas liike vaikka käsin kun mopon sammuttaa niin saa väänettyä molemien suuntien stopparille asti, mutta jos sen jättää siihen kun mopo sammuu jää niin kuin puoleen matkaan, kylläkin merkki viivalle. *



    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  8. #68
    ObiVanKenobi
    Lainaa (mopokuume @ Kesä. 12 2007,20:20) kirjoitti
    Tyhmä kysymys tai kaksikin johon kaivataan vastausta.
    Tankin alta menee kumiletku aina alas takasvingin tuntumaan siis jokin ylivuotoletku, mutta kun kyseisessä letkussa on T-liitin josta lähtee ohuempi letku, sille en ole löytänyt sopivaa paikkaa, roikkuu siis vapaana myöskin.

    Sitten servon asennoista kysyisin, nyt kun tuo mopo oli katteet pois tutkailin servon toimintaa niin jumissahan se tietty oli, no putsailin ja kasasin, niin eikö servon kuulu tehdä kuin puolikas liike vaikka käsin kun mopon sammuttaa niin saa väänettyä molemien suuntien stopparille asti, mutta jos sen jättää siihen kun mopo sammuu jää niin kuin puoleen matkaan, kylläkin merkki viivalle.
    Vastailinkin jo tuolla b-puolella..

    Tuo nimim. Jannu tietää noista servoista ja sen asennoista "kaiken". Veikkaan että sieltä saattaisi löytyä apua..(itsekin apua häneltä kysyneenä)
  9. #69
    Lainaa (ObiVanKenobi @ Kesä. 12 2007,22:41) kirjoitti
    Lainaa (mopokuume @ Kesä. 12 2007,20:20) kirjoitti
    Tyhmä kysymys tai kaksikin johon kaivataan vastausta.
    Tankin alta menee kumiletku aina alas takasvingin tuntumaan siis jokin ylivuotoletku, mutta kun kyseisessä letkussa on T-liitin josta lähtee ohuempi letku, sille en ole löytänyt sopivaa paikkaa, roikkuu siis vapaana myöskin.

    Sitten servon asennoista kysyisin, nyt kun tuo mopo oli katteet pois tutkailin servon toimintaa niin jumissahan se tietty oli, no putsailin ja kasasin, niin eikö servon kuulu tehdä kuin puolikas liike vaikka käsin kun mopon sammuttaa niin saa väänettyä molemien suuntien stopparille asti, mutta jos sen jättää siihen kun mopo sammuu jää niin kuin puoleen matkaan, kylläkin merkki viivalle. *
    Vastailinkin jo tuolla b-puolella..

    Tuo nimim. Jannu tietää noista servoista ja sen asennoista "kaiken". Veikkaan että sieltä saattaisi löytyä apua..(itsekin apua häneltä kysyneenä) *
    Enpä nyt hirveän syvällisesti "kaikkeen" servon maailmassa ole peryhtynyt *. Valitettavasti olen kuitenkin joutunut roplaamaan tuota servoa ihan riittävästi.

    Koko säätöalue ei todellakaan ole kuin 180 astetta. Käsin en ihan hirveästi kääntelisi, sillä servon avattuani näin miten heppoisista rattaista on kyse. Voi siis kestää, kun moottori kääntää alennusvaihteiden yli servoa, mutta päinvastoin ei välttämättä.

    Tyhjäkäynnillä ja normaalisti sammutettuna (siis virrat pois tyhjäkäynniltä) servon pitääkin olla "puolessa välissä". Eli se pakosarjan venttiilin merkin tulee osoittaa kello 9:ään (merkkiviivat kohdakkain). Koneen pitää muuten olla lämpöisenä, koska kylmänä vena on vähän auki. Kun kierrokset ovat 3000-8000 RPM venttiili osoittaa kello 12. Eli servo kääntyy neljänneskierroksen. Kun kierrokset ovat yli 8000, vena osoittaa kello 6, eli venttiili tekee kääntyy puolikierrosta takaisinpäin.

    Jos venttiili/servo oli jumissa, niin antoiko vikakoodin. Mittariston pitäisi alkaa nimittäin vilkutella, jos servon asento ja kierrosluku eivät mätsää. Tuo kirjoituksesi kyllä antaa ymmärtää, että servo on kunnossa.



    Harrikka
  10. #70
    Lainaa (jannu @ Kesä. 13 2007,12:53) kirjoitti
    Lainaa (ObiVanKenobi @ Kesä. 12 2007,22:41) kirjoitti
    Lainaa (mopokuume @ Kesä. 12 2007,20:20) kirjoitti
    Tyhmä kysymys tai kaksikin johon kaivataan vastausta.
    Tankin alta menee kumiletku aina alas takasvingin tuntumaan siis jokin ylivuotoletku, mutta kun kyseisessä letkussa on T-liitin josta lähtee ohuempi letku, sille en ole löytänyt sopivaa paikkaa, roikkuu siis vapaana myöskin.

    Sitten servon asennoista kysyisin, nyt kun tuo mopo oli katteet pois tutkailin servon toimintaa niin jumissahan se tietty oli, no putsailin ja kasasin, niin eikö servon kuulu tehdä kuin puolikas liike vaikka käsin kun mopon sammuttaa niin saa väänettyä molemien suuntien stopparille asti, mutta jos sen jättää siihen kun mopo sammuu jää niin kuin puoleen matkaan, kylläkin merkki viivalle. *
    Vastailinkin jo tuolla b-puolella..

    Tuo nimim. Jannu tietää noista servoista ja sen asennoista "kaiken". Veikkaan että sieltä saattaisi löytyä apua..(itsekin apua häneltä kysyneenä) *
    Enpä nyt hirveän syvällisesti "kaikkeen" servon maailmassa ole peryhtynyt *. Valitettavasti olen kuitenkin joutunut roplaamaan tuota servoa ihan riittävästi.

    Koko säätöalue ei todellakaan ole kuin 180 astetta. Käsin en ihan hirveästi kääntelisi, sillä servon avattuani näin miten heppoisista rattaista on kyse. Voi siis kestää, kun moottori kääntää alennusvaihteiden yli servoa, mutta päinvastoin ei välttämättä.

    Tyhjäkäynnillä ja normaalisti sammutettuna (siis virrat pois tyhjäkäynniltä) servon pitääkin olla "puolessa välissä". Eli se pakosarjan venttiilin merkin tulee osoittaa kello 9:ään (merkkiviivat kohdakkain). Koneen pitää muuten olla lämpöisenä, koska kylmänä vena on vähän auki. Kun kierrokset ovat 3000-8000 RPM venttiili osoittaa kello 12. Eli servo kääntyy neljänneskierroksen. Kun kierrokset ovat yli 8000, vena osoittaa kello 6, eli venttiili tekee kääntyy puolikierrosta takaisinpäin.

    Jos venttiili/servo oli jumissa, niin antoiko vikakoodin. Mittariston pitäisi alkaa nimittäin vilkutella, jos servon asento ja kierrosluku eivät mätsää. Tuo kirjoituksesi kyllä antaa ymmärtää, että servo on kunnossa.
    No
    Näinhän tuo näyttikin toimivan, kun antoi kierroksia riittävästi, eli nyt näyttää liikkuvan ihan jouhevasti servo koko matkallaan.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  11. #71
    Kokeillaan nyt tätä foorumia itsekin: Mitenkähän toimii 190/55 takamunkki -06 bladessa? Searchillä selvitin, jo että mahtuu pyörimään. Tuo -06 on mielestäni nopea kääntymään -05/-04 verrattuna, mutta nopeampikin saisi olla. Meneekö vaan niin levottomaksi, ettei kadulla jaksa enää ajaa?

    Ja sitten lisänä, jos edessä on vielä normi Diablo, kannaattaako taakse lyödä Diablo Corsa III:sta? Vai vaihdanko molemmat? Molemmat renkaat ovat vaan aika vähän ajetut, mutta takanen otti sen verta radalla itteensä, että seuraavalle ratapäivälle haluan kyllä eri gumin. Siis normidiablo ja pinta on oikeasti "kuplinut" ja renkaan pinta on venynyt vähän joka suuntaan (kuviot eivät ole enää samanlaisia).
    Harrikka
  12. #72
    Kai ton linkin vois tännekki laittaa http://youtube.com/watch?v=_PE4IKytFnY

    kauan odotettu putkisto vihdoin kiinni ja ne äänet
    superjopo
  13. #73
    Mikä vois olla vikana, kun lähdettäessä liikkeelle (vähän vauhdikkaammin) kuuluu hiukan samankaltaista ääntä kuin auton vetonivelestä sen ollessa p-ana? Samanlaista ääntä kuuluu myös joskus nopeasti kaasua lisättäessä..

    Pyörä sc33 -99, ajettu mittarin mukaan 35 tkm.
  14. #74
    Tuli hommattua tollanen öhlinssin ohjausiskari + kiinnikkeet. Iskarin toinenpää tulee kiinni yläkolmioon jossa on kiinnike paikka, uusi yläkolmio siis kuuluu pakettiin.
    Mietin vain kuinkahan tuosta vanhasta ( orkkiksesta) mahtaa saada virtalukon ja HISS systeemit irti? Ei kai vaan ole mitään murtopultteja tai muuten jotain erikois kantoja? Kertokaapas jos joku on vaihtanut myös tälläisen.
    Vaikka mä elän kuin viimeistä päivää, kiellän sen olevan viimeinen. Kaikki me kuolemme pian. *"Jarkko Martikainen"
  15. #75
    Mitenkäs teillä 1000rr bladen käyttäjillä menee noi kierrokset?

    Pistin tuossa just merkille että 100km/h vauhdissa kierroksia on jotain 3800-3900rpm Eikös tuo ole aika vähän, onko joku dille laittanu pidemmät välitykset vai kusettaako toi mittari noinkin paljon.
    04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
  16. #76
    Lainaa (z3iz3i @ Kesä. 17 2007,11:49) kirjoitti
    Mikä vois olla vikana, kun lähdettäessä liikkeelle (vähän vauhdikkaammin) kuuluu hiukan samankaltaista ääntä kuin auton vetonivelestä sen ollessa p-ana? Samanlaista ääntä kuuluu myös joskus nopeasti kaasua lisättäessä..

    Pyörä sc33 -99, ajettu mittarin mukaan 35 tkm.
    Itsellä sama homma sc 28 bladessa, enkä ole kans keksinyt sille äänelle lähdettä. Kiinnostaisi myös tietää.
    ...Blade...1000rr...2006...
  17. #77
    Lainaa (AppA @ Touko. 17 2007,09:37) kirjoitti
    Onko moni käyttänyt omaa rr:ää penkissä?
    Nyt on oma '03 954RR käyny Bike Doctorin penkissä... 148hp ja 95nm irtos takapyörältä.
    Pain is just weakness leaving the body
  18. #78
    Lainaa (Chd @ Heinä. 26 2007,18:03) kirjoitti
    Mitenkäs teillä 1000rr bladen käyttäjillä menee noi kierrokset?

    Pistin tuossa just merkille että 100km/h vauhdissa kierroksia on jotain 3800-3900rpm Eikös tuo ole aika vähän, onko joku dille laittanu pidemmät välitykset vai kusettaako toi mittari noinkin paljon. *
    Kyllä se tuollaisia näyttää ihan vakiovälityksillä. Toisin sanoen jos kierrokset 4000rmp niin vauhti about 108km/h


    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  19. #79
    ObiVanKenobi
    Lainaa (mekanik @ Heinä. 28 2007,08:41) kirjoitti
    Lainaa (AppA @ Touko. 17 2007,09:37) kirjoitti
    Onko moni käyttänyt omaa rr:ää penkissä?
    Nyt on oma '03 954RR käyny Bike Doctorin penkissä... 148hp ja 95nm irtos takapyörältä.
    Omassa 929:ssä 133,85Hv ja 100,33Nm takapyörältä..Leovincen slipari, muuten vakio..



  20. #80
    Tyhmien kysymysten jatkoa, sopiiko XX:sän eturatas bladen rattaaksi?, olisi yksi ylimääränen en ole viel kerinnet kokeileen, joten kannattaako edes kokeilla vai etsinkö kaupasta rattaan tilalle???
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  21. #81
    Lainaa (jannu @ Kesä. 16 2007,11:10) kirjoitti
    .. Mitenkähän toimii 190/55 takamunkki -06 bladessa?
    .. ainakin Diablo Supercorsa mahtuu pyörimään ja TOIMII!

    Lainaa (jannu @ Kesä. 16 2007,11:10) kirjoitti
    ... Meneekö vaan niin levottomaksi, ettei kadulla jaksa enää ajaa?
    Tuskin menee. Ei se nyt niin paljoa vaikuttanut.

    Lainaa (jannu @ Kesä. 16 2007,11:10) kirjoitti
    .. Ja sitten lisänä, jos edessä on vielä normi Diablo, kannaattaako taakse lyödä Diablo Corsa III:sta?
    .. Itse en laittais ainakaan radalle näin eri paria voi aiheuttaa yllättävästi pidon menetyksiä edessä tai takana... (nähtiin juuri eilen Motoparkissa kun joku lippas, osasyynä ehkä seka rengastuksessa?).

    Mulla oli Corsa II etusen kanssa III-versio takana, jolloin eroa ei juuri huomannut.

    Jos haluat ajaa etusen lopuun niin ehkä se menis kadulla?
  22. #82
    Lainaa (mopokuume @ Heinä. 29 2007,21:35) kirjoitti
    Tyhmien kysymysten jatkoa, sopiiko XX:sän eturatas bladen rattaaksi?, olisi yksi ylimääränen en ole viel kerinnet kokeileen, joten kannattaako edes kokeilla vai etsinkö kaupasta rattaan tilalle???
    Itse itselleni kertoen, sopii XX:sän eturatas Bladeen, lisäprikalla. Eli nyt on piikin isompi eturatas ja komentajan kaveriksi laitettu techlusion, NX kaasujen kera.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  23. #83
    Voisko joku, jolla on teräspunosjarruletkut 90-luvun bladessa, mitata minkä pituiset menee eteen ja minkälaiset banjot niissä on?
  24. #84
    Missäs 900RR:ssä vm.01 sijaitsee vilkkurele. Onkse 2- vai 3 -napainen?

    E: Ottaa pleksin pois niin siinä se komeilee mittariston edessä. Pistin 23W minivilkut eikä relettä tarvinnut vaihtaa. Pelittää hyvin alkuperäisellä releellä.



  25. #85
    Ei kenelläkään 929 bleidin omistajalla sattuisi olemaan alkuperäistä takavaimenninta hyllyssä iskunvaimentimen päivityksen yhteydessä jääneenä?

    Voisin harkita kyseisen komponentin lunastamista itselleni, mikäli kustannuspuolesta päästäisiin sopuun.

    Tuli mieleen vaihtaa vifferiin 929:n vaimennin. Vaimentimen jousivakio kun on sama kuin VFR:ssä, eli 15 kilon tienoilla. Tällaisia modauksia on tehty ennenkin. Vaimennin on jonkin verran lyhyempi (selvästi itse asiassa), mutta siihen on helppo valmistaa adapteri. Sitäpaitsi persjalkaiselle kelpaisi kymmenen milliä lyhyempi vaimennin muutekin. Saman verran etupumppuja alaspäin, niin ei ajo-ominaisuudetkaan muuttuisi liikaa mutta yltäisi päkiät paremmin maahan.

    Tuli vain mieleen...



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  26. #86
    Tuli vaihdettua Blade pois ....
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  27. #87
    Lainaa (Athene @ Syys. 22 2007,21:01) kirjoitti
    Tuli vaihdettua Blade pois ....
    Mitäs tilalle?
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  28. #88
    ObiVanKenobi
    Lainaa (Athene @ Syys. 22 2007,21:01) kirjoitti
    Tuli vaihdettua Blade pois ....
    Samat sanat..
  29. #89
    Lainaa (ValeRossi @ Syys. 24 2007,10:04) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Syys. 22 2007,21:01) kirjoitti
    Tuli vaihdettua Blade pois ....
    Mitäs tilalle?
    Seiskapuokki gixeri ...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  30.  
  31. #90
    CBR 900RR vm.01, ajettu 27000km. Seuraavat osat asennettiin ja pyörä penkitettiin.

    BMC Ilmansuodatin+Devilin slipari+Rapid Bike. Onko normaalia, että noilla kamoilla pyörästä saatiin irti 10 heppaa enemmän. (136hv takanakilta)

    Olen muistaakseni lukenut joskus pariinkin otteeseen, että samalla setillä on saatu irti n. 150hv takanakilta..



Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen