Olen justiinsa tällä viikolla jättänyt tarjouspyynnöt:
-Tapiola
-Turva
-Pohjantähti
-Fennia
-Pohjola
Tapiolan konttorille meen maanantaina. Joku oli eilen yrittänyt soittaa, kun olin ajelemassa, mutta ei ole soittanut takaisin vielä. Saas nähdä mitä tästä vielä tulee, kun lukee teitin juttuja täällä.
Niin meinaan keskittää kaikki, omat ja emännän, vakuutukset johonkin näistä.
Pitäkäähän peukkuja!![]()
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Nytpä tuli ajattelemisen aihetta täältä, pitää tarkistaa illalla nuo vakuutusasiat itsekin. Tapiolalta tekivät tarjouslaskelman, paljonko heillä maksaisi vakuutukset,jos sinne kaikki vakuutukseni siirtäisin(2xauto, mopotti, vene, traileri, kotivakuutus, tapaturmavakuutus) , mutta olen ollut laiska, enkä ole jaksanut vertailla noita hintoja. Nyt pitäisi vain selvittää vielä paljonko nykyisessä yhtiössä tulevat maksamaan vuodessa.
Tämä on kyllä loppujen lopuksi aika perkeleellistä puuhaa. Noita vakuutuksia tosiaan on vaikka kuinka ja jokalähtöön. Koitan nyt ottaa viikonlopun projektiksi, notta plärään ne kaikki paperit läpi ja kirjaan ihan ylös jokaisen vakuutuksen erikseen, jotta osaa sitten vertailla.(Savier @ Touko. 11 2007,12:32) kirjoitti
Meinaan kun on justiinsa tyyliin tapaturmavakuutus, hoitokuluvakuutus, matkavakuutus, matkatavaravakuutus jne..
Sitten kun on vielä henkivakuutukset, niin pitää erikseen osata jättää pois ne kuolemantapaukseen liittyvät korvaussummat esim. tapaturmavakuutuksesta, jottei maksele mitään päällekkäisiä vakuutuksia turhaan ja äh..
Perkeleellistä puuhaa tosiaan, mutta jos sitä sais näin säästettyä, vaikkapa sata euroa vuodessa, niin sehän on jo yksi tarjousmäyrä kuukaudessa kotiapäin. *
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
nonii
nyt asia saatu viimein hoidettua lppuun ja lopputuloksena on että bonukset nostetaan vastaamaan samaa tasoa jossa ne olivat edelliseltä vakuuttajalta siirrettäessä
eli numeroina 20% + 60% muuttui takas 30% + 70%
elikkäs pidetään silmät auki kun touhutaan näitten vak.yhtiöiden kanssa
terveiset pohjolan asiakas"palveluun" *![]()
Neuvottelu kysymyksiä nuo bonukset on 70/70 puhtaalla neuvottelulla ja vakuutuksien keskittämisellä....![]()
Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
Pakko purkautua tännekin. Kehutaan vaihteeksi Pohjolaa. Eli soittelin tuohon 1000RR:ään vakuutuksia aluksi If:stä. Lopputuloksena 7 ajokuukauden hintana 2614.29 euroa *![]()
![]()
. Säikähdin jo, että perhan tuo sunnuntaina hankittu pyörä lähtee sitten heti myyntiin, koska ei ole varaa sitä pitää. No, soittelin Pohjolaan ja sain tarjouksena koko vuodelle 1373.00 euroa! *
Herää vaan kysymys miten tämä on mahdollista!!! BTW: If:n setä kysyi vielä puhelun lopuksi, että haluat varmaan soitella toisiinkin yhtiöhin *
. No, lopputuloksena henki-, auto-, tapaturma-, koti- ja lapsivakuutukset vaihtoivat yhtiötä myös. Että silleen...
Harrikka
kyllähän tuollainen vajaa 10 tuhatta mummon markkaa pitäisi riittää yhden mopon vakuuttamiseen..(jannu @ Touko. 29 2007,17:07) kirjoitti
Sellainen ylläri on vielä luvassa, että jos pyysit maksun vaikkapa kahdessa erässä, on ensimmäisen laskun suuruus tuo 1300€ ja toisen sitten talvella 73€ (olettaen, etteivät ole pakotettuja "tarkistamaan" vakuutusmaksua sitä ennen)
Ifissä ainakin minulle sanottiin ihan suoraan ettei heitä moottoripyörät kiinnosta paskanvertaa. Tapiolan asiakas olin viime viikkoon asti kunnes siirryin pohjantähteen. Tuntuvat olevan innokkaita haalimaan uusia asiakkaita. Jammun vakuutukset tippuivat alle tonniin tapiolan vaatimasta +1400 e vuosimaksusta. Kokonaispaketti halpeni minulle vuositasolla yli 2 tonttuu, joten saan oikeastaan "ilmaiseksi" kotilon, motskarin ja skootterin vakuutukset !(jannu @ Touko. 29 2007,17:07) kirjoitti
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Mulla on Pohjolan kanssa vääntö vakuutuksista just menossa. 4.7.2006 sain tarjouksen liikennevakuutus 25 bonus 265,81 € / v ja täyskasko 70 bonus 461,95 / € = 727,76 € / vuosi. 8.7.2006 kirjatussa vakuutuskirjassa oli heti kaskon hinta 318 € / vuosi (tätähän en tietenkään katsonut, kun oli loma ja ajokelit parhaimmillaan :=) ja liikennevakuutuksesta vaan kausimaksu, joten ei siitä vuosihintaa saanut laskettua.
Kysyessäni tätä vakuutuksen myyjältä, hän vastasi: "en minä päätä hinnoista, lyön vaan tiedot (tässä tapauksessa rekisterinumeron) tarjouslaskuriin ja "joku" tekee sopimuksen. Nyt tiedustellessani hintaa ja uutta vakuutuskirjaa sain tiedot....vakuutuksen hinta Kasko 70 % 318,67 € / vuosi ja liikenne 30 % 484,99 € / Vuosi = 805,04 € / vuosi
Itse oletin, että vakuutus halpenee bonuksien nousun johdosta, mutta ei Pohjolalla.
Tarjouksen mukaan:
Liikenne 465,91 / 25 % / 30 % = 431,15 € / v
Kasko 265,81 /70 % / 70 % = 265,81 € / c
Yhteeensä = 696,96 € / vuosi pitäisi olla....ja on 805,04 € / vuosi
Hassua eli korotusta vakuutuksiin on tullut 15 %....
Eli olenko riskiryhmässä vai onko joku laskenut väärin ?
Noissa maksuissa Pohjolan eri instanssit vetoavat maksujen "kausipainotuksiin"....ettei niistä saa pirukaan selvää
"Kun vastaus on yhtäkuin tarjous, sopimus syntyy"...onneksi on kaikki kirjallisena käyntikortteineen....Pohjolan yhteydenottoa toista viikkoa odottaen.....![]()
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
Ifin puolelta esimerkkiä. Pyörä on Suzuki 650 V-Strom.
Tuli keväällä verrattua hintoja, mutta koska kaikki muut vakuutukset on Ifissä en jaksanut alkaa säätämään muutaman kympin takia, varsinkin kun olin just kilpailuttanut kaikki vakuutukset vuotta aikaisemmin (ja todennut ettei niistä ota pirukaan selvää...)
Tarjous oli liikennevakuutus 371,52 ja täyskasko 251,85 ajokaudelle huhti-syyskuu. Kun sitten katsoin vakuutuskirjan tietoja niin mitä *ttua, liikennevakuutuksen hinta on 891,66 ja autovakuutus 377,26 vaikka alla on listattu ihan oikein, milloin pyörä on pois liikennekäytöstä.
Ei muuta kuin kyselemään perään ja tulihan sieltä vastinetta:
"Netissä oleva laskelma ei ota huomioon niitä seisonta-aikoja.
Laskelmassa näkyy kokonaismaksu ilman seisonta-aikoja.
Vakuutuskirjallakaan ei kerrota paljonko hyvitystä seisonta-aika tuo vakuutusmaksuun. Se on mielestäni puute mutta näin ne vakuutuskirjalla ilmaistaan."
No, asiallinen nopea vastaus ja itse asiakin tuntui olevan kunnossa... mutta lasku tuli kyllä tuon 891 ja 377 €/vuosi mukaan ja hyvitykset vasta myöhemmin eli rahoitan Ifin toimintaa puolisen vuotta. Ensi vuodelle meni firma vaihtoon.
Itse vaihdoin If:stä Pohjolaan eikä kyllä minulla ollut mitään ongelmia. Uutena asiakkaana bonus jopa nousi 10%:ia
Vakuutusmaksutkin olivat sekä auto, että mp-vakuutuksessa halvemmat. Vuosisäästöä yli 400 euroa! Ja laskutkin ovat olleet sentilleen sitä mitä tarjouksessa luki. Tosin lähes mikä tanahansa oli parempi vaihtoehto kuin If:n riisto. Sika kallis paikka
Itse olen suositellut Pohjolaa eteenpäin, mutta riippuu näköjään vakuutusmyyjän osaavuudesta, että osaa kaikki asiat ottaa huomioon ja kertoa asiakkaalle.. Mutta näin Treen konttorissa..
Juuri tälläkin hetkellä tappelen pohjolan kanssa pyörän lunastuksesta ja varusteiden korvauksesta. Jos liikkeessä sama fireblade maksaa 6900 eur ja siitä otetaan se 10-15% pois niin miten tuon minun 38tkm ajetun bladen arvo on 5500 eur? Miinus omavastuu. Vastaavaa pyörää ei myöskään ole myynnissä (varsinkaan liikkeissä) joten ainut vaihtoehto on rahakorvaus.
Kyselin myös vähän että meinaatteko muka että tuolla viidellä markalla saan -95 vuotisen 38tkm ajetun black/red värityksellä olevan firebladen, ja vastaus on että pääkonttoriin voi tehdä valituksen asiasta (lue: hakkaa kaksi ajokautta päätä seinään). Myöskään seisonta-ajalta ei korvata mitään. Eli saa tässä ihan hyvästi pistää omaa rahaa väliin kun pyöräkauppaan menee.
Kyllä alkaa taas hapottaa nämä touhut vakuutusyhtiöiden kanssa.. Kovasti ne vetää hintoja ja pyöristelee ylöspäin hintoja kun se niille sopii, mutta kun pitäisi olla korvaamassa jotain niin hyvä jos lämmintä kättä saa.
Honda CBR 900 RR Fireblade -99 /w SC-28 (Fighter)
Ex-Honda CBR 900 RR Fireblade -95 /w SC-28
Mitä alennuksia vakuutuksista bonusten lisäksi?
Pohjolan liikennevakuutus:
Keskittämisalennus 7,0 % (vaatii väh. 3 vakuutusta Pohjolassa)
Maksutapa-alennus 2,5 % (maksu yhdessä erässä)
Pohjolan Isokasko:
Keskittämisalennus 7,0 % (vaatii väh. 3 vakuutusta Pohjolassa)
Etuasiakkaan lisäbonus 8,0 % ( ei mitään tietoa millä perusteella)
Maksutapa-alennus 2,5 % (maksu yhdessä erässä)
Mitä muut yhtiöt tarjoavat?
Mulla oli aluksi sekä keskittämisalennus 7 % että etuasiakkaan 8 %. Puhelinpalvelusta sain kuulla, että "olen aiheettomasti saanut nämä alennukset".....(mgct @ Kesä. 13 2007,14:31) kirjoitti
Uudessa vakuutuskirjassa nämä on julmasti riistetty pois. Taitaa Pohjola käyttää näitä uuden asikkaan hankintaan ja sitten seuraavalla kaudella lähtee pois ?
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
Kannattaa myös kiinnittää huomiota miten vakuutusfirmojen kuutioluokat menee. Mun esim. kannatti ottaa 850 kuutioiseen jytäriin Pohjolan vakuutus, niillä kun on 651-850 cm3 luokka.
Muilla firmoilla joita vertasin pyörä olisi joutunut 751-1000cm3 luokkaan.
Eli "pykälää" isompien kastiin...
Moottoripyörävakuutusta tehdessäni törmäsin Pohjolassa samaan ongelmaan kuin joku muukin tästä aiheesta kirjoittanut. Moottoripyörän vakuutushistoria oli puutteellinen eli parin vuoden tiedot olivat hukassa. Tällä hetkellä asiaa selvitellään If:ssä ja Pohjolassa. Näyttäisi kuitenkin siltä, että Honda CBR 600:seen "halvimmat" vakuutukset tarjoaa Pohjola.
Tällä hetkellä väännän Pohjolan kanssa autojen liikennevakuutuksien bonuksista, jotka saattavat laskea hetkellisesti 5 prosentilla. Alennuksien jälkeen viivan alle jää kuitenkin kilpailukykyinen hinta verrattuna esim. Ifiin, Tapiolaan tai Nordeaan.
Honda CBR600RR
Pohjola tarjosi mulle puhelimitse vakuutuspakettia, että vaihtaisin Turvasta pois. Bonukset tosiaan kertyvät eri tavalla, joten täydet bonukseni olisi tippuneet pienemmiksi. Käskin kaverin unohtamaan sitten koko tarjouksen, pienen väännön jälkeen tarjoukseen kirjattiin täydet bonukset...
Kaippa se niin menee, että mitä suuremmista summista on kyse, sitä suurempi neuvotteluvara on?
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara