Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    koko talven yli. Kävin tallilla tänään ja innolla yritin käynnistää mun moottoripyörän ( Suzuki GSX 750 F -04 ). Ei pyörähtänyt käyntiin kertaakaan...

Huomasin tosiaan että bensahana oli "unohtunut" Prime aseentoon. Ihme asia, itse en muista että olisin jättänyt bensahanan siihen asentoon. Luin huoltokirjasta että "prime-asentoa" käytetään kun moottoripyörä otetaan käyttöön seisonnan jälkeen.

Onko nyt mahdollista että bensaa on tulvinut kaasariin koko ajan ja sieltä myös moottoriin? Käsikirjassa varoitetaan että että näin voi käydä. Kaveri meinaa että sillä ei ole väliä, itse ajattelen toisin. En itse ole perehtynyt tekniikka asioihin, luotan kaveriin..tai pitäisikö jatkossa luottaa vain asiantuntijoihin ja viedä Mp huoltoon..

Kiitollinen neuvoista ja avusta, mitä nyt täytyis tehdä?
    no mä itse poistaisin tulpat ja pyörittäisin hetken tyhjänä ja sit tulpat takas ja menoks
    zzr600-vm90
    Okei! Ei siis vaaraa että siihen on tullut suurempia ongelmia? Harmittaa..
    Itse kyllä kurkistaisin öljyjäkin, josko sinne asti olisi valunut paljonkin bensaa. Mutta eihän öljynvaihto kovin kalliiksi tule, jos hiemankin epäilyttää?
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Lainaa (Suzukirider @ Huhti. 08 2007,22:01) kirjoitti
    Okei! Ei siis vaaraa että siihen on tullut suurempia ongelmia? Harmittaa..
    no ei pelkän bensan iteksee pitäis mitään rikkoo
    zzr600-vm90
    Mikäli sylintereihin on bensaa päässyt valuun kunnolla niin kannattaa myöskin öljyt tarkistaa... Kun kuitenki pääsee se bensa valuun öljyn joukkoon männän välistä.
    Kiitos motoristit nopeista vastauksista!

Öljyt menevät vaihtoon huomenna ja sit koitan uudestaan.

Itse vaihtaisin luultavasti öljyt, jos koko talven PRIllä. Ja muut normituuletukset toki. No, eipähän ainakaan ole pikeentynyttä bensamössöä kaasareissa

-hh-
    jos kaasarien kohosysdeemit ovat ehjiä, niin eihän sitä pensaa pitäisi sylintereihin asti päästä vaikka hana olisikin jäänyt pri- asentoon? vai?
    Ja varo sitten kun pyörität sitä konetta ilman tulppia, ettei pääse tulpanhatusta lyömään kipinää runkoon. On nimittäin bensasumua ilmassa ja huonolla tuurilla tulessa koko vehje. Sammutusvälineet jokatapauksessa lähelle. Nimimerkillä kokemusta on.
    pyöritä takapyörästä keskiseisontatuella.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Vaihda öljyt, jos bensaa on valunut läpi kiertoon niin ei tee hyvää koneelle. Ja bensahan valuu läpi jos kaasari vain syöttää.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
    Lainaa (kurja @ Huhti. 10 2007,09:45) kirjoitti
    jos kaasarien kohosysdeemit ovat ehjiä, niin eihän sitä pensaa pitäisi sylintereihin asti päästä vaikka hana olisikin jäänyt pri- asentoon? vai?
    Samaa mieltä, kaasarithan ei saisi tulvia, mikäli ne toimivat oli pensahana missä asennossa tahansa.
    Vanhemmissa mopottimissa ei ole lainkaan tavatonta, että pensahanan kalvot on paskana ja hana kokoajan periaatteessa pri asennossa ja hyvin pelittää...

CB 1300 -07
    Lainaa (mustapera @ Huhti. 12 2007,18:48) kirjoitti
    Lainaa (kurja @ Huhti. 10 2007,09:45) kirjoitti
    Samaa mieltä, kaasarithan ei saisi tulvia, mikäli ne toimivat oli pensahana missä asennossa tahansa.
    Vanhemmissa mopottimissa ei ole lainkaan tavatonta, että pensahanan kalvot on paskana ja hana kokoajan periaatteessa pri asennossa ja hyvin pelittää...
    http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-3.html#3.17
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  15.  
    Ota öljytikkuun reilusti öljyä koneesta ja jos se öljy haisee yhtään bensalle, vaihda öljyt varmuuden vuoksi.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)