Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 49:een 49:sta
  1. #31
    Lainaa (Henry @ Huhti. 12 2007,14:01) kirjoitti
    Mikäli tykkäät sukellella, eikä snorklaaminen 5C meressä hätkäytä, on luonnollinen valintasi Rannikkojääkärien sammakkomiehen koulutus eli kavereiden kesken taistelusukeltajan koulutus.
    ...ja mikäli siis omaat TODELLA rautaisen kunnon *

    Ja toinen samaan kastiin kuuluva on (kuuleman mukaan) laskuvarjojääkärin koulutus.
    04 Buell xb12s

  2. #32
    Itse olin mp-lähettinä UudRakP:ssa, saapumiserä II/89. Silloin ajokkina oli Yamaha XT 350:t (ei xt400 kuten joku mainitsi, XT 400 mallia ei ole olemassakaan), paitsi kouvolassa/utissa käydyllä kurssilla oli myös muutama 250 automaattihusse mukana. Joka mainitsi hussen kytkinlevyjen putsauksen iltatoimiksi... hussessa ei ole kytkinlevyjä, vaan vaihteet kytkeytyy päälle eräänlaisen keskipakokytkimen avulla, jossa on satoja pikku "saappaita" jotka ottavat sylinterimäiseen kytkimen pintaan kiinni. Hajotin kurssin aikana yhden hussen koneen soramontulla ja yhden jammun koneen metsäsuunnistuksessa suo-osuudella
    Varsinaisista lähetin hommista: en kertaakaan hoitanut intissä enkä kertauksissa lähetin tehtäviä jalkaisin, aina prätkällä. En edes ennen prätkäkurssia. Kurssi alkoi lähes heti peruskoulutuskauden jälkeen. Moottorikelkkakoulutusta en saanut ollenkaan.
    Mukavaa hommaa oli.. . mettäkeikoilla ajeltii vain jammuilla ja nukuttiin ja syötiin, thats it. Ei vartiovuoroja ja vähint. 8 tuntia unta / vrk.
    Niin, ja sota-ajan tehtäväksi tuli sissikomppanian esikunnan lähetin duuni jota olen käynyt kahdessa kertauksessa harjoittelemassa. Mopolähetin homma on kiva jos tykkää ajella mettässä. Kurssilla oli parikymmentä heeboa ympäri etelä-suomea, aina 2 tyyppiä/joukko-osasto.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  3. #33
    ObiVanKenobi
    Lainaa (Henry @ Huhti. 12 2007,14:01) kirjoitti
    ..oletkos kokeillut vedellä panssarivaunulla kahdeksaa kymppiä pystymettään, on muuten aika päräyttävä kokemus sekin..
    Tuota en ihan usko..Mahtaa olla johtajalla meininkiä..
  4. #34
    Lainaa (mikta @ Huhti. 11 2007,09:44) kirjoitti
    Lainaa (Raptor 99 @ Huhti. 10 2007,18:48) kirjoitti
    Päädyimme siis siihen että: Ajamisien määrä riippuu täysin paikasta mihin sut laitetaan, et kuitenkaan voi ite määrittää sitä, joten se on ihan arpapeliä. Toisaalta et välttämättä pääse ajamaan paljoa riippumatta siitä mihin sut laitetaan.. entä sitte se et miten sinne pääsee jos hakee.. kuin varmaa se nyt sitten on että todella saat sen homman sit kans. Mulle se ois tärkeetä siinä mielessä että en tosiaan ole kiinnostunu menee armeijaan yhtään jos ei pääse mopo lähetiks
    Mielenkiintoinen asenne ei millään pahalla mutta kuitenkin.
    joo no ettei ihan valehtelemiseks menis niin näin se vaan on. sori
  5. #35
    Lainaa (Ba-Alzamon @ Huhti. 11 2007,14:43) kirjoitti
    Lainaa (Raptor 99 @ Huhti. 10 2007,18:48) kirjoitti
    Päädyimme siis siihen että: Ajamisien määrä riippuu täysin paikasta mihin sut laitetaan, et kuitenkaan voi ite määrittää sitä, joten se on ihan arpapeliä. Toisaalta et välttämättä pääse ajamaan paljoa riippumatta siitä mihin sut laitetaan.. entä sitte se et miten sinne pääsee jos hakee.. kuin varmaa se nyt sitten on että todella saat sen homman sit kans. Mulle se ois tärkeetä siinä mielessä että en tosiaan ole kiinnostunu menee armeijaan yhtään jos ei pääse mopo lähetiks
    On se hyvä kun tuo armeijaan meno on noin vahvalla pohjalla... Mikäli ainut syy sinne menoon on mp lähetiksi haluaminen.
    ja jos oli aiheeseen liittyvää asiaa niin kerro toki, muuten voi tommoset vittuilut jättääkkin kokonaan pois.
  6. #36
    Lainaa (Henry @ Huhti. 12 2007,14:01) kirjoitti
    Asiaan, meidän mopolähetit lähinnä mätänivät kassulla ja söivät ihan liikaa munkkeja, taisteluharjoituksissa pojat sai vähän käskyttää kotareitaan...
    tuo olisikin riittänyt, muu oli pelkkää paskavittuilua edelleen. eli pliis kunnon kirjotuksia... vaikka hyvin oottekin infoo antanu siitä suuri kiitos asiapohjalla pysyville!



  7. #37
    itse olin vekaralla 1/04 mp-lähettinä, mukavaa hommaa oli. ainakin tollanen 1vko:n ajokurssi jossa siis ajettiin kirjaimellisesti koko ajan, välillä metsässä, crossiradalla, maantiellä ja milloin missäkin. välillä eksyttiin jumankauta ajamaan tykkimäen huvipuiston läheisyyteen, vai mikä siellä kouvolan lähellä nyt onkaan? * ainut vaan alussa turhautti hieman se, että kun kerta pohjaksi vaadittiin se A-kortti ja kuitenkin koko kurssi lähti käyntiin aivan samalla tavalla kuin autokoulussa. tietenkään eihän siinä mitään haittaakaan ollut, varsinkin kun tuntui että kurssille pääsi sellaisetkin jotka on joskus vuonna kivi ja miekka ajellut viimeksi jollain mopolla.

    leireillä oleminen lähettinä, hmmm.. oikeastaan oli aivan pirun tylsää se kohta koko mp-lähettinä olemisessa. siis pelkkää ihmettelyä, nukkumista ja taas kerran ihmettelyä, pirun vähän leirien aikana tarvittiin mp-lähettejä mihinkään tehtäviin. mutta ehdottomasti jos haluaa jotain mukavia muistoja saada intistä niin ainakin omalla kohdalla muistelen vieläkin kun sai 400cc kotarilla päästellä metsässä menemään niin kovaa kuin uskalsi/taidot riitti, ja samalla myös tottakai pääsi kokeilemaan mihin kaikkeen ne kotarin tehot riitti * niin ja tottakai suolla ajaminen oli aika mukavan haastavaa, etenkin jos sai pyörän upotettua suohon sopivan tehokkaasti. en muista loppuiko kunto kertaakaan normi metsässä ajelussa kesken, mutta sen muistan että tykkimäen crossi-radalla tuon kotarin kuljettaminen sai hien nousemaan pintaan suht vaivattomasti.

    ja yks mihinkä tuo sa-int saisi panostaa on se, että todellakin panostaisi niihin ajovarusteisiin, lähinnä siltä kantilta ainakin että vekaralla sai ajaa kesät talvet samoilla gore-tex varusteilla, ja ne tottakai olivat tarkoitettu melkeimpä talvi käyttöön, eli kesällä siis todella mukavat ajokamat ja mitään vuorta niistä ei saanut irroitettua



  8. #38
    Tämmösiä mopoja näyttäs nykysin olevan.

    Aikonaan meillä valittiin muutama kaveri komppaniasta MP-lähetiksi ja samalla kelkkamiehiksi. Ensin oli sinne hinkua (kelkka ollu talossa -78 vuodesta) mutta sitten vääpeli houkutteli toisiin hommiin ja tuo jäi. Sen verta tupakavereita seurasin että aika paljon poijaat sai ajella varsikin kelkoilla, leiripäiviä oli ja paljon...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  9. #39
    Löysinpä ihan kuvankin kertauksista, jossa on mopokin mukana. Allekirjoittanut katselee kohti kameraa...

    Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
  10. #40
    Lainaa (Ba-Alzamon @ Huhti. 11 2007,14:43) kirjoitti
    Lainaa (Raptor 99 @ Huhti. 10 2007,18:48) kirjoitti
    ...Mulle se ois tärkeetä siinä mielessä että en tosiaan ole kiinnostunu menee armeijaan yhtään jos ei pääse mopo lähetiks
    On se hyvä kun tuo armeijaan meno on noin vahvalla pohjalla... Mikäli ainut syy sinne menoon on mp lähetiksi haluaminen.
    No entäs sitten? Onpahan ainakin yksi järkisyy sitten mennä sinne inttiin!
  11. #41
    Lainaa (Lasoli @ Huhti. 13 2007,09:22) kirjoitti
    Löysinpä ihan kuvankin kertauksista, jossa on mopokin mukana. Allekirjoittanut katselee kohti kameraa...

    Musti
    Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
  12. #42
    Lainaa (Jourgensen @ Huhti. 13 2007,15:00) kirjoitti
    Musti *
    Ah, muistuu mieleen talvinen harjoitus, jossa olin pst-porukalle kelkkakuskina. Poijjaat raahas mustia asemiin kainaloita myöten hangessa kahlaten. Kappari hiihteli suksilla vieressä. Minä ajoin kelkalla viereen katsomaan touhua ja sanoin, että olisinhan minä voinut sen kelkalla nykäistä tuonne asemaan. Kappari totesi vaan rauhallisesti, että tämä on ihan hyvää harjoitusta miehille. Harvoin kuuli äijien kiroavan niin raskaasti kapparin kuullen, kuin silloin. :-)
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  13. #43
    Lainaa (Jourgensen @ Huhti. 13 2007,15:00) kirjoitti
    Musti
    Musti on kyl ihq. ...ja tarkka peli.

    Betonikärkiä tuli ammuskeltua ihan kiitettävästi, mutta harmittaa kun jäi kovat ampumatta...



    Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
  14. #44
    Lainaa (ObiVanKenobi @ Huhti. 12 2007,16:55) kirjoitti
    Tuota en ihan usko..Mahtaa olla johtajalla meininkiä..
    ...Ja kuskilla raakasti univelkaa, hähhääähä
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  15. #45
    Lainaa (pissis88 @ Huhti. 12 2007,20:45) kirjoitti
    suolla ajaminen oli aika mukavan haastavaa, etenkin jos sai pyörän upotettua suohon sopivan tehokkaasti.

    ja yks mihinkä tuo sa-int saisi panostaa on se, että todellakin panostaisi niihin ajovarusteisiin, lähinnä siltä kantilta ainakin että vekaralla sai ajaa kesät talvet samoilla gore-tex varusteilla, ja ne tottakai olivat tarkoitettu melkeimpä talvi käyttöön, eli kesällä siis todella mukavat ajokamat ja mitään vuorta niistä ei saanut irroitettua
    Se suo jäi kyllä tosiaan mieleen. Silloin kun kumpaakaan rengasta ei enää näy, saattaa väsynyt sotilaspoika keksiä aika erikoisia tapoja pyörän irroittamiseen...

    Ja ylöshän se mopo piti sieltä saada. Tein suhtellisen komean kuperkeikan, kun löysin kannon ajaessani "plaanissa" siellä vellissä...

    Ja ajovarusteet olivat tosiaan surkeet, kesällä aivan liian kuumat ja talvella liian kylmät. En tiedä oisko ollut olemassa erikseen jotain kelkkavarusteita...
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  16. #46
    Lainaa (Lateksi @ Huhti. 18 2007,15:55) kirjoitti
    Ja ajovarusteet olivat tosiaan surkeet, kesällä aivan liian kuumat ja talvella liian kylmät. En tiedä oisko ollut olemassa erikseen jotain kelkkavarusteita...
    Kyllä mulla oli keväällä -91 hyvät kelkkailuasusteet firmalta. Niillä tarkeni aikamoisissakin pakkasissa. No, ne oli jotain testisarjaa, kun sielläpäin testailivat uusia varusteita. Ainoa huono puoli oli se etteivät kamat koskaan mahtuneet yhteen kaappiin. Tupa- ja kaappitarkastuksien ajaksi piti aina poistua johonkin 'asioille'. :-)
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  17. #47
    Lainaa (Raptor 99 @ Huhti. 10 2007,18:48) kirjoitti
    Mulle se ois tärkeetä siinä mielessä että en tosiaan ole kiinnostunu menee armeijaan yhtään jos ei pääse mopo lähetiks *
    Veteraanit kiittää innokasta "maanpuolustajaa"
    res. kers.
    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
  18. #48
    Vuonna 1987 ajelin Oulussa 250 Huskulla lähettinä. Kurssi oli 2 viikkoa josta viikko teoriaa Hiukkavaarassa ja toinen ajoa Maijanlammella. Sitten leireillä pari päivää alussa ajoa ja sen jälkeen meni kävely- muihin armeijan tarjoamiin arkareisiin loppuaika. Johtui ainoastaan Husqvarnan uskomattomasta laadusta. Joka ilta piti keskipakokytkimen pantojen urat sahanterällä aukoa ja öljyt vaihtaa. Tankata piti koko ajan, sileällä maantiellä minimikulutus 16l/100km. Sytytysyksikkö kesti n. 500km ja sen joutui vaihtamaan. Kerran sellainen jopa räjähti kouluttajalla ja moottorin sirpaleita löytyi 50m:n päästä, onneksi lämmitti pyörää sivulla seisten tai ei ehkä olis jälkikasvua saanut. Sylinteriputket pääsivät pyörimään jolloin vähäisetkin tehot menetettiin. Niin sitä tehoa ei ollut likikään tarpeeksi maastoajoon, bensalla suolle ja kaurapuurolla pois. Ajovarusteita firma tarjos runsain mitoin, Meno-kypärän ja turkishaalarin. Silti homma oli parempi kuin muilla kohtalotovereilla. Ainakin pienempi paha..
  19.  
  20. #49
    Ei ajankohtainen enää



    Suzuki SV1000F
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12