Melko paljon kylmiä lähtöjä ja lyhyitä matkoja tai sitten vaijerit kireällä ajettu keskikulutus n.7l/100km pyöränä GSX-F 750 -99.
Edellisellä pyörällä (GS500e -95) heitin viime kesänä reissun pohjanmaalle kulutus 2,8l/100km.![]()
Suzuki GS 500 E -95-> Suzuki GSX 750 F -99-> Suzuki GSR600 -08 -> Suzuki LS650
pikkusen ruuvattu B12 säädöt kohillaan.... ei taho normaali ajolla alle 8L mennä.......eli pikku kiihytyksiä ja tahattomia keulimisia lukuunottamatta köröttelyä toi 8L/100km
höpö höpö, vettähän tämä!
kun se ei kierrä....(on siis helppo pie..ä...)......(svahnm @ Huhti. 18 2007,16:16) kirjoitti
Helppohan se on tollasella ZX llä kierrättää ja kerskakuluttaa bensaa....... osalla meistä tavallisista ihmisistä on varaa vaan kahteen pyttyyn............![]()
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
No kohillaan varmaankin täyskaasulla mutta jos osakaasun seokset vetäisi laihalle niin kulutus tippuisi helposti pari kolme litraa sataselle.(mikki hiiri @ Huhti. 20 2007,18:44) kirjoitti
Yllättävän useasti seoksia säädettäessä nostetaan neulat aivan ylös vaikka sillä ei täyskaasun seoksiin ole juuri mitään vaikutusta eikä muutenkaan mitään hyötyä, kulutus vain on aivan tolkuton rauhallisessa ajossa. Jos olis mun pyörä niin tiputtaisin heti neuloja pari pykälää alas, rikas osakaasun seos muun hyvän lisäksi nokeaa tulppia ja kuluttaa sylintereitä.
Terve naukkis. 400 km on nyt minullakin maantieajoa takana. Näin lyhyen ajon perusteella ei voi paljon kulutuksesta sanoa mitään. Tuliterä kone syö varmaankin aivan alussa vähän enemmän kuin vähän ajettu? Näin ainakin luulisi. Kulutus on ollut arviolta jotain 5-6litraa. Jutellaan kulutuksista lisää kunhan saa kelattua kilometrejä. Aion pitää ajopäiväkirjaa kulutuksesta.
Pekka
Joo, ehkä GSX:ssä oli joku sisäänajo-ohjelma tai kylmä keli vaikutti mutta jostain 500km kohdalta mopo alkoi käydä laihemmalla seoksella ja kulutus tippui järkevämmälle tasolle, noihin kilometreihin asti pakokäyrätkään eivät lämminneet eli eivät paukkuneet ajon jälkeen ja pitivät alkuperäisen värin. Nyt näyttää kulutus olevan rauhallisessa matka-ajossa 6-litran tuntumassa eli tankillisella pääsee helposti 250km.
Sama laite mulla 4,8-5,2L/100km (vakiokone, Cobra-pönttö). Yleensä aika rauhallista ajoa, kun ei niitä kierroksia usein tarvita tuollaisessa voimakoneessa(suzuki76 @ Huhti. 10 2007,21:47) kirjoitti
Radalla (n. puoli tankkia rataa, puoli tankkia katua) 7,5L/100km
Kitka miehen tiellä pitää!
meikäläisen i/ö giksutin vie semmosen 5L /100km rauhallisessa ajossa. viime sunnuntain pk-ajeluissa se tuli pariinkin otteeseen tarkistettua. sitten ku ajelee vähän reippaammalla kädellä niin 7-10L on kulutus
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
oma zx-6r 02 vielä kaasarimallinen vie matka-ajossa sen 4.3-4.6 ja kaupungissa sitte jotain reilua 6 litraa, ihan siitä riipuen miten ajelee, pääsee alle 6 litran jos haluaa..minä en halua![]()
zx-6r -02