en tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa ?
ajan tankillisella noin 200km riippuen ajotyylistä.
tankin koko siin 18l pyöränä -95 kikseri![]()
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
Tänään ~230km tankillisella eli 13,5 litralla (ei varatankkia mukaan). Pyöränä 1,5 viikkoa vanha Yamaha R6.
Yamaha YZF-R6 Midnight Black -05
Kotisivuni: anttilehto.net
Jos et aja naru kireällä ja kierrokset punarajalla koko aikaa, niin kannattais tarkistaa seokset ja muutenkin pyörän kunto, kuulostaa meinaan aika kovalta kulutukselta. Z750 vei edellisellä tankkivälillä 6,5 sataselle ja 600GPZ tasan 5.
Superbike #7
87.5km ja reilu 9 litraa![]()
Pain is just weakness leaving the body
normi liikenne vauhti pikkasen kiihdyttelyä kyl.(Nitrous @ Huhti. 09 2007,23:30) kirjoitti
ei haise bensalle eikä pöllyttele?
ehkä 1100cc kulutus on sit vaan jumalaton
edellinen päästi tankillisella 150km -91 1100kiksu
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
Kovin tarkkaan en oo laskenut mut 5 litran tuntumassa pyörii keskikulutus 7R:ssä. Tosin nyt keväällä on tullut ajettua vielä suht rauhallisesti.
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Osakaasun seokset on rikkaalla eli joku dorka on nostanut neulat kaasareista aivan ylös tai neulat ja neulasuuttimet kuluneet hirmuisen väljiksi. Jos pääsuuttimet on vaihdettu alkuperäistä suuremmiksi neuloja pitää vastaavasti laskea tehtaan asetuksista.(vuutainen @ Huhti. 09 2007,23:37) kirjoitti
Mopossa moottorin koko ei hirveemmin vaikuta kulutukseen eli säätämällä osakaasun seokset kohdilleen kulutuksen normaalissa matka-ajossa pitäisi asettua viiden litran tuntumaan.
Niin ja bensa ei haise vaikka osakaasun seokset olisivat tolkuttoman rikkaalla, itseasiassa pyörä toimii erinomaisesti, ainoastaan kulutus on tolkuton. Osakaasulla seokset voi päästää niin laihalle kuin mahdollista eli tasolle jossa moottori käy vielä nykimättä.
Nyt aivan hirveesti, mutta helpotusta tulossa asiaan. Kesällä on aikomus ostaa Royal Enfield dieseliversiona. Pääsee litralla sata kilometriä.
www.energiamestarit.fi
(naukkis @ Huhti. 10 2007,00:02) kirjoitti
kiitos toi ratkas sen että lähti mopo säädettäväksi ja suht nopeesti
![]()
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
Sulla ei ainkaan olen sen jälkeen kiire... Aattelitko vaihtaa ihan päikseen zetorin pois(mikko66 @ Huhti. 10 2007,00:07) kirjoitti
![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Kawa ~5 ltr/100 km
Siitä dieselistä... tokkopa onnistut saamaan sitä suomen kilpiinOn meinaan ollut juttua noista dieseleistä ettei onnistu, tiedä häntä.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
5:llä litralla selviää satasen. Suzuki GSR 600.
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Mulla oli -91 1127cc iö-gikseri ja ostaessa kulutus oli väkisikin sen 9l/100km (myös rajoitusten mukaan ajellessa) eli sillä pääsi sen 160-170km ennen kuin fuel-valo alkoi hehkumaan. Lisäksi pyörä nyki hemmetisti. Alkoi syömään tuo toimintasäde ja kokeilin laittaa takaisin mukana tulleet alkuperäiset suuttimet ja neulat (kuluneet). Kulutus putosi 5 litraan satasella! Hullulla huudattamisella sai sen 6 litraa kulumaan. Lambdan mukaan oli seos optimaalinen, mutta 6krpm kohdilla oli pieni notkahdus hetkellisesti. Tämän tunsi myös kiihdytyksessä.
Kulkupuolihan tietysti dynojettien jälkeen muuttui, kun oli alunperin dynottanut takapyörältä 137hp, mutta saipahan ajaa 100km joka tankilla enemmän.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
paljonkos gixun tankissa on bensaa kun se fuel- valo syttyy?(svahnm @ Huhti. 10 2007,09:47) kirjoitti
olen alkanu epäilemään että mun mopossa ei toimi toi valo, kun ei se syty ja tankissa ei oo paljoo bensaa. äsken just tarkistin polttimon ja se oli ehjä.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
nyt on b12 vienyt 8litraa satkulla, ja kaikki on kunnossa.
Kuskista tuntuu olevan kiinni...
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Pyörä on K2, välityksiä ei ole muutettu niin kaupunkiajossa kuluttaa 5-6.5 l/100, maantieajossa päässyt alle viiden ja radalla vähän yli 8. Ja minulla ei ole kaikista säästelijäin ajotyyli.
Kaveri on Teboililla letkuapinana ja puheli tankanneensa ainakin viime kesänä pariin otteeseen löpöä mopoon...kirjoitti
Syteen tai saveen ja pubiin...
______________________
Honda VFR 800 VTEC
Buell XB12S (sold)
Kawasaki ZX6R (sold)
Mun pyörässä on aika paljon, 4 litraa kuulostaa paljolta, mutta en lähes ikinä tankkaa yli 14 litraa tankkiin, ja en pidä sitä ihan piripinnassa.(Salmon @ Huhti. 10 2007,10:19) kirjoitti
Rocketilla 7,5-8 l / 100km Suomessa sekalaista ajoa. Kohtuullista vielä tuolla massalla ...
edittiä:
Jaa tämä olikin Suzuki osiossa huomasin vasta. No m1800 kuskeja voi kiinnostaa mitä Trumppa vie.
No eipä se hirveen yllättävää että hyvin vääntävä ja alhasilla kierroksilla menevä kone kuluttaa vähemmän.
Tähän mä en pääse edes radalla vaikka vetää vieteri kireellä kokoajan.(mekanik @ Huhti. 09 2007,23:32) kirjoitti
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Mulla alkoi valo hehkuen palaa kun alettiin olla rajalla. Muutenkin valo oli niin himmeä, että tripin kanssa tuli ajettua. Olisko siellä se 3L? kun valo syttyy? Muistelen, että hiukan ennen varatankille siirtymistä paloi jo.(Salmon @ Huhti. 10 2007,10:19) kirjoitti
200km oli tosiaan maksimi matka ja sitten loppui oikeasti..Siis ennen kuin tein siitä "matkapyörän"..
Nykyinen kymppiärrä vie n. 6L ja hiukan yli jos käskee rankemmin. Saman syö Kawan 6r:kin (636).
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Mun pyörä kuluttaa kaikki, mitä tankkiin kaataa. Nojoo.. olinpa nokkela.![]()
Parhaimmillaan ajanu Lahteen ja takas 4,7 l/100km...
Yleensä jotakuinkin 5,5 l/100km...
Joskus ku päästelee vähä reippaammin valoista ni käy jossai 6-7 litraa sadalla... Mutta yli ton on menny ainoastaan Ahvenistolla jossa meni 20l /100km ku 2-3 vaihteilla veti koko ajan![]()
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Ajotietokone sanoo kevään keskikulutukseksi 8.5l/100km (~500km). Matkamittari tosin näyttää hieman liian vähän koska Speedohealerilla korjattu nopeus näyttämään about oikein.
6 litran molemmilla puolilla toi kulutus on Tunturiässässä ollut. Riippuen tietenkin kuskista.![]()
Kawasaki ZX-12R -04
Yamaha YZF R1 -02
Yamaha YZF 1000R Thunderace -96
mulla on -01 1000 gsxr ja se vie keskimäärin n. 6,5-7 l /100 km. Vaikka kuinka rauhallisesti ajas niin ei se alle 6 litran mene millään.
Tonnisella v-strommilla olen joskus päässyt yli neljäsataa tankillisella, tavallisessa ajossa vie jotain 4,9-5,9 riippuen kuormasta ja kiireestä. Hiekkatiellä ja motarilla tuon 5,9 ja ilta-ajeluilla mutkapätkillä tuon 4,9
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Alle seitsemän ei meinannu päästä viime kesänä millään. Pyörä GT750 A-malli alipainekaasareilla vm.-76. Aikaisemmin pääsi 5-6 litralla, mutta oli nykimisongelmia. Nyt pelaa hienosti suutinrempan jälkeen. Tämä uusi nykyinen (GSX1400) kulkee ilmeisesti vähän vähemmällä. Vielä ei pysty ihan varmoja kulutuslukemia kertomaan kun mittarissa on vasta 14km..
Pekka
Kaikki mitä laittaa mut joo 9-11L/100km kaasukaffalla on 2 asentoa on ja off.
Ups ja pyörähän on 87/750R