Moro,
Blackbirdissäni on melko kulunut Bridgestonen takagummi ja jossain vaiheessa pitää uusi hommata. Rengasmerkkejä näyttää olevan runsaasti ja mopon gummin hankinta on nyt ihan eka kerta meitsille.
Eli, mitä suosittelette XX:n takakummiksi normaaliin "sport touring" - maantieajoon? Kokemuksia hyvistä ja ei niin hyvistä renkaista otetaan mielellään vastaan.
-strider-
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Pirellin Diablo on aika lailla varma valinta. Nyt kesän ollut alla sekä etu- että takapäässä ja hyvältähän tuo vaikuttaa.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Miten mahtaa Pirelli kestää? XX kun on raskas pyörä ja kuskikin kellottaa yli 100 kg ajokamoissa![]()
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Viime keväänä mulla meni vaihtoon etunen ja takanen. Olivat vanhaa vuosikertaa (ostin vähällä ajolla -tai ainakin vanhoilla renkailla olleen XX:n...). Ja liukkaatkin olivat.
Jämsässä Huolto-Kaksikko laittoi tarjouksessa Pirellin Diablot alle. Tuntuu ainakin minusta oikein sopivilta. Ja menivät alle hintaan 299E viime toukokuussa.
Nyt ei sitten juurikaan suditella märällä, kun tahtoo nostaa mieluummin keulaa...Märkäpito teki kyllä vaikutuksen, ainakin edellisiin renkaisiin verraten.
Suosittelen omasta puolestani. Toki kannattaa tsekata, mitä uutta on markkinoille tullut.![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Onneksi minä en tarvitse tässä vaiheessa kuin takanakin, edellinen omistaja oli vaihtanut viime kauden lopulla uuden eturenkaan ja siinä on pintaa vielä toistaiseksi...
Kiitos näistä kommenteista, jatketaan keskustelua!
-strider-
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Mulla alla mezeler z6 sekä edessä etttä takana omassa xxssä ja tosi hyvät kummit ajella
Mulla vanhat bt057:t alla ja muutaman kerran ollu ns.jännäkakka tilanteita!Takakumin vaihto kans ajankohtainen ja valinta täytyy tehdä kahdesta kuulemma hyvästä (isot pojat on kertonu) eli Diablo tai Z6.....
Tästä on aika paljon käyty keskustelua täälläkin, ja aina tuntuu Metzin Z6 voittavan. Itse oon ollut todella tyytyväinen ja pysyn siinä jatkossakin...![]()
Eikös tuo Metsin Z6 paini samassa sarjassa Diablo Stradan kanssa? Eli nämä kaksi kai ovat kilometrien kestoltaan hiukan parempia, mutta ei tuo perus Diablokaan nyt näytä alta katoavan.
Oma mielipide on se, että Diablo Strada tai Z6 alle Pan Europeaniin tms jos ajat paljon ja tuplaäksään perus Diablot (kohtuukilometreillä). Toki jos ajat tuplaäksällä pääosin pitkää matkaa niin sitten nuo ym. varmaan ovat ok.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Niinpä. En viitsi edes miettiä muita. Ajan niiillä 9-10 tkm ja vaihdan molemmat renkaat samalla kertaa. Jos joku muu on parempi, niin sitte on.(Gari @ Huhti. 09 2007,19:40) kirjoitti
Kävin tuossa vielä ihmettelemässä ja taitaa etunakkina olla Metzleri. Joten varmaan samanmerkkinen taaksekin kun ei pahasti poikkipuolista kommenttia ole tullut. Tai sitten Pirellit
Menee melkein mauserilla tarkistettavaksi vieläkö tuolla takanakilla saa ajella vai pitääkö mennä suoraan rengaskauppaan.
-strider-
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Z6 ja se raskaamman vehkeen malli, oisko B mallimut ainaski normi Z6 oli omituinen -05 XX:än alla ku viime vuona testasin huoju miten sattu.
Nyt mulla alla briget jotka oli alla ku ostin, tos on perus Diablo ja Z6 takasena oottamas et saa XX kilsoja alle![]()
![]()
![]()
Itsellä on ollut nyt yhden kesän alla Michelinin Pilot Powerit ja *todella tyytyväinen olen kyllä ollut. Vois toki joskus kokeilla myös tuota Z6:sta, kun kaikki tuntuu sitä kehuvan.. Mut lienekkö noilla kovinkaan suurta eroa todellisuudessa, kun ajetaan normaalia maantieajoa ja radalla ei käydä oikeastaan ollenkaan?? *![]()
Alla punainen -04 tupla-X
Itselläni pyörii alla nyt Diablo Strada. Etusella pääsi n.20tkm ja takasella jotain 14tkm. Edellis kesänä oli takana myös Metzelerin Z6 ja pito/kesto oli ihan samaa luokkaa tuon Stradan kanssa. Molempia voin suositella.![]()
Suzuki Hayabusa K9
Se on aina mielessä, ilman sitä ei kai elää vois.
Kuin tatuointi kielessä, ei edes kulumalla lähde pois.
-Leevi And The Leavings
Onko muita kokemuksia tuosta Z6:n takasesta...paljonko ootte sillä pystyny ajamaan?
-oman onnen puuttuessa naapurin epäonnikin riittää-
Mulla on ollu misukan pilot sport hpx ja pilot power. Ja sitte mezellerin joku tourinki ratas. Kaikki on pelannu hyvin alla ja varmaan normaali ajossa olis kestäny usiampia tuhansia mutta mun ajossa ovat pyörineet 1000-3000km *![]()
![]()
Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
metzelerin hmm.. sportec kesti 9 tkm takanakkina,yli puolet ajettiin "lasti" päällä,etusella ajelee ainakin tulevan kesän.
Vaihtoivat kyselemättä pirellin alle,kuulemma paras tavalliselle hiplaajalle.
-lähtis vaan noi lumet....-
Hölömö mutta Innokas
Mikkä lumet(xxhondaxx @ Huhti. 11 2007,17:45) kirjoitti
Diabloo mää ainaskin laitan alle.
Kylläkin tällä hetkellä on takana Michelin Pilot Road ja siihenkin oon tosi tyytyväinen, varsinkin märkäpito on paras millä oon ajanut. Ja misukka toimii myös kylmänä/kylmällä hyvin. Eteen en niinkään misukkaa suosittele, kuluu hampaille eikä muutenkaan tunnu niin hyvälle kuin takanen. Mutta nyt siis tulee alle Diablot, ihan pakkohan niitäkin on tuon bläkkärin alla kokeilla.
Sukisukimies
[QUOTE= (Jooney @ Huhti. 11 2007,18:08)]Mikkä lumet *xxhondaxx,Huhti. 11 2007,17:45 kirjoitti
no ku tänään vasta pääsi eka kertaa ajamaan "harakalla"..täällä Suomen Mestareiden korkeudella on viel talvi,melkein,aina
Hölömö mutta Innokas
Cebarissa tähän mennessä kestävin on ollu Metukan Z6 vahvennettu. Tunloppi ja Ridgestone loppu molemmat alle viien tonnin. Eikä oo pijot loppunu kesken. Paitsi jäällä ja kylmänä vesisateessa..
<p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
No Hei onnea ihan ..tusti(xxhondaxx @ Huhti. 13 2007,19:55) kirjoitti
Tapparaa kannatan, mutta suon kunnian Kärpille ilomielin.
Sukisukimies
Z6, suurin osa kakspäällä + kamat, kesti noin 14 000 km. Edessä enemmän, loppua ei näy.
Mä laitan sen kyllä joskus...
XX -04
Pirellin Diablo Strada pyörinyt takanakkina noin 17000 km kohta rupee olemaan vaihtokunnossa, reunoilla olis vielä pintaa vaan keskeltä on menossa kaljuksi![]()
Seuraavaksi alle laitan Metzin Z 6;n
Driving Saab turbo may cause serious addiction!
Miten olis Michelin Pilot Road 2CT?![]()
Pain is just weakness leaving the body
No nii....nyt on z6:lla kilsoja alla noin 600, eikä ole vielä kauheesti kehuttavaa!Huojuu pirusti eikä tarvii paljon olla vauhtiakaan kunhan kunnolla kanttaa ni tuntuu et kuski muuttuu matkustajaksi!Vanha brigge ei kyl huojunu mut siin oli kääntymis vika ja z6:en taas oikein imee mutkaan!Kaikissa meissä on vikoja.....(NinjaXX @ Huhti. 09 2007,23:08) kirjoitti
![]()