Nyt tuli tenkkapoo...
Olen XX katellut mutta tuli sitten tuollainen ZX-12R vastaan...
Mitäs kawa miehet on mieltä voidaanko ko. pyöriä edes verrata.
Ensimmäinen huomio on että kawassa on enemmän löylyä mutta muuteen miten luotettavuus kun xx:ää ei saa hajoamaan millään
Eli jos olisi jotakin puolesta vastaan ja huomioitavaa kun kawaa menee kattomaan olisin onnesta soikee...
TOMTOM![]()
![]()
Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...
Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
Suzuki gsx750 f -03
[url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
Hakua käyttämällä löytyy molemmista pyöristä paljon juttua... itse en menis noita pyöriä juuri vertailemaan kun niin paljon eroavat toisistaan. Tunnettu busa vs. 12r lähempänä toisiaan.
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Onhan noi ihan eri käyttöön suunniteltu. 12r varmaan käy paremmin pieneen ja vähän isompaankin hullutteluun ja ratapäiville. XX taas on oletettavasti mukavampi tienpäällä pidemmillä reissuilla ja varsinkin 2 päällä.
Joku varmaan osaa paremminkin valaista joka on molemmat omistanut, minä en.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ihan hyvä se 12r kin on matka ajos ja ainakaan voima ei lopu kesken 2 päällä
Saman voi sanoa hondastakin.(kasawika @ Huhti. 06 2007,23:21) kirjoitti
Molemmat on matkasportteja ja voimaa löytyy riittävästi. Puheiden mukaan kawa on tilavampi pidemmille miehille ja toisaalta honda on luotettavampi. Siinä lienee suurimmat erot eli oikeastaan makuasioista on kyse. Koeajo kertoo tarkemin itse kullekin.
Puheet on puheita, mutta toivottavasti XX:ää hankkivat eivät tee ostopäätöstään luotettavuuden perusteella jos muuten tykkäävät 12R. Eipä ole minun silmiin osunut vielä yhtään keskustelua jossa 12R:n koneen kanssa olisi ollut merkittäviä ongelmia.(MagnaMan @ Huhti. 06 2007,23:28) kirjoitti
Molemmat pyörät alkavat olla jokatapauksessa hieman vanhanaikaisia, päivitystä on odoteltu jo vuosikausia. Omasta mielestäni XX näyttää nykypäivänä pirun rumalta, kun taas 12R on säilynyt ihan OK. Lisäksi XX on ollut kaiketi vuosikausia (?) suomen myydyin pyörä, joten niitä tulee välillä hieman liikaakin vastaan. Pyörä tulee yksilöidä, jotta ei mene parkkiksella sekaisin.
Jep. Ajellut lähes päivittäin sitten 13.3 espoon keskus -> leppävaara -> alppila axelia ja ei yhtään zx-12r tullut vastaan. XX kylläkin ja useampi.
Tuo ei ole vielä iso syy valita 12r mutta jos meinaa reissata ja tarvii kampetta mukanaan (laukut) niin sillon vastaus on päivänselvä.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
ZX12R hävinnyt maahantuojan listoilta XX vielä on mut diileri väitti tän vuoden olevan viimeisen. Edullisin tietämäni XX:n käteishinta 14.000 eur., jos nyt sitten vielä pitää.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Molemmat tietysti sopivat matka-ajoon, mutta XX tietysti paremmin, koska tehty matkavessaksi. Jos itse valitsisin niin ehdottomasti 12R. Tosin katselen asiaa Kawasaki merkkisten lasien läpi... PS. Löytyyhän varmasti tältäkin foorumilta linkkejä missä 12 ärrään on valjastettu sivulaukut sekä takaboksi...
Jarru on vauhdin surma...
ZX-10R -09
2 päällä 12 R:llä matkaa ajaneet miten tarakan istuin riittää kyydittävälle eli miten kyydittävät sen kokevat. Väsyykö pylly, onko kyydistä tippumisen tuntu jne.
Kenellä on pyörässä laukkuviritykset.
Ei meillä ainakaan mitään valituksia ole siitä takapenkistä tullut, ja entinen pyörä oli tosiaan XX.
Ainoa mistä hieman negatiivista sanomista on tullut on 12R:än hieman tiukempi polvikulma verrattuna XX:ään.
Kiitosta sitten taas siitä että nyt näkee paremmi, kun satula on ylempänä, tosin toiset ei siitä välttämättä pidä.
Laukkuina on ollut Givin takalaukku, pehmeät sivulaukut sekä joku Polon halpis tankkilaukku. Noilla ollaan pärjätty, ja meinataan tänä kesänäkin pärjätä.
Tossa kuva pakattuna --> kliks
Tankkilaukku näyttää kuvassa kookkaalta. Miten hyvin kätesi ylettyy sarviin. Kyllähän tuota tavaraa on.(Swampy @ Huhti. 09 2007,09:39) kirjoitti
Miten vaikuttaa ajettavuuteen kaks kyydissä ja nuo tavarat tuulta vasten.
Ajettaessa ei mitään haittaa, mutta jos paikallaan siirtelen, niin silloin on laukku hieman edessä, pituutta on huimat 175cm.(FJ20 @ Huhti. 09 2007,09:49) kirjoitti
Meillä ei nuo laukut ole olleet ikinä vielä aivan pullolleen pakattuja, mutta kyllähän se etupää tulee kevyemmäksi kun pyörä on pakattu tuolla tavaramäärällä sekä kyytiläisellä.
Kyllähän sen pyörässä kuin pyörässä huomaa, kun tuollaisella paketilla menee mutta kyllä se ajettavuus Kawassa hyvänä pysyy,
eikä tuota pyörää tuuliherkäksi voi sanoa edes tuollaisella kuormalla ja 2 päällä.
Mulla on ollut pidemmillä matkoilla 12R:ssä Kappa-takalaukku, korkeahko tankkilaukku ja takapenkille köytettynä teltta ja muuta pientä. Hitaissa vauhdeissa lastatun pyörän korkeampi painopiste tekee ajamisesta vähän kankeampaa, mutta kovemmissa vauhdeissa ylimääräinen paino ei enää tunnu.
Korkea tankkilaukku tosin teki aika ilkeitä pyörteitä kypärään, kun vauhti nousi yli kahden sadan. Takalaukun olemassaoloa ei normaalivauhdeilla edes huomaa. Noin 270 km/h mittarinopeudessa alkoi tuntua pientä tutinaa, mutta harvoinpa sitä pääsee ajelemaan pidempiä matkoja niin kovaa.
Takalaukku toimii myös hyvänä selkänojana kyytiläiselle ja lisää siten merkittävästi matkustusmukavuutta takapenkillä. 12R on muuten erinomainen matkapyörä, mutta bensatankki saisi olla vähän isompi.
Perusteluja ? Ihan vaan mielenkiinnosta tiedustelen...(mikko66 @ Huhti. 09 2007,21:37) kirjoitti
Mietippä mitä eroa niillä on...(Wainajala @ Huhti. 09 2007,23:10) kirjoitti
www.energiamestarit.fi
Uusimmassa Britti mp lehdessä (Cycle tai Bike muistaakseni) oli verattu Hondan XX ja Kawan tätä tehohirmu ZZR1400 mallia keskenään.
Kawa oli ollut tehokkaampi ja nopeampi, mutta jokainen testaaja (4-5 testaajaa) valitsi Hondan XX:n testin voittajaksi.
.
12R:ään sopivat "tosi sievät" laukut löytyy Corbinilta *
*Linkki sinne*
Eipä se ihan noinkaan mennyt(vma @ Huhti. 10 2007,08:00) kirjoitti
Pitkässä matka-ajossa todettiin XX paremmaksi mukavuudeltaan. Ne jutussa lainatut heput oli XX: omistajia joten ei ihme että ylistivät Hondaa.
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Ahaa. En kyllä itse huomannut mitään testaajien omistussuhteita XX- pyörään. Ilmeisesti olet lukenut jutun tarkemmin.(jukepoksi @ Huhti. 10 2007,10:38) kirjoitti
Tuntuu ihmetestiltä, jos jokainen testaaja omistaa toisen testattavan pyörän. Epäilen vahvasti tätä.
.
Jos me nyt puhutaan samasta testistäkään(vma @ Huhti. 10 2007,10:53) kirjoitti
Lehti on työpaikalla mutta muistelisin että se oli Two wheels only. Pitää tarkistaa tänään.
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
12R on miesten pyörä ja xx:ää ajetaan goret päällä.(mikko66 @ Huhti. 09 2007,23:20) kirjoitti
Noh, minä sanoisin kyllä tähän että koeaja ne! Itse en ainakaan ostais mitään pyörää ilman koeajoa. Ja mitä vikaa busassa on (ulkonäön lisäksi)
Itse en ole 12Rää kokeillut, Busaa ja XXää olen. Koeajon jälkeen jos noitten välillä pitäis valita en edes katsois XXää. Mutta se riippuukin ihmisestä, XX toimi hyvin, kontrollit oli mainiot ja ajo tuntui raiteilla menemiseltä. Ongelma onkin että minä ainakin haluan pyörältä sielua ja sitä ei siinä ollut ollenkaan. (ei mitään valittamista muttei mitään mikä sai innostumaan)
Ja mitä koeajoihin tulee, jos ostaisin matkapyörän ostaisin BMWn luultavimmin.
mitkäs noi takasivupehmeet laukut on? Mahtuu hyvin kyytiläisenkin kanssa noita pitää?(Swampy @ Huhti. 09 2007,09:39) kirjoitti
Jeppistä
Huono minun on tietää mitkä ne ratkaisevat erot sinun mielestäsi ovat...(mikko66 @ Huhti. 09 2007,23:20) kirjoitti
Noi sivulaukut ostin 2005 kesken euroopan reissun jostakin Hein Gerickesta, kun siellä oli jotkut kesäjuhlat menossa.(vegelius @ Huhti. 10 2007,19:41) kirjoitti
Alennuksia laukuista sai aika mukavasti ko. ajankohtana.
Kyselin juuri kyytiläiseltä, ja ei laukuista mitään haittaa kuulemma ole ollut. ~10000km on laukut olleet mukana matkassa, josta n. 2/3 kyytiläisen kanssa.
Kyllä itse olen ollut tyytyväinen hankintaan.
Suosittelen ehdottomasti koeajoa kyseisillä pyörillä, siinähän ne erot tulee kätevimmin esille. Makuasioista kun ei parane kiistellä!
Vaikea tosin tuo päätös voi koeajonkin jälkeen olla. Molemmissa kun löytyy hyviä ja huonoja puolia. Itse pidän Hondaa hieman lussumpana mutta pirun paljon mukavampana. Hondan alusta on paljon pehmeämpi kuin Kawassa. Liekö tämä sitten hyvä vai huono...Hondan ulkonäkö taas alkaa kyllä olla auttamattoman vanhaa. Kawa pesee tässä kyllä Hondan. Poislukien 12r:n takapää, jonka soisin olevan siromman näköinen.
Voisin tässä valinnassa itse kallistua piirun verran Kawan puolelle. Entisenä XX:n omistajana voin sanoa että Kawassa ehkä on enemmän luonnetta ja nimenomaan koneessa...
Noh, onneksi tämä valinta on sinun!
Itse ratkaisin oman mopopulman ja ajelen nyt 10 r:llä *![]()
Niinpä, ZZR-1400 tuli 2006 ja pyyhkäisi sen yli *(FJ20 @ Huhti. 07 2007,10:46) kirjoitti
*samalla meni myös ZZR-1200... *
Pistäpä vertailuusi ZZR-1400 vs. XX, ne on paremmin samaan kategoriaan sijoittuvia. Tosin uusi ZZR-1400 on myös kortilla v. 2007, kun koko EU:hun ei saada kuin max 5000 pyörää. Nykyinen malli ei ole vielä EURO3-kelpoinen.
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"