Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Hei

    Mistä löytyy halvimalla BMW:n omat laukut gessuun? Onko joku tehnyt moista tutkimusta. Ainakin täällä unkarissa BMW diilerillä on huippihunnat.
    polkupyorailija kiinassa
  2. #2
    Halvimmalla (tai no vähiten kalliilla...) saa aikalailla varmasti eBayn kautta; siellä noita vilahtelee käytännössä jatkuvalla syötöllä. Lieneekö jo Touratech (TT valmistaa k.o. alulaukut) saanut linjansa kuntoon, kun talvella oli k.o. laukuille vielä kuukausien odotteluaika, kun tavaraa ei saatu Niedereschachista maailmalle kysyntää vastaavasti.

    EDIT: Aamu-unisena meni tietty oletuksena Adven alulaukkuosastolle... Mutta samalla lailla perus-GS:n Vario-laukkuja saa eBaystä... Adventuren pakaasit käyvät kyllä myös "tavalliseen" GS:ään; jos ajo vähänkään röykkyisemmällä ja pölyisemmällä reitillä, niin kannattaa jo harkita joitain muita laukkuja, kuin Varioita: se leveydensäätösysteemi nivelineen on aika arka, kun sille päälle sattuu.

    "Vaihtoehtolaukkuja" löytyy mm. Micatechiltä (itse ostin nämä ja laatuisilta tuntuvat), Caja Sahelilta, Metal Mulelta, Hepcolta ja Touratechilta + normaalit muovilaukkufirmat.



    ...
  3. #3
    Kalliita ne orkkikset on varmaan joka puolella. Siistit alumiinilaukut Hepco & Becker maksaa noin 550-750 € telineineen ja Givin muovilaukut telineineen noin 400-500€.
    Kumminkin
  4. #4
    Sopiiko "halvalla" ja "bmw:n omat gs-laukut" samaan lauseeseen? Nimittäin hinta vs. koko vs. laatu muodostavat yhtälön, johon en saanut mahtumaan bmw:n gs-laukkuja ollenkaan, kun talvella suunnittelin pyöränvaihtoa. Päädyin siihen, että jos olisin gs:n ostanut, niin laukut siihen olisivat olleet Jesse Luggage-merkkiset amerikkalaiset alumiinilaukut (mm. monet pallonkiertäjät ovat noita käyttäneet). Halvat ne eivät ole, jos vain hintalappua katsoo, mutta esim. tilavuus suhteutettuna hintaan antaa paremman tuloksen kuin alkuperäislaukut.

    Laukut olisi vieläpä kannattanut tilata Saksasta, uudesta seelannista sinne muuttanut Bob Wilkins tuo niitä eurooppaan järkevällä systeemillä (=ei tarvitse tilata jenkeistä). kts. www.kiwibob.de. Bob vastailee ihan mukavasti sähköposteihin, englanniksi tietty.

    (En ostanut gs:ää, vaan rt:n, joten jäi sitten laukut tilaamatta)
  5. #5
    Eipä niitä GS Adventuren alumiinilaukkuja voi halvoiksi sanoa, totta. Mutta sitä en ymmärrä, jos niiden laatua moititaan. Minusta niiden istuvuudessa, tukevuudessa ja tiiviydessä ei ole juuri moittimista. Eikä kiinnitys löysty pidemmässäkään ryskytyksessä. Mikähän muu valmistaja tekee tuohon pyörään selvästi parempia laukkuja? Jos pyörä maksaa yli 20 000€, mikä siinä on, että niiden laukkujen hinta on ylivoimaista maksaa? Ei tämä tietystikään ole pelkästään GS:n ostajien ongelma. Sama kummallinen asennoituminen näkyy usein tämän harrastuksen parissa. Ensin on varaa ostaa kallis pyörä, sitten aletaan etsiä halvempia renkaita ulkomailta asti, kunnollisia varusteita ei ole varaa ostaa, jne. Luulisi, että edes omaan turvallisuuteen olisi varaa sijoittaa, mutta ei. Kuinka moni ajaa kalliilla pyörällä ja pukeutuu halpoihin ja epämukaviin varusteisiin? Mistähän mahtaa johtua?
  6. #6
    Lainaa (Kunkku @ Touko. 13 2007,17:07) kirjoitti
    Eipä niitä GS Adventuren alumiinilaukkuja voi halvoiksi sanoa, totta. Mutta sitä en ymmärrä, jos niiden laatua moititaan. ....
    Tässä puhutaan nyt ristiin perus-gs:n ja adventuren laukuista ? sen enempää otsikko kuin alkuperäinen kysyjäkään ei viittaa adventureen.

    Adventuren laukut ovat alumiinia, totta, nuo gs:n laukut muovia jota on koristeltu alumiinipaneleilla. Aika ohuelta vaikutti vieläpä se alumiiniosuus eikä laajennusmekanismitkaan olleet erityisen mukava ajatus (turhia liikkuuvia osia)

    Taisivat olla sekä Micatech että Jesse Luggage hinnoitelleet laukkusarjansa alkuperäisiä kalliimmaksi. Mutta on niissä tilavuuttakin enemmän, joten litrahinta lienee samaa luokkaa. Joten kyse ei ole absoluuttisesta hinnasta vaan hinnan, laadun ja koon suhteesta, kyllä vaikutelma jäi sellainen että siinä ns. 3.osapuolen laukut päihittävät bmw:n omat. Jokaisen oman valinnan mukaan voi sitten pyrkiä ostamaan samaa laatua halvemmalla tai parempaa laatua samalla hinnalla...
  7. #7
    Juu, niinhän se taitaa olla, ettei tuota mallia ole täysin selvästi sanottu ja toiset nyt sitten puhuvat aidasta, toiset seipäästä... PerusGessun laukut ovat tosiaan aivan eri maailmasta kuin A:n. Niistä on kuulunut monenlaista moitetta. Ehkä ne on tarkoitettu vain siistiin "sisäkäyttöön"? A:n alumiiinulaukut sen sijaan on tehty käyttöä varten.
  8. #8
    Lainaa (Kunkku @ Touko. 13 2007,17:33) kirjoitti
    Juu, niinhän se taitaa olla, ettei tuota mallia ole täysin selvästi sanottu ja toiset nyt sitten puhuvat aidasta, toiset seipäästä... PerusGessun laukut ovat tosiaan aivan eri maailmasta kuin A:n. Niistä on kuulunut monenlaista moitetta. Ehkä ne on tarkoitettu vain siistiin "sisäkäyttöön"? A:n alumiiinulaukut sen sijaan on tehty käyttöä varten.
    Musta ne bemarin omat GS:n standardilaukut on hyvät, ne on vankat verrattuna vaikka johonkin Giveihin ja se koon muunneltavuus on älyttömän hyvä ominaisuus ainakin mulle. Ongelmia ei ole ollut. Se pakoputken puoleinen laukku ei vaan ole kovin suuri. Veikkaisin myös, että laukut pitävät arvonsa kohtuullisesti. Kalliihkothan ne ovat, mutta ite ostin pyörän mukana, eli ei kirpaissut enää siinä vaiheessa niin kovasti. Erillisenä hankintana kyttäisin vaikka Saksan ebayta, niin kuin jo mainittiin.

    Lisäksi kun laukut ovat suurimman osan aikaa irti pyörästä, ne pyörässä olevat alkuperäisten telineet on hyvin huomaamattomat. Vaikkei pyörä nyt tietysti mikään sulavalinjaisin kaunotar ole muutenkaan.
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  9. #9
    Tarkennetaan nyt vielä sen verran, että bmw:n laukut ovat kyllä hyviä. Parempia kuin tyypilliset varustelaukut. En vain ole varma siitä, että hinta/laatusuhde olisi ihan linjassa sen kanssa miten paljon ne ovat givin tms laukkuja parempia.

    Edellisessä pyörässä oli Hepco&Beckerin "juniorit" ja ne olivat kyllä hyvät (erityisesti pidän heidän telineitään paljon parempina kuin esim. givin). Nykyisessä (r1100rt) on pyörän mukana tulleet bmw:n systeemilaukut, ovat kyllä jotenkin jämäkämmän tuntuiset ja lukitussysteemi on pitemmälle mietitty, mutta samalla paljon hankalammat pakata. Ihan kaikkea ei voi saada, mieluiten olisin laittanut tuohon rt:hen laukuiksi Jessen alumiiniset...ei vain ihan sovi tyyliin *
  10. #10
    Tattis vastauksista.

    taidan hiipiä itävältaan laukkuostoksille..ja hankkia orkkikset "standardi" GS:ään.
    polkupyorailija kiinassa
  11. #11
    GS:n teleskooppilaukut on erittäin huono keksintö.
    Teleskooppimekanismi syö sisätilaa aika paljon, eikä laukut pidä vettä. Telineeseen asennus on hankalaa ja pakoputken kolo tekee toisesta laukusta säälittävän.
    Harmi, että hankin mokomat!

    Jos olisin ostamassa uusia laukkuja, niin ottaisin ilman muuta Giwin laukut.

    Risto
  12. #12
    Kieltämättä vasen orkkis- laukku on pieni, mutta samassa paikassa pakoputki kulkee oli laukku mikä hyvänsä. (ellet käännä ylimääräisellä mutkalla sitä alemmaksi)
  13. #13
    Tilasin just GS:n orkkissivulaukut (Vario) lukot koodattuina virta-avaimelle. Ovh. n.850 €. Adventuren laatikot olis saanu noin 950 €:llä, mutta ajattelin muovilaukkujen riittävän. Vario-toppipoksi olis kyllä kans kiinnostanu, mutta se yksistään oli jotain 450 €, joten mennään ilman.

    Ja kaikki ihan suomalaiselta BMW-diileriltä. En pitäny hintaa kamalana (paitsi se toppipoksi), kun muutkin hyvät laukut on suunnilleen samoissa hinnoissa.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  14. #14
    Kovasti lupaavat sitten alennusta Adventuren laukuista kun ovh-hinnoilla on kyse melkein 1400€:n paketista. Vaikka hyviä ovatkin, on niillä hintaa. Tuohon kun vielä lisää perälaukun ja tankkilaukun, kokonaisuus tekee yli 2200 euroa!
    Silloin joskus kauan sitten kun aloittelin moottoripyöräilyä, 13000mk:n pyörästä ei osannut edes haaveilla.
    O tempora, o mores.
  15. #15
    Lainaa (Kunkku @ Touko. 26 2007,23:08) kirjoitti
    * Silloin joskus kauan sitten kun aloittelin moottoripyöräilyä, 13000mk:n pyörästä ei osannut edes haaveilla.
    * O tempora, o mores.
    Milloin olet aloittanut? Minä en muista aikaa, jolloin oikeita pyöriä sai 13.000 markalla.
  16. #16
    Lainaa (arikorho @ Touko. 27 2007,19:15) kirjoitti
    Lainaa (Kunkku @ Touko. 26 2007,23:08) kirjoitti
    Silloin joskus kauan sitten kun aloittelin moottoripyöräilyä, 13000mk:n pyörästä ei osannut edes haaveilla.
    O tempora, o mores.
    Milloin olet aloittanut? Minä en muista aikaa, jolloin oikeita pyöriä sai 13.000 markalla.
    Ensimmäinen uusi pyöräni (on se piikkikin oikea moottoripyörä...) taisi maksaa aika lähelle tuon 13.000 mummoa. Vuosi oli '84 ja pyörä Honda MTX. Kauppakin nimim. "arikorho":lle lie tuttu eli Sotkamon Konepalvelu.

    EDIT: Tai taisikin olla hieman vajaa 11.000... Ei voi enää muistaa...



    ...
  17. #17
    Lainaa (arikorho @ Touko. 27 2007,19:15) kirjoitti
    Milloin olet aloittanut? Minä en muista aikaa, jolloin oikeita pyöriä sai 13.000 markalla.
    Taisi olla vuosi -77, kun ensimmäisen kerran omalla pyörällä ajoin. Kyllä silloin 13000mk:lla olisi saanut hienon pyörän, ainakin sen aikaisen mittapuun mukaan.
  18.  
  19. #18
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Touko. 27 2007,19:56) kirjoitti
    Lainaa (arikorho @ Touko. 27 2007,19:15) kirjoitti
    Lainaa (Kunkku @ Touko. 26 2007,23:08) kirjoitti
    *Silloin joskus kauan sitten kun aloittelin moottoripyöräilyä, 13000mk:n pyörästä ei osannut edes haaveilla.
    * O tempora, o mores.
    Milloin olet aloittanut? Minä en muista aikaa, jolloin oikeita pyöriä sai 13.000 markalla.
    Ensimmäinen uusi pyöräni (on se piikkikin oikea moottoripyörä...) taisi maksaa aika lähelle tuon 13.000 mummoa. Vuosi oli '84 ja pyörä Honda MTX. Kauppakin nimim. "arikorho":lle lie tuttu eli Sotkamon Konepalvelu.

    EDIT: Tai taisikin olla hieman vajaa 11.000... Ei voi enää muistaa...
    Nopeaa on ollut hinnan nousu. Minulla on jäänyt muistiin ensimmäinen uuden pyörän hankinta . Se oli vuonna -77 honda cb125 ja maksoi 4300 markkaa.
    Seuraava uutena ostettu pyörä tulikin sitte tänäkeväänä.
    <p>R 1200 RT</p>