Mistä vakuutusyhtiöistä minun kannattaa pyytää vakuutustarjous (K1200RS -97)? Pohjalle tulee 25% bonus nyt IF'ssä olevasta vanhasta pyörästä.
Minulla ei ole kokonaiskuvaa eri yhtiöiden välisistä hintaeroista.
Minulle Pohjola teki selvästi edullisimman tarjouksen, jopa niin,että kaikki muut kodin vakuutukset ovat edelleen Ifissä ja ainoastaan K12LT vakuutukset ovat Pohjolassa, eli Ifi ei päässyt edes moniturva-alellaankaan lähellekään. Paikkakunta on Tornio ja ikää kuljettajalle 56, eli "pappa korotukset" eivät aivan vielä nosta hintaa.
Fenniasta tipahti lasku 312 eskoo ajalle 1.4 -1.7 eli 4kk! Soitto pohjolaan antoi koko vuoden hinnaksi ilman seisonta-aikoja(voit ajaa vaikka joulukirkkoon mopolla...) 392 eskoo eli kannattaa kilpailuttaa eri yhtiöitä...
mopo zx9-r -97 bonukset 35%
suzuki gsx750
kawasaki zx-9r
Itse muutin 1.4. Fennian vakuutuksen jatkuvaksi vakuutukseksi, joka on koko ajan voimassa (uusi vakuutus Fennialta 1.4. lähtien).
Pyörä BMW K1200LT, vm. 00, paikkakunta Oulunsalo, ikä 39, 25/70%.
Hinta 557/vuosi (aiemmin 668/6kk) liikenne/kasko omavastuu 150.
Hyvä lähtökohta on varmaanki kysyä esim. Pohjolasta tai Fenniasta koko vuoden voimassa olevaa vakuutusta ja tämän jälkeen kannattaa esittää tarjoukset omalle vakuutusyhtiölle.
Kyllä ne aika hyvin tulee vastaan hinnoissa.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Ehdottomasti itselleni edullisin oli Touring Finlandin kautta perinteinen seisonta-ajallinen vakuutus. 5 kk ajokausi noin 50 % halvempi kuin ympärivuotinen (kysytty Fennia, Lähivakuutus jne).
Toki TFMK:n pitää liittyä, vuosimaksu oli muistaakseni 20 €.
Kiitos vinkeistä. Millainen tuo Touring Finlandian kuvio on käytännössä?
Täytät liittymistiedot kerhon sivulla ja jäät odottelemaan postia.(erkki_heikkinen @ Huhti. 06 2007,20:23) kirjoitti
Kun oot saanu laskun ja maksanu sen, niin tarjoukysely Vesterisen kautta Turvaan.
TFMK
...
On sen verran vakuutuskenttä "sekaisin", että kannattaa kysyä tarjous ainakin omalta vakuutusyhtiöltä (=keskittämisetu), Tapiolalta (jos S-kortti, bonukset), Pohjolalta ja Turvakin taitaa olla kisassa aika hyvin mukana. (Nuo yhtiöt vissiin satsaa mp vakuutuksiin)
Ja kaiken kaikkiaan nyt etsitään uusia asiakkaita, jotka halutaan kokonaisasiakkaaksi, joten on oiva tilaisuus kilpailuttaa kaikki vakuutukset. Minäkin luulin et saan Pohjolasta hyvään hintaan vakuutukset, mut kilpailutuksen jälkeen totesinkin, et Tapiolasta saan keskittämällä vielä edullisemmin + bonukset päälle .
Mulla on sellainen hytinä, et nuo eri järjestöjen alennukset ovat juurikin sen verran kun saa ittekkin keskittämällä kaikki vakuutukset samaan yhtiöön. Ja aina täytyy myös verrata asioiden hoitoa, kyllä minä muutaman euron olen valmis maksamaan asioiden joustavasta hoidosta. Siinä on Tapiolalla kova haaste, sillä mun asiat hoitui Pohjolassa paremmin kuin hyvin. Sattui hyvä vastapeluri...![]()
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Kävin juuri vastaavalla keskustelupalstalla bemareille ruotsalaisilla sivuilla ( http://forum.bmw-mc-klubben.se) ja siellä näköjään BMW ja IF tekee yhteistyötä, joten f6650 GS Dakar maksoi viime syksynä alle 3000SEK ( noin 320€) täysvuosi sisältäen jonkun tyypinen ajo-henkilövakuutuksen... Kundi asui kyllä jossain Gagnef kaupungissa joka muistaakseni on Dalarnassa ( = maalla).
Onko kukaan kuullut vastaavasta edullisesta vakuutuksesta? Viime vuonna paras oli Pohjola jonka vakuutus maksoi noin 800€ täysvuosi.
/
365days
Minulle taas edullisimman tarjouksen (seisonta-ajaton Honda CBR 1100 XX ja 36 v...) teki Pohjantähti, jossa on kotivakuutukset. Pohjola ei päässyt lähellekään. Turva oli hyvänä kakkosena.
-strider-
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Pohjolassa ja Fenniassa on vaan se huono puoli, että bonuskertymä on vain 5% vuodessa. Jos lasket kokonaisvakuutusmaksun 10 vuodelta (eli ajalta jolloin bonus on noussut 20%:sta 70%:iin) niin ero 5% ja 10% kertymän yhtiöiden välillä on ainakin täällä Helsingissä (1000cm3 pyörällä) lähes 1000 euroa. Eli vakuutusmaksun pitää olla 100 euroa vuodessa halvempi, että pääsee edes samaan.(Prätkis @ Huhti. 05 2007,11:51) kirjoitti
Tietysti pohjoisemmassa on selvästi halvemmat vakuutusmaksut ja myös muut tekijät vaikuttavat vakuutusmaksuihin jolloin ero ei ole näin suuri.
Tääkin vitja osoittaa sen, että ei ole ainoaa oikeaa / parasta tarjousta tekevää yhtiötä. Tarjouksiin kun vaikuttaa ainakin
- oma vakuutushistoria / muut vakuutuksesi
- ikäsi, asuinpaikkasi
- vaihtelevat kampanjat ja kilpailutilanne
- yhtiökohtaisesti vaihtelevat ehdot, jotka sitten suosivat eri tilanteessa olevia vakuutuksenottajia eri tavalla
ja herra ties mikä muu... Aina kannattaa pyytää tarjouksia - ja mielellään puhelimessa tai turvakkain konttorissa. Sähköpostitse tai netitse pyytävät leimataan ehkä monesti "kalastelijoiksi".
<p>2002-2014</p>
Jos onnettomuudet ja kuolemantapaukset kasvaa niin ensi vuonna ei ole millään yhtiöllä edullisia tarjouksia.Valitettavasti
Kuulin kerran mutta en jaksa muistaa summaa mitä yksi kuolemaan johtanut onnettomuus maksaa yhtiölle mutta erittäin suuri se oli.Aineelliset vahingot on joka tapauksessa vain murto-osa vahinkojen korvausmääristä.
<p>R 1200 RT</p>
Rujompi puoli asiasta taitaa olla se, että kuolemantapaustakin kalliimpi taitaa olla elinikäinen vammautuminen.![]()
<p>2002-2014</p>
Näin se varmaan on mutta kyllähän auto onnettomuksissa vammautuu joka päivä ja useita. Prätkävakuutuksien korkeita hintoja ei voi mielestäni perustella muutamilla vammautumisilla/vuosi.(C-A-D @ Huhti. 10 2007,06:20) kirjoitti
Ei ne kasva vaan vähenevät suhteessa vakuutettujen määrään (=mp-kanta).(jappi @ Huhti. 09 2007,22:03) kirjoitti
Ainahan vakuutusyhtiöt ovat väittäneet homman olevan tappiollista heille. Ja silti maksut laskevat. Naurettavaa. Ja sitten vielä joku uskoo, jopa TM takavuosina teki asiasta jutun, joka oli kyllä journalistinen rimanalitus.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
[QUOTE= (wekkuli @ Huhti. 10 2007,07:58)]Njoo.. *jappi,Huhti. 09 2007,22:03 kirjoitti
+7.5% nousi liikennevakuutuksen hinta Turvassa. Reilu meininki. Heidän mainostama +10% pojoo liikennevakuutukseen vuodessa kuolettuu kätevästi tuolla tavalla. *
Eikai muu auta kuin kilpailuttaa uudelleen yhtiöt. Turvalle *
![]()
![]()
edit. lisää persettä turvalle *
Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
Turva ja Pohjantähti olikin ainoita yhtiöitä jotka ei vielä ollut ilmoittanut omista korotuksistaan. Itse meinasin myös vaihtaa Turvaan, mutta ajattelin vielä odotella tulevan kororuksen suuruutta. No, nyt se sitten tiedetään.... *(mikta @ Huhti. 10 2007,10:32) kirjoitti
![]()
![]()
Ensimmäinen pyörä hakusessa ja vaikuttaisi että se tulee olemana Suzuki SV 650 S vm2000. Olen nyt laskeskellut noilla nettilaskureilla eri yhtiöiden hintoja ja täytyy vaan kummstella miten halpoja vakuutuksia monet ovat täällä ilmoitelleet...
Tuossa pärrässähän ei ole tehoa kuin 52kw ja painoa kuitenkin 190kg joten tuskin niistä juuri sakoketaan. Kuskilla on ikää 26v (pois siitä kalliimasta ryhmästä jo), mutta asuinpaikkana Helsinkin. Se varmaan nostaa hintaa jonkin verran.
Esim. Pohjolasta laskelma on 1062e/vuosi. Liikennevakuutus 692 ja Kasko 359.
Esim2. Turvassa sama setti 1372e/vuosi. Liikennevakuutus 658 ja Kasko 714. (Osakasko olisi 122e)
Etsinnät jatkivat, mutta tuota tasoa ne on olleet.
Tuo "muutama" oli v.2005 1167 kpl henkilövahinkoja ja henkilökorvauksiin meni rahaa 27,7 milj.€ Liikennevakuutuskeskuksen tilaston mukaan.(renttu @ Huhti. 10 2007,07:02) kirjoitti
"Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)