Tällainen pyörä on alkanut houkuttelemaan edullisen hankintahinnan, 2 tahtisen luonteen, keveyden ja pirteyden ansiosta. Vuosimalleista ajattelin 88-91. Niissähän ilmeisesti moottorikonstruktio hieman vaihtelee, rivikakkonen oikein päin, rivikakkonen takaperin (pakarit lähtee taaksepäin suoraan koneesta) ja v-twini. Kertokaapa näiden hyvistä ja huonoista puolista (ei mutuiluja kiitos). Kertokaa omia kokemuksia kyseisestä pyörästä ja saa vertailla myös vastaaviin 2t pyöriin. Tietoa kyseisestä pyörästä tuntuu olevan melkoisen hankala netistä löytää joten, jos joku vain tietää jotain testejä yms. pyörästä niin kertokaapa niistäkin.
2t dissajat pitäkööt sanaisen arkkunsa kiinni tai osoittakoot mielipiteensä muualla.
Kaks kesää tollasella tzr 250 ´88 ajelin ja ei siinä moitittavaa ole.
Vakio kunnossa oli ja hyvin toimi mun käytössä.
Tosiaan kevyt ja ketterä ja erinomaisen tehokas etujarru. Jopa testeissä paljon kehuttu.
Koneremontin tein ja ainuaksi miinukseksi jäi laakereiden hinnat. ~60e kpl ja niitähän meni sinne neljä. Voi olla että ehkä kun oikein olisi kaivanut niin olisi muualtakin saattanut löytyä kuin yamahan alkuperäis osana.
Vaimokkeella on nyt Aprilia RS 250 ´97 ja kyllä se vaan on paljon tukevampi ja sporttisempi ja plaa plaa kuin tuo tzr, vaikka onhan noissa jo melkein 10 vuotta ikäeroakin.
Noita uudemman mallin tzr:iä ei ole juuri markkinoilla näkynyt.
( ´93-´96 ).
Nehän vasta hienon näköisiä vehkeitä ovatkin. Joten osia joutuu varmaan tollasessa uudemmassa tilaamaan ulkomailta?.
Mutta kiva lelu tollanen 250 tzr on ja varmasti luotettava vehje jos on vaan hyvin pidetty. Ja mikäs sen hienompi kuin sporttinen 2-tahtinen. *
edit: tossa jotain juttua http://www.eindiancompanies.com/rdpages/tz2501.htm
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
itellä 18 kesäisenä oli tdr 250 vm 88 melkee sama motti vissiin. Tosi hyvä pyörä silloin tuntu et lähti ku raketti ja nosti nokkaaki ykkösel, se oli tärkeint ja kesti hyvi sen kaks kesää mitä se oli vaik kilsoi myynti hetkel oli meelkee 50 000 .Sääliks kävi vaa sitä kuka seuraavaks osti ku oli tosiaan sylinterit porattu loppuu ja tiiä sit miten helppo tohon on osia saada..Muuten kiva pyörä
Kuinkas helposti siihen löytyi palikoita? Käykö tuohon hyvinkin piikkisen tessun osat suorilta? Mäntä taitaa ainakin käydä päikseen, tai niin olen kuullut.
Männät on samat juu kuin piikkisessä.(TomiF @ Huhti. 06 2007,10:27) kirjoitti
Etujarru sama kuin 1000 fzr:ssä. jne.
Kyllä tollaseen osia saa.
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
Multa löytyypi kyseisestä yamahasta jonkin verran kokemuksia, niin hyvästä kuin pahasta. Kysy mikä kiinnostaa erityisesti, niin koitan vastata
Jufza