Muuten hyvä ajatus, mutta tarvitsee ns. ajonaikaisen päästömittauksen esimerkiksi VTT:llä. Hinta toista tonnia, meni läpi eli ei. Niin ja virallisesti tehot ei saisi nuosta kuin 20%.(ananas @ Huhti. 06 2007,17:25) kirjoitti
Tämä lämmittää mun sydäntä(ananas @ Huhti. 04 2007,09:38) kirjoitti
Ei mulla muuta. 9r![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
9R on melko nuhanen ja vanhanaikainen pyörä, mutta toki 2v Ducati tuntuu jopa siihen verrattuna lussulta(ysi-ärrä @ Huhti. 06 2007,20:27) kirjoitti
![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Näin on.(Tylyttäjä @ Huhti. 06 2007,22:13) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
...YZF 750 r vakiona...(Bomber @ Huhti. 06 2007,22:41) kirjoitti
Power: 125.00 HP (91.2 kW)) @ 12000 RPM
Torque: 80.40 Nm (8.2 kgf-m or 59.3 ft.lbs) @ 9500 RPM
....ja kun sitä fiilaa...niin![]()
....se on sillä lailla, ettei oikeen millään lailla....
(Bomber @ Huhti. 06 2007,22:41) kirjoitti
![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Päästiin taas asiaan...(TPM @ Huhti. 07 2007,00:09) kirjoitti
www.TurboMonster.com(ananas @ Huhti. 04 2007,13:51) kirjoitti
750SS,900SS,749,998,S4
Mitattiin nyt minun 1098S ilman dB-eatereita. Kokeilin ottaa dB-eaterit pois ja tuntui niin paljon tykimmältä, että piti mennä mittaamaan. Takarenkaalta nyt 157 hv ja 123 Nm. Ne modifioidutkin dB-eaterit siis vei 6 hv, kun viime mittauksessa oli 151 hv ja 118 Nm. Tehdashan lupaa 8% Termognonin putkella lisää vakioon nähden eli nyt ollaan lähellä.
Kyseisen penkin tietokannasta katsottiin 999R:iä ja paras oli 140 hv. Siihen oli laitettu mm. Ti-putki ja Italiassa räätälöity sytkäboksi. Muut 999R:t oli alle 130 hv.
Kokeiltiin myös säätää CO:ta. Paras näytti olevan 4% ja kuoppa vääntökäyrässä lähti kokonaan pois. Hyvin liikkuu! Äänet on kovat, mutta ajan kyllä näin niin pitkään kunnes Polizei sakottaa.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ihan mukavasti näköjään onnistuneet Jyrin viritykset. Mites se big bore kit? Meinasitko hankkia?
Vielä noista Ducatin sivujen dyno-käyristä, niin onko ne nyt sitten rwp-tehoja?
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Meni minusta jo yllättävän pitkään ennen kuin alkoi...(nixu @ Huhti. 07 2007,09:56) kirjoitti
![]()
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
Paljonko Big bore-kit maksaa? Paljonko kuutioita? Eikö kannata ennemmin vaihtaa 999 vai onko 749 viritettynä ketterämpi tai kierrosherkempi? 999 on varmaan kestävämpi ja tehokkaampi ja väliraha tuskin on valtava. Jos vielä on laittanut herkkuja kuten alustaa, kytkintä ja hiilikuitua ym. omaan 749:iin niin nehän voi vaihtaa siihen 999:iin. 749:llä luulisi olevan kohtuuhyvät markkinat.(Desmosedici @ Huhti. 07 2007,18:45) kirjoitti
Löytyisikö kiinnostusta mun 999S:n koneelle jos laitan siihen 1098 koneen? Otan tarjouksia vastaan (vm. 2006 2600km).
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Kiitos tarjouksesta =) Valitettavasti tämä kesä mennään ihan perusmoottorin voimalla. Ihan pirteä tuon pitäisi olla...(mikkoyli @ Huhti. 07 2007,20:10) kirjoitti
749:iin saa 924 kuutiota vaihtamalla esimerkiksi Pistal Racingin 100 mm männät ja hieman modifioidut 999:in sylinterit. Pistalin mäntien paino pitäisi olla likimain sama kuin 749:in alkuperäismäntien, jolloin muutoksia kampiakselin tasapainotukseen ei tarvita. Tällainen sarja maksaa luokkaa 1500 € kaikkineen, pelkkien mäntien hinta on noin 700 €. Esimerkiksi Befaster saksassa tarjoaa kokonaispakettia tiivisteineen kaikkineen.
Jos oikein hifistellään niin tietenkin sitten säädellään palotilojen tilavuudet yms kohteet kohdalleen ja tilaillaan sopivan paksuiset tiivisteet ja muutenkin samalla täytyy kone rakentaa kohdalleen. Moottorinohjausjärjestelmä todennäköisesti vaatinee muutoksia myös ja muutoksista tuppaa tulemaan kustannuksia...
Kuutiotilavuuden muutoksella saadaan kuulopuheiden mukaan tosi kierrosherkkä moottori, joka monen mielestä on hauskempi ajaa kuin 999:in. Mutta tästä en tiedä sen enempää... Hevosvoimia ei välttämättä saada kuin muutama lisää - 999:in tehoihin en usko että päästään 924-sarjalla.
Yllättävän lähellä tuo nykyinen kokoonpano on kuitenkin jo 999:in perusmallia. Yllätyin jopa hieman... Olen siis ilmeisen tyytyväinen mopooni, mutta tietysti sitä pitää aina luonteeni mukaisesti viilailla sieltä sun täältä.
Samat ajatukset oli, kun noita käyriä katseli. Mielestäni jopa liian lähellä, sillä jos 749:n perusmallista lähtee putken vaihdolla 112 hevosta takapallolta, niin kyllä jostain 999R:stä pitäisi irrota se 140-150. Hintaeroa on kuitenkin reippaasti.(Jyri @ Huhti. 08 2007,00:10) kirjoitti
Ja ostaisin kyllä tuollaisen 999:in, mutta tällä hetkellä ei ole riittävästi hilloa ja muitakin menoja on, joten... Tykkään kyllä tästä xx9 sarjan muotoilusta, ehkä enemmän kuin 1098:sta.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
..hjuvat väännöt jyrillä ....hitto vaihoin ducun hontan kautta jammuun, ja ny on 53 iisakkia kurralla......pölyn syöntiä tiedossa
![]()
noniin. nyt on S4R kesäkunnossa S4R.
Onkos penkityksessä ollut vielä katalysaattori kiinni?Mitä muuta tehty..(DucS4R @ Huhti. 24 2007,14:03) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Jees, niin vähän ajattelinki, kuvissa oli vielä tuo möhkylä.(DucS4R @ Huhti. 24 2007,14:37) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
kuvat juu wanhoja - pitääpi päivitellä...
mitattu & kartoitettu:
http://www.mp-asennus.com
Oli vissiin viime viikolla penkityksessä, ihailinkin siinä pihalla hetken tommosta monsteria kun kävin rengasta vaihdattamassa.(DucS4R @ Huhti. 24 2007,15:31) kirjoitti
Yamaha XV 1000 TR1
En malta olla sotkeentumatta noihin Kawasakin tehoihin joita joku aikaisemmin kehaisi, kun esimerkiksi 2003 vuosimallin 9R:n tehot on 144 hp ja vääntö 101 nm. Voima on voimaa ja vääntömomentti kertoo missä sitä on, joten katsellaanpa vielä sitä dynotaulua; http://www.kaemna.de/pic/tuning/diag...i1100cjnm.pdf. Tietysti toi on jostain sellaisesta 1000:sta jota ei nyt ole mailla eikä halmeilla, mutta kyllä virittäminen palkitaan ( karvan verran alle 120 nm ). Tulkitsenko näitä lappuja väärin...n. 20% enemmän VOIMAA.
Kawan 10R:n väännöt jää 115 nm:iin.
En tiedä muuta kuin että ainakin löytämäsi topic on kivikautisen vanha(petrov @ Tammi. 26 2009,21:09) kirjoitti
![]()
Ketään ei kiinnosta mikään vitun kwaakku.(maketku @ Tammi. 26 2009,21:35) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
nyt joutu repee kyl epäonnistuneelle provolle aika pahast![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Oishan se mukava tässä samalla saada tietää onko tuo 1000 ss niin tuhnu kuin ne kylällä haukkuu. Keula ei nouse kuin tangosta repimällä ja muut kun lähtee Essolle kahville niin munkit on jo syöty kun Duce kaartaa pihaan...
Kakspyttysessä pitää olla taka gummilla vinkkeliä yli 100 Nm/4000-6000 rpm tai sitten sillä ei pärjää edes tavalliselle vanhalle matkaenskabemarille.