Onko kellään tietoa mihin väliin nuo arvot pitäs osua että pysyttäis raja-arvojen sisällä. Kokeilin ettiä netistä mutta en löytänyt kunnon huoltokirjaa.
Honda cb500 v93
Jos nyt oikein kirjaa luin niin tässä arvot:
- imu 0.010 - 0.037
- pako 0.020 - 0.047
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Kiitoksia näistä. Oudon iso haarukka on mutta samoja lukemia itekkin aavistelin piti vaan varmistaa jos/kun jollakin on parempaa tietoa![]()
pakko vielä tarkistaa että onko pilkku oikeessa paikassa?(kap57 @ Huhti. 02 2007,19:37) kirjoitti
Ite sain arvot imu - 0.08
pako - 0.20
Eli kumpaan suuntaan ne arvot menee tiukemmaksi vai löysemmäksi?
Nyt tuntuu melko pieneltä nuo toleranssit. Kummassakin alle 3sadasosaa(0.027mm). Hius on 0.1-0.2mm pehkosta riippuen. Mistä ton 0.02satkun liuskan saa. Voiko muka niitä enään mitata? Voiko olla mahdollista? *![]()
Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
kyllä nyt kuulostaa pelottavan pieniltä mitat, ettei olisi tuumia???(kap57 @ Huhti. 02 2007,19:37) kirjoitti
vertailin vuoksi xx: imu:0,13-0,19 pako:0,19-0,25
Ja honda monkeyssäkin oli 0,05. ja mitat on millimetrejä.
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Nuo satkun välykset on venttilin ohjaimeen eli siihen putkeen missä venttiili liikkuu. Niitä mittaillaan sitten kun kansi on pöydällä. Venttiilin välys sen sijaan on vähintäänkin luokkaa kymmenesosamilli, pakopuolella kaksi kymppiäkin on ihan normaali. Eli ei misään tapauksessa aleta pistelemään venttiilin välyksiksi mitään paria satkua, tuloksena on varmasti kantavat ja palavat venttiilit.
Kokeillaas uuden kerran, kävin opuksen läpi vähän tarkemmin...
Valve clearances gold engine: inlet 0.16 - 0.18 mm, exhaust 0.25 - 0.27 mm
tuo aikaisempi mitta lienee tosiaankin venttiiliohjaimen tms. Vertasin vielä Suzuki GS500E vastaaviin välyksiin, siinä on 0.03 - 0.08 mm kummallakin puolella. Suzukia varten jouduin aikanaan hankkimaan uuden mittasarjan, löytyi Stormilta.
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
elikkäs pyörä on vietävä liikkeeseen että laittavat oikiat arvot kun nuo nykyiset arvot on nuin pienet.
Kukaan käyny säätämässä liikkeessä että osais hieman varautua siihen laskuun mikä sieltä ois tulossa sitten?
Paikallisessa merkkiliikkeessä puhuivat tunnin työstä + palat. Ne palat on aikas kalliita kyllä... En sitte viittiny säädättää, kun on suurinpiirtein toleransseissa ja vastahan toi on sisäänajettu, ku mittarissa 65tkm.![]()
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99