Kuuluisikohan tämä enemmänkin tuonne jauhamisen puolelle, mutta modet saavat tarvittaessa siirtää.
Eli rupesin tuossa perjantaina miettimään mitä pitäisi tehdä täysin idiooteille autokuskeille.
Jonotin liikennevaloissa kolmantena oikealla kaistalla. Samaan suuntaan oli kaksi kaistaa ja vasemmalla kaistalla jonon ekana oli tyttö skootterilla. No kun valo vaihtui niin minun edessä ollut ameriikkalainen valtamerilaiva päätti heti risteyksen jälkeen vaihtaa kaistaa. Luonnollisesti sen skootterin päälle. Onneksi tyttö oli valpas ja väisti tilanteen, mutta oli kyllä todella läheltä piti tilanne.
Jos autoilija ei tuota tyttöä nähnyt niin on kummallallista että hänellä oli edes kortti kun tietääkseni sokeille ei kortteja anneta. Tytöllä oli punainen skootteri, kirkas kypärä ja värikkään vaatteet ja hän oli valoissa auton mitan tätä kiilaajaa edellä.
Kaveri ihan vaan vaihtoi kaistaa periaatteella mulla on isompi kulkuneuvo kun sulla...
Oli meinaan lähellä etten parkkeerannut pyörää sen auton viereen ja käynyt kiskomassa kuskia pihalle autostaan. Normaalisti olen todella rauhallinen mutta myt meinas palaa käämit.
Jotenkin tuli heti mieleen, että parin kesän päästä tuota skootteria voisi olla oma likka ajelemassa...
V***u mikä apina olikin taas liikenteessä.Kaikkia paviaaneja sinne mahtuu. Ja ainoa mitä voit tehdä on antaa tilaa. Koska kotilon kanssa törmäämisessä ei jaeta kuin hopeasijoja.
![]()
Jarru on vauhdin surma...
ZX-10R -09
Pe*siistä tommonen!!Tänään mä näin ku edellä ajo uus audi ja joku sitikka rinnakkain, niin sokee oli seki audi kuski, kun oli sitikan kylkeen runnoa..
![]()
köhköh, putput, pampam..
Tollasille!
Malttia sinne liikenteeseen ja pysytään valppaina, meitä kun on niin moneen junaan
- Pyörä tykkää että sillä ajetaan -
*Suzuki GSX-R 750 K1
Niinpä, muistetaan itekkin sitten, kun ollaan niillä kotiloilla liikenteessä![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Niinpä.(ripee @ Huhti. 02 2007,07:12) kirjoitti
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
jep
täällä "maalla" eli kehä kolmosen paremmalla puolella tuo kaistanvaihto on kaistapäiden hommaa. ajelin viikonlopun vanhalla pikkubussi/pakettiautolla. aina kun piti kaistaa vaihtaa niin 2 metriä takana oleva auto astui kaasun päälle kun yritti kaistaa vaihdella. ei tuollaisella 2.4 diesel transporterilla oikein sujuvasti sukkelehdita liikenteessä.
siis jyväskylässä olin.
..soittaminen on toiseksi mukavinta, mitä voi tehdä housut jalassa...
Kawasaki 750 GPZ vm. -84 2004-2007 -> Suzuki Bandit 1200 S vm. -04 2007->2012 - Suzuki RF900R vm 1996 2013 -> 2018 Kawasaki ZZR 1200 vm 2004 2018 >-
Onhan mahdollista tehdä kuskin koheltelusta tutkintapyyntö poliisille.(wolvie @ Huhti. 01 2007,23:57) kirjoitti
Itselläkin poika siinä iässä, että moposkootterilla ajelee, joten . . . . .![]()
Mut yritettiin kiilata samalla tavalla toissapäivänä. Onneks oli vielä kolmas, kääntyvä kaista vieressä että sain Viton kyljen väistettyä. Ainoa mikä pelasti ole se että olen nyt keväällä ottanut tavaksi vahtia autojen vilkkuja entistä tarkemmin. Tämä kyseinen kuski, luojalle kiitos, käytti vilkkua kääntyessä päälleni
Oli muuten rehellisesti pahoillaan ja pelästyi kait itsekkin kun tajus että pärrä meinas jäädä alle. Lupas tarjota kaljankin kun seuraavan kerran nähdään.
Suzuki RF 900R
Näitä tapahtuu... (peili lähtee jos tollasen tapaan, prkle...)
Se myös ärsyttää kun mutkateillä autot ottaa vastaantulijan kaistan käyttöön vaikka näkee, että moottoripyörä on tulossa vastaan. Kyllähän me mahdutaan mopojen kanssa oikeaa reunaakin..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
täälläpäin on joku keksinyt säätää pykälät niin, että mopoilla ei saa ajaa pyöräteitä pitkin juuri missään, eli ne skoderit sunmuut liikkuvat autoteitä pitkin, ja sitten kun ne teinitytöt vakioskoottereillaan ajaa sitä 45-50 huippuvauhtiaan niin autoa riittää ohi tunkemaan, juuri välittämättä jos se tyttö joutuu piennarhiekoille
prätkällä ajaessa on tullut tavaksi 50-alueella jäädä siihen skoderin taakse kaistan keskelle/vasempaan reunaan ohi tunkevien kitymaastureiden esteeksi... tuossa huonona puolena tosin näyttäisi olevan se, että mopoilijat luulevat "isomman" pyörän haluavan ohi ja vievät sen moponsa sinne piennarhiekalle joka tapauksessa![]()
Ongelmaksi saattaa vain tulla rikosepäilyn toteennäyttö. Esitutkinnasta sen verran tiedän, että on hyvin hankala toteennäyttää suullisella kuulemisella moista liikennerikettä. Tapaukselle tarvitsisi aina todistajat ja rikkeen tulee täyttää mahdollisesti useampikin rikosnimike, jotta siitä saisi oikeasti jutun.(julma jj @ Huhti. 02 2007,07:47) kirjoitti
Tuntuu poliisi vain suhtautuvan "kanteluihin" hyvin nuivasti (ainakin täällä päin Suomea). Vähän sillein hymähtelevät ja "noh, eiköhän se siitä, onneksi mitään ei käynyt..." - asenne...
V-mäistä olla mopolla aina se alakynnessä oleva, mutta se kai on vain osa tätä lajia.
Kun kyvytön käskee halutonta tekemään tarpeetonta, on epäonnistumisen vaara erityisen suuri...
Ei vain voi olla vähän raskaana tai puolineitsyt... Sitä vaan joko on tai ei ole...
Tulee ajoittain pyörittyä Helsingin keskustassa autolla ja melkein joka viikko sais autonsa pajalle toisten piikkiin jos vain haluaisi ja uskaltaisi. Yleisin kohta on kun oikean kaistan reunaan on parkkeerattu autoja, joiden ohi ei mahdu ajamaan, niin sieltä tuupataan vasemmalle kaistalle ihan noin vaan. Toinen selvä vaaran paikka on kun useampi kaistaisella tiellä on tietyö ja kaistat tekevät s-mutkan, niin on ihan varma, että joku vetäisee mutkat suoraksi liukuen kaistalta toiselle.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Eilen ajoin maantiellä normaalia nopeutta n.80, kun huomasin peilistä että siellä takana arvioltaan kahden metrin päässä roikkuu venäjänkilpinen wolkkari, sit kun tuli vähän suoraa ja näin että sieltä ei ketään tuu niin annoin vähän tilaa ja sit kun se lähti ohittaa niin läheltä että olisin voinut kädellä koskea sitä ja vielä hieman kiilaten palasi omalle kaistalle. Sellaiset idiootit pistää sappeni kiehumaan![]()
![]()
eikä ollut ensimmäinen kerta idänkuskeilta .
Onneksi yhä useammalla alkaa olla kokemusta moottoripyörällä ajosta. Luulisin että tulee kateltua ihan toisella tavalla liikennettä. Oon kyllä silti joskus parkkiruudusta ehtiny aika rumasti pyörän eteen. Onneksi ei sentään osunu.
Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista.
Musta tuntuu että monesti on katteet tai jopa terveys säilynyt, kun on niin kovaääninen pyörä että joskus melkein hävettää.
Mutta kun se kuuluu jonossa ruuhkassa ajettaessa monen auton läpi joka suuntaa, niin se toimii vähän kuin huono sireeni.
Tekisi monelle kotilokuskille hyvää vaikka vuokrata pyörä viikonlopuksi, niin peilit ja ennakointi palautuisi mieleen.
Mulla ajeli ihan perssiissä kiinni yks golffi kerran, rajotus oli 40, mittarissa mulla oli 50. Ei pikkustakaan väliä ollu. Pistin jalan jarrupolkimelle, niin että jarruvalot sytty, mutta en pudottanut vauhtia. Jostain syystä temppu tepsi, golffi otti heti isomman välin, mutta samalla nous sentteri pystyyn!Ja vielä tämmöselle kiltille pojalle joka oli just aamulla saanu kortin!
Iskä neuvo mulle ton jutun, kun mä olin ehottanu et nostaa vauhtia (kun joku on liian lähellä perässä). Näytti ainakin tuolloin tepsivän, toista kertaa ei oo pitäny kokeilla.
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
tietyillä autoilijoilla on olettamus omasta ylivertaisuudestaan.. tähän autokuntaan kuuluu nää ns. "pystyvät deluxe mallit" tällaisten päivän saan kivasti pilattua, kun liikennevaloista lähdettäessä himmailet vaihtias juuri sen verran että käpy palaa takana ja sitten naru kireelle. mopon hetkellinen nukahtaminen muuttuukin tän deluxen tösseröinnix jonon tukkona. voit olla varma, että seuraavissa valoissa tää heebo ei saa katsettas irti sun perävaloista.. ja sehän sulle passaa. mikäpä on sitten ruveta jarruvalo showta pitämään. tätä näinkin epäkypsää ajotapaa harrastan tarvittaessa, sillä mä haistan jo kaukaa nää em. kotilot ja heidänkin löyhtyneen liikennekurin.nyt hirttää jo varpina kii..
![]()
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Jauhamisen puolelle - kyllä !
Tässä kirjoittaa yksi autoilija jolla on nähtävästi otsaan leimattuna olettamus omasta ylivertaisuudestaan. Usein autona on tuollainen pystyvän *näköinen deluxe malli ja se suorastaan imee mielenkiintoisen epäloogisesti ja joskus jopa suisidaalisesti käyttäytyviä kuljettajia lähelleen - niin kaksi kuin nelipyöräisiäkin... päivittäin testattu juttu. Tämän egomagneetin voimakkuus riippuu myös kuljettajasta, sen voimakkuus selvästi kasvaa kun rattiin istuu juuri kortin saanut blondi tytär.(panu.. @ Huhti. 02 2007,15:53) kirjoitti
Edellisen perusteella olen päätellyt että moottoripyöräilijä, jolla usein on kohtuullisen pienikokoinen muutaman DESIlitran kuutiotilava vehje jalkojen välissä - joskus jopa pelkkä piikki, haluaa ehkä vain antaa katalysaattorista putsatun putkiston soida kimeästi takaapäin tulijoille. Onneksi itsellä useimmiten kuitenkin on isomma koneet niin autossa kuin kaksipyöräisessäkin, niin oma ego ei kärsi. Vähänhän tuo on epämukavaa kun tietää että kiihdytysradalla asiat olisi toisin, mutta kaikkeen tottuu kun tietää kuinka ylivertainen itse on.
Onneksi kaksipyöräisellä ajettaessa tuo otsassa oleva leima ei näy muille kanssamotoriesteille ja usein sitä saa ajaa ihan rauhassa - mutta kaffille ilman kypärää en enään julkisiin paikkoihin uskalla mennä. Onneksi kone ei ole onneksi vielä hirttanyt kiinni ajossa nesteen puutteesta, mutta joskus kyllä leikkaan kurvit niin että kipinät lentää - kengäpohjien metallipalojen painuessa asfalttiin.
---
Tilastojen valossa muistaakseni noin joka 20. auton kuljettaja omistaa moottoripyöräkortin ja autokantaan suhteutettuna luku lähestyy jo kohta 10/1 (tällä hetkellä kai jokaista 14 autoa kohden löytyy 1 moottoripyörä). Tämä kai näkyy mm. siinä että usein lanesplittaaja saa kehä III:n ruuhkissa ihan mukavasti tietä (splittaus tehdään sääntöjen mukaisesti, tietenkin) - välillä ihan hävettää kun ei halua splitata vaan ihan vaan katsella maisemia jonon madellessa hitaasti.
Jos jo 5% autoilijoista on myös moottoripyöräilijöitä, niin muuttamalla motoristien omaa liikennekäyttäytymistä auton ratissa päästään jo pitkälle.
Tässä vasta tulin ajelemasta, niin ajattelin kertoo.. Mut kiilattiin kans melko röyhkeesti tuolla kaupungissa.. Joku Fiat Ducato tai vastaava paku työns vasenta kaistaa rinnalle ja hyvä että oli edes pakun keula menny mun ohi kun alko leikata oikeelle, eli mun päälle.. Onneksi tajusin sen heti ja jarrutin.. Sitte annoin palautteena tööttiä sille.. Silloin ton paremmin vielä tajuais, jos mä oisin saavuttanu sen kiinni, mutta se just eelle meni ja sitte kiilas.. ei järkee..![]()
Edit: Tohonhan pitää vaan tottua.. Ei ollu eka kerta, kun joutuu vähän väistöliikettä heittään.. Valitettavasti..
köhköh, putput, pampam..
Yksi vaihtoehto kiilaajien rankaisemiseksi on hankkia tällainen: K12 Fiamm Blaster tai tällainen: Stebel Magnum. Ääni muistuttaa kuulema tankkerin sumutorvea. Se ei tosin ilmoita itsestään autoilijoille etukäteen - kuten suorat pakoputket, mutta kunnon "töötin" avulla voisi voisi ainakin esittää äänekkään vastalauseen...
K1200R '06
tollaset on turhariski ja pahimmassa tapauksessa kuolema tilastot lisääntyy. vähä sama homma ku talvella ajoin sukisuki pvllä ja auto ajoin ilmanturvaväliä perässä ni jumalauta jos oisin kaatunu ni auto ois tullu päälle.
600rr
pikku tunne et kun ilmoittaa epäilevänsä rattijuoppoo niin ehkä tarkistaisivat... ja jo tuo kysely saattais herättää kuljettajaa ehkä hieman enemmän tarkkaavaisuuteen(calibre @ Huhti. 02 2007,09:14) kirjoitti
![]()
zzr600-vm90
täytyy kyllä tähän todeta että tahallinen ja tahaton kiilailu ja härnäily on niin yleistä jottei siinä tutkintapyynnöt auta. Yhdestä häiriköstä jos pääsee niin toinen tulee kohta... Parasta ottaa sellainen survival asenne jotta mennään, väistellään, annetaan tietä ja ohitellaan sitä mukaa kun tarve tulee. Lehmän hermot pitäs olla ja hyvä "liikenneitsetunto". Olen noista pahimmista ja räikeimmistä kiilaajaidiooteista joskus huvikseni kuviakin ottanut mutta nekin häviää täältä forumilta hemmettiin yhtä nopeasti kuin konsultti hesan yöhön...(julma jj @ Huhti. 02 2007,07:47) kirjoitti
KTM
"täytyy kyllä tähän todeta että tahallinen ja tahaton kiilailu ja härnäily on niin yleistä jottei siinä tutkintapyynnöt auta. Yhdestä häiriköstä jos pääsee niin toinen tulee kohta... Parasta ottaa sellainen survival asenne jotta mennään, väistellään, annetaan tietä ja ohitellaan sitä mukaa kun tarve tulee. Lehmän hermot pitäs olla ja hyvä "liikenneitsetunto". Olen noista pahimmista ja räikeimmistä kiilaajaidiooteista joskus huvikseni kuviakin ottanut mutta nekin häviää täältä forumilta hemmettiin yhtä nopeasti kuin konsultti hesan yöhön... "
Hyvä zuha, juurikin näin
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Tuossa wolvien alussa kuvaamassa tilanteessa olisin itse ehkä seurannut kyseistä autoa (jos aikaa olisi ollut). Kun se mahdollisesti sitten joskus jonnekin pysähtyy, olisin mennyt kuskin juttusille (jos ei kovin iso ja ruma) suhteellisen asiallisessa hengessä kyselemään, huomasitkos yhtään mitä meinasi tapahtua. Siitä jatko olisi sitten ollut aika paljon kiinni kaverin suhtautumisesta, mutta ainakaan väkivalta ei ole mkään ratkaisu (joskus kyllä tehokas, mutta kyseenalainen purkautumiskeino).
* Arctic Ranger *
Mitä V*tun malttia! Joku saatana yrittää ajaa suoraan päälle ni miten siinä mikään maltti auttaa...hä!(Velmu @ Huhti. 02 2007,06:49) kirjoitti
Koville ottaa maltin säilyttäminen, en sitä kiellä. Mutta kun orpakytässä lähtee ajelemaan ja käy kuumana, niin tuo huomiointi kyky on aika heikkoa tasoa sillä hetkellä. Siinä mielessä kyllä kannattaisi maltti säilyttää ja ainakin yrittää säilyttää edes jollakin tavoin.(BLS @ Touko. 03 2007,08:46) kirjoitti
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
on kokemusta tostaki ja myöskin siitä et auto ajaa päälle...onnellinen et oon hegissä ...sen opin et oon miljardi kertaa valppaampana ku ennen ja silmät pitäis olla selässäki...(svahnm @ Huhti. 02 2007,08:34) kirjoitti
mut silti
on ihanaa.....muistetaan vaa et autoilijat ei ikävä kyllä useinkaan huomaa meitä(kuolleita kulmia,niska ei käänny,vilkku ei toimi...) ja ollaa tooooosi valppaina...
Mua ainakin kiehuttaa noi kotiloiden välinpitämättömyys turhankin paljon. Malttia on hyvä olla mutta eipä se paljon auta sairaalapedissä kun se kotilo tulikin kunnolla päälle. Ongelma on varmaan siinäkin kun ei tommosen pysäyttäminen varmaan ees auta kun se, että tekee noin kertoo minulle ainakin aivojen puuttumisesta. Ja jos avautumista voi pikkusen jatkaa niin liikenneympyröissä autojen eteen puskeminen on kyllä niin kivaa, varsinkin kun jyrkissä mutkissa on äkkijarrutusten tekeminen niin mukavaa. Eniten ärsyttää että jos on "vain" malttia niin autoilijat ei varmasti muuta tapojaan.