Muistaakseni jossakin testissä (autobild?) oli Autoglymin kohdalla ainakin, että kiilto paranee muutaman pesun jälkeen. Eli ei välttämättä kannata joka päivä uutta pintaa vetää.(teude @ Huhti. 09 2007,03:06) kirjoitti
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, S1000rr
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Niin justiinsa, ja tämänhän te kerrotte sitten vasta, kun olen jo tyhjentänyt kukkaroni Autoglymin tuotteisiin.(Quatzal @ Huhti. 06 2007,12:41) kirjoitti
![]()
Aikuinen nainen nexusti
jos haluaa oikeen hyvän/kiiltävän pinnan niin käytä
Autoglymin punainen ja sen jälkeen kultanen, anna molempien
kuiva väh. 5h! mustille matta osille kultanen.. ja sit muuta ku kruisaileen..![]()
tärkeä pointti unohtui! kun peset pyörän niin käytä glymin(pekekla @ Huhti. 09 2007,12:17) kirjoitti
omaa pesuainetta! silloin se pitää vahan pitkään pinnassa ja kiilto pysyy!
Ostin muuten cockpitin huoltoon nimenomaisesti tarkoitetun tuotteen eli vinyl rubber care (keltainen), joka kuulemma tekee satumaisen kiillon mustille osille. Ei sitten jalkatapeille, kahvoihin eikä varsinkaan penkille, jos meinaa kyydissä peffansa pitää, sillä tämä tuote tekee pinnat erittäin liukkaiksi!(pekekla @ Huhti. 09 2007,12:19) kirjoitti
Kiitos tuosta pesuainevinkistä! Taas palaa rahaa, mutta kiertoonhan se on tarkoitettukin!![]()
Aikuinen nainen nexusti
Tankin vahaan melkein joka kerta kuin pesasen pyörän (tankin kyljet himmenevät), mutta kokonaisvaltaisen vahauksen teen muutamia kertoja kesässä. On nuo vahat sen verran laadukkaita, että pysyvät pinnassa monet pesut.(Midas @ Huhti. 09 2007,09:49) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Alan lehtien vahatesteissä on löytynyt muitakin hyviä vahoja kuin Autoglym, hinta voi olla selvästi alempi. Esimerkkinä vaikka Turtlen Extreme-sarja. Mua ei ole oikein viehättänyt Autoglym Extra Gloss Protectionin sadekaariefekti tummalla pinnalla. Ultra Deep'iä muutama kerros ajokauden alussa, siinä on mun vahailut. Turha noita on jynssätä sen enempää kun ei erehdy pesemään liuotinaineilla aiemmin vahattua pintaa. Laatuvaha kestää ajokauden vaahtopesut.
1000
No yhdyn kyllä aikas pitkälle tähän kommenttiin, aika laiskasti tulee vahailtua, enemmänkin on tullu mieleeen vanhan taksarin sanat "ei näitä vahata, nää vaihdetaan"kirjoitti
![]()
Olen täydellisesti samaa mieltä. Kaksi aiempaa ostin uutena, mutta tämän Gilerani juuri sisäänajettuna, joten haluan pitää se puhtoisena ja kauniina.(RIMMON @ Huhti. 09 2007,15:31) kirjoitti
Senpä vuoksi olenkin kuluttanut lukuisia tunteja vahaten ja kiillottaen erilaisilla aineilla ja tupsuttimilla skootteriani. Harmi vain, että tuo parhain kiilto häipyy pölyn myötä aika pian ja pleksinkin hohde on pian poissa. Toivottavasti yhtä suurta työtä ei tarvitse tehdä kuin kerran vuodessa!
Ja kuka kettu kertois miten noi omat kuvat liitetään postaukseen....pitääkö ensin laittaa ne johonkin nettialbumiin? Työpöydältä en ainakaan onnistunut niitä saamaan tekstiin ja olis niin kiva näyttää lopputulos!
Aikuinen nainen nexusti
Mamma mia! Kuvat on tallennettu kuvagalleriaan, mutta tallensin ne omalle tietokoneelleni jpg-muotoon gifin sijaan. Nyt olisi tehtävä ensin uusi tallennus galleriaan, josta siirto postaukseen. Jos joku mielii kuvat katsoakseen, ovat ne nähtävillä yläpalkista löytyvästä Albumista ja varmaankin uusimmista kuvista.
Harmi, että päivä oli jo kääntynyt ehtoopuolelle, joten ette voi nähdä auringon leikittelevän säteillään skootterini suloisilla kaarilla....
.
Puunaus tehty Autoglymin tuotteilla tämän keskustelualueeseen osallistujien ohjeiden mukaan. Minulle kelpaa, vaikka kukkaroni ehkä pitäisikin enemmän hivenen edullisimmista tuotteista. Onneksi aineita jäi vielä runsaasti jäljelle, jotta ei tarvitse heti uushankintoihin ryhtyä.
Lopputulos ei ole täydellinen, mutta ehkä kelpaa! Kokonaisuuden rikkoo taustalla oleva ruma pressukatos sekä se, ettei ympäröivä luonto ole vielä kukkeimmillaan.
Nyt kelpaa ajella!![]()
![]()
Aikuinen nainen nexusti
Ihme puheita ettei Autoglym pysy pinnassa. Siinä on kyllä tehty jotain väärin tai kasteltu vähän muullakin kuin eka sateen vedellä. Käsittelin kotelon samalla puna-kulta -yhdistelmällä viime kesänä, pesin vain pari kertaa talven aikana (harjakoneessa, jossa ne säämiskän näköiset harjakset). Nyt pesin kunnolla ja hämmästelin oikein että miten se voi noin kiiltää! Oli ollut pitkään niin suolapaskassa ettei väristä selvää saanut. Noita tulen käyttämään edelleen (onhan niissä puteleissa paljon jäljelläkin) kun on vielä helppoja käyttää.
Turtle Waxi:n plus PTFE on toiminut mulla ihan hyvin, vaha on helppo levittää ja kiillottaa
Tänään ilmestyneessä Tekniikan Maailmassa oli autovahojen arvostelu. Skabassa rintarinnan etenevivät Korrek TFX, Turtle wax Platinum Extra Gloss sekä Autoglym kulta. Tässä testissä ei kyllä oltu laitettu punaista Autoglymiä alle. Vaikuttaako muuten pesuveden ph-arvo kuinka kiillon säilymiseen? ....Mietin vain, että eri puolilla maata tuo veden happamuus heittelee jonkin verran ja tietenkin pesuaineen happamuus.
Muuten samaisessa lehdessä oli myös allround pyörien arvostelu.
Aikuinen nainen nexusti
Laitetaas tähän ketjuun.
Muoviosien kiillotukseen äärimmäisen kätevä aine: Plexus. http://www.plexusplasticcleaner.com/
Suihkis muoville, pyyhkis kankaalla, pari pyöräytystä -ja kyllä kiiltää, aikaa menee pari minuuttia. Kestosta en osaa sanoa, mutta ainetta ja aikaa menee niin vähän siihen käsittelyyn, ettei useammin puunaminen tunnu missään.
Ilmeisen hyvää myös kypärän, visiirin ja pyörän pleksin putsaukseen. Kehitetty ja hyväksytty lentokoneiden tuulilasien puhdistukseen (jotka ainakin pienkoneissa on pleksiä, eikös?), joten ei luulisi kovettavan muovia.
Testit jatkuvat joten, älkää syyttäkö jos pilaatte aineella jotain.
Suomessa tuota saa ainakin täältä: http://www.taperoll.fi/ maksaa parikytä euroa.
Yleisesti noihin vahojen levittämiseen; kannattaa ostaa siihen erikseen tehty sieni, maksaa pari euroa. Siinä on paljon pienemmän "solut" ja se on pehmeämpää matskua kuin peruspesusieni.
Silence is golden when you can't think of a good answer.
- Muhammad Ali -
Tuntui tuo sen verran hyvältä vihjeeltä, jotta päätinpä kokeilla itekin(Quatzal @ Huhti. 06 2007,12:41) kirjoitti
Noudatin samaa kaavaa, ja hyvä tuli mummon jalasta!!
Eli aluks pesu turtlewaxin nanotekniikalla, sitten vahaus nro1 korrekilla, ja lopuks vielä autoglymin kultainen pintaan, ja pärrä kiiltää kuin juutalaisen munat ilta-auringossa!!
Kiillon kestoon en vielä pysty kantaa ottamaan, kun pesusta+vahauksesta on aikaa vasta muutama viikko, mut jos ei kiilto kestä koko kesää niin olkoon kestämättä. Tehään sit homma uudelleen. Mielelläänhän noita pyöriä sillon tällön puunailee, kun ei ole lääniä niin pirusti kihnutettavana kuten autossa
![]()
Ninja forever, man!
Laitoin viimmeksi korrekin tuotteilla,taitaa olla samanlaisia kaikki?(Trinity @ Huhti. 01 2007,10:37) kirjoitti
Mutta yksi minkä huomasin,jos pullo sisältää carnuba-vahaa,eli luonnonvahaa,tulee pinnasta paljon kestävämpi,eli se vahan sisältämä carnuba tekee paksumman kerroksen.itse vahasin sinisen mopon 3 krt,mutta kait se nyt näyttää hyvältä.
Kokeilin myös korrekin värivahaa,siinä mukana huulipunapuikonnäköinen tuubi jota hangataan pikkunaarmuihin,ja se on aivan humpuukiaeli paras tulos minulla tuli
aljon vahaa,monta kertaa,hinkkaamista ja hinkkaamista
Ps.sun avatar on nii pieni,ei erottanut muutaku jalat
![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Suosittelen nestemäistä (suihkepullo, ei sellasta paksua tatinaa) vahaa, helppo levittää ja nopea käsitellä pinnat. Ite käytän turtlewax nanotec extreme mikä lie onkaan, sellasta suihkepullosta tulevaa ja olen tyytyväine
Vahoista paras on Zaino tai vaikka Zumol. Päälle vielä näyttelykerros oikeaa carnauba vahaa, tämä ei tosin kestä kovin pitkään.
Itse käytän DWG Classicia/Ultra-Ionia ja muoviin ja kumiin Tire Treatmentiä, voi levittää vaikka just ennen kuin on lähdössä ajelulle ja kiilto on erinomainen. Sika nopeaa, sika helppoa.
Joku sanos että hyvän sais ku sekottas autoglymin punasta ja kultaa keskenään, tais olla 70% punasta ja 30% kultaa. En oo kyllä itse kokeillu tota mut pitää koittaa kunhan kerkiää.
Saahan sen toki kun hinkkaa kummanki kerrallaan mutta tuo vois olla helpohkoa.
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Jahas! Pitää näköjään lähtee lutraamaan ukkelin autoglymit hyllyltä ja siirtää omat korrekit hyllyn perälle![]()
zx-6r -02
jotkut puunaa, toiset ei.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Juu, puunaus on vähintään yhtä hauskaa kuin ajeluNo ei ehkä, mut mä pesen pyörän 1-3 krt viikossa ja yhtä monta kertaa ketjut.
Vahauksiin ja muihin hoitoihin löytyy tietty parhaat aineet, kun "satun" omistamaan autofixiliikkeen
Hyvin hoidettu pyörä säilyy uudenveroisena vuodesta toiseen - eipä omaanikaan aina kaikki usko 6 vuotta vanhaksi...
Kitka miehen tiellä pitää!