Mitkä aineet ovatkaan parhaita pyörän puunaamisessa? Tarkoitan lähinnä vahapuolta sekä mustien muoviosien putsaamista ja kiillottamisessa? Käyvätkö marketin auto-osaston tuotteet vai pitääkö olla jotain valaanhajurauhasesta uutettua tuotetta, joka maksaa enemmän kuin meikäläisen parfyymit yhteensä (ja niitä on paljon!)?
Aikuinen nainen nexusti
autoglym ultra deep shine
http://www.autokem.fi/tuotteet_uds.php
varsinkin tummille väreille....
Suzuki GSX 1100 F -89
Suzuki GSX-R 1000 K4 LE -05 x2
KTM Super Duke -06
Kawa Z1000 -08
Siirretty, ja poistettu "turhat" postaukset.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Kyllä niissä samat aineet käy kuin autopuolella. Auto Glym on hyvä vaihtoehto josta löytyy kaikki tarpeellinen. Extra Glossia kun vetää puhtaaseen pintaan niin kyllä kiiltää. Muoviosia voi ehostaa Vinyl ja Rubber care aineella. Muoviosissa kannattaa ainetta levittää rätillä ja pyyhkiä ylimääräiset pois niin ei kerää pölyä kosteaan pintaan niin paljoa.
Jos on vähän kauhtuneet ja likaiset maalipinnat niin ensin Super Resin Polishia ja sen päälle tuo aikaisemmin mainitsemani Extra Gloss protection. Mustalle pyörälle tuo aikaisemmassa postauksessa mainittu Ultra Deep, tekee tosi hienon jäljen.
Kromiosille löytyy kromitahna myös Auto Glymiltä, mutta se soveltuu paremminkin hyvä pintaisten osien kiillottamiseen. Jos kromiosissa on jo pientä rupea tai muuten vaan heikompa kuntoista niin silloin suosittelen Autosol merkkistä kromitahnaa.
Vielä vinkkinä tuohon Extra Gloss vahaan. Vahaa kannattaa levittää vaikka sienellä ja antaa ihan reilusti kuivua puolisen tuntiakin. Sen jälkeen otetaan toisella rätillä karkeet vahat pinnasta ja sitten hienolla rätillä loppukiillotus taikka ihan oikealla kiillotusliinalla.
Ei muuta kuin puunaamaan. Sitten kelpaa![]()
Joo.Ollaan nyt sitte asiallisia.Noi Autoglymin tuotteet on oikeasti aivan vertaansa vailla.Kyllä sen pinnan saa kiiltämään korrekillakin,mutta ei se kyllä paskapuhetta ole mitä glym pullon kyljessä lukee:Ultra deep shine.Kiilto on todellakin syvä ja vertaansa vailla.Kun ostat molemmat,eli punaisella ja kullitetulla etiketillä varustetut pullot,niin jätä tämä kullanvärinen vaha pintaan vaikka koko päiväksi,jos aika sallii ja saat mopon varjoon.Molemmat aineet ovat älyttömän helppoja työstettäviä,aivan kuin joku naisen kauneusvoide,vai mitä ne nyt on![]()
ps.Krissli on typerä nekru![]()
Eilen tuli vahattua kyseisellä aineella, hyvä tuli. Hyllystä löytyy myös Autoglymin punainen ja kulta mutta toi musta on hyvä ratkaisu kun kerran on musta pyöräkin. Pääsee vähemmällä hinkkaamisellakin(sukizuki @ Maalis. 31 2007,21:07) kirjoitti
![]()
R1 -08
Vain muoviosat ovat mustia. Pyörä on muuten punainen (ferrarinsellainen) ja hiukan hopeaa ks. avatar. Autoglymillä siis, ja maksaako maltaita? Apuvälineeksi säämiskä?
Auton kanssa en ole ollut niin tarkka (vanhoilla T-paidoillakin tuo on joskus käynyt), mutta moottoripyörä tuntuu jotenkin toiselta....
Aikuinen nainen nexusti
Juu pyörää puunailen ja paljon *Ajanmittaan varmaanki väri haalistuu *
Kaikkea on kokeiltava paitsi omaa äitiä!
Esim. Extra Gloss on muistaakseni 18,50 per pullo ja sillä vahaa prätkää aika monta kertaa vaikka olisi millainen himovahaaja.(Trinity @ Huhti. 01 2007,10:37) kirjoitti
Auto en ole vahannut varmaan pariin vuoteen, mutta prätkät tulee vahattu kauden aikana ainakin kolme kertaa jokainen.
Se tietää vähintään yhdeksää vahausta.
ite kans käyttäny noita glymin tuotteita(puna/kulta) ja on todella hyviä. Tietääkös kukaan toisiko lisää kiiltoa(vrt. kultaiseen glymiin) tuo deep shine tommoiseen siniseen kawaan. Entäs millä olette kiillotellu kromi osia jotka kiiltää kyllä hyvin valmiiksi mut jos vielä sais vähän kiiltävämmän kun naapurin penallaja saa laittaa muitakin vinkkejä puunauksesta. Itse olen pesun jälkeen laittanut tuon punaisen glymin ja sen päälle kultaisen...ikinä ei ole ollut aikaa ootella ihan puoltakaan tuntia sen kuivumista kun on pitäny päästä
joten onko kukaan huomannu että tulis parempi kiilto jos jättää talliin yön yli kuivumaan, kuten ohjeessa sanotaan.
No on tämäkin hommaa...juu
- Suzuki gsx1300r K10
- ex: KTM 690 enduro R 2010
- ex: Suzuki gsx1300r K4
- ex: Kawasaki zx-6r 2005
Tosiaanki autoglymin tökötit ovat osoittautuneet omassa himojynssääjän testeissä ehkä kalleimmiksi ja toisaalta myös parhaimmiksi.
Autotarviliikkeis ja muuallakin myytävät kiillotusliinat parhaita hankkijan t-paidan jälkeen.
Hintahan ei noil ole halvin, mutta pullollisella pärjää helposti pari kolme kesää.
Maalipinta ekax kiiltäväx ,Autoglym Super Resin Polish:lla ja sitte vaikka yönajax pintaan Extra Gloss Protection-kerros minkä voi sitten pyyhkiä poies niin johan kiiltää kuin erään ekumeenisen henkilön .... jouluaamuna
ps..postitus kyrönjoes näin keväällä aiheuttaa melkoisia sekaannuksia..orotelkaa notta tuluva laskoo
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Rättilaikka ja porakone ovat kovasana siinä. Aineena voi käyttää ihan kromitahnaa tai sitten ihan näitä kovia tankoja(joiden nimiä en tiedä) joita ammattilaiset käyttää kiillotukseen.(Nopottaja @ Huhti. 01 2007,16:39) kirjoitti
Uuden pyöräni hankin käytettynä. Mittarissa oli hankintahetkellä 2600 km, yhden kauden ajettu eikä koskaan sateella, mikä olikin helppo omin silmin todeta.
Pyörässä on talven pölyt sekä tämän kauden kurat parin sadan kilsan jäljiltä. Koska pinta on siisti, haluaisin sen sellaisena pysyvänkin hyvän ylläpidon avulla. Siksi näitä peruskysymyksiä asettelen. Kaksi aikaisempaa mopoa hankin uutena ja pidin niitä lyhyehkön ajan, joten puunailua ei ole tarvinnut aikaisemmin harrastaa.
Koska useat pyörät ovat nykyisin muovikatteellisia (omastani ei taida metallipintaa matkustajan jalkatappeja lukuunottamatta löytyäkään), ihmettelen nyt voiko noita Autoglymin tuotteita, joissa puhutaan nimenomaan metallipintojen käsittelystä, käyttää laisinkaan muovikatteisiin? Oman hoitotuotteen löysin kyllä kojelaudan ja vastaavien osien käsittelyyn, samoin visiirin ja pleksin.
Jestas sentään, tähänhän uppoaa fyffee vaikka kuinka, ja purkkia on kohta pyörän hoitoon enemmän kuin minulla kynsilakkoja.![]()
Aikuinen nainen nexusti
Voit unohtaa kynsilakat, jarrunesteet ja bensat tuhoaa kynnet joka tapauksessa(Trinity @ Huhti. 01 2007,18:14) kirjoitti
Suosittelen Autoglymin Exta Gloss Protectionia tai saman valmistajan Super Resin Polish, jos maalipinta on vähän heikossa hapessa. Ainakin tuo Super Resin on tietääkseni lievästi hiovaa, joten maltilla. Ja jos oikein haluaa brassata, niin normivahauksen jälkeen kun vetäsee jotain pehmeämpää vahaa joka sisältää carnaubaa, niin nättiä tulee.
En nyt ole mikään ammattilainen, mutta ainakin olen saanut kiiltoa aikaseksi, ja edellinen, vuosimalliltaan -01 oleva pyörä oli miltei uuden veroinen maalipinnaltaan.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
Juu, tätäkin asiaa on kai joskus käsitelty... mutta mites ton mattamustan kanssa? Voiko käyttää ihan normivahaa...?
Kronoby Racing Team
Autoglym on varmaan ihan ok,vaan tiedänpä vielä paremman:
Hempel Hard wax liquid (venevaha) Kokeilkaa,ette pety![]()
BMW S 1000 RR-10
Olettekos mahdollisesti kokeilleet tätä Extra gloss protection? Tuo ilmeisesti käy mitä parhaiten kojelaudan suojaukseen ja hoitoon.(Juhana N @ Huhti. 01 2007,19:01) kirjoitti
Olen joskus autoa vahatessani törmännyt sellaiseen ongelmaan, että vaha esim. mustan, karheapintaisen muovipuskurin pinnalla jättää valkoisia jälkiä, jos vaikka sitä vahingossa siihen puskurin päälle joutuu. Näyttää ikävältä eikä tahdo lähteä millään pois. En siis käyttäisi normivahaa mattamustaan.
Aikuinen nainen nexusti
niiin ööh....kasvaa viikset??? *(Trinity @ Maalis. 31 2007,22:45) kirjoitti
![]()
cb1300f
Autoglymilta löytyy kanssa venevahaa, mutta se on yks perhana aine! Ei kannata käyttää vanhoihin maalipintoihin, koska ei sisällä yhtään hiovaa ainesosaa, mutta jos maalipinta on hyvä, niin siinä on litkujen litku!(Ampiainen @ Huhti. 01 2007,19:53) kirjoitti
On vaan todella raskas kiillottaa, levittäminen käy taas liian helposti kun se litku valuu kuin vesi![]()
Olikohan se nimeltään ultimate hull finish...?
En ole enää käyttänyt kuin Autoglymin tuotteita, ne kun ovat helppoja käyttää ja tuottavat hyvän tuloksen. Magna sai taas tänään punaista ja kultaista Glymiä pintaansa.
Mutta tuolle mattamustalle mopottimelle en vielä oo keksinyt konstia tai ainetta![]()
Et taidakaan olla mikään teiden Einstein(alfred.s. @ Huhti. 01 2007,20:47) kirjoitti
! Jo muinaiset luolamiehet osasivat lukea kuvakirjoitusta, mutta sinä et. Otapas nyt silmä käteen ja lue postaukseni uudelleen so. italiattarilla tuo body ei välttämättä säily pajunvitsan kaltaisena vaan runkoon tulee vuosirenkaita lisää ikävuosien karttuessa.
Mutta takaisin puunaukseen: Mikä onkaan ideaalilämpö tai alhaisin lämpötila, jossa puunausta voi/kannattaa tehdä? Vai onko rajoittavana tekijänä näppien jäätyminen (mukavuuslämpötila)? Lämpötilat näyttävät uhkaavasti lähenevän nollaa ja räntäsade meilläpäin todennäköinen.
Taitaapa mopo jäädä taas pihaan nököttämään, kun aamulla lähden töihin. Oli niin kiva jättää aamulla lippalakkipäinen amispoika eskorttillanssa savuttamaan liikennevaloihin.
Aikuinen nainen nexusti
Itse ostin zimonizin nestemäistä perusvahaa, siis tätä ja sopi hyvin pyörään.(Juhana N @ Huhti. 01 2007,19:01) kirjoitti
Ei jättänyt laikkuja eikä alkanut kiiltää. Hinnallakaan ei kyseinen tuote ole pilattu.
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
Tuleeko nyt hyvää jälkeä: hankittuna on Autoglymin tuotteista Super resin polish (punainen), Extra gloss protection (kulta) sekä
vinyl rubber care (keltainen). Myyjä varoitteli penkin käsittelystä, tekee kuulemma pinnan tosi liukkaaksi! Näiden ostosten nettohankintahinta oli 43,50. Jostain pitäisi vielä saada pleksin ja visiirin käsittelyyn tarkoitettua litkua.
Ystävällinen myyjä sanoi, ettei vahan käsittelyssä missään tapauksessa saa käyttää säämiskää, vaan vanha T-paita on kelpo tavaraa siihen tarkoitukseen.
Lämmintä, kuivaa tilaa ei nyt tähän hätään löydy, joten täytyy odotella, että räntäsade lakkaa ja tarkenee mennä pihalle puunaamaan mopoa.
Aikuinen nainen nexusti
Itse olen kovin pettynyt noihin Autoglymin tuotteiden kestoon. Aika ja kilpailijat ovat ajaneet ohi jo aikoja sitten.
Glymillä saa kyllä mielettömän messukiillon aikaiseksi, mutta tuntuu siltä, että ensimmäinen vesisade vie vahan mennessään.
Itse siirryin käyttämään "punaisena" Korrek TFX kestovahaa ja sitten vetämään sen päälle Autoglymin "kultaisen".
Vahapinnan kesto nousee aivan uskomattomiin sfääreihin ja vahaaminen Korrekilla on aivan yhtä vaivatonta, kuin Autoglymillä. Purkki Korrekia maksaa ~8€, joten se on vielä todella paljon edullisempaakin ja sitä löytää jokaiselta huolttikselta.
Pesuaineena olen käyttänyt Turtlewaxin Extreme Nano-Tech shampoota. Varmaan löytyy paaaaljon muitakin hyviä, mutta tuolla irtoaa p4ska hyvin ja lähtee hyvin pesuveden mukana, eikä jätä jälkiä.
Liuottimena mulla on 30l pönttö jotain Wurthin liuotintiivistettä. Siitä miksailee suihkupulloon 30% seoksen ja ruoskuttaa tommoisella paineilmaruiskulla (tarkoitettu torjunta-aineiden suihkuttamiseen) hölvää paikat oikein kunnolla. Ketjuvahat/ketjuöljyt irtoaa vanteesta pelkästään tällä ja vesihuuhtelullaEi ole vielä niin sitkeää tahraa löytynyt, joka ei olisi irronnut.
Totta puhut noista muoveista, mutta siis tarkoitin mattamustaa metallipintaa.(Trinity @ Huhti. 01 2007,20:33) kirjoitti
Kronoby Racing Team
paras tapa levittää vaha on tosiaan pesusienen palanen ja pois pyyhimiseen kannattaa käyttää puuvilla pyyhettä eli ihan normi pyyhe joka jokaiselta löytyy veskistä käsienpyyhimiseen tarkoitetulta paikalta
ei tarvi turhaan hinkata niillä vahapyyhkeillä jotka menee heti tukkoon ja lisää työtä,ainakin itse huomasin suuren eron kun käytin pyyheliinaa
R1
mattapinnan parhaat hoitovälineet ovat puukko, karhunkieli ja höylä.(MagnaMan @ Huhti. 01 2007,21:09) kirjoitti
![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Itse olen todennut aivan saman. Glymin kestävyys ei ole kaikkein parhain. Siksi myös minä siirryin käyttämään Korrekin TFX - kestovahaa. Kiilto ei ole aivan yhtä hyvä kuin Glymin, mutta kiillon kesto on monta kertaa parempi.(Quatzal @ Huhti. 06 2007,12:41) kirjoitti
![]()
Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
Korrekin TFX - kestovahalle täältäkin pisteet. Voitti testissä autoglymit sun muut. Naps*(ST1050 @ Huhti. 08 2007,21:50) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Kuinka usein tuollaista kunnon vahausta on hyvä suorittaa? Riittääkö muutaman kerran kesässä, vai joka kerta kun pesee pyörän?
Suzuki GSX-R 1000 K7