Tuli tuossa vietyä Pannari merkkikorjaamolle renkaanvaihtoon rengas mukanani ja ihmetys tuli kun ajoin pyörän kotiin ja huomasin ettei vanteessa ole tasapainoja ollenkaan, kuuluuko renkaanvaihtoon mukaan automaattisesti tasapainotus koska ei siitä ollut puhetta kun ajattelin sen kuuluvan ilman muuta renkaan vaihtoon kun kyseessä oli renkaan vaihto vanteelle ja allelaitto ja toinen kysymys on että mikäli tasapainotusta ei ole tehty, kuinka pyörä käyttäytyy jos on epätasapainossa?
Edit. Siis takarengas vaihd
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Yleensä korjaamot katsoo tasapainon automaattisesti.Koska vaihdan omat renkaat itse,katson joskus akselin varassa onko pahasti epätasapainossa ja monesti en katso takasta ollenkaan.Ratapyörästä en tarkasta ollenkaan koska joudun köyhänä kelin muuttuessa vaihtamaan kuivan/sateen vanteelle ja kiire on kova.
Jos rengas istuu hyvin vanteella eikä siinä ole heittoa,en itse ole huomannut mitään ongelmia ajon aikana koskaan.Vain kerran on ollut yksi Dunlopin etunen jossa oli jotain mutta se menikin sitten palautukseen.Yleensä olen rauhallinen kuski ja ajelen siedettäviä nopeuksia,toisinaan en ole rauhallinen.Elikkäs nopeuttakin on testattu riittävästi.
Etusen epätasapaino saattaa aiheuttaa pientä vimputusta kahvoissa tietyillä nopeuksilla kun irroittaa kädet kahvoista.
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Ei tarvitse ihmetellä. Juuri näin livenä, kun kone näytti nollaa epätasapainoa. Alanmiehen mukaan näin käy muutaman kerran sadasta. Vanteen, renkaan ja venttiilin heitot vaan sattuvat natsaamaan kohdalleen.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Olen ajanut 200.000 kilometriä niin, ettei takasta ikinä tasapainotettu ==> ei ole välttämättä mikään ongelma. Etusen kanssa on tarkempaa ja sen olen tasapainottanut. Toisaalta voi olla että se oli riittävän tasapainoinen ja painoja ei tarvittu.
Nyt on tallin perällä Louis:lta ostettu tasapainotinlaite ja pitäisi vaihtaa viikolla etunen ==> saas nähdä kuin äijän käy kun pitäisi tehdä tasapainoitus itse !
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net