Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Eli olen aikeissa hakea vm. -95 olevan pyörän ruotsin puolelta.
    Mitä papereita minun tarvitsee pyytää myyjältä/kopioita jotta saan tullauksen ja rekisteröinnin hoidettua sujuvasti täällä. Myös noiden papereiden nimiä ruotsiksi olisi kiva tietää =)
    Tullia varten rekisteriote (registreringsbevis) ja
    kauppalaskun (köpebrev).
    Katsastus vaatinee jotain lisää , tsekkaa niitten
    omilta sivuilta.
    Miten maksu kannattaa suorittaa, käykö käteinen ja kauppakirjassa maininta että maksettu käteisellä.

Mites tuo rekisteröinti, pyörä on tällä hetkellä rekisterissä ruotsissa, otetaanko kilvet pois ennen laivaan menoa ja myyjä hoitaa pyörän pois rekisteristä? Vai tuleeko kilvet pyörän mukana suomeen ja sitten lähetän ne postitse takaisin?

Tuleeko minulle oston jälkeen mukaan molemmat osat rekisteriotteesta vai vain toinen? Pitääkö koko rekisteriotteesta ottaa kopio jos se ei tule mukaan kokonaisuudessaan?

Pyörää ei tarvitse ajaa suomen puolella, joten en tarvitse siirtolupaa, en aio maksaa heti veroja ja katsastaa pyörää.

Kiitos vastauksista.
  4.  
    Lainaa (Massez81 @ Huhti. 12 2007,17:23) kirjoitti
    Miten maksu kannattaa suorittaa, käykö käteinen ja kauppakirjassa maininta että maksettu käteisellä.

Mites tuo rekisteröinti, pyörä on tällä hetkellä rekisterissä ruotsissa, *otetaanko kilvet pois ennen laivaan menoa ja myyjä hoitaa pyörän pois rekisteristä? Vai tuleeko kilvet pyörän mukana suomeen ja sitten lähetän ne postitse takaisin?

Tuleeko minulle oston jälkeen mukaan molemmat osat rekisteriotteesta vai vain toinen? Pitääkö koko rekisteriotteesta ottaa kopio jos se ei tule mukaan kokonaisuudessaan?

Pyörää ei tarvitse ajaa suomen puolella, joten en tarvitse siirtolupaa, en aio maksaa heti veroja ja katsastaa pyörää.

Kiitos vastauksista.
    Itse toin tosin vuoden 1980 mallisen pyörän toissa talvena ja siihen riitti kauppakirja jossa oli myyntisumma. Rekisteriotteesta tekninen osa tuli mukaan. Myyjä piti ilmoitusosan joilla palautti kilvet, mutta jostain syystä ruotsin viranomaiset vaativat vielä myyjältä todistuksen että siitä että pyörä oli viety pois maasta ja rekisteröity Suomessa ennen kuin poistivat kilvistä. Joten lähetin rekisteröintikatsastuksesta virallisen kopion hänelle.

edit: Ai niin vielä tuosta maksusta. Sehän on teidän keskinäisen sopimuksen mukaan, joko käteisellä kuten minä tein tai sitten osa valmiiksi pankkiin tai ihan miten vaan. Siihen ei ole viranomaisilla mitään sanottavaa.