Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Tehtiin eka huolto ja maksoi 210 € täällä Saksassa.
    Katsottiin ensin koneelta kaikki tehtaalta tulleet jälkikorjaustoimenpiteet. Ruiskun säätöä tai uutta lastua ei mainittu. Melkoinen lista muttei mitään vakavaa. Minun pyörän runkonumerolla piti vaihtaa nokkahihnojen kiristysrullat ja tarkistaa joitakin liittimiä sekä kiristää T-kappaleet+laakeri. Penkin takana oleva muovi/sivukate tulee uusi koska sivukappaleista toinen on väljästi. Tämäkin oli listassa.
    Säädettiin CO, toinen sylinteri oli alle 3% ja säädettiin molemmat 4,5%.
    Sitten tehonmittaus Dynojetin penkillä. Vääntö 118 Nm ja teho 151 Hv takarenkaalta. Nämä niillä minun modifioiduilla dB-eatereilla koko Termillä. Tehdashan lupailee 170 hv avonaisella Termillä koneesta. Taitaa jäädä jonkun verran lupauksista, ehkä 5 hv? Penkkejähän on vaikea verrata. Vertailukohdetta ei 1098 ollut vielä mitattu, mutta paras 999R käyrä oli 140 hv. Se oli ollut asentajan oma pyörä 57 mm Ti-putkistolla, jollain italiassa säädetyllä sytkäboksilla (?), ym.
    Pyörä paranee koko ajan kun tulee km lisää. 999S tarvitsi yli 2000 km ennen kuin alkoi kunnolla kiertää. Nyt kun öljyt vaihdettiin (Motul 300V 15W50) vaihteisto tuli selkeästi paremmaksi.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Mulla on kanssa ensi viikolla huolto edessä. Meinasin pöristää hailacille (todennäköisesti jäätävässä takatalvessa mun tuurilla).

Pitäisikö noita juttuja osata kysellä vai tiesikö sun dealeri nämä itse? Entä kuuluiko sulla penkitys huoltoon vai ostitko sen päälle? Oliko listassa öljylauhduttimen liitäntöjen tsekkausta muuten? Jotkut pyörät on o-renkaista vuotaneet maailmalla.
    Ainoastaan kiihdyttäminen on moottorijarrutusta mukavampaa!
    Dealeri alkoi heti katsoa tehtaan listaa mitkä koskee mun pyörää. Öljyletkujen tiivisteiden runkonumerot näytti siltä kuin esim. joka neljännestä pitää katsoa. Onkohan niillä neljä linjaa ollut käytössä ja yhdessä ollut vähän huoleton turkkilainen...
    Saksassa joku oli maksanut huollosta vain 110 €, mutta ei ollut yhtään tyytyväinen työn jälkeen. Itse maksoin penkityksestä lisäksi 30 €. Huollossa meni kaikestaan n. 3 tuntia (penkitys 10 min) ja työn osuus 210 €:sta oli 138 € eli ehkäpä maksoin vähän takuukorjauksistakin mutten valita kun on hyvä dealeri ja onhan tuo kohtuullinen. Nytkin laittoi ilmaiseksi raskaammat painot tangon päihin kun mulla menee tunto oikeasta kädestä välillä varmaan tärinän takia. Eipä ne kuitenkaan paljon auttaneet.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Lainaa (mikkoyli @ Maalis. 30 2007,18:20) kirjoitti
    Sitten tehonmittaus Dynojetin penkillä. Vääntö 118 Nm ja teho 151 Hv takarenkaalta. Nämä niillä minun modifioiduilla dB-eatereilla koko Termillä. Tehdashan lupailee 170 hv avonaisella Termillä koneesta. Taitaa jäädä jonkun verran lupauksista, ehkä 5 hv? Penkkejähän on vaikea verrata. Vertailukohdetta ei 1098 ollut vielä mitattu, mutta paras 999R käyrä oli 140 hv. Se oli ollut asentajan oma pyörä 57 mm Ti-putkistolla, jollain italiassa säädetyllä sytkäboksilla (?), ym.
    Pyörä paranee koko ajan kun tulee km lisää. 999S tarvitsi yli 2000 km ennen kuin alkoi kunnolla kiertää. Nyt kun öljyt vaihdettiin (Motul 300V 15W50) vaihteisto tuli selkeästi paremmaksi.
    Olikos sulla tossa ecua tai filsua roplattu. Motorapidon mittaus antoi rännillä ja noilla yli 10 hv enemmän. Vertailukelpoisiahan nää ei tietenkään ole.
    TL1000R
  5.  
    Myöhemmin mitattiin uudestaan ilman dB-eatereita ja säädettiin CO 4%. Tulos oli 157 hv ja 123 Nm renkaalta. Se on hyvä tulos kun vertaa muihin mitä on mitattu tuolla penkillä ja pelkät eaterit oli 6 hv...penkkejä ei voi verrata ja maailmalta on tuloksia forumeilla ollut yleensä 139-145 hv vakioista. Eli näyttää siltä että Termi antaa suunnilleen mitä lupaakin ja siltä se tuntuukin. Lähtee alhaalta väkevästi (tämä on se ero varsinkin R1:een), ei ole kuoppaa 5 t kohdalla ja huippukierroksilla vielä potkaisee. Lähes täydellinen mun makuun. Ääniinkin olen jo tottunut, mutta monesta ne on liian kovat. Kun saisi koneen mekaaniset äänet hiljaiseksi, mutta siihen ei Ducati pysty.
    Mulla on ECU ja filsu.