Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Tiedän, että alkuperäinen rekisteriote tulisi pitää matkassa ja uusia saa aina konttorilta, mutta...

Onko kokemusta miten poliisit suhtautuu, jos moottoripyöräillessä on rekisteriotteesta vain kopio matkassa? Onko tullut saarnaamisia, kirjallisia huomautuksia, sakkoja tms.? Olisi tietysti mukava kuulla myös mistä päin Suomea mahdolliset kokemukset ovat tulleet.
    Näin toimitaan ainakin vuokralaitteiden kanssa... monesti liikkeet antavat matkaan otteesta kopion, jos on lainassa sellainen ajoneuvo, jossa ei ole säilytyspaikkaa... mopo, peräkärry, kelkka tms.

En ole kuullut, että olisi ongelmia teettänyt.
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Viime kesänä kyllä sinivuokot auko päätään ihan kiitettävästi, kun oli vaan kopio matkassa...tiiä sit että oliko pyäyttämistä edeltäneellä ylinopeudella jotain tekemistä sen kanssa. Mut ei ne sakkoja tai kirjallista varotusta siitä kirjottanu.
    Superbike #7
    Tuntuu melkoiselta hattuilulta tuo, että pitäisi olla alkuperäinen rekisteri ote matkassa. Koneelta ne katsoo kuitenkin onko esim. "haku päällä".
    Suzuki GS 500 E -95-> Suzuki GSX 750 F -99-> Suzuki GSR600 -08 -> Suzuki LS650
    En tiedä kun ei ole ikinä ollut rekisteriotteen kopiota mukana, ei kyllä alkuperäistä eikä ajokorttiakaan. Mulle ei ole ikinä edes huomautettu asiasta vaan tarkastettu tiedot koneelta En tiennyt että ne oikeasti niistä inisee....
    autolla ja mopolla pysäytetty n. 10 kertaa parin vuoden aikana ja en pidä kummassakaan otetta mukana ja koskaan ei ole tullut edes huomautusta.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    mä en nyt ihan hahmota mikä idea tuossa kopion matkassa pitämämisessä on. samalla vaivalla pitää alkuperäisenkin?
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Kopio ja kortti minigrip pussissa takin taskussa.

Toivottavasti ei tarvtse esittää missään tilanteessa...
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
    Lainaa (Vonikka @ Maalis. 30 2007,20:04) kirjoitti
    autolla ja mopolla pysäytetty n. 10 kertaa parin vuoden aikana ja en pidä kummassakaan otetta mukana ja koskaan ei ole tullut edes huomautusta.
    Kokeileppa mennä Eestiin ilman oikeaa rekisteriotetta
    ...mun pyörässä on pieni kotelo ns.takapenkin alla jossa on rek.ote minigrip pussissa...
    ....se on sillä lailla, ettei oikeen millään lailla....
    Lainaa (SirpaKP @ Maalis. 30 2007,20:21) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Maalis. 30 2007,20:04) kirjoitti
    Kokeileppa mennä Eestiin ilman oikeaa rekisteriotetta
    Juu, tämä olikin suomessa. Ulkomailla orggis aina mukana ja tuo kopio on ihan tyhjän kanssa. Yhtä turvallista ajella kopion kanssa kuin kokonaan ilman.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Mä ratkaisin asian sattumalta,kun vaihdoin vara-pyörän vakuutusyhtiötä talveksi. (= sain 6kk seisontaan) Entinen pohjolan ote penkin alle ja uusi taskuun. Tuossa keväällä kun kävin pyörällä pajalla eivät poliisit pyytäneet näyttämään uudempaa,vaan heille kelpasi tuo pohjolan vanha. Ilmeisesti heitä ei kiinnosta onko pyörä vakuutuksissa?.
    kaipa se niin on että pitäisi olla alkuperäinen asiakirja mukana eikä mitään kopiota.

tulee nyt tällänen homma ainakin mieleen esim. jos mp:ssä on vaikka kilpi vähän liian suuressa kulmassa (yli 30 astetta), poliisi setä kirjoittaa rek.otteen taakse että kilven kulma muutettava niin tätähän pystyisi helposti kiertämään tällä konstilla. aina vaan uusi kopio kirjahyllystä matkaan.
    Poistettuja viestejä jo vuodesta 2006.
    Kaks kertaa täälä Vaasas on herrat kyselleet rekisteriotetta ja kummallakaan kerralla ei kopiosta maininneet mitään
    Trying is the first step towards failure
    Asiasta tuntuu löytyvän juttua joka vuosi. Itse olen ratkaisssut asian ottamallä värikopion alkuperäisestä ja tietenkin molemminpuolin. On kelvannut myös Tallinnassa ja muuallakin missä sitä on joskus kysytty.
    Ehkä kysymys on siitä, että vallesmanni apulaisineen voi kirjoittaa korjausmääräyksiä rekisteriotteeseen. Kopioita voi olla vaikka kuinka paljon. Kun tulee määräys, heitetään kopio pois ja otetaan uusi, puhdas kopio käyttöön. No, voihan sen alkuperäisen aina "unohtaa" takin taskuun ja pistää pesukoneeseen pyörimään....
    Mielestäni alkuperäisen rekisteriotteen mukana pitäminen ei ole ongelma, ei edes lähellä ongelmaa. Minulla se on muovipussissa, pussi satulan alla ja kulkee aina mukana eikä ole vuosien varrella koskaan tarvinnut esittää.
  17.  
    Lainaa (Matias @ Maalis. 31 2007,16:10) kirjoitti
    Mielestäni alkuperäisen rekisteriotteen mukana pitäminen ei ole ongelma, ei edes lähellä ongelmaa. Minulla se on muovipussissa, pussi satulan alla ja kulkee aina mukana eikä ole vuosien varrella koskaan tarvinnut esittää.
    Eihän se olisi ongelma, jos pyörässä olisi joku paikka missä sitä pitää. Pidän kopiota päällystettynä ja niitattuna kiinni penkin alle (penkin alta löytyy polttoainetankki), jossa se hankautuu pilalle ajan kanssa. Takin taskussa se toki kulkee, mutta en pidä takkia edes päällä monesti kesällä.

Kiitoksia kaikille tähänastisista vastauksista. Kyllähän sitä nyt pienet huomautukset ja saarnaukset kestää poliiseilta kuunnella, kunhan eivät sakottele.