- Olen katsellut edullista käytettyä kakkospyörää (alle 4500 €) ja valinta pitäisi tehdä näistä (kaikki 2-syl puol litraisia):
1. Suzuki 550 2. Honda CB500 3. Kawa ER500
- Mikä olis raadin valinta? Arvostan huollon vähyyttä ja halpuutta. Mukavuus ratkaiseen myös, kiire ei ole mihinkään. Näkyvät maksavan suunnilleen saman verran.
GS 500 suzuki on ainakin ilmajäähy, ni ei tarvi huolehtia nesteistä ja aika edukkaasti sellaisia tuntuu olevan myynnissä.
osta multa cbr. Kaikki kriteerit täyttyy ja hinta ei päätä huimaa, säästyy pari tonnia muuhun kivaan. Tällä voi ajaa niin hiljaa kun haluaa, tosin maantielläkään ei tule tuskaa.
jos taas tuollainen naked-eco pyörä nimenomaan tulee olla niin Honda revere olis varsin taloudellinen.
Ehdottomasti ääni tälle!(mkoo @ Maalis. 29 2007,09:58) kirjoitti
Huomattavasti enempi "oikea" moottoripyörä kuin nuo 500cc verrokit ja tarvittaessa löytyy myös (täys)katettuna (nämä ovat yleensä tuontipyöriä). Itselläni oli täyskatettu -92 vuosia aina viime syksyyn saakka kun rupesi tekemään mieli maxi-skodea. Yksinkertaisesti "Reiska" on huoleton, toimintavarma, edullinen... mm. 3 venttiiliä + 2 tulppaa / sylinteri, 650cc V2, keppiveto... Sama tekniikka about sellaisenaan on Deauvillessäkin, tosin uusimmassa 700cc kasvatettuna = pommin varma keksintö - miksi sitä hyvää muuttamaan
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Mihin tarkoitukseen kakkospyörä tulee? Itelle, vaimolle? Ja jos vaihtoehdot ovat kylmästi noi kolme, eikä muut kelpaa, niin ääni lähtee Hondalle ehdottomasti. Suizan myös voisin itse ostaa, jos Hondaa ei jostain syystä löydy/saa.
Viisas pääsee vähemmällä!
osta enska, pääset hiekkateitäkin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kiitos hyvistä kommenteista ja ehdotuksista!
Honda Revere olis ihanne pyörä paitsi että on "vesipyssy" ja ovat niin vanhoja...
Nyt kun olen enemmän tarpeitani harkinnut Suzuki GS500F näyttää parhaalta. Ilmajäähdytys (huoleton) painaa paljon vaa'assa ja on suojaava kate.
Ei vain taida löytyä 2004-up mallia alle 4500 € ?
Mihin tarkoitukseen sä sitä haet? Aika paljon riippuu mielestäni käyttötarkoituksesta.(TTH @ Maalis. 28 2007,23:58) kirjoitti
Esimerkiksi oma kalustoni on tällä hetkellä käyttöpyörä R1100Rt ja kaksi museo jammua päälle joista toisen vois vaihtaa vielä enskaksi.
No, sullahan on kaksi mun suosikkia kansiossasi: Jawa "Sixteeni" ja Jytä Jammu!
Mitä maksais tuo punainen Yammu laukuilla ja tuulisuojalla?
En kovin vakavasti kysy mutta paketti miellyttää silmää... *
Kun on ikänsä ruuvvannut autoja ei vanhana jaksa ruuvata harrastuspeliä. Ykköspyörässä (Harrikka) riittää putsaamista tarpeeksi. Siksi katselen uudehkoa, huoletonta peliä etupäässä sorateille 3-4 päivän matkoille. Myös Viro ja Venäjä kiinnostaa ja sinne en kalliilla pyörällä uskalla mennä.
Minä hankin customin kaveriksi vuosi sitten vanhan tonnisen cebarin ja sellaista voi toki suositella muillekin. Toki honda-mopotti on yleensäkin huolettomimmasta päästä ajokkeja varsinkin vanhemmista ajokeista.
Talvella kakkosajokiksi tuli XX ja olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen ainakin toistaiseksi. Jopa niin tyytyväinen, että ykkösajokin magnan joutais vaihtaa vaikkapa harrikkaan
Toi punainen vaihtoi omistajaa jo viime kesän lopulla vähän runsaaseen kolmeen tonniin. Siinä niiden hinnat pyörii jos jotakuinkin järkeviä pyyntejä on. Jytäri on suosikkini sen yksinkertaisen tekniikan ja mahtavan fiiliksen antavan twini-moottorin ansiosta. Toisena museopyöränä on TX750 joka monen mielestä on täysi susi, mutta hommasin kuitenkin sellaisen kun se oli haaveena ollut jo kauan. Katsotaan sitten jääkö se taloon idemäksi aikaa vai vaihtuuko kenties johonkin.
Vanha Yamaha Trail pitäisi vielä keretä jsokus hommaamaan.