Olen ostamassa pyörää ja minulla on vain pikku a kortti.
Jos pyörän ostaa uutena ja kuristaa sen niin onko siitä mitään haittaa?
esim. moottorin sisäänajolle yms....
Suureen osaan pyöristä saa jo valmiin paketin papereineen.Helpompi olisi varmaan vastailu jos jo tietäisit tulevan pyöräsi mekin ja mallin.Jos ostat uuden kannattaa kysyä myyjältä onko pyörään kuristus satsia ja jos on laitattaa sen samalla.
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Isoihin pyöriin, ainakin uusimpiin, kuristus tapahtuu yleensä kaasun kääntökulmaa rajoittamalla eli kyseessä ei ole mekaaninen rajoitus. Kone ei siis kärsi todennäköisesti yhtään, pientä karstoitusta tapahtunee. Luulis sisäänajonkin vaan helpottuvan, kun kierroksia ei juurikaan saa yli 10 000. Ja jos pyörään ei löydy tehtaan sarjaa, tuolta saa TÜV-hyväksyttyjä sarjoja. Mun Cebardissa on juuri tuo alpha technikin kurisarja kiinni.
e: pari typoa...
"Kuulkaas nuori neiti! Nuoruudessani ympärilläni oli lihaksia ja luoteja!"
-Jukka Emil Vanaja
- CBR 1000 RR Fireblade -
noita kaasua rajoittavia kuristus sarjoja ei sitten kyllä todellakaan ole tehtyä ajettaviksi. Ainakin omalla riumpilla oli aikoinaan vaikea päästä konttorille tulematta hulluksi. Eli jos on tarkoitus ajaa kiltisti 25kw pyörällä osta joku fiksusti ruiskun säädöillä kuristettu peli joka vetää alhaalta normaalisti toisin kun tuollainen joka rajoittaa kaasun avauksen 1/5 normaalista mikä karsii tehoa/vääntöä yhtä paljon alhaalta ja ylhäältä.