Huomenna olisi tarkoitus mennä hakemaan kyseinen pyörä (jos vaan hinnasta päästään yhteisymmärrykseen) ilman koeajo kokemuksia koska korttia ei vielä ole. Kehuja olen niin paljon kuullut ja ominaisuuksien puolesta pitäisi ensi pyöräksi sopia mainiosti. Ja foorumihan se on ollut tässä tapauksessa hyvä suunnan näyttäjä![]()
Mutta asiaan,pyörällä olisi tarkoitus tehdä myös pitempää matkaa ja tuo katteettomuus hieman arvelluttaa. Eli olen 194cm pitkä eli minkälaista tuulenohjainta olisi saatavilla keulille. Ja onko ketään samaa pituusluokkaa jolla olisi kokemusta miten ilmavirta pyörittelee?
Ja mistä sellasia kannataisi kysellä/hinta?
Terve! Itse olen huomattavasti lyhyempi, eli n. 183 cm, mutta.. Ei se ajoviima omassa fz6:ssa mikään ihan mahdoton kaupunki tai maantiejossa maltillisilla nopeuksilla ole ilman tuuliohjainta tms. Mutta tänään oli tuulinen päivä, tiputtelin Lahden motaria 120 km/h alueella, tuuli otti kyllä aika lailla..
Mutta mitä oon kuullu noista pienistä ohjaimista, niin eivät kuulemma asiaa paranna, joskus kuulemma jopa tilanne huonontunut, nostanut pyörteet pään korkeudelle yms.. Tiedä sitte lopullista totuutta.. Mutta jos satut jostain hienon ja toimivan löytää, niin laita vinkkiä..
-" Anna mä edes vähän kokeilen, ihan nopeesti vaan..."
Suunnilleen samaa pituusluokkaa alturiksen kanssa ollaan. Ei kannata laittaa FZ6:een mitään sen erikoisempaa tuuliohjainta. Korkeimmallakin tuulilasilla saat ilmavirran nostettua vain noin rinnan korkeudelle, tai vähän leuan alapuolelle. Ja tuo aiheuttaa helvetillisen metelin hiljaisimpaankin kypärään.
Joskus olen kokeillut 80-100 vauhdissa nousta vähän ylös, niin että pää nousee "puhtaaseen" ilmavirtaan ja ah sitä hiljaisuutta.
Seuraava pyörä on takuuvarmasti naku. Ei tällä varrella pääse tuulensuojaan ellei osta jotain Gold Wingiä.
Eli valinta on sinun. Hiljaisuus ja kova ilmanvastus rintakehää painamaan, vai hirveä kohina kypärässä mutta pienempi ilmanvastus.
Jos ajat pidempää matkaa ja (kun kuitenkin) tarvitset tavaraa mukaan, niin käytä tankkilaukkua. Ainakin tälläisella 174 cm varrella suht' reiluksi pakattu tankkilaukku auttaa ilmavirran paineeseen, siellä takana pystyy olemaan rennosti eikä kuitenkaan aiheuta pyörteitä kypärään. Voi toki olla että nää vihjeet ei parikymmentä senttiä pidemmällä kaverilla toimi ja täyteen pakattu tankkilaukku ei oo jokapäiväinen ratkaisu, mutta kannattaa kokeilla.
Mulla on laukkuna Heldin Carry (no. 4320, (Klik tästä) ja toi istuu FZ-6:n vähän erikoisen muotoiseen tankkiin hyvin.
Köy.
Terve, samalla pyörällä ajelen ja pituutta on 184 cm. Alle 120 km/h ei tuulenohjainta paljon kaipaile, mutta olin yllättynyt talven aikana ostetun tankkilaukun tuulenohjausvaikutuksesta kun olin 100 km:n reissulla viime viikolla. Samoja kokemuksia siis Matteuksen kanssa.
FZ6:een saa alkuperäisenä kahdenalaista tuulenohjainta molemmista löyty kuvat nettimotosta.
=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_bike_type=2@id_make= 103@id_model=2676@id_sub_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@ yto=@efrom=@eto=@eng_type=@search=Hae]Isompi
=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_bike_type=2@id_make= 103@id_model=2676@id_sub_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@ yto=@efrom=@eto=@eng_type=@search=Hae]Pienempi
Isomman hinta noin 150 € ja ton pienemmän ja paremman näköisen listahinta 300 €, tietenkin. Ohjaimen sivut tulee rungon värisenä ja siksi kait kalliimpikin.
Ilmoittele kun ratkaisu löytyy, niin laitetaan me samanlaiset. *![]()
FZ1-N -06, motoilua 10 500 km ja sekin olis myynnissä, kysy!
FZ6-N -04, motoilua 9050 km