joo tuli vaihdettua 51j-mallin xj600 yamahaan sporttisempi mittaristo fzr600 -95 yamahasta. kaikki toimii ihan hyvin paitsi vilkku. kun pyörä ei ole käynnissä vilkut vilkkuu normaalisti mutta käynnissä ollessa kierrosluku vaikuttaa vilkun nopeuteen. nyt mietin että jospa sen releen joka on muistaakseni 5-napainen(!!) voisi vaihtaa elektronisen vilkun releen? onko kukaan tehnyt kyseistä vaihtoa?siinä on varmaan turhiakin johtoja mitkä vaikuttaa siihen automaattiseen vilkun palautukseen mikä toimi ennen vanhalla mittaristolla.. niin ja toinen seikka on nuo minivilkut.kolvasin jo sen vastuksen ja kuten sanoin että vilkku pelaa kun kone ei ole käynnissä. nyt toivon että "tohtorit" osais kertoa että mitä tehdä?
En tosta 600:sesta mitään tiedä, mutta noita muita jammuja kyllä on ollut. Oliko sulla vilkun automaatipalautus ennen kuin vaihdoit mittarin? Ainakin vanhemmissa jammuissa oli sellainen härpäke joka oli kytketty nopeus/matkamittariin ja joka tunnusteli ajettua matkaa ja nopeutta jonka mukaan sitten automaattisesti sammutti vilkun jonkin matkaa ajettua.
Tää vois olla yksi vaihtoehto.
kyllä oli.miten sen saa ohitettua? nopeusmittarin takana on jokin diodi mihin tulee musta ja valkovihreä johto.olen tätäkin miettinyt.
relay assemlystä ruskea/valk johto poikki ja siihen 2-napainen elektroninen rele.releestä toinen napa katkaisijaan menvään piuhaan + releen toinen napa virta piuhaan "ryöstönä" ellei halua että vilkut pelaa ilman virtoja suoraan akulta vedettäessä...
kelta/pun ja valko/vihr vaikuttavat ns.vikun palautukseen mitkä vaikuttavat vilkun palautukseen ajovauhdin kasvaessa tai vähetessä. jos tässä ongelma niin nämä piuhat voi katkaista. jos esim. FZR1000 -87 mallissa jos on minivilkkujen kanssa samaa ongelmaa niin näin voit vaihtaa elektronisen releen ilman vastusten laittoa.... ledivilkkuihin saattaa joutua laittamaan vastukset?