Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Aikaisemmat aiheet tuli kahlattua läpi ja sellainen käsitys jäi että molemmat ovat kelpo rinkuloita.

    Pyöränä GSX-R600 K5, jossa nyt alla Diablo Corsat. Noihin olen ollut tyytyväinen, joten luonnollinen jatkumo olisi kai Corsa III. Ajo pääasiassa mutkapätkäkurvailua ja mahdollisuuksien mukaan rata-ajoa muutaman kerran kesässä.

    Pidosta en ole valmis tinkimään, vaikka myös kulutuskestävyyskin kiinnostaa. Corsa III:sta ei tosin kai vielä ole tuon suhteen tietämystä.

    Nyt alla siis Diablo Corsat joilla ajettu noin 5500 km ja takanen alkaa olla keskeltä loppu (paineet kadulla 2,6 / 3,0).

    Kokemuksia kehiin. Lähinnä tuota Micheliniä voi kai verrata tuohon perus Corsaan. Eikös se Corsa III tullut markkinoille vasta syksyllä? Eli jos tuo 2CT on Diablo Corsan veroinen kumi niin vois vaihteeksi kokeilla sitä kun aikaisemmat omat kokemukset Misukasta rajoittuvat motoristiuran alkutaipaleella alla olleisiin legendaarisiin Macadameihin.

    jake
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  2. #2
    Kyllä toi Pilot Power pieksee Corsan mennentullen... Pito ja ajotuntuma ihan eri luokkaa.

    Suosittelen lämpimästi tota 2CT:tä... Eipä ole ton tonnisen gixun perä paljoo luistellu noilla Misukoilla.
    Pain is just weakness leaving the body
  3. #3
    Lainaa (mekanik @ Maalis. 29 2007,23:13) kirjoitti
    Kyllä toi Pilot Power pieksee Corsan mennentullen... Pito ja ajotuntuma ihan eri luokkaa.
    Vai että ihan eri luokkaa? Ainakin tavallista corsaa on kehuttu maasta taivaisiin, joten tuollainen väitös vaatii kyllä vähän lisäselvennystä...
  4. #4
    Lainaa (mekanik @ Maalis. 29 2007,23:13) kirjoitti
    Suosittelen lämpimästi tota 2CT:tä... Eipä ole ton tonnisen gixun perä paljoo luistellu noilla Misukoilla.
    öööö...ainakin kivasti luisteli tiistaina kun lähdettiin Pyynikiltä Mustaanlahteen ...
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
  5. #5
    Lainaa (Vito78 @ Maalis. 30 2007,00:51) kirjoitti
    Lainaa (mekanik @ Maalis. 29 2007,23:13) kirjoitti
    Suosittelen lämpimästi tota 2CT:tä... Eipä ole ton tonnisen gixun perä paljoo luistellu noilla Misukoilla.
    öööö...ainakin kivasti luisteli tiistaina kun lähdettiin Pyynikiltä Mustaanlahteen ...
    Tarkotin lämmintä rengasta Totta kai nyt mikä tahansa rengas sutiin kylmänä
    Pain is just weakness leaving the body
  6. #6
    2CT ja Corsa III on verrattavissa keskenään, samoin kun Power ja Corsa.

    Itsellä ei ole kaksiseosversioista kokemuksia, mutta Corsasta ja Powerista löytyy. Profiilithan noissa hifistelyrenkaissa taitaapi olla samat kuin perusmalleissa.

    Diablo on herkempi, more flickable, if you know what I mean, ja pidoltaan parempi mutta suoraan ajaminen tuhoaa sen alta aikayksikön.

    Powerin pito ja herkkyys eivät ole Corsan veroisia, mutta se kommunikoi paremmin kuljettajan kanssa. Katuajoa tuntuisi kestävän ihan kohtuu hyvin, mutta rata kuluttaa aika tavalla.

    Katupainotteiseen sporttiajoon pidän perusversioista Misukkaa parempana kompromissina. Ja olettaisin että suurin piirtein samoja linjoja nuo 2-seosversiotkin noudattaa

    EDIT: hups, lipsahti asiavirhe Sen siitä saa kun näin aikaisin aamulla jotain yrittää... Pitäis vaan mennä takasin nukkumaan



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  7. #7
    Itse ajellut rataa sekä Powereilla (2CT-versio) ja Corsalla, ja ilman muuta ja silmää räpäyttämättä valitsisin Powerit. 1000RR lipsutteli Corsalla mm. avauksissa perää helpostikin, Powereilla en saanut kertaakaan moista toimimaan rohkeillakaan kahvankäännöillä.

    PoS lie oikeassa että verrattavuudet keskenään menee
    Power -> Corsa
    Power 2CT -> Corsa III

    Kokeilkaa, sittenhän se selviää. Minä olen merkkini löytänyt..



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  8. #8
    Onko tuo corsa3 kaksiseoksinen? Kellään tietoa sen kestävyydestä? Ajoa tulisi pääosin kadulla+pari ratakeikkaa.
  9. #9
    Lainaa (Kaldu @ Touko. 11 2007,17:53) kirjoitti
    Onko tuo corsa3 kaksiseoksinen?
    On.

    Kestävyys reippaassa normiajossa varmaan joku 4-5tkm?
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  10. #10
    z6 minusta paras....
    honda cbr 1100xx -97 honda cbr 1000rr -06
  11. #11
    Itselläni oli Misukan pilot powerit (ei 2 ct) Pläkkärissä. Suhteellisen hyvin kesti maantieajoa ja myös rata-ajoa (n. 6 tkm). Radalla kyllä pintaa hävisi aivan silmissä (ainakin Botniaringillä), mutta pito oli todella hyvä niin sade- kuin kuivalla kelillä. Heti kun nykysistä kummeista loppuu pinta niin Misukkaan vaihdan.



    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
  12. #12
    Eli siis...

    Corsa III pitää paremmin, mutta ei kestä yhtä kauan kuin 2CT? Onko tuosta kestävyydestä jotain mutua parempaa tietoa?

    Huomaattehan, että noita 2CT:ia on ainakin kaks eri mallia. Toinen on sport touring malli, olikos nyt pilot road 2CT. Siitä mallista ei siis nyt puhuta.
    premier

    emeritus
  13. #13
    Lainaa (premier @ Touko. 15 2007,01:00) kirjoitti
    Eli siis...

    Corsa III pitää paremmin, mutta ei kestä yhtä kauan kuin 2CT? Onko tuosta kestävyydestä jotain mutua parempaa tietoa?

    Huomaattehan, että noita 2CT:ia on ainakin kaks eri mallia. Toinen on sport touring malli, olikos nyt pilot road 2CT. Siitä mallista ei siis nyt puhuta.
    Niin olikohan kukaan ylläolevista edes kokeillut molempien renkaiden uusia versioita (Minusta ei kannata verrata noita vanhoja kumeja näihin uusiin kaksiseos CorsaIII:een ja PilotPower2CT:hen).
    Itsellä ei ole kokemusta CorsaIII:ta, joten en voi myöskään verrata.

    Mutta tuo misukka on nyt käytössä ja tarjoaa kyllä aika julmasti pitoa, katurenkaaksi. Eikä näyttänyt kovin pahasti kuluvan edes radalla, tosin mä olenkin aika hidas...
  14. #14
    Corsalla ajoin noin 4500km (takarengas,täytyy tarkistaa asia)
    Tänään menee alle Corsa III

    Reiska_SB
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  15. #15

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Reiska_SB @ Touko. 15 2007,10:21) kirjoitti
    Corsalla ajoin noin 4500km (takarengas,täytyy tarkistaa asia)
    Tänään menee alle Corsa III

    Reiska_SB
    Edellinen Corsa kesti 9000km. Nykyisellä ajettu 6600km ja pintaa vielä jäljellä reilusti.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  16. #16
    Corsa 3:t alla. Kestävyyden näkee tulevaisuudessa .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  17. #17
    Edellinen takarengas diablo, nykyään corsa 3. Corsa 3:sessa ilmennyt pito ongelmaa varsinkin kun lähtee "ripeemmin" esim. kakkosvaihteella ohittamaan niin tuppaa takanen piirtelemään mustaa viivaa jonkin matkaa, diablolla ei ollut vastaavaa "ongelmaa". Keli oli kuiva lämpötila +15, vanha asfaltti alla ja renkaat ajettu lämpöisiksi.Aluksi luulin että kytkin alkoi luistaa mut kaveri tuli perässä ja vahvisti asian. Piti kokeilla muutamaan otteeseen ja aina sama juttu. Pitäis laittaa eteen vielä sama rengas mutta mietityttää vähän toi luisto-ominaisuus.
  18. #18
    Ei ole kokemuksia kuin Diablo Corsasta joka oli yllättävän hyvä radalla sellaisen tehottomat R6:sen alla *. Tuolla oli jotain testin tynkää noista rinkuloista, jos siitä mitään apua olis

    http://www.zinio.com/express2?issue=206338267
  19. #19
    Lainaa (jazy @ Touko. 15 2007,14:53) kirjoitti
    Edellinen takarengas diablo, nykyään corsa 3. Corsa 3:sessa ilmennyt pito ongelmaa varsinkin kun lähtee "ripeemmin" esim. kakkosvaihteella ohittamaan niin tuppaa takanen piirtelemään mustaa viivaa jonkin matkaa, diablolla ei ollut vastaavaa "ongelmaa". Keli oli kuiva lämpötila +15, vanha asfaltti alla ja renkaat ajettu lämpöisiksi.Aluksi luulin että kytkin alkoi luistaa mut kaveri tuli perässä ja vahvisti asian. Piti kokeilla muutamaan otteeseen ja aina sama juttu. Pitäis laittaa eteen vielä sama rengas mutta mietityttää vähän toi luisto-ominaisuus.
    Aika jännä, kun eikös perusdiablon pitäis olla ns. kovempi ja liukkaampi kuin corsan. Ainakin omasta mielestä corsa 3:n pito on parempi kuin diablojen, jotka aiemmin oli alla. Etunen corsista vasta menossa alle. Kovin hyvää arviota ei tietty mun ratakokemuksella pysty antamaan ja noissa kummassakin ominaisuudet riittää mulle ihan hyvin toivottavasti.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  20. #20
    Olen antanut itselleni kertoa , että corsa III on tarkoitettu aavistuksen lämpimmille keleille ja sen kyllä viime syksynä huomasin oli himpasen liukkaampi kuin misukka 2ct joka on hyvä rengas !
  21. #21
    Corsa 3 pyörii nyt 9r:ssä ajettu tällä hetkellä noin tuhannen kilometriä, edessä edelleen 10 tuhatta ajettu diablo eikä vielä ole vaihtotarvetta. Suurin osa ajelusta on kakspäällä ja kyseistä "pito-ongelmaa" ei ole silloin ilmennyt, mutka-pätkillä voi mennä "kyynärpäät maassa" sillä tuntuu ettei pito lopu corsasta millään. Jarrutuksissa en ole huomannut että takanen lähtisi "soutamaan". Sadekelin kokemusta ei vielä löydy mutta täytynee kokeilla sitäkin "varovasti".
  22. #22
    Lainaa (Athene @ Touko. 15 2007,13:53) kirjoitti
    Corsa 3:t alla. Kestävyyden näkee tulevaisuudessa .
    Edessä on pyörinyt Corsa III:nen ~7000km ja se alkaa olla aika finaalissa. Takasesta ei vielä tietoa kun sillä on ajettu vasta ~2500km. Radalla en oo näitä gummeja vielä käyttänyt.
  23. #23
    Lainaa (jarru @ Touko. 15 2007,16:20) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Touko. 15 2007,13:53) kirjoitti
    Corsa 3:t alla. Kestävyyden näkee tulevaisuudessa .
    Edessä on pyörinyt Corsa III:nen ~7000km ja se alkaa olla aika finaalissa. Takasesta ei vielä tietoa kun sillä on ajettu vasta ~2500km. Radalla en oo näitä gummeja vielä käyttänyt.
    Mites "jarru" oletkos huomannut etusessa minkäänlaisia "pitoon" viittaavia ongelmia. Esim: jarrutuksissa tai mutkapätkillä voiko Corsa 3 "luottaa", helpottaisi päätöstä laitanko alle Corsan vai luotanko diabloon?`
  24. #24
    Vaihdoin Misukan Pilot Sportin edestä pois , kun sillä renkaalla tuppaa olemaan se kulumisesta johtuva "aaltoilmiö" ja kilometrejä se kesti vain 6 tkm . Nyt pyörii edessä Corsa III ja ei ole valittamista . Kestävyys selviää sitten myöhemmin ....
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  25.  
  26. #25
    Lainaa (jazy @ Touko. 15 2007,18:51) kirjoitti
    Lainaa (jarru @ Touko. 15 2007,16:20) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Touko. 15 2007,13:53) kirjoitti
    Corsa 3:t alla. Kestävyyden näkee tulevaisuudessa .
    Edessä on pyörinyt Corsa III:nen ~7000km ja se alkaa olla aika finaalissa. Takasesta ei vielä tietoa kun sillä on ajettu vasta ~2500km. Radalla en oo näitä gummeja vielä käyttänyt.
    Mites "jarru" oletkos huomannut etusessa minkäänlaisia "pitoon" viittaavia ongelmia. Esim: jarrutuksissa tai mutkapätkillä voiko Corsa 3 "luottaa", helpottaisi päätöstä laitanko alle Corsan vai luotanko diabloon?`
    Viikonloppuna kävin justiinsa Motoristi Survival-kurssilla ja siellä jarruteltiin enemmänkin ja hyvin tuntui Corsa III:nen pitävän. Mutkapätkilläkin tuntuis pitävän hyvin ellei sitten ole ihan kylmät kumit. Kerran vaan vähän säikäytti kun kylmällä kumilla ja tiellä tuuppasin mutkaan vähän reilummin niin alko lipsumaan. Lämpösenä on kyllä pitäny hyvin.