Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Tarkoituksena olisi ostaa nyt keväällä joku 600cc kuutioinen moottoripyörä. Ikää minulla on sen verran, että saisin vasta ajaa enintään 25 kw moottoripyörää. Kannattaako pyörä laittaa papereihin 25 kw tehoihin vai antaa olla sen myös papereissa täysitehoisena? Muistaisin lukeneeni jostain, että sakot olisivat pienemmät, jos pyörä ei olisi edes papereissa 25 kw tehoissa.

    Oletetaan vielä, että ostaisin 600 kuutioisen jossa olisi 120 hv tai 1000 kuutioisen jossa olisi myöskin samat 120 hv. Olisiko kummassakin tapauksessa sakon suuruus sama, jos jäisin kiinni ajo-oikeudetta ajamisesta?
  2. #2
    Sakonsuuruutta sen kummemmin kommentoimatta itsellä oli edellisessä pyörässä rajotin 25kw ehkä kuukauden kun otin pois ja ajelin sillä pari vuotta rajottamattomana. Yhdet sakot sain, ei kyselly kilowateista sen enempää eikä väliluokan kortti tuntunu muutenkaan hirveesti kiinnostavan. Kerran sitten pysäytti mp posliini kun oli takavalo palanu ja kysy että onkos oikeesti 25kw? Sanoin vaan että kyl on eikä siinä muuta sitten kaikki oli kunnossa ja sano et ajele suoraan kotiin kun ei valot pelitä.

    Että tuskin sitä aletaan penkittäänkään että paljonko on kwtä, ainoo on tietty jos ajat tutkaan 230km/h ei taida mennä läpi et kyl täs 25kw on.

    25kw:llä on tietty hyvä harjotella alkuun sitä pyörän käyttäytymistä.
  3. #3
    Lainaa (Sepikö? @ Maalis. 29 2007,18:36) kirjoitti
    ainoo on tietty jos ajat tutkaan 230km/h ei taida mennä läpi et kyl täs 25kw on.
    taitaa tuo 25kw tossa kohtaa olla se kaikkein pienin murhe..
    Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
  4. #4
    Mites toi vakuutusturva jos jotain sattuu..mopo papereissa 25kw mut todellisuudessa täystehonen..

    Enkä mitään moralisoi vaan mietin mikä on vakuutusyhtiöiden käytäntö...jos joku tietää..
    Sininen Kawasaki Z750S
  5. #5
    noin äkkiseltään ajo-oikeudetta ajo on sakosta 6 kuukautta vankeutta.. eli päiväsakoilla selviät jos pyörän tehot on rekisteröity oikein ja vakuutukset ovat kunnossa.

    Jos taasen jäät kiinni täystehoisella pyörällä, jonka tehot on rajoitettu rekisteriotteen mukaan. Olet edelleen ajanut ilman ajo-oikeutta, mutta sen lisäksi olet myöskin jättänyt muutoskatsastuksen tekemättä, josta saat lisärapsut. Niin ikään vakuutusyhtiöllä lienee oikeus periä sulta lisähintaa oikean teholuokan mukaisesti, lisähinta voi olla jopa 10 kertainen.

    Eli, jos rekisteriin on merkitty 25 kw, kiinnijäämisen mahdollisuus on pienempi rutiinitarkastuksissa. Kuitenkin jos tuo riski toteutuu ja poliisi saa päähänsä katsastuttaa tuon pyörän, sulla on paljon kusisemmat paikat edessä kuin että olisit ajanut pyörällä joka on rekisteröity täystehoisena..

    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  6.  
  7. #6
    Minäpä taas kirjoittaisin että jos on selkärankaa ajaa rajoitusten mukaan ja muutenkin erottumatta niin tuskin sinua pysäytetään liikenteessä.Sakkohan on hyvin pieni jos vaikka pysäytetäisiinkin ja huomattaisiin tehorajan ylitys jos pyörän paperit todellakin ovat kunnossa,siis ei mikään papereissa kuristettu.Maksaa paljon jos on asiakirja väärennös ja poliisi ilmoittaa myös vakuutusyhtiölle.
    Jos on opiskelia tais sakko olla 90€ luokkaa ja ------ joka oli töissä sai 120€,ajoi yli 100hv pyörällä kolarin.Vastapuoli syyllinen ja sen vakuutus maksoi vahingot.Ei kortin menetystä.Tässä tapauksessa oli oikeus ajaa vain alle 25kw:ta.
    Päätös on kuitenkin jokaisen oma miten toimii.
    "Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230