Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Elikkäs seuraavaa aihetta sivuten.
    Minkäslaiset asetukset mahtaa olla tehtaalta lähtiessä? Neulat tietysti vakiona keskimmäisessä kolosessa, mutta seosruuvien kierrokset on vielä hämärän peitossa.
    Ongelmana on tulppien jatkuva mustuminen ja vaikea käynnistys lämpimänä. Kohokammiot ja bensanpinnat on tsekattu, olivat OK. Soosiruuvit on nyt 2 kierrosta auki.

    Mites sitten laturin laakerit? Löytyykö laakerikaupan laajasta valikoimasta vai onko otettava hattu kouraan ja aneltava Suzukin tiskiltä?
  2. #2
    Minuakin kiinnostaa nuo kaasareiden säädöt.
    Laturin laakerit on aivan perus kamaa.
    Itse kävelin laakerit kourassa SKF:lle ja täti antoi uudet tilalle, paikalla olleet laakerit oli jotain kiinalaista sorttia, enkä saanut itse vastaavia SKF:n laakereita selville.

    Laitan laakereiden numerot myöhemmin, kunhan löydän ne jostain...
    --------------------
    Pienempi on 6202 RS2 suojattu molemmin puolin, isompaa en löytänyt, mutta muistaakseni se on 6302 RS2.
    Ps. Onko tuossa ladattavissa olevassa manuaalissa säätöarvot kaasareille?



    Lahjattomat treenaa
  3. #3
    Kiitti noista laakerityypeistä.
    Eipä oo siinä seosruuvien kierroksia mainittu.
  4. #4
    Juu ei ollutkaan
    Selasin ajatuksella läpi opuksen, mutta ei löytynyt
    Pitää kysellä noilta guru kavereilta, kunhan laskeutuvat vuoreltaan
    Lahjattomat treenaa
  5. #5
    Lainaa (UKK @ Maalis. 27 2007,18:56) kirjoitti
    Elikkäs seuraavaa aihetta sivuten.
    Minkäslaiset asetukset mahtaa olla tehtaalta lähtiessä? Neulat tietysti vakiona keskimmäisessä kolosessa, mutta seosruuvien kierrokset on vielä hämärän peitossa.
    Ongelmana on tulppien jatkuva mustuminen ja vaikea käynnistys lämpimänä. Kohokammiot ja bensanpinnat on tsekattu, olivat OK. Soosiruuvit on nyt 2 kierrosta auki.

    Mites sitten laturin laakerit? Löytyykö laakerikaupan laajasta valikoimasta vai onko otettava hattu kouraan ja aneltava Suzukin tiskiltä?
    Nuo soosiruuvit eivät taida vaikuttaa kuin pienillä kierroksilla. Alkuperäistä asentoa en tiedä.Joku puoli toista *
    Miten suuttimet ovatko alkuperäistä kokoa? Suutin putket kuluneet, paljonko ajettu? Ilmansuodatin puhdas?

    Käytä suosiolla dynossa niin saat säädöt kohdalleen. Jos ei muuten ala pelittään. *
  6. #6
    Ajettu on n. 40 tkm. Neulaputket näyttivät pyöreiltä ja neulat olivat kevyesti kiilloittuneet. Saattaapa olla, että laite on saksassa ollessaan omannut sliparin. Alunperin soosiruuvit olivat auki 2,5 kierrosta! Tunnetun vorssalaisen liikkeen mukaan kone oli täysin säädöissä, vaikka putken päästä tulee mustaa ja tulppia kuluu kun leipää. Käskettiin vaan antaa hanaa. Huoltoaseman pitäjäkin laittoi joulukortin.

    Joo, ongelma on ainoastaan pienten kierroksien alueella. Jos ajelee reilusti yli 5000 kierroksen ei tulpat oo moksiskaan.

    Dynoon on kyllä menossa kunhan saa perussetupin ensin edes fiksulle alueelle.

    Toiminta on nyt ihan OK, soosiruuvit kohdassa 1 3/4 kierrosta auki. Snadisti vielä tuntuu rikkaalla olevan erityisesti alhaalta. Neulat täytyy vielä nostaa takaisin keskelle, kun tuntuu notkahtavan tuossa 4000-5000 välillä nopeasti kaasua avattaessa. Laitoinpa pykälää kuumemmat tulpatkin. Kierrosherkkyys tuntuu nyt alhaalta paljon terävemmältä.

    Synkat tarkastan kunhan Carbtune kolahtaa laatikkoon. Kai tää tästä vielä kuntoon tulee, sitten voikin jo vaihtaa isompaan koneeseen.
  7. #7
    Minkä tulpat laitoit?
    Ihan vaan uteliaisuudesta, kun pitäis itekkin vaihtaa...
    Lahjattomat treenaa
  8. #8
    Nippon-Densot, joku U24-jotain, vastaa NGK:n CR8E:tä. Kokemuksia pitkältä ajalta ei vielä ole. Teorian mukaan noi saattais pysyä paremmin puhtaana.
  9. #9
    Vaihda ne tulpat tyyppii CR 9 EK niin suurin osa ongelmista häviää.
    Suzuki GSX1400 K6
  10. #10
    Lainaa (samppa2003 @ Maalis. 29 2007,15:18) kirjoitti
    Vaihda ne tulpat tyyppii CR 9 EK niin suurin osa ongelmista häviää.
    Mitä vaikutusta/haittaa on, jos vaihtaa pykälää kuumemmat tulpat?
    Joskus aikoinaan kevarissa piti vaihtaa kylmemmät, kun bi-metalli kansi sulatti tulpat noin kerran viikossa, mutta ei kai vakio RF:ssä ole suurta vaikutusta
    Lahjattomat treenaa
  11. #11
    Tulpan lämpöarvolla voidaan vaikuttaa tulpan käyntilämpötilaan. Eli kuumempi tulppa lämpiää nopeammin ja saavuttaa korkeamman lämpötilan, jolloin mahdollinen karstankerääntyminen on pienempi. Eli karsta ikäänkuin palaa paremmin pois. CR9E on normaali suositus tuohon RF:ään, mutta korjaamo-opas neuvoo myös pykälän kuumemman ja kylmemmän tulpan, riippuen käyttöolosuhteiden lämpötilasta. Kokeillaan nyt nuo kasit kun ysit tuntuu karstoittuvan helposti. Tulee niin vähän avattua hanaa... Eikä tuo konekkaan lämpiä ihan kunnolla, vaikka termostaatti on OK.
  12. #12
    Ei toi 900 RF:kään mittarin mukaan minään kovin lämpösenä käy. Taitaa olla ihan ominaisuus tossa mallissa. Hellepäivinä kaupunkiajossa saa viisarin nousemaan yli puolenvälin.
    Suzuki RF 900R
  13. #13
    Mun -94 kusiainen lämpenee ihan hyvin.
    En tiedä onko termostaatti alkuperäinen, mutta ajotyylini kyllä on .....öh... "aktiivinen"
    Kävin minäkin 8:n tulpat hakemassa...
    Lahjattomat treenaa
  14. #14
    No niin. Nyt on sitten kaikki taas nipussa ja tuntuis laulavan ihan OK. Soosiruuvit jäi asentoon 1 3/4 kierrosta, hivenen rikkaalle alhaalta. Eli 1,5 kierrosta on melko lähelle perusasetusta. Kaasuunvastaavuus on nyt hyvä, ei ongelmia ajaa pienilläkään kierroksilla. Myös tyhjäkäyntiongelmat lämpimällä koneella katosivat.

    Kaasareiden synkkaus Carbtunella, suosittelen. Vaikeusaste 1 asteikolla 1-5.

    Tulpat pysyi nyt puhtaana vajaan tunnin lenkin jälkeen.

  15. #15
    Minkälainen homma se laturin laakerointi on? vois sen tehä kun pyörä vielä tallissa katteettomana...
    RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm
  16. #16
    Lainaa (Hontamies @ Huhti. 20 2008,13:14) kirjoitti
    Minkälainen homma se laturin laakerointi on? vois sen tehä kun pyörä vielä tallissa katteettomana...
    Ei oo mikään amerikantemppu, ainoa on että kolvia tarvitaan kun pitää de-tinata latauksensäädin jotta saa laturin puolikkaat irti toisistaan ( selviää kyllä siinä purkamisen aikana)
    Jos ihan orkkislaakereita haluaa niin about 27€ kpl (!!!) SKF:ltä löytyy mitoiltaan sama ~vitosella mutta lukitusuraa ei ole ( ulkokehän ja laakeripesän väliin tulee "jousirengas" tms. Tämän tarkoitus lienee estää laakeria pyörähtämästä pesässä, samalla kun pitäisi olla mahdollisuus aksiaalisuunnan laajenemiselle. Itse pistin kumisen O-renkaan laakeripesän pohjalle tarjoamaan lisäpitoa ( jos laittaa ruuvilukitetta niin laakeri ei pääse liikkumaan pätkääkään ja lämpenemisen + akselin lämpölaajenemisen myötä Suzukin äänimaailma tulee muuttumaan)
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

    http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
  17. #17
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    Lainaa (UKK @ Maalis. 27 2007,18:56) kirjoitti
    Elikkäs seuraavaa aihetta sivuten.
    Minkäslaiset asetukset mahtaa olla tehtaalta lähtiessä?
    http://www.repairmanualclub.com/

    Tuolta latasin oopuksen ja siellä oli kyl mainittu se ruuvin asento. Riippuen kaasarin tyypistä joko 1 1/4 tai 1 1/2 kierrosta auki.
    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

    PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
  18. #18
    Mulla laitettiin kaikkiin kaasareihin korjaussarja sekä neulaputket uusittiin ---> kulutus putos alle 6 litraan sekalaisessa ... ajossa (ennen ei meinannut päästä alle 7). Pyörä on tosin RF900R.
    ***** GSX-R 1000 *****
  19. #19
    Lainaa (RF900R @ Huhti. 20 2008,20:16) kirjoitti
    Mulla laitettiin kaikkiin kaasareihin korjaussarja sekä neulaputket uusittiin ---> kulutus putos alle 6 litraan sekalaisessa ... ajossa (ennen ei meinannut päästä alle 7). Pyörä on tosin RF900R.
    Minkä hintainen oli tuo korjaussarja ja suutinputket ?

    Mulla on sama homma edessä.
    RF 900R
  20. #20
    Lainaa (hmm @ Huhti. 21 2008,10:02) kirjoitti
    Lainaa (RF900R @ Huhti. 20 2008,20:16) kirjoitti
    Mulla laitettiin kaikkiin kaasareihin korjaussarja sekä neulaputket uusittiin ---> kulutus putos alle 6 litraan sekalaisessa ... ajossa (ennen ei meinannut päästä alle 7). Pyörä on tosin RF900R.
    Minkä hintainen oli tuo korjaussarja ja suutinputket ?

    Mulla on sama homma edessä.

    Täytyy kattoa kun menee himaan illalla.
    ***** GSX-R 1000 *****
  21.  
  22. #21
    Lainaa (hmm @ Huhti. 21 2008,10:02) kirjoitti
    Lainaa (RF900R @ Huhti. 20 2008,20:16) kirjoitti
    Mulla laitettiin kaikkiin kaasareihin korjaussarja sekä neulaputket uusittiin ---> kulutus putos alle 6 litraan sekalaisessa ... ajossa (ennen ei meinannut päästä alle 7). Pyörä on tosin RF900R.
    Minkä hintainen oli tuo korjaussarja ja suutinputket ?

    Mulla on sama homma edessä.

    Moi !
    Unohtu eilen kattoa. Tässä hintoja:
    Kaasuttimen korjaussarja ( tarvike ): a`35€ (yht.140€)
    Neulaputki: a` 25,40 € (yht.101,60€)

    En tiedä mistä tilasi, mutta työt tehty Metura Motorsilla.
    ***** GSX-R 1000 *****