Harkinnassa eka kyykky. Muutama vuosi sitten ajelin kawan en500:lla mutta eipä ollut mieluinen pyörä ja myin sen sitten pois. Nyt kuume mopoiluun taas tasaisessa nousussa ja silmiin osui yksi cbr600f vm.94. Kertokaas mielipiteitä ja käyttökokemuksia tästä mallista.
Eka viesti![]()
No sellainen jokapaikan höylä se on.
Pystyy häthätää aiheuttamaan kadun varsilla pahennusta *, radallakin alustaa päivittämällä ok ja matkaa ainakin yks päällä helposti.
Eikä tarvi juuri olla korjaamassa, ainakin sen 100tkm menee ilman ihmeitä.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Nimenommaan sellanen joka paikan höylä. Mukava ajella yksin tai kaks päällä (ei hätäistuinta), toimii tilanteessa ku tilanteessa ja laatu on hyvä. Ainoo propsi, joka tulee kaikilla jossain vaiheessa eteen on se kyllästyminen. Mopomaailman Corollan tehon puute rupee tympiin.. Ku vaan ois rahaa, niin laittaisin itekki isomman..
<p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
Ihan hyvä pyörä. Itsekkin aloitin sillä. Suosittelen. Sopii kohtuu hyvin kaikenlaiseen ajoon, olemattaa missään erityisen hyvä tai huono. 2-päällä voi ajella, vaikka vähän nuhainen alkaa sitten olemaan, mutta ei sillä silti liikenteessä jalkoihin jää.
2-3 vuotta maksimissaan jaksat sillä, kunnes tulee vaihto eteen.
Ainoa miinus keskinkertaisuus ja tylsyys, mutta nämähän on Hondan tyyppivikoja. Vastapainona saat hyvän luotettavuuden.
Ajotaidot on tällä hetkellä aika heppaiset joten tehoakaan ei tarvitse alkuun olla niin hirveitä. Sitten kun alkaa pyörä pysymään joskus aikanaan paremmin hyppysissä niin tehokkaampaa alle.
Tämmöinen jokapaikan höylä voisi olla alkuun ihan hyvä.
Mites onko jotain tyypillistä vikaa mikä pitäis pyörän osto hetkellä tarkastaa?
Eipä noissa juuri pahemmin vikoja ole. Nokkaketju varmaan rahisee jokaisessa yksilössä, ellei ole juuri vaihdettu. Melko huolettomia pelejä ovatten...![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Jep. Muutamia tyyppivikoja tai ominaisuuksia cebarissa on. Nokkaketju alkaa rallattaa uudestaan pian kiristimen vaihdon jälkeen.(ValeRossi @ Joulu. 09 2006,12:35) kirjoitti
Vaihde vapaalla, kytkin ylhäällä kuuluu moottorista/kytkimestä kohiseva ääni jota ei vissiin kannata säikähtää. Ääni on kuulunut kaikista yksilöistä joilla olen ajanut.
Jännitteensäädin/regulaattori saattaa kuumetessaan hajota. Jäähdytysrivoilla varustetun tarvikeosan saa 100e:llä kun alkuperäinen maksaa 250e.
Hyvä mutta vähän persoonaton ja tylsä pyörä.
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Onkos jotain muita merkkejä/malleja jota suosittelisitte tällaiselle vasta harrastusta aloittelevalle. Jokainen tietysti kehuu omaansa mutta luotettavuus on nyt alkuun tärkeimpiä seikkoja pyörää valittaessa. Kriteerinä on ettei alle 600cc ja hinta ei saa pompsahtaa kovin korkeaksi mielellään. Customi ei enää myöskään iske.
Pakko kehua omaa:(Mcj @ Joulu. 09 2006,22:23) kirjoitti
VTR 1000 F Firestorm. Jokapaikan höylä myöskin ja vanhempia malleja saa jo melko halvalla. Tehotkin suunnilleen samalla tasolla uudempien Cebarien kanssa, mutta vääntöä onkin sitten reippaammin. On myös hiukan harvinaisempi, joten ei tule joka kulmalla vastaan. Ja luotettavahan tuo on. Sehän on Honda.
TÄSSÄ ihan hyvät sivut kyseisestä mopottimesta.
Ja mullahan on halvalla yksi myynnissä![]()
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Jos tarvii ajaa pätkääkään maantietä, unohtaisin alle 750cc heti. Merkistä riippumatta.
Vai pyörän osto..
Sun pitää ensiksi hahmottaa ittelles mihin käyttöön se tulee.
Paljon matkaa, niin silloin se on cbr1000f. Siinä on sitte tosi huoleton peli, ja ei varmasti jää jalkoihin vaikka ois sitte kaks päällä ja tavaraa kyydissä. jos on mukava vähä käännellä radalla välillä mutta pitää päästä pitkääkin matkaa kivuttomasti ja tarvittaessa vauhdikkaasti, niin silloin se on hondan cbr1100xx. Sillä voi kivuttomasti myös kääntyillä kadunkulmissa. Edellinen pyörä on hiukan raskas käsitellä moottori sammuksissa, mutta luojan kiitos siinähän on moottori.
Jos mielii radalle ja kadun kulmiin vaan niin sitte 900 cbr. On kiukkunen ja taittuu radalla mageesti. *
Siinä vähä pohjaa.
Itsellä 97 vm xx. Päädyin ostamaan sen siksi, koska se on NIIN moni käyttöinen ja voima ei lopu kesken.
Vaimon kans viime kesänä 700km päivä reissuja ja kuski eikä kuskattava ollut moksiskaan.. jos vaan raha piisaa, suosittelen xx.ää *tod.näk. ei tarvi vaihtaa pyörää piiiitkään aikaan.. (Tietenkin jos mieli vetää radoille enemmänkin...Niin ehkä sitten).
Honda cbr 1100 Super Blackbird
Honda XRV 750 Africa Twin
Mä aloitin just ton ikäisellä 600F:llä.
Oli mukava ajaa. Huoletonta. Ei ilmennyt mitään yllärivikoja.
Kävin kertaalleen radalla, ei valittamista. Matka taittui mukavasti jne.
Mutta se on kuitenkin yksilöllistä millainen pyörä kenellekin sopii mihinkin tarkoitukseen.![]()
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>
Itsellä tuollanen 600 cebari, ja olen tykännyt. Ihan riittävästi saa aiheutettua pahennusta, ja yksin ajellessa maantielläkin ihan kiva peli. Vähän persoonaton, mutta ihan omasta suhteutumisesta kiinni...![]()
Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
Muijalla on tuollainen 98 ja kehuu maasta taivaaseen! Itsekin tykännyt sillä ajella. Jopa radalla käynyt sillä vaikka tarjolla olisi ollut oma tonninen sv. Hyvä pyörä jota suosittelen. Ei liian etukeno, tarpeeksi tehokas vaikka sitten kaksipäällä, jaksaa istua tunnista toiseen, luotettava ja kohtalaisen halpa huoltaa sekä saa myydessä helposti samaa luokkaa takaisin mitä panostanut.
Ei muuta kun ostoksille ja ajoille.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
No jos jotain voisin kehaista luotettavaksi on suzukin bandiitti 1200, mutta itse ajelisin mielummin 600 f ceparilla vaikka tehoa onkin vähemmän ja vääntöä vieläkin vähemmän.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Ihan ok ekaks pyöräks mutta tylsä ja hengetön niinkuin kaikki hontat![]()
Suk dik!
"Menee hiljaisena avaamaan ranteensa."(anttari @ Joulu. 11 2006,16:34) kirjoitti
![]()
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Eiköhän tuo ole kuitenkin tuon koko-, ikä- ja hintaluokan parhaimmistoa? Ainakin vähemmän ajokokemusta omaavalle. Omasta kokemuksesta jäi varsinkin mieleen hyvä alusta (perusajeluun). Ei muuta kuin eurot jonoon ja pyörä alle.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Hyvä ja helppo pyörä. Mulla on ollut kaksi tuon "korimallin" vehjettä. Säännölliset huollot ja ketjun kiristykset kun hoitaa, niin avainta virtalukkoon ja ajoa. Muuta ei tarvi ja on varma peli, näppärä ja ketterä.
Suosittelen.
CBR 1000 F vm 1990
KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
KTM EXC 530 vm 2008
Kuten jo moni tuossa yllä on sanonut... Hyvä peruspyörä. Olen pari kesää (20tkm) ajellut juurikin tuollaisella -94 vuosimallilla.
Mun pyörä varmaan keväällä tulee myyntiin. Jos ketjun aloittajaa kiinnostaa niin laita privaatti-viestiä... kerron pyörästä lisää. Uskallan sanoa, että kyseessä on hyvä yksilö, jossa on hinta-laatu-suhde kohdillaan...
Vastaava -94 on ostettu, kevään tuloa siis odotellessa..
Eka pyörä minullekin ja tuntuu olevan niinkuin hanska käteen. Suosittelen ainakin vasta-alkajille lämpimästi. Sen 100 000 pitäisi ainakin kestää ja kukkua mukavasti!
***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
Täällä on tollanen -93 ja ihan hyvä peruspyörä sekä aloittelijalle!
Vähä tehoton ku tulee enemmän painoo esim 2 päällä tai laukkujen kans. Muuten ihan sopiva ekaksi mopoksi.
Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!
Honda CBR600F -98
ex-Honda CBR1000F -98
ex- Honda CBR600F -93
Jea meitsin eka viesti myös... kysyisin teiltä että kuinka onnistuu matka-ajo 2 päällä tuollasella honda cbr 600 1991-1995 mallin prätkällä? tarkotus olisi nyt ensi kesäksi ostaa tuommonen ja kortti ajaa heti kun lumet sulaa ja mitä luultavimmin käydään silä sitten vähän pidemmällä kotikulmia eli matkaa kertyisi n.400km ja sitte parin päivän päästä takaisin et onko ihan mahdoton ajatus noin pienellä pyörällä?
ollaan vaimokkeen kanssa aika pikkuisia ni ajattelin et jaksaa varmaa viel jotenki kone puksuttaa "mä n.57kg ja vaimoke n.47kg"
ostakaas muute joku mun Honda Cr -94 125cc paljon huollettu laitos?
Yamaha xv1100 -89
Painan itse saman verran kuin te yhteensä, ja emäntä on mullakin toisinaan ollu kyydissä + laukut tietty. Ajaminen onnistuu ihan hyvin, vaihteita mutkapätkillä saa hämmentää vähän tiheämmin kuin isommalla pyörällä. Suoraa maantietä ajaessa ei vaihteisiin juuri koskea tarvitse. Tietysti mikäli kahdestaan on jatkuvasti tarkoitus ajella, niin siinä tapauksessa suosittelen tonnista cebaria tai bläkkäriä.(Grazzius @ Joulu. 18 2006,20:44) kirjoitti
Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
ok. ei ole tarkoitus pitkiä matkoja ajella ainakaan suuremmin, ekaksi pyöräksi ceparia ostamassa ja testilenkki heitetään keskisuomeen sukuloimaan, eli vaikuttaa siltä että sillä pystyis hieman jopa matkustamaankintoinen juttu mikä kiinnostaa niin mitenkä nopea on kiihtymään 0-200kmh kun meinaan et radalle pääsis vähän ajelemaan et riittääkö siinä tehoa siellä sitten ajella? eikös se 0-100kmh ollu about 4sek ? ja ilmeisesti sillä pyörällä pystyy hieman kikkailemaankin mitä oon lueskellu muiden tekstejä?
Yamaha xv1100 -89
Niin ekaksi pyöräksikö? Vai tonnisen jälkeen?(anttari @ Joulu. 11 2006,16:34) kirjoitti
m 72 projekti
Keula nousee kytkimellä helposti ja Suomen radoilla et tonne kahteensataan saa kun ei suorat riitä. Loistavasti kerkiää radalla tuolla pyörällä, varsinkin alkuun kun tehot tappaa sen harjoittelun helposti ja siitä tulee sellaista suorat täysiin ja kurvissa olet tukkona ajeluu joka tuntuu hyvältä, mutta näyttää tyhmältä ja mikä tärkeintä ei ole nopeaa. Se kaksisataa siellä radalla ei ole se tärkein vaan kuinka nopeaa pystyt ajamaan kurvissa ja tuolla pyörällä löylytät mielelläsi tonnisia(Grazzius @ Joulu. 19 2006,16:21) kirjoitti
Ei ne tehot vaan taito siellä radalla.
m 72 projekti
Kyseisellä pyörällä on se vaara että joku voi mennä suoralla ohi, ei sovellu missään tapauksessa radalle.(Grazzius @ Joulu. 19 2006,16:21) kirjoitti
mulla oli ennen tollanen 600f sillä ajelin parivuotta ja nyt on alla 929 blade.
tehon ja väännönpuute tuli vastaan, mutta oli se oikein hyvä tuon 2 vuotta en mä sitä varmaan olis muutenkaan vaihtanut mutta kun kortti lähti niin myin pois keväällä oli kuitenkin saatava uusi ja samointein sitten tehokkaampi.
tuo 600f oli muuten imo parempi jos joku on kyydissä kun vertaa tuohon bladeen.
tuo 600f keulii jo ihan pelkällä kaasulla ykkösellä jostain 9000rpm tienoilta.
Honda CBR *929 RR FireBlade & Samurai 150cc kiinanpaska talven rientoihin.
selvä selvä, kyllä mä olen o 99% varma että semmosen menen ostamaan heti kun oman crossin saa myytyä pois luultavasti pihaan tulee honda cbr 600f -93 tai semmosta olen katsellut ja muuten sopinut jo ostonkin vain rahat puuttuu, ihan älytön mp-kuume eikä auta yhtää vaikka kuinka crossilla pöllytäis radalkatupyörässä kun on sitä jotakin
kiitoksia vastauksista toi lisä uskoa cbr pyörään
![]()
Yamaha xv1100 -89