Koitan selittää lyhyesti... Pyörä siis käy asiallisesti tyhjäkäyntiä, mutta keulaa "niiaamalla" sammuu, ja luonnollisesti myös ajossa sama ongelma kun keula jarruttaessa *painuu hiukan alemmas. Lähtee kyllä hyvin napista käyntiin heti sammumisen jälkeen, mutta pirullinen ongelma kun ei oikeen muuten voi jarruttaa, kuin vaihteella jarruttaen samalla. Pyörä on kaverini ensimmäinen ja olis hieno juttu jos voisin jotenkin auttaa, mutta kun ei tiedä mistä perkeleestä tommonen voi edes johtua. APUA !
ps. Pyörä siis Suzuki GSX-F 750 -94.
Ezekiel 25:17
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
Aika kummallista, mut ekana tulis mieleen, et joku virtalukon tai tappokytkimen piuha olis irti / löysällä. Oliks siinä sivuseisontatuessa myös tappokytkin, joka sammuttaa pyörän, jos kiksi alhaalla ja vaihde päällä? Ehkä kannattais niitten toiminta varmistaa ihan ensimmäisenä.
Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
Kawasaki Kx 125 -85
http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
Veikkaisin sähkövikaa, tappokytkin sellaista.
Eli tappokytkin saattaa olla niin "herkkä" (eli paskana) että katkaisee heti kun mopo vähän niiaa. Kannattaa ruuvata se kytkin auki ja ottaa koko kytkin pois toiminnasta ja ainakin kokeilla sillai.
10min homma, ja ompahan sit ainakin yksi vika eliminoitu jos ei tolla häviä.
itte ruuvasin tappokytkimen (tai mikä sammustusnappi nyt onkin) viimekesänä irti kun pätki ajossa todella ikävästi...
Suzuki GSX-R 750 W -92
Arvausttaisko ehkä sammutusnapin tai joku muu kriittinen piuha runkoon kiinni niiatessa???
...
Samaa veikkailisin!! Näissä on ollu joskus semmoista vikaa että sammutusnapin piuhat hapettuu (tai se koko katkaisimen pohja). Avaa ekaks se koko kahva ja katso löytyykö vika sieltä.(Petteri.H @ Maalis. 26 2007,21:21) kirjoitti
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
kurkkaa seisontajalan piuhat ittellä oli niis häikkää ja toinen on et tankin alla joku liitos auki ?
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
sanoisin ettö vika löytyy siitä seisontatuessa olevasta tappokytkimestä.
itsellä oireili vastaavasti, no tosin rajummin kiihdyttäessä ja jarruttaessa. aina sammui mopo tai ökähteli pari kertaa ja sitten taas matka jatkui.oli perin v*ittuimainen vika paikallista.
eli putsaile se kytkin ja piuha liitokset ja varmista että seisontatuki painaa sen napin kunnolla pohjaan ja että se pysyy siellä.voi olla että se jousi siitä tuesta ei jaksa enää pitää sitä paikallaa ja heti ku tulee jotain "niiausta" niin tuki pääsee sen verran liikkumaan että se katkaisijan nappi pomppaa taas ulos.
olikohan tarpeeksi monimutkaisesti yritetty selittää![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Kysymys:
Kun sammumisen jälkeen käynnistää niin prötääkö ja savuttaako hetken mustaa?
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
itellä gsxr -95 viimekesänä kun sen ostin. Pyörä sammu jos jarrutti liian nopeesti.. meinashan se vituttaa =)!!! Muistaakseni pääsin siitä eroon kun tyhjensin kaasareiden kohokammiosta bensat ulos. En muista kuka siitä mulle kerto mutta kuulemma saattaa kertyä vettä sinne kammion ala-osaan ja sit voimakkaasti jarruttaessa se vesi lähtee siltä liikenteeseen ja menee sylintereihin ja mopo hyytyy =) eli otat ja tyhennät ne ... pitäs löytyy kaasareiden alaosasta ruuvit mistä moinen onnistuu .. itellä ainakin loppu se ongelma sillä..
=)
kuinkas muuten on,kun tämä kyseinen ongelma pyörä sammuu keulan niiatessa myös vapaalla. eikös se seisontajalan tappokytkin sammuta pyörän vaihteen ollessa päällä? ja sen verran tuli virtakytkintäkin testattua että vähän löysättiin sitä koteloa ja heiluteltiin ja ravisteltiin pyörän ollessa käynnissä eikä edes meinannit sammua. niin ja pyörä pysyy kyllä käynnissä silloin jos antaa kierroksia ja rytkyttää keulaa alas,mutta tyhjäkäynnillä ei. voisko tälläinen ongelma johtua siitä jos saa liikaa bensaa?kun tyhjäkäynti on vähän röpöttävän oloista ja reilummin kiihdyttäessä oli kuulemma oikeasta putkesta tullut mustaa savua...
Kyllä oireet nyt viittaa sinne kaasarien suuntaan. Omassani oli joskus takavuosina samaa oiretta, eli varsinkin alamäkeen terävästi jarruttaessa peli sammahti jos oli kytkin sisäänvedettynä. Käynti lähti kyllä mutta vähän savutti ja prötäs.
Avasin kaasarit, säädin bensapinnat (pari oli vähänkorkeella) taisin vaihtaa o-renkaita kohozydeemiin ja kasasin -> vika hävisi. Mitään selkeetä vikaa en löytänyt mutta järkeilin joko liian korkean b-pinnan tai jonkun vähän vuotaneen o-renkaan tms aiheuttaneen ongelman.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
ok. kiitoksia vastauksista. eiköhän se vika sitten sieltä kaasari puolelta löydy kun joku minua pätevämpi sen ottaa tarkasteluun.
Tuli vaan mieleen...
Rouva tulee kotiin ja sanoo äijälle, että vieppä autos huoltoon, siinä on vettä kaasarissa.
Äijä siihen, että mistäs sä sen tiedät, ethän sä autoista mitään ymmärrä?!
Rouva vastaa, että kun se auto on tuolla takapihan uima-altaassa.
Sellasta...
![]()
=)