Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Perustietoa pyörästä, ajoasento, yleensä ajettavuus, suojaako kate, onko tehot riittävät. Huollot ja kestävyys.
    Varaosien saatavuus ja hinnat.
  2. #2
    Hyvä peruspyörä, ilman suurempia murheita tuli aikoinaan ajeltua n. 20tkm ko. pyörällä.
    -Jarruista keskustelua, omatkin olivat aika !"#¤%"
    -Lisää jarruista

    Tarkkana kannattaa olla vuosimallejen kanssa, nämäkin 2 nettimotossa myynnissä olevaan on oikeasti vuosimallia 2004:
    nettimoto 1
    nettimoto 2

    Laitettu rekisteriin yliylivuotisina



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  3. #3
    Pirun hyvät äänet! Rattaita vaihtamalla keulimispeliks mahtava. Tosissaan -05 mallissa on musta runko. Ja uusia taidettiin myydä viimevuonna 11900 eli hinnat tingi sen mukaan. Pylly siinä on vähän tökerö vakiona mutta rälläkällä saa siitäkin sulavan näköisen.
    kato tosta yhestä
    http://www.nettimoto.com/viewVeh....rch=Hae
  4. #4
    ... Niin varaosista vielä! Eli hinnat ja huollot ihan samanhintaisia kuin japseissakin. Hylly tavaraa suomesta löytyy vähemmän mutta 1.5vk toimitusajalla kai saa kaiken.
  5. #5
    Ajoasento riippuu kuskin mitoista , pyörä on muuten todella hieno ajaa . Itse olen ajanut matkaa , mutkaa ja rataa ja ainakin mulla toiminut hyvin ! Varaosia saa hyvin ja huolto toimii .
  6. #6
    Lainaa (palrag @ Helmi. 24 2007,20:38) kirjoitti
    Perustietoa pyörästä, ajoasento, yleensä ajettavuus, suojaako kate, onko tehot riittävät. Huollot ja kestävyys.
    Varaosien saatavuus ja hinnat.
    No tehoa ei koskaan ole riittävästi jos niikseen tulee, mutta esim. Tku-Rovaniemi-Tku menee vkonlopussa mukavasti... Kait se on kuskista kiinni jollei radalla pärjää...
    Race pöntöllä hyvät äänet mutta ei liian kovat, tosin vakiona 4k rpm tienoilla monttu väännössä mutta siitä pääsee TOR tunella tai Tuneboylla eroon...
    Orggis renkaat jos on 010 Bridget niin etunen menee heti kohta pykälille jos kunnolla jarruttelee...
    Kestävyyden kanssa ei ongelmia ainakaan vielä ja pääset vielä hyvää porukkaan jos sellaisen ostat...
    www.rat.fi



    F = dp / dt
  7. #7
    Onkos noissa -04...-06 malleissa muuta eroa kuin tuo rungon väri?
    Huono tie, parempi mieli
  8. #8
    Lainaa (R@gdoll @ Helmi. 25 2007,19:40) kirjoitti
    Onkos noissa -04...-06 malleissa muuta eroa kuin tuo rungon väri?
    Sytkä ja bensakartat vähän erilaiset 147/148hp kytkimellä kuulemma ei pitäisi muuta olla...
    Ai niin uudempiin varmaan vaihdettu eri polttoaineliittimet, tosin ei mulla ole ollut ongelmia niidenkään kanssa...
    F = dp / dt
  9. #9
    Lainaa (R@gdoll @ Helmi. 25 2007,19:40) kirjoitti
    Onkos noissa -04...-06 malleissa muuta eroa kuin tuo rungon väri?
    Jos tarkkaan katsoo niin moottorissa on ulkoisia erojakin 05-06


    Changes for 2006:
    # New cylinder head and crankcases with revised cooling hose routing for a visually tidier engine
    # Backlash eliminator gear for reduced noise and vibration
    # Revised gear change internals
    # Revised swingarm
    # New Scorched Yellow colour option
  10. #10
    Lainaa (Rocketeer @ Helmi. 25 2007,20:45) kirjoitti
    Lainaa (R@gdoll @ Helmi. 25 2007,19:40) kirjoitti
    Onkos noissa -04...-06 malleissa muuta eroa kuin tuo rungon väri?
    Jos tarkkaan katsoo niin moottorissa on ulkoisia erojakin 05-06


    Changes for 2006:
    # New cylinder head and crankcases with revised cooling hose routing for a visually tidier engine
    # Backlash eliminator gear for reduced noise and vibration
    # Revised gear change internals
    # Revised swingarm
    # New Scorched Yellow colour option
    Niinpäs taisi olla...
    F = dp / dt
  11. #11
    Lainaa (Rocketeer @ Helmi. 25 2007,20:45) kirjoitti
    Lainaa (R@gdoll @ Helmi. 25 2007,19:40) kirjoitti
    Onkos noissa -04...-06 malleissa muuta eroa kuin tuo rungon väri?
    Jos tarkkaan katsoo niin moottorissa on ulkoisia erojakin 05-06


    Changes for 2006:
    # New cylinder head and crankcases with revised cooling hose routing for a visually tidier engine
    # Backlash eliminator gear for reduced noise and vibration
    # Revised gear change internals
    # Revised swingarm
    # New Scorched Yellow colour option
    Mitä toi revised swingarm tarkoittaa?
  12. #12
    Lainaa (juaalton @ Helmi. 25 2007,21:07) kirjoitti
    Mitä toi revised swingarm tarkoittaa?
    Arvaus: vaihdettu 1050 takaswingi käyttöön kun vanhat 955 varastot oli käytetty loppuun. Ei oo tehtaan tarvinut hommata kahta erilaista yksipuolista swingiä alihankkijoilta vaan pajat on voineet vaihtaa linjat puskemaan vaan uutta versiota.

    Voi tietty olla että arvaus meni pieleenkin.
  13. #13
    Juurikin noin tais mennä.
    Onhan kai se aavistuksen kevyempi ja jäykempi jos muistan oikein. ja ehkäpä halvempi valmistaa/isompien sarjojen takia.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  14. #14
    Lainaa (palrag @ Helmi. 24 2007,20:38) kirjoitti
    Perustietoa pyörästä, ajoasento, yleensä ajettavuus, suojaako kate, onko tehot riittävät. Huollot ja kestävyys.
    Varaosien saatavuus ja hinnat.
    Tehojen riittavyydesta voi paatella siita miten kirjoittelen tuolla turbo projektin puolella

    Mutta joo kylla kaksi kesaa meni mukavasti, ensimmaisena tuli 7000 km ilman ongelmia, aanet ovat kylla aika mukavat, varsinkin ilman vaimenninta...

    Varaosia saa, 1-3 viikkoa toimitus, ei paha



    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  15. #15
    Kokemus vuodelta 2005, vertailukohtana oleva Aprilia oli siis RSV 1000 R 2004 ja Suzuki oli GSX-R 1000 K3.

    Lainaa kirjoitti
    Nonnii, nyt pääsin sitten ekan kerran testaamaan Triumphia ja tripleä samalla kertaa... Triumph Daytona 955i vm. 2005.

    Hyppäsin sen selkään Aprilian päältä, joten tulee tehtyä jonkun verran vertailua siihen.

    Tämä koeajo oli n. 26km mutkatietä, joten kaupunki- ja motariajoa yms. en päässy testaamaan. Mutta tässä kuitenkin päälimmäiset ajatukset:

    Plussat:
    + SOUNDIT (rööri oli vaihdettu).
    + Tasainen veto, ei ryi alakiekoilla kuten twini ja muutenkin parempi. Ei tuntuvia tehokuoppia.
    + Tehoa melko mukavasti, mutta enemmän sais olla sekä vääntöä että tehoa. Gixxeriin verrattuna tuntuu edelleen joka kierrosalueella lussummalta.
    + Mukava ajoasento, ei kuitenkaan liian "homosohvamainen".
    + Melko neutraali ajettava, ei mitenkään älyttömän ketterä, mutta kuitenkin taipuu aika vaivattomasti mutkaan. Ei kuitenkaan läheskään yhtä helposti kuin vaikkapa Aprilia.

    Miinukset:
    - Alusta oli ainakin noissa alkuperäisissä asetuksissa liian vetelä. Lähti elämään jos ajoi kovempaa mutkiin ja oli hiukan töyssyä. En tiedä auttaisko säätö miten paljon, vain onko komponentit vaan hiukan basic-kamaa?
    - Jarrut ala-arvoiset.. En tiedä oliko jotain vikaa, mutta etäisyyssäätö oli kahvassa maksimissaan, ja silti joutui vetämään melkeen kahvan pohjaan (ilmaa?). Myöskin tunnottomat olivat. Kauhea ero Aprilian Bremboihin, kuten alustassakin.
    - Viimeistely ja komponentit (esim. mittaristo) jotenkin halvan näköisiä.
    - Käy kuin betonimylly, aikamoiset mekaaniset äänet, vaikka pakoäänet ovatkin jumalaiset.
    - Ei keuli kovin helposti kaasulla, todella vaisusti jopa ykkösellä pelkällä kaasulla kiihdytettäessä.

    Yleisesti ottaen ihan hyvä pyörä, mutta alustan, jarrujen yms ominaisuudet ei mitään erikoisia.

    Jotenkin oli sellainen tuntuma, että pyörä oli pirusti ajettu, eli kaikki toimi pikkaisen epätarkasti ja väljästi, ihan kuin todella paljon ajetussa pyörässä. Tuolla oli kuitenkin vain n. 10tkm ajettu.

    Apriliaan verrattaessa tuo ehkä korostui, koska Apriliassa on todella upea alusta ja mahtavat jarrut. Triumph oli mielestäni parempi kuin Aprilia moottorin osalta, muilla alueilla ottaa nenäänsä kyllä selkeästi.

    Daytona kuuluu mielestäni gategoriaan "urheilulliset matkapyörät" (sinne se taitaa kuuluakin?), koska jotkut ominaisuudet siinä ei yllä ihan supersport-tasolle. Omassa gategoriassaan on varmasti ihan loistava pyörä!
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....y466912



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  16. #16
    Yhdyn kyllä Tylyttäjän kuvaukseen. Sporttinen matkapyörä, tosin skaalan sporttisemmasta päästä.

    Alusta on vakiona liian löysin jousin tehty varsinkin keula ja vakio säädöt/ajettavuus ei mun mielestä oo ihan loppuun hierottu.
    Jouset siis päätin vaihtaa ja hakea asetukset uudelleen. Ihan jo kylmien tyyppien tuntuma on et ainakin keula muuttui huimasti paremmaksi.

    Samaten pienellä työllä, säätämällä painumat ja vaihtamalla vakio BT 010 renkaat pois alta, saa ketteryyttä ja mutka-ajoon tuntumaa kummasti lisää. Pelkkä Bt010->PilotPower 2ct muutti pyörän tyystin.

    Jarruissa on myös parantamisen varaa, kuten monessa threadissa on huomautettu, vaikka niiden kanssa pärjää normaali ajossa.
    Tosin noin huonot kuin Tylyttäjä mainitsee, ei omassa mielestäni ole, tosin vertailukohta ei oo noin kova. Putsaaminen ja huolto auttaa jonkin verran. Osien vaihto varmaan enemmän. Jarrupaloilla varmaan voi aloittaa suht edullisesti tuon päivitysrumban?

    Kaupunki ajossa on ihan toimiva, ottaen huomioon etukenon ajoasennon kuten muissakin kyykyissä.
    Pari huomiota:
    Kaupungissa lämmöt nousee nopeasti ja flekti pyörii tiheään mut pitää homman kuosissa. Kytkin on myös jäykähkö, joten se saattaa vaivata (jos pitää kevyestä) koska pitkän välityksen takia sitä joutuu hitaassa ajossa käyttämään. Useimmat vaihtaakin taakse isompaa ratasta tai eteen pienempää.

    moottoritiellä oikein mukava matkantekijä. ei huomautettavaa. Peileistä näkee taaksepäin.

    Edit kirjoitus virheitä + lisäys: TuneBoyllä voi asettaa flektin käynnistys- ja sammumislämpötilat joten lämmöt saa pidettyä haluaminaan, mikäli omaa tuneboy ohjelmiston.



    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  17. #17
    Ettei tästä tulisi pelkkää ylistyspuhetta niin kerrotaan nyt vähän huonojakin kokemuksia. S3:ssa, jonka omistin yhden vuoden ajan, oli jatkuvasti jotain pientä viilaamista. Öljyvuotoa, p*=*^ja laakereita, sammuilua, öljynkulutusta yms. pientä kivaa. Ja eroon siitä ei meinannut päästä kirveelläkään. Flektin kanssa oli myös pieniä pulmia, pikkukivet tykkäävät jumittaa sen.

    Mutta hauska se oli ajaa.
  18. #18
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 27 2007,07:38) kirjoitti
    Kokemus vuodelta 2005, vertailukohtana oleva Aprilia oli siis RSV 1000 R 2004 ja Suzuki oli GSX-R 1000 K3.

    Lainaa kirjoitti
    Nonnii, nyt pääsin sitten ekan kerran testaamaan Triumphia ja tripleä samalla kertaa... Triumph Daytona 955i vm. 2005.

    Hyppäsin sen selkään Aprilian päältä, joten tulee tehtyä jonkun verran vertailua siihen.

    Tämä koeajo oli n. 26km mutkatietä, joten kaupunki- ja motariajoa yms. en päässy testaamaan. Mutta tässä kuitenkin päälimmäiset ajatukset:

    Plussat:
    + SOUNDIT (rööri oli vaihdettu).
    + Tasainen veto, ei ryi alakiekoilla kuten twini ja muutenkin parempi. Ei tuntuvia tehokuoppia.
    + Tehoa melko mukavasti, mutta enemmän sais olla sekä vääntöä että tehoa. Gixxeriin verrattuna tuntuu edelleen joka kierrosalueella lussummalta.
    + Mukava ajoasento, ei kuitenkaan liian "homosohvamainen".
    + Melko neutraali ajettava, ei mitenkään älyttömän ketterä, mutta kuitenkin taipuu aika vaivattomasti mutkaan. Ei kuitenkaan läheskään yhtä helposti kuin vaikkapa Aprilia.

    Miinukset:
    - Alusta oli ainakin noissa alkuperäisissä asetuksissa liian vetelä. Lähti elämään jos ajoi kovempaa mutkiin ja oli hiukan töyssyä. En tiedä auttaisko säätö miten paljon, vain onko komponentit vaan hiukan basic-kamaa?
    - Jarrut ala-arvoiset.. En tiedä oliko jotain vikaa, mutta etäisyyssäätö oli kahvassa maksimissaan, ja silti joutui vetämään melkeen kahvan pohjaan (ilmaa?). Myöskin tunnottomat olivat. Kauhea ero Aprilian Bremboihin, kuten alustassakin.
    - Viimeistely ja komponentit (esim. mittaristo) jotenkin halvan näköisiä.
    - Käy kuin betonimylly, aikamoiset mekaaniset äänet, vaikka pakoäänet ovatkin jumalaiset.
    - Ei keuli kovin helposti kaasulla, todella vaisusti jopa ykkösellä pelkällä kaasulla kiihdytettäessä.

    Yleisesti ottaen ihan hyvä pyörä, mutta alustan, jarrujen yms ominaisuudet ei mitään erikoisia.

    Jotenkin oli sellainen tuntuma, että pyörä oli pirusti ajettu, eli kaikki toimi pikkaisen epätarkasti ja väljästi, ihan kuin todella paljon ajetussa pyörässä. Tuolla oli kuitenkin vain n. 10tkm ajettu.

    Apriliaan verrattaessa tuo ehkä korostui, koska Apriliassa on todella upea alusta ja mahtavat jarrut. Triumph oli mielestäni parempi kuin Aprilia moottorin osalta, muilla alueilla ottaa nenäänsä kyllä selkeästi.

    Daytona kuuluu mielestäni gategoriaan "urheilulliset matkapyörät" (sinne se taitaa kuuluakin?), koska jotkut ominaisuudet siinä ei yllä ihan supersport-tasolle. Omassa gategoriassaan on varmasti ihan loistava pyörä!
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....y466912
    Tylyttäjä taisikin rankaista meikäläisen entistä Daytonaa, Omalta osaltani yhdyn Tylyn arvioon pyörästä. Alusta oli tosiaan tehtaan asetuksissa. Mulle se ainakin sopi ihan hyvin normaaliajoon. Radalla en koskaan Daytonalla ehtinyt käymään. Säätämällä ehkä olisi vähän voinut parantua?

    Pyörä oli juuri menossa 10tkm huoltoon tuon koeajon jälkeen. Huollossa tekohengitettiin etujarru taas kuntoon, Mutta ilmauksen/putsailun jälkeen muutamassa viikossa/päivässä jarrukahva taas meni melkein pohjaa. Mitään vikaa jarruissa ei ollut. Yhtä aneemiset ne muissakin Daytonissa(2004-2006) on. Toisia kuskeja asia häiritsee toisia taas ei.. Oman pyöräni myynti oli ainakin suhteellisen helppoa vaikkakin jälleenmyyjät pudottivatkin sopivasti hintojaan...Käytetystä itse suotuisin tällähetkellä maksamaan jälleenmyyjän hinta -3000e

    joo ja anteeksi jo etukäteen tämän pyörän myyjälle:
    http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=428837

    En mitenkään voi käsittää, mistä löytyy ostaja 2002 mallille hintaan 11000e(Ajamattoman/"uuden" saa 11900e), ehkä tossa on reilusti tinkivaraa? kaljat tarjoan jos ton saat tohon hintaan myytyä



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  19. #19
    Pysyttelempä Kawasakeissa, ei kuulosta oikein hyvältä.
    Ei pelkkien äänien takia kannata ostaa.
  20. #20
    No onhan siinä paljon muutakin kuin äänet. Huonot puolet on etujarru(tulee täysin toimeen) ja "vain" 150hp teho. Mutta toisaalta voihan se olla parempi että pysyt vain kawasakissa, eipähän yleisty merkki liikaa.
  21. #21
    Lainaa (juaalton @ Helmi. 27 2007,20:11) kirjoitti
    voihan se olla parempi että pysyt vain kawasakissa... jep, ilman kokeilua ei tollaista miespyörää kannata ostaa... Ostat vaan jonku... ;)orgmp->pissjapan-hymiö
    Jep, ilman kokeilua ei tollaista miespyörää kannata ostaa... Ostat vaan jonku... ;)orgmp->pissjapan-hymiö
    Tuli muuten mieleen että käykääs kokeilemassa esim. tietyn vm busan jarruja, ihan samanlaiset...



    F = dp / dt
  22. #22
    Lainaa (palrag @ Helmi. 27 2007,17:01) kirjoitti
    Pysyttelempä Kawasakeissa, ei kuulosta oikein hyvältä.
    Ei pelkkien äänien takia kannata ostaa.
    Pikkuvikoja siihen nähden,että kawalla ajelis...kawasta ehkä 9R on lähimpänä Daytonaa.
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  23. #23
    Jaa niin tossakin vielä jarruista...
    kliks
    F = dp / dt
  24. #24
    Pikku panostuksellahan noista jarruongelmista pääsee eroon jos välttämättä haluaa.. Komia pyörähän daytona on...

    *Nice Daytona picture*



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  25. #25
    Niin ja vielä moottorista, sen kuuluu käydä tyhjäkäynnillä kuin sepelimylly...
    F = dp / dt
  26. #26
    Lainaa (maRk1 @ Helmi. 27 2007,21:38) kirjoitti
    Pikku panostuksellahan noista jarruongelmista pääsee eroon jos välttämättä haluaa.. Komia pyörähän daytona on...
    Eikä ole, täys paska ! Haarukkakin ihan toispuoleinen vakiona ja hirmusen kovaääninen, vajaa kone. Kyllä rivineljä on sitten pehmeän äänetön, ja helvetin tehokas. Ilmanko on halpa kun vähemmällä raudalla o selvitty. Ping pong pyörät rok



  27. #27
    Jätkäthän vetäs herneet nenään Hintaansa nähdenhän tuo Trumppa on ihan ok, tosin ei se mikään supersportti ole nykymittapuulla.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #28
    Parasta oli viime kesänä kun neljän promillen kunnossa kaveri
    katsoi kaupan parkkipaikalla meikäläisen vm 99 Speed Tripleä
    ja totesi, että toi on vissiin ihan uusi. Kun sitten laitoin pelin käyntiin, kysyi samainen vesseli onkos se jotenkin rikki .
  29. #29
    Niissä ihan viimeisissä (2005-2006?) on vissiin sama alakerta kuin 1050 malleissa. 1050 ainakin käy ihan nätisti helisemättä. Käy kolmella vaan.



    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  30.  
  31. #30
    Meikäläisellä Daytona pelannut ok 10 tkm; tehoja tuneboy-säädön ja sliparin jälkeen sopivasti, takarengas nousee jarrukahvalla. Eli kuten on jo tullut ilmi, nopea "melkein" superpyörä sopuhinnalla.

    Halutessaan voi sijoittaa 5000-8000 lisää, jolloin saa 20-40 hp enemmän ja vielä paremmin radalle hiotun alusta (pyörä tosin vanhenee nopeammin kuin ajattomampi trumppa).
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen