No niin...
Lähestyin liikenneympyrää vasemmalta kaistalta ja oikealla kaistalla kulki 3 mopoa/kevari. Noh ympyrässä sitten yksi näistä mopo/kevari kuskeista päätti oikaista eteen vasemmanpuoleiselle kaistalle.Siitä selvittiin pienellä jarrutuksella kuitenkin...
Seuraava tapahtui noi 300 metriä tämän jälkeen. Jälleen vasemmalla kaistalla lähden normaalia vauhtia valoista (en lähettänyt tms), kun oikealla kaistalla oleva musta Vectra päättää tulla samalle kaistalle ilman vilkkua ja kuski puhuu puhelimeen ilman handsfreetä. Pitihän sitä vähän tööttäillä ja hiillostaa tämän jälkeen.
Kuski oli vähän ihmeissään kun ajoin vierelle ja pyöritin päätä. Tuskin edes tajusi että meinasi just kiilata moottoripyöräilijän autuammille maille...
Kaikenlaisia törttäjä taas liikenteessä...
Varovaisuutta liikenteessä.![]()
Honda Hornet 600 -> Kawasaki Z750 -05 -> Kawasaki Z750 -08 -> Honda CB1000R -09 -> Aprilia Dorsoduro 1200
Alkukaudesta tuntuu olevan kyllä tälläistä olevan liikkeellä. Autoilijat ei kai vain osaa katsoa pyöriä. Pientä vääntöä on kyllä ollut noista ajokaistoista täälläkin päin.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Sitähän se turvallisuus monesti liikenteessä on,täytyy ajatella toisen mahdollisesti tekemiä asioita.Ainahan ne eivät ole tahallisia vaan pimeitäkulmia ym.Joskus vaikka näkyvyys on aivan avoin voi tulla tilanne ettei vain näe.Siitähän niitä likipiti tilanteita sitten tulee.Onhan niitäkin seassa jotka eivät selvästikkään osaa liikennesääntöjä?
Ennakoiva-ajo on paras turvatekijä,aina kannattaa ajatella tilannetta etukäteen sen pahemman vaihtoehdon mukaan.Kyllähän ajoa näkee (myös mp:t)ettei paljon ajatella edessä mahdollisesti olevaa tilannetta,pimeät mäennyppylät,pimeät mutkat,kohtuuttoman suuret nopeuserot(ylinopeus yleensä).Moottoritie monesti erittäin vaarallinen paikka koheltaa kovaa,ainakin liikenteen ollessa runsasta.Moottoripyörän jarrutusmatkakin on pitkä kun mennään todella kovaa ja 120 samaansuuntaan ajavat muut tulevat kuin vastaantulijat eteen.Jne.tätähän voisi jatkaa saarnaamista loputtomiin ja yleensä ns kantapäänkautta asioita suurinosa vasta alkaa ajattelemaan,eivät kaikki vielä sittenkään.
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
heh joo
suomi on ainoo maa mailmassa mis sokeet autoilijat saa kortin
rento rehellinen tavallinen motoristi
Just,miten niin vain autoilijat?
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Tuollaisiin tilanteisiin joutuu, jos ei lähetä prätkällä kunnolla, että kerkiää ympyrään varmasti ensimmäisenä ja liikennevaloista 200 metrin päähän ennen kuin se Opel-kuski rupeaa kinneriään änkeämään viereiselle kaistalle. Ei muuta kuin kunnolla hanaa.(Layzee @ Maalis. 31 2007,11:45) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Niinpä sitten vissiinkin .. mutta muistuupa mieleeni, kun olin autolla(Bomber @ Huhti. 01 2007,13:18) kirjoitti
ensimmäisenä jonossa ja kun valot vaihtuivat vihreiksi, niin kaasua
reippaasti ja liikkeelle .. ja kappas .. sieltähän tuli vielä eräs veijari
vanhoilla vihreillä ja minä jarrua heti eikä kohta .. no se veijari
pelästyi, että nyt kolisee kunnolla ja korjaili peräsimensä asentoa
ja ajolinja muuttui juuri sen verran, että meillä ei kolissut, mutta se
veijari löysi ison valotolpan siitä keskeltä risteystä ja romutti oikein
huolella sen kotteronsa siihen tolpan ympärille. Siinä ei ollut
varmaan takaluukun kansikaan enää ehjänä ja se tolppa oli
todella syvällä. Luojan kiitos en ollut mopolla .. nimittäin sillä olisin ehtinyt
justiinsa tasan tarkkaan sen juipin alle. Se nimittäin tuli ihan oikeasti
kovaa ... ja jostain ihmeen syystä se itse selvisi melko olemattomin
vaurioin ... mikä oli ihan hyvä ... tietenkin.
... yritin vain sanoa, että ihan aina ei etukäteen tiedä, mutta kun
ottaa huomioon kuinka paljon vanhoilla vihreillä nykyisinkin yhä
liikutaan, niin tietynlainen hitauskaan ei välttämättä ole pahasta.
Samoin olisi ollut sillä motoristilla, joka jäi Stokkan kulmalla ratikan
alle ja menehtyi, kun sporakuski "pyörtyi" kuumuuteen ja huristeli
sähkö pohjassa pitkin kaupungin katuja.
Mitä tulee kaikenmaailman perässäroikkujiin ja pahantekijöihin,
niin olen kokemuksesta huomannut, että toisinaan on todellakin
järkevämpää pitää ne hullut edessä kuin takana. Kun ne tulevat takana,
niin ajavat vielä päälle, kun ei joka paikassa itsekään voi päästä
niitä karkuun ja kun ne ovat edessä, niin ne eivät voi aiheuttaa
mitään ongelmia, kun ne ovat näkyvissä kaiken aikaa. Asiahan on
niin (Murphyn laki), että kun lähdet kiihdyttelemään hulluja
karkuun, niin tutka on taatusti edessä tai sitten niitä hulluja
riittää loputtomiin (normaalitapaus) ja saat kaahata koko ajan
kunnes sitten lopulta ajat tutkaan. Suo siellä, vetelä täällä eli
niin tai näin niin aina väärin päin.
Tänään kävi niinkin, että itäväylällä liittymästä pukkasi auto ja
oli juuri aikeissa tuupata väkisin mun eteen, kun äkkäsi, että
perhana - siinähän on poliisiautokin ihan mun vieressä ja oikein
nauratti, kun se autokuski teki hätäjarrutusta ettei olisi
taklannut minua. No - eipä siinä olisi kummemmin käynyt, sillä
osasin sen ajotyylistä päätellä, että se olisi tullut väkisin eteen.
Sikäli mielenkiintoinen tilanne, kun se poliisiauto oli siinä 2m
päässä, joten tuskin kovin moni olisi kiidyttämällä rajusti yrittänyt
päästä kiilaajasta eroon. Olisi voinut tulla malksettavaa.
No .. tämmöistähän tämä on aika usein, mutta ei pidä provosoitua ..
ihan hirveestä v*ittuuntumisesta ei ole mitään apua näissä tapauksissa ...
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Jep, eron vetäminen kännykkäänsä lätisevään tolloon pitäisi huomioida vähintään lieventävänä seikkana tai peräti vapauttavana. Kännykkä korvalla, ajatukset ties missä ja huomiokyky lähellä nollaa. Ikinä ei tiedä mitä on ohjelmassa, lähimaastoon ei saa jäädä roikkumaan.(Bomber @ Huhti. 01 2007,13:18) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Jos haluaa olla ensi talvella hengissä ja muutenkin kondiksessa, kannattaa ajella niinkuin olisi näkymätön.
Näin olen ajellut ja vielä ainakin selvinnyt....kop kop.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Matille kiitos. Tuota kirjoitusta kannattaa monen lukea ajatuksen kera.
Moi!
Ensimmäinen läheltäpiti tilanne sattui Tampereella kun lauantaina hain pyörän liikkeestä ja kävin tankkaamassa. Olin valoissa kääntymässä vasemmalle, kun vihreät vaihtui lähdin hitaasti liikkelle ja rupesin seuraamaan että paku tulee aika kovaa vasemmalta. No punasia päin se tuli ja kuskilla oli vielä sellainen ilme, että älä vittu tule sen pyöräs kanssa alle. Onneksi lähdin valoista hitaasti niin oli helppo pysähtyä ihmettelemään kuinka muut kunnioittaa liikenteenohjausta.
Huono tähä on allekirjottaa ku muste ei tartu...
Suzuki GSX-R600 K6
Qwerty: missä valoissa tuo tapahtui? Oon itsekin ihmetelly tänä vuonna todella heikkoa liikennevalokuria täällä Tampereella.. *
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Sama homma. Tässä hatanpään alueella tuntuu että porukka ei paljoa välitä. Vedetään ihan surutta läpi punaisista.(LaMasquerade @ Huhti. 02 2007,09:25) kirjoitti
ZX-10R
Tampereella tuo lienee enemmän ominaisuus - näin ulkopaikkakuntalaisen silmin katsottuna. Hitautta yritetään kompensoida ajamalla kovaa keskusta-alueella.
Good to the bone
...
Tervehdys!
Jäähovin Nexillä kävin tankkaamassa, ja käännyin vasemmalle pihasta lähtiessä.
No tänään olin Varkaudessa liikkeellä, ja pärrällä tietenkin. Kaksi kaistaa vierekkäin, vasemmalta kaistalta saa kääntyä vain vasemmalle ja oikealta kaistalta saa mennä suoraan ja oikealle. Olin menossa oikeata kaistaa melkein kävelyvauhtia koska punaiset paloi, niin eikö sieltä vasemmalta kaistalta puske farmari mondeo eteen. Sillä oli jo oikea etukulma mun kaistan keskellä ennenkuin se huomasi minut.Piti päätä pyöritellä vähän kehuiksi hienosta ajosuoritteesta.
Huono tähä on allekirjottaa ku muste ei tartu...
Suzuki GSX-R600 K6
Kerran meinasin hukkua !!!!!!!!! Mutta en mennytkään uimaan.
Toinen kerta meinasi Siperiassa putoa meteori päähän, mutta en ollut syntynyt vielä enkä edes siellä päin.
Miksi noita läheltä piti tilanteita listaamaan tai tilittämään. Koko elämä on pelkkää läheltä piti tilannetta.
Noin esimerkkinä, lentoliikenteessä myös läheltä piti -tilanteet tutkitaan ja dokumentoidaan systemaattisesti. Syy on se, että opittaisiin asioista jotain jo ennen kuin jotain oikeasti ikävää tapahtuu. Nykyinen lentoliikenteen turvallisuus on osittain seurausta juuri siitä, että tietämystä kerätään systemaattisesti ja käytetään menetelmien kehittämisen pohjana. Samoja töppäyksiä on turha toistaa vuodesta toiseen, ja tieliikenteen töppäykset tuntuu olevan pitkälti juuri näitä.
1000