Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
    Miten kuljetatte lastanne moottoripyörässä? Meikäläisen n.8v tyttö ei meinaa hereiillä pysyä, ja siinähän on vaarana keikahtaa kyydistä
    Olen kuullut että jotain ns. lasten istuimia olisi olemassa? Kellä kokemuksia? Mitä maksaa,mistä saa?
    Kawasaki LTD750 vm.-82
    Niinnpä,meillä kahdeksan vuotias poika joka viime kesänä eka kertaa mp;n kyytissä,tein ite penkin reunoille putkesta reuna suojat jotka kiertää lapsen sivuilta ja takaa n.kainaloiden alapuolella(ei pääse luistamaan sivuille)takana boksi jossa hyvä selkätuki(oltava tarpeeks korkea sekin että tukee)ja vielä jaloille omat jalkatapit(joita voi säätää kun kasvaa).

sivuputkista hänen hyvä pitää myös kiinni,nukahtamista ei voi estää millään,hänkin nukahti jo 30km matkalla.emme kovin paljoa kerenneet testata mutta turvallinen mielestäni värkkäykseni on.(ainakin turvallisempi kuin ilman)
    huomattava että oma pyöräni ns pysty ajettava (gsx1100-g)jolloin kuskin ja lapsen turvasivuputkien välistä ei helposti mahdu lapsi eteen/sivulle tippumaan,varovasti ajeltiin ko

vermeistä huolimatta.näppäile googleen(lasten istuin moottoripyörään)sieltä esim suomi24keskustelua ko asiasta!!!!
    (mielestäni myynnissä olevat ko lastenistuimet ei tue tarpeex)
    Kyseenalaista on myös kaikenlaisten turvavyön käyttö ellei rakenneta niin että kuskiin kytketty siis jos kuski tippuu/kaatuu aukeaisi myös lapsen turvavyö,jottei jää pyörään kiinni pyöriskelemään.voi olla jossain tai ehkei....eipä sitä ikään...???.

Viime loppukesällä yksin ajaessani törmäsi varis suoraan kasvoilleni 80,n vauhdissa ja kaaduin(4 kylkiluuta,solisluu,asfalttiihottumaa,pyörä korjauksille).

Nyt vähän kyllä pelottaa,ei niinkään ite(oon ajelluki ko tap,jälk.)mutta lasta ottaa kyytiin, rupes vähä miettii että ku voi sattua vaikka...?

KEPPI-G
    Lainaa (Sarah @ Maalis. 04 2007,01:05) kirjoitti
    Miten kuljetatte lastanne moottoripyörässä? Meikäläisen n.8v tyttö ei meinaa hereiillä pysyä, ja siinähän on vaarana keikahtaa kyydistä
    Olen kuullut että jotain ns. lasten istuimia olisi olemassa? Kellä kokemuksia? Mitä maksaa,mistä saa?
    Just tuon takia en uskaltaisi muksua kyytiin ottaa. No eipä ole enää ajankohtaistakaan....
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Ite istuin n. 5. vuotiaasta vaahtosammuttimesta sinne 12. vuotiaaksi asti isän kyydissä varmaan keskimäärin n. 2000km/kesä.. Pyörä vaihtui aika usein kyseisenä aikana, mutta ei mulla koskaan mitään kummempia "tuoleja" siellä takana ollut. Pyöriä oli laidasta laitaan, eli kyykystä matkalehmään. Enkä muista että kertaakaan oisin meinannut sieltä mihinkään tipahtaa.
    Pan-euron kyydissä oli varmaan mukavin istua (eli nukkua :P ), kun siinä oli ne sivulaukutkin aina paikallaan. Muissa pyörissä ei muistaakseni unen annettu tulla --> kuski kun huomasi että takapenkki rupeaa "pilkkimään", pikkusen käyttää etujarrua, niin että kypärä kolahtaa selkään, ja taas mennään hereillä muutama sata kilsaa.

Nykyään mulla oma emäntä vetää sikeitä aina silloin tällöin takapenkillä Että ei sen nukkuvan aina tarvi lapsi olla..
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
    Meillä ratkaisu oli helppo, kypäräpuhelin. Suosittelen.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
    Viime ajettiin 10 v pojan kanssa parhammillaan parin sadan kilometrin matkaa ja meni ihan hyvin vaikkakin poika valitti, että meinaa uni tulla silmään (mitenköhän se on mahdollista siinä viimassa ?). Taukoja pidettiin pari kpl ja kupin kahvia juotin. Pari vuotta nuoremman kanssa ei ole pitkää matkaa edes ajettu, mutta sen mitä on kyydissä ollut niin "vyöllä" on kiinni ollut. Silti tuntuu epävarmalta koska poika tuntuu "kurkkivan" aina sivulta (ja musta tuntuu, että valuu pois kyydystä ), mutta pisin matka on ollut n. 30 km kerralla.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
    YCCF:n sivuilla keskusteltiin samasta asiasta. Istuin löytyy Louisilta:
    http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10008400
    Turvallisin paikkahan on edessä.. mutta sepäs on niin rajoitteinen kuskin/pyörän koon/mallin mukaan.. tuo penkki (ei ole kokemusta) mutta varmasti jotain hyötyä on.. kaikki naruviriteltmät, ym sitomiset kuskiin minua itseäni hirviittää.. miettikääpä tilanne, et pikkukaveri on köytetty pyörään/kuskiin kiinni ja vetää lipat.. ai saatata.. nappula jää joko pyörään kiinni tai pyörii kuskin mukana penkereellä. Kun se vahinko voi sattua, vaikka itse kuinka turvallisesti yrittäin ajella.. joku kukkahattu voi yllättää vaikka takaapäin...
    Veturi.. se se mukavasti mennä puksuttaa...
    04.07.2005
    Lapsen kuljettaminen mopolla tai moottoripyörällä

Poliisi huolestunut kesäaikana yleistyneestä lasten kuljettamisesta mopon ja moottoripyörän kyydissä.

Poliisi on huolestunut kuluneen kesän aikana silminnähden yleistyneestä pientenkin lasten kuljettamisesta mopon tai jopa moottoripyörän kyydissä. Silloin tällöin näkee aikuisten ihmisten kuljettavan pientä, jopa 3-5 vuotiasta lasta esim. skootterimallisen mopon kyydissä siten, että lapsi seisoo aikuisen jalkojen välissä ajoneuvon osassa, joka varattu kuljettajan jaloille. Poliisilla on myös havaintoja moottoripyöräilijöistä, jotka ovat kuljettaneet lasta moottoripyörän kyydissä siten, että lapsi on istunut (maannut) kuljettajan käsien välissä, moottoripyörän polttoainesäiliön päällä. Toisinaan myös näkee sekä mopoja, että moottoripyöriä, joissa lapsi istuu kuljettajan takana ilman minkäänlaista turvaistuinta tai jalkatukeja, pitäen käsillään kiinni kuljettajasta. Yleensä lapsilta puuttuu myös kypärä.

Sinänsä ilmeisen hyvää tarkoittavat aikuiset ottavatkin huolettomalla kuljetuksellaan suuren riskin lapsen loukkaantumisesta ja rikkovat myös liikennesääntöjä vastaan.

Lapsen kuljettaminen mopon tai moottoripyörän kyydissä ilman tarkoituksenmukaista istuinta ja jalkatukeja on kielletty. Pienelle lapselle tarkoituksenmukainen istuin on kiinteästi mopoon tai moottoripyörään asennettu istuin, johon lapsen saa kiinnitettyä siten, että lapsi ei esim. jarrutettaessa tai kallistettaessa putoa ajoneuvon kyydistä ja että lapsi ei ajon aikana pääse istuimessa heittelehtimään. Istuimessa on myös oltava jalkatuet ja jalkojen suojukset. Istuin ei myöskään saa haitata kuljettajan ajosuoritusta - eli yleensä istuin täytyy olla asennettuna kuljettajan taakse. Ajoneuvon kuljettajan on myös huolehdittava, että ajon aikana lapsella on myös tyypiltään hyväksytty suojakypärä.

Juhani Saranki
    apulaispoliisipäällikkö, järjestysosaston johtaja
    Oulun poliisilaitos

URL: http://www.intermin.fi/poliisi/oulu/...dote04072005_7 © Poliisi, 2007
    KEPPI-G
    Lainaa (Minde @ Maalis. 04 2007,21:07) kirjoitti
    Turvallisin paikkahan on edessä.. mutta sepäs on niin rajoitteinen kuskin/pyörän koon/mallin mukaan.. tuo penkki (ei ole kokemusta) mutta varmasti jotain hyötyä on.. kaikki naruviriteltmät, ym sitomiset kuskiin minua itseäni hirviittää.. miettikääpä tilanne, et pikkukaveri on köytetty pyörään/kuskiin kiinni ja vetää lipat.. ai saatata.. nappula jää joko pyörään kiinni tai pyörii kuskin mukana penkereellä. Kun se vahinko voi sattua, vaikka itse kuinka turvallisesti yrittäin ajella.. joku kukkahattu voi yllättää vaikka takaapäin...
    Väärin! Ikinä ei lasta tai ketään saa kuljettaa edessä. En sentäs niin arvokasta turvatyynyä halua kuin oma lapsi!
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
    NUON ON,TUOSSA POLIISI TIEDOTTEESSA ON SELVÄT OHJEET.

Siis turvaistuin+jalkatuet.

Turvavyö(jos käyttää varmistamisex) tulisi kytkeä niin että,jos/kun kuljettaja lentää pyörän selästä aukeasi lapsen tyrvavyö.

voisi toteuttaa esim örhöpörhö tarranauhalla(jota tarralenkkareissa),siis lapsen vyön lukitus siitä tehty ja kun kolari tilanne(toivottavasti ei tapahdu koskaan kellekään) vyön lukitus kytketty kuljettajaan,esim vaijerinpätkällä,lapsen vyön lukitus aukeaa automaattisesti.
    Vyönhän ei tartte eikä saakkaan kestää itse törmäyksessä,riittää kun pitää lapsen penkissä normaalissa ajo tilanteessa.
    Vaarallisinta mielestäni jos lapsi sidottaisiin pyörään niin ettei aukea kovassakaan "paineessa" ei hyvä se.....tuntus että parempi "vapaa lento"kuin pyörään kiinnitettynä sinkoilu ympäri ämpäri,monisatakiloisen pyörän alla.

Mitähän tuossa poliisi tiedotteessa tarkoitetaan niillä jalkasuojilla,kun jalkatapeilla jo jalat,onko ne ne kun oli ennen vanhaan polkupyörissä sellaset verkot ettei jalka mee pinnojen väliin??hä vai......

KEPPI-G
    Lainaa (Mikk@ @ Maalis. 04 2007,10:45) kirjoitti
    Meillä ratkaisu oli helppo, kypäräpuhelin. Suosittelen.
    Totta, hyvä ratkaisu.

Mulla tyttö meinasi myöskin nukahdella pidemmällä matkalla ja kypäräpuhelin auttoi kovasti tuohon ongelmaan. Ja puhelimen piuhan saa helposti napattua poiskin tarvittaessa
    Ai juu, mun "tytteli" oli 35 wee...
    Otin pojan kyytiin vasta, kun jalat ylettyivät kunnolla jalkatapeille (pojan jalat). Heti eka reissulla nappasin äijän kiinni, kun oli vaaterissa menossa oikealta puolelta yli. Nukahti, niinkuin näköjään muidenkin kersat pruukaa tehdä. Äitinsä, joka tuli perässä omalla fillarillaan, ei nauttinut näkemästään.

Mentiin me äijät tienvieren lävähdyspaikalle nukkumaan molemmat vartiksi ja matka jatkui.

Nykyään on sääntö: kaksi nipistystä säärestä = kaksi kämmenen läimäystä selkään. Jo lämäreitä ei tule selkään, ne tulee jalkaan. Toimii.
    Lainaa (huusjy-1 @ Maalis. 05 2007,18:07) kirjoitti
    NUON ON,TUOSSA POLIISI TIEDOTTEESSA ON SELVÄT OHJEET.

Siis turvaistuin+jalkatuet.

Turvavyö tulisi kytkeä niin että,jos/kun kuljettaja lentää pyörän selästä aukeasi lapsen tyrvavyö.

voisi toteuttaa esim örhöpörhö tarranauhalla(jota tarralenkkareissa),siis lapsen vyön lukitus siitä tehty ja kun kolari tilanne(toivottavasti ei tapahdu koskaan kellekään) vyön lukitus kytketty kuljettajaan,esim vaijerinpätkällä,lapsen vyön lukitus aukeaa automaattisesti.
    Vyönhän ei tartte eikä saakkaan kestää itse törmäyksessä,riittää kun pitää lapsen penkissä normaalissa ajo tilanteessa.
    Vaarallisinta mielestäni jos lapsi sidottaisiin pyörään niin ettei aukea kovassakaan "paineessa" ei hyvä se.....tuntus että parempi "vapaa lento"kuin pyörään kiinnitettynä sinkoilu ympäri ämpäri,monisatakiloisen pyörän alla.

Mitähän tuossa poliisi tiedotteessa tarkoitetaan niillä jalkasuojilla,kun jalkatapeilla jo jalat,onko ne ne kun oli ennen vanhaan polkupyörissä sellaset verkot ettei jalka mee pinnojen väliin??hä vai......
    Nyt ääni kuuluu, mutta kuva ei näy.

Laitettaisko se lapsi persieseestä kiinni sellaisella tarranauhalla siihen penkkiin? Siitä hän sitten seuraisi pienellä viipeellä isäinsä jälkiä, jos kohta kuitenkin valmiisiin pehmikkeisiin, Rankerooverin kylkeen. Näinkö?
    Sehän on jokaisen vanhemman omalla tunnolla kuinka paljon arvostaa jälkikasvuaan ja kuinka lapsiansa kuljettelee,helpompi kuljetettava tietysti varttuneempi,niinkuin jos jo jalat ylettyy pyörän omille jalkatapeille,hänhän jo aikuisen mitoissa ja pystyy ite piteleen kiinni.

Nyt puhuttiinki pienten lasten kuljettamisesta!!!!....
    KEPPI-G
    Pojalla on jo mittaa, joten sikäli voisi kyydittää. Mies ei vain kyydissä viihdy, koluuttelee mieluummin itsekseen metsäpoluilla. Likat/ emäntä eivät taas kiinnostu kyytiin lainkaan. Ajelen siis keskenäni.

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
    Lainaa (huusjy-1 @ Maalis. 05 2007,19:08) kirjoitti
    Sehän on jokaisen vanhemman omalla tunnolla kuinka paljon arvostaa jälkikasvuaan ja kuinka lapsiansa kuljettelee,helpompi kuljetettava tietysti varttuneempi,niinkuin jos jo jalat ylettyy pyörän omille jalkatapeille,hänhän jo aikuisen mitoissa ja pystyy ite piteleen kiinni.

Nyt puhuttiinki pienten lasten kuljettamisesta!!!!....
    Pienet lapset menee perälaukkuun. Mahtaako olla tuollainen 8-9 vanha vielä mikään aikuinen...putoaa sekin, kun nukahtaa

EDIT: en tiedä, millä kurvailet, mutta tämän meidän pikkuiivarin jalat yletty 1200 Banditin takatapeille 8 vanhana ja on ne riittänyt myös nykyisen GSA:n tapeille 9 vanhasta. Lapsi on normaalikasvuinen.

Niinpä,...lapsia on monen ikäisiä ja kokoisia, samanikäisissäkin suuria pituuseroja niinkuin aikuisissakin.

TUO ..tarraturvavyö olisikin vain oma näkemykseni,asialle ettei kyytiläinen putoa kyytistä,olipa hän sitten minkä kokoinen tahansa,sopii käyttää ideaa myös aikuisen ollessa kyytissä.

KOLARI TILANTEESSAHAN KUKAAN EI ENNALTA VOI TIETÄÄ ,MITEN OIS KÄYNY JOS OIS OLLU TÄÄ NÄIN TAI TUO NUIN... :ajatus:asiaa voi sitte jälkeenpäin viisastella,mutta se voi valitettavan usein olla myöhäistä...

Itse ainakin pyrin tällaisessa (tärkeässä) asiassa minimoimaan riskit jos se vain on mahdollista!!!!!!

Turvallisuudesta ei voi tinkiä....lapset ovat meidän vanhempien vastuulla ja kuljettaja vastaa kuormasta....

ps, itse en kyllä lapsiani sinne takapoksiin laittais.....hyi sinnuu...
    koska RAKASTAN HEITÄ YLI KAIKEN...
    KEPPI-G
    Kiitos vastauksista!

kypäräpuhelin pitänee ottaa käyttöön ensimmäisenä...jutustelee siinä matkan varrellla ja kun tuntuu et alkaa uni voittaa, pitää paussin. Eipä siinä sen kummempaa!
    Kawasaki LTD750 vm.-82
    Onko muunlaisia penkkejä tullut vastaan?

Lastenpenkki

Tarkoitus olisi "mopohullua" 4v. tyttöä viedä/hakea päivähoidosta ja muutenkin heittää lyhyitä lenkkejä tytön kanssa...
    B(e)M(y)W(ife)
    Noniinpäd. eipä ostosia muita tietääkseni.mutta turvallisuuden kannalta ne jalkatuet kantsii värkätä jos ei yllää pyörän omille tapeille ja sivulaukut paikallaan ainakin omassa mopossa lisää lapsen turvallista matkustamista...
    KEPPI-G
    Kyllä toi 5v pysyy takana kun ei mahdottomasti kaahaile... Tosin vyö on molempien ympäri varmuuden vuoksi, parasta ratkaisua ei kai ole koska en itse ainakaan tyttöä kiinnittäisi pyörään ja kyllähän siinä huonosti käy jos kaatuu kun on itsessäkin kiinni...
    No joku keksiköön kolari/kaatumisturvallisen kiinnityksen...
    F = dp / dt
    Olen maininnut tuolla aikasemmissakirjoituksissani yhden vaihtoehdon, jossa lapselle ns,tarraturvavyö (estää normaali ajotilanteessa putoamisen)josta "lukko" kiinni kuljettajaan,jos kuski lähtee paikaltaan(menkööt sitte kahville tai pöpelikköön)aukeaisi myös lapsen"tarraturvavyö".itse en myöskään lasta:ni kiinteästi mopoon sitoisi.....enkä myöskään itseeni kiinteästi...

jokainenhan voi sitte toteuttaa miten turvallisimmaksi ajattelee.
    KEPPI-G
    Taitaa tuo poliisimiehen tarkoituksen mukainen istuin aiheuttaa tulkintoja tuolla tienpäällä. Asetus sanoo seuraavaa...
    Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä
    39 § (29.9.2005/791)
    Henkilökuljetus kaksi- ja kolmipyöräisillä ajoneuvoilla ja niihin
    rinnastettavilla nelipyöräisillä ajoneuvoilla
    1. Moottoripyörällä, jota ei ole varustettu sivuvaunulla (L3e-luokka), saa
    kuljettaa enintään yhtä matkustajaa. Edellytyksenä on kuitenkin, että
    matkustajaa varten on sopiva istuin ja jalkatuet. Sivuvaunulla varustetun
    moottoripyörän (L4e-luokka) sivuvaunussa saa kuljettaa enintään kahta
    matkustajaa.

Itse olen tulkinnut niin että asetuksessa ei kerrota missä pitää istua eli edessä tai takana on sallittua. Itse kuskaan 5 v poikaa edessä ja silloin laitan putkenpätkät jalkatuiksi moottorin ylempiin kiinnityspisteisiin. Vanhassa FZ:ssa on sen verran tilaakin ettei häiritse ajamista minun mielestä, poliisilla voi tiewtty olla eriävä mielipide. Eipä ole parin kilometrin pidempiä reissuja tullut heitettyä.
    Palkka juoksee....minä en
    Lainaa (huusjy-1 @ Maalis. 04 2007,21:47) kirjoitti
    04.07.2005
    Lapsen kuljettaminen mopolla tai moottoripyörällä

Poliisi huolestunut kesäaikana yleistyneestä lasten kuljettamisesta mopon ja moottoripyörän kyydissä.

Poliisi on huolestunut kuluneen kesän aikana silminnähden yleistyneestä pientenkin lasten kuljettamisesta mopon tai jopa moottoripyörän kyydissä. Silloin tällöin näkee aikuisten ihmisten kuljettavan pientä, jopa 3-5 vuotiasta lasta esim. skootterimallisen mopon kyydissä siten, että lapsi seisoo aikuisen jalkojen välissä ajoneuvon osassa, joka varattu kuljettajan jaloille. Poliisilla on myös havaintoja moottoripyöräilijöistä, jotka ovat kuljettaneet lasta moottoripyörän kyydissä siten, että lapsi on istunut (maannut) kuljettajan käsien välissä, moottoripyörän polttoainesäiliön päällä. Toisinaan myös näkee sekä mopoja, että moottoripyöriä, joissa lapsi istuu kuljettajan takana ilman minkäänlaista turvaistuinta tai jalkatukeja, pitäen käsillään kiinni kuljettajasta. Yleensä lapsilta puuttuu myös kypärä.

Sinänsä ilmeisen hyvää tarkoittavat aikuiset ottavatkin huolettomalla kuljetuksellaan suuren riskin lapsen loukkaantumisesta ja rikkovat myös liikennesääntöjä vastaan.

Lapsen kuljettaminen mopon tai moottoripyörän kyydissä ilman tarkoituksenmukaista istuinta ja jalkatukeja on kielletty. Pienelle lapselle tarkoituksenmukainen istuin on kiinteästi mopoon tai moottoripyörään asennettu istuin, johon lapsen saa kiinnitettyä siten, että lapsi ei esim. jarrutettaessa tai kallistettaessa putoa ajoneuvon kyydistä ja että lapsi ei ajon aikana pääse istuimessa heittelehtimään. Istuimessa on myös oltava jalkatuet ja jalkojen suojukset. Istuin ei myöskään saa haitata kuljettajan ajosuoritusta - eli yleensä istuin täytyy olla asennettuna kuljettajan taakse. Ajoneuvon kuljettajan on myös huolehdittava, että ajon aikana lapsella on myös tyypiltään hyväksytty suojakypärä.

Juhani Saranki
    apulaispoliisipäällikkö, järjestysosaston johtaja
    Oulun poliisilaitos

URL: http://www.intermin.fi/poliisi/oulu/...dote04072005_7 © Poliisi, 2007
    Niinpäd. tuo poliisin tulkinta kuljettajan edessä olevasta matkustajasta....haittaa ilmeisesti ajosuoritusta.vaikka ei se ajosuoritusta paranna sekään että joutuu takana olijaa jatkuvasti tunnustelemaan/tarkkailemaan(onko tipahtamaisillaan tai jne...)
    KEPPI-G
    Tuolta saisi samaa penkkiä mikä oli aiemmassa postausessa hintaan 190 euroa.

Penkki kiinnitetään penkkiin edestä ja takaa remmeillä ja siihen saa mukaan jalustimet, kun lapsi ei vielä tapeille yllä. Lisäksi 20 euron hintaan saa vyön kuljettajan ympärille jossa kahvat kiinnipitoon...

Pitänee siis hankkia tuo paketti ja tosiaan sitten miettiä jotain tarraremmi ratkaisua, että tytär pysyy paikallaan ajossa...
    B(e)M(y)W(ife)
    Olenpa tänne jokusen kerran kirjoittanut aiheesta.
    Kahtena kesänä on muksu ollut retkillä mukana, ensin 5v ja sitten 6v vanhana. Meillä on homma ratkaistu lasten turvaistuimen vöillä.
    Joista penkin alitse kulkee yksi hihna. Siihen kiinnitettynä olkapäiden yli tulevat hihnat, jotka ovat kiinni perälaukussa.
    Viime kesänä ajoin ratsiaan ks systeemillä ja poliisit totesivat systeemin hyväksi. Oikein useempi pollari tuli tutustumaan systeemiin ja toivottivat hyvää matkaa.
    Käytiin Lapissa ja norjassa kääntymässä viime kesänä.
    Edellisenä kesänä lapissa.
    Lapsella täydelliset ajovermeet hanxksin mallistosta ja pitävät oikein vettä. Kypäränä ixsin kokokypypärä.
    Meidän muksu dikkaa matkailla prätkällä on vieläpä likka.
    Ylpeenä kuljeskelee kaupoissa vermeet päällä ja kypärä kainalossa. Näkisittepä kun pikkujätkät kuolaa.
    Tulevana kesänä olis tarkoitus käydä tanskanmaalla ja legolandissa.
    ja nautitaan
    siitä tulikin mieleen, tarttee ostaa isompi kippo muksulle, eli 2 kautta käytetty kippo olis tarjolla edukkaasti.
    Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
    Omalle likalle olen ostanut samanlaiset ajovermeet kuin itselläni on ja ehkäpä vielä hieman paremmat. Selkänoja on hyväksi havaittu lisävaruste. Ikää likalla on 15 vee ja on loistava kyydissä istuja. Yleensä ajellaan rauhallisia teitä ja vältetään ruuhkaaikoja, kun käydään huvin vuoksi ajelemassa.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
    Meillä istuu kaikki kyydissä.Eri aikaan tietenkin.
    Tyttö 3 v,poika 5v ja tyttö 10v.Karmee tappelu kuka pääsee milloinkin.Pienemmillä perälaukku selkätukena ja korotetut jalkatapit sekä vyö.Heidän kanssa ei kauheen pitkiä matkoja viitsi ajaa mutta kyllä ne siellä takana kestää.Pyöränä 600 ZZR.Ei tietysti kannata hirveesti kiihytellä.Paremmin ne on kyydissä ku emäntä.Se tarravyö vois olla ihan hyvä systeemi.
  30.  
    Ite olen pyörälläni kuskannut molempia tyttöjä (eriaikoina tietenkin) jo 3 vuotiaasta asti ja hyvin on mennyt vaikka uinahteleekin .... olen tehnyt takalaukun alta tulevat nopeasti paikalleen saatavata kahvat jotka nousee lapsen kainaloiden alta ja antaa tukea vaikka sitten nukahtaisikin ... toimineet siis on ja tytöt ovat tykänneet..

Haaveena olis josko vois 6v tytön kanssa pyyhkästä syksyllä jänkhälle 1000km ?

Näillä mennään mitä on saatu !
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen