Terve!
Olis tarkoitus hommata R6:seen (vm.-04) uudet kumit alle...
Oon ajatellu laittaa nuo Pirellin Diablo Corsa III:set...
Mutta mietityttää tuo rengaskoko... Kyseisessä pyörässähän
eturenkaan vakiokoko on 120/60/ZR17 ja Corsa III:sta ei ole
saatavilla kyseistä kokoa..(Ei ainakaan ole mistää vastaantullut...)
Kokoa 120/65 olis kyl saatavilla... Voinko laittaa 65-sarjalaisen alle ettei tule yllätyksiä? Esim.Vaikuttaako ajettavuuteen heikentävästi tai sopiiko pyörimään ettei ota lokariin jne..
Vai onko järkevin hommata joku muu malli mistä löytyy oikea koko..?
Jos on kokemuksia aiheesta niin olisin kiitollinen mielipiteistä...
Itse mietiskelin samaa talven aikana. Sama pyörä eri vuosimallilla, mutta näyttää rengaskoko pysyneen samassa.
DRAGON SUPERCORSA PRO mallistosta löytyy 120/60 kokoa eteen, en tiedä sitten miten paljon nuo kaksi rengasta eroavat toisistaan.
(nuudel @ Maalis. 26 2007,17:06) kirjoitti
Tossa Corsa III:ssa ainakin tietääkseni on keskellä kovempi seos
kuin reunoilla joten pitäs olla vähän kulutuskestävämpi... Dragon mallistosta en muuten tiiä mut ilmeisesti aika pehmeä kumiseos siinä on...
Mulla on edessä saman vuoden mallissa 120/70 diablo corsa, joten kyllä se 65-profiilin rengas sinne ainakin mahtuu pyörimään. Nyt ei pysty muistaa oliko isokin ero pyörän käyttäytymisessä kun tuli tuo profiilin muutos. Luultavasti yliohjautuvampaan suuntaan, mutta ei mitään radikaalia.(Juksa81 @ Maalis. 26 2007,16:59) kirjoitti
"Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi sängyssä"
Voi laittaa vaikka 70 sarjalaisen eteen, ei ongelmia. Sillä mahtuu vielä vaikka rengaslämppärit päälle.(Juksa81 @ Maalis. 26 2007,16:59) kirjoitti
Jos vakiokumi on 60-sarjaa, niin 70-sarjalainen on sen verran korkeampi kumi, että keulan nousua kannattaa ehkä kompensoida keulaputkia läpi päästämällä, muutaman millin (ellei sitten nosta perää vastaavasti). Ohjaus muuttuu muutoin vähän hitaammaksi. Diablo on vielä aavistuksen korkeampi kuin moni muu merkki.(Enslaved @ Maalis. 26 2007,18:13) kirjoitti
Tietty jos tykkää rauhallisemmasta käytöksestä niin antaa olla vaan.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
120/70 tarjoaa paremmat ajo-ominaisuudet kuin se 60 sarjan kumi joka taitaa olla vain ulkonäkösyistä niin matala..
Laita ehdottomasti se 70 sarjan kumi.
Ja sitten teet niin kuin yllä neuvottiin.
Aprilia RSV4-R