Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Saman viestin pistin tonne kurapyöräfoorumillekin, mutta kun kyse on TDM:stä, niin sen kategoria on hieman epäselvä... no Yamaha se joka tapauksessa on.

    Anyway nyt olisi kiikarissa otsikon mukainen 38 tkm ajettu TDM vm. 2000 (Saksan tuonti). Pyörä on todella upeassa kunnossa ulkoiselta olemukseltaan ja hintakin on vähintään kohtuullinen. Varasin sen jo tammikuun puolessa välissä ja maaliskuun lopussa kävin ajamassa koeajonkin. Pyörä tuntui muuten hyvältä, mutta ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa vaihde hieman rusahti - Onko tämä arvoisan raadin mielestä vika vai ominaisuus?

    Viime viikolla kävin vertailun vuoksi kokeilemassa myös vm. 2001 TDM 850, jonka vaihteisto toimi todella nätisti, kilometrejä pyörään oli kertynyt 23 tkm. Sitten lisäksi kävin kokeilemassa TDM 900 vm. 2004, aj. 17 tkm ja yllätys yllätys, siinäkin vaihde hieman rusahti, ei ehkä yhtä pahasti, kuin tuossa varaamassani pyörässä, mutta selvästi kuitenkin.

    Huhtikuun loppuun mennessä pyörä pitää noutaa tai perua kauppa. Mitä mieltä olette, onko vaihteistoremontti pikaisesti edessä vai onko tuo vain sittenkin ominaisuus? Mitäköhän vaihteiston korjaus maksaa - itse en moiseen projektiin ryhtyisi, vaan jättäisin sen ammattilaisten huoleksi.

    Vaihtoehto tuolle TDM:lle on V-Strom 650... käytettyjenkin hinta kuitenkin kiipeä noin 2,5 t€ kalliimmaksi, kuin varaamani TDM.
  2. #2
    Kyllä sitä tosiaan voi vähän ominaisuutenakin pitää, ei tietyt/tietyn ajan Yamahan laatikot ikinä mitään livakoimpia ole olleet, ei varsinkaan TDM:n laatikko. Vaan sitten kun se on oikeasti rikki, se alkaa rasitettaessa heittämään 2:lta ja 3:lta vapaalle. Eli jos vielä pääset koeajamaan, niin kokeile molemmat vaihteet matalilta kierroksilta aina punarajalle kierrättäen lämä pohjassa, son siinä vääntömomentin huippukohdassa (jotain 6000 rpm?) tai hiukan ennen missä yleensä vaihde lähtee pois päältä. Varaudu kuitenkin siihen, että se tosiaan lähtee myös, ettei tule turhia peliliikkeitä. Tuokin on vielä korjattavissa toki, mutta kun osat täytyy marmoritiskiltä hakea niin ei kovin halpaa ole.

    edit; Niin ja kerro ihmeessä mulle sitten hinta ja myyjä jos et sitä päädy ostamaan, kyllähän noita lisääkin talliin mahtuis.



  3. #3
    XTZ on samalla pannulla mutta pienempi poraus. Vaihdepolkimen asento (vääntyminen) vaikuttaa vaihtamiseen. Polkimen vivusto kannattaa säätää ja oikoa vaihdepoljin.. öljymerkeissäkin on eroa..
    Kyllä yamaha kestää, osta pois.
    R1100S & Gospel Rider


    Määränpäätä kohti

    -Get away-
  4.  
  5. #4
    Mulla oli -92nen eikä heittänyt pois päältä millään pykälällä. Ja rutisi 1-2-3, otin sen ominaisuutena. Ajoin vajaan 10:n eikä mitään muutosta. Vaihdoin uuteen ja sekin vähän rutisee. * Öljyistä en tiedä mitkä olis parhaat. Tiedä sitten auttaisko vaihto. * Repsoil on sisällä nyt.
    Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.