R1 vm. -01 tuntuu todella laimealta alle 6000 kierroksen.Onko moottori luonteeltaan sellainen, että joutuu kutittelemaan ennen kuin kierrokset saadaan sinne todelliselle tehoalueelle vai pitäisikö moottorin vastata terävästi kaasukahvan asentoon?Voisikohan exupissa olla vikaa tai sitten kaasuttimien säädöissä? Onko kokemuksia tai mielipiteitä?
Kokeile ensin liikkuuko exup valve siellä putkessa. Sen näkee ulkopuolelta kun sinne alle kurkistaa. Tai sitten kun laitat virrat päälle niin sen pitäisi tehdä testi.En muista nyt menikö auki ja takas kiinni vai miten. Vaijereiden säätö on syytä tehdä myös. Manuaalista löytyy hyvät ohjeet. Kannattaa syncata kaasarit tai ainakin tarkastaa ne. Onko muuten slipari kiinni vai orkkis putki? Suuttimet?
Täysin vakio peli kyseessä.Mietinkin kannattaako päälle 40 tkm mopottimeen enää virityksiä tehdä? Pitääpä tarkastaa vaijerit ja exupin liikkuvuustilanne. Kiitoksia neuvosta.
Sitä hainkin että jos slipari ja suuttimet vaihdettu/ alkuperäiset, kannattaa penkittää jotta saa seokset kohdilleen. Mutta jos tosiaan täysin vakio niin kaasarit kannattaa vaikka putsata kunnolla ja synkata. Exup on ollut taipumusta takerteluun joskus joten siitä on hyvä aloittaa. Yksi mahdollisuus on vielä toi kaasun asento anturi. Senkin voi testata manuaalin mukaan.
En ole ite käyttänyt säädättämässä, mutta olen kuullut että eivät paljon tutki noita kaasari pelejä jos esim exup jumissa tai vastaavaa vaan pitää varat uusi aika.Varsinkin keväällä voi olla aika kiirusta. Siinä mielessä kannattaa ite vähän ropaa jos vaan tuntuu siltä että osaa ja käydä koe ajamassa. Jos asustelet lähellä Järvenpäätä, niin suosittelen http://www.x-trager.fi/
Kysy Jarkkoa.